De Wijnhaven

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
6,9
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Een tijdje geleden met een groep collega's gegeten op het gezellige terras van de Wijnhaven in het centrum van Delft.

De bediening was snel en vriendelijk, verder geen aanmerkingen op. Toen we ons hoofdgerecht kregen opgediend bleek de biefstuk van binnen rauw en koud te zijn, de bediening pakte dit snel op en serveerde binnen een aantal minuten alsnog een smaakvolle en warme biefstuk. De rest van de groep was zeer te spreken over het eten. Als vegetariër of met een allergie ben je hier op het juiste adres!
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Diverse keren in dit café restaurant gegeten en prima te spreken over de service, kwaliteit van het eten en aankleding. Flammkuchen is een aanrader bij de vrijdagmiddagborrel.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
bijzonder leuke ervaring!
vriendelijk welkom geheten, goede service en advies bij de keuze voor de diverse gevarieerde speciaalbieren op de tap en daarbij ook nog eens prima gegeten
de steak was goed bereid en de frieten lekker knapperig

daarbij was dit alles ook zeer betaalbaar

ik kom hier zeker terug
Leandra R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Sfeervol cafe maar de bediening en service is erg slecht. Gisteren hier gegeten. Norse bediening. Er kwam een ander hoofdgerecht dan besteld. Hier werd wat suffig en nonchalant op gereageerd ipv excuses aan te bieden en te zorgen voor een vlotte oplossing. De overige tafelgenoten hadden het hoofdgerecht al lang en breed op voordat het juiste gerecht op tafel verscheen. Wederom zonder excuses. Bestelde drankjes kwamen niet door aan tafel of heel laat wanneer het gerecht al op is. Ten slotte was de pin automaat buiten werking. Kan gebeuren, maar zoek dan samen met de klant naar een oplossing ipv dirigerend iedereen naar een pin automaat buiten in de regen te sturen. Als ik vervolgens benoem dat de service tijdens het eten heel slecht was, wordt dit volkomen weggewimpeld en geen excuses aangeboden. Snel wegwezen hier!
Delft61 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Vandaag aten wij hier met de familie ter gelegenheid van een verjaardag. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n rampzalige service heb meegemaakt. Alles, van het uitreiken van de menu's tot het opnemen van de bestelling, duurde meteen al lang. Toen wij eindelijk onze voorgerechten ontvingen, kreeg mijn zus een totaal ander gerecht voorgeschoteld dan ze had besteld. Wij vroegen hiernaar en de reactie was: "Oh ja, het andere gerecht was op, dus dit is het geworden." Toen wij zeiden dat we dat liever even hadden willen weten, werden de schouders opgehaald. Toen na 2 uur ons hoofdgerecht nog niet was gearriveerd, vroegen wij hiernaar bij de bediening. We werden vervolgens toegesnauwd dat we maar moesten snappen dat ze het heel druk hadden. Mijn vader zei vervolgens dat we in dit geval de rekening gingen betalen waarop de reactie was: 'prima.' Geen van ons komt hier nog terug, het was een bizarre ervaring.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben geluncht bij dit centraal gelegen terras. Het personeel is vriendelijk en vlot. De locatie ligt centraal aan het water, maar ligt niet heel gezellig. Daarnaast is het terras behoorlijk scheef. De soep was flauw en had niet zo veel smaak. De broodjes waren daarentegen erg lekker.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Onze dochter en schoonzoon hadden hier al eens s' avonds gegeten en pas prima. Er komen blijkbaar veel studenten en de ambiance binnen leek daar bij te passen. Deze namiddag een dagsoep gekozen en dat was pompoen met kurkuma en blauwe kaas. Deze zag er fraai uit en had een heerlijk romige smaak. Samen met twee halve sneetjes bruinbrood met knapperige korst een aanrader als lekker tussendoortje. De "Borrelkaart" op een paneel tgv de eerste verdieping toonde interessante borrelhappen. Beslist iets om nog eens terug te komen
Danny K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Vandaag bij de Wijnhaven geluncht. De bediening was goed, vriendelijk, aardig en behulpzaam. We hoefden niet lang te wachten.

Het eten zelf, de clubsandwich en de saté, waren prima niet bijzonder gewoon lekker. Van de saté had er best iets minder patat bij gemogen en iets meer saté. Maar overall een prima lunch op een leuke locatie.

Albert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
We hadden onder ander een hamburger besteld. Deze was half gaar , Terug naar de keuken gestuurd. Na 10 min. kwam de hamburger terug met groene drap boven op. Volgens de serveerster was dit een plak kaas. De hamburger was nog steeds rauw. De kok zou nu een nieuwe hamburger maken, Na 20 min. eens gaan vragen waar de hamburger bleef, de andere waren allang uit gegeten. , mee naar de kok gelopen. Deze werd er niet vriendelijker op. Na 1 minuut kwam de hamburger, zonder groente of patatjes maar wel zwart geblakerd. De kok had volgens mij niet het beste met onze gezondheid voor. Wederom teruggegeven. De bediende met een baard was erg onbeschoft toen we vroegen of hij ons geen drankje aan kon bieden ter compensatie.
Al met al ga ik niet meer naar dit restaurant met een super slechte kok en personeel die niet weten hoe ze met klanten moeten omgaan. Iedereen kan een fout maken maar het is dan wel de kunst om het goed op te lossen.
Sara R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Gezellige plek om te eten. Ik vind zelf vooral het plekje aan het raam op de 1ste verdieping een erg leuke plek om te zitten. Hiervandaan heb je uitzicht op een gracht van Delft.
De bediening is erg aardig en ik heb hier al meerdere keren lekker gegeten.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Erg leuk en gezellig café waar je ook een lekkere hap kunt eten. Vorig jaar zijn we hier bij toeval al eens beland en afgelopen vrijdag waren we weer in Delft. We hebben wat rondgelopen op zoek naar een geschikt en betaalbaar restaurantje en kwamen toch weer bij de wijnhaven uit vanwege de goede sfeer. Manlief nam zoals bijna altijd en overal een portie spareribs (13,75) die de smaakproef met glans hebben doorstaan. Ik bestelde na wat overleg met de serveerster een pakketje met verse meerval (ook 13,75 euro). En dat bleek een prima keuze. Een royale portie heerlijke vis met curryrijst en koolsalade.
En dan ook nog een hele leuke en prima bediening! Het is wel wat rumoerig, daar moet je van houden, maar wat ons betreft nog steeds een aanrader.
Yan N.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Prima spare-ribs. Niet de beste maar gewoon goed gezien de prijs. Genoeg marinade en saus en lekkere patat. De bediening had niet ontzettend veel aandacht voor ons maar was vriendelijk. Een bruin café met bijpassende muziek en ambiance. Niks mis mee! Sanitair kan schoner
KaatjevanKooten .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Gezellig en sfeervol eetcafé, vriendelijke, snelle en oplettende bediening.
Ik had de eendenborstfilet en geconfijte eend. Ik vond de portie wel wat aan de kleine kant maar alles was goed van smaak. Mijn disgenoot had de satéschotel, dat zag er goed uit.
Hebben lekkere koffie ook.

Gewoon gezellig voor een simpele hap buiten de deur. En veel goedkoper dan andere tentjes in de buurt.
Cecilia1970 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Het personeel gaf aan dat er een nieuwe kaart was en vroeg steeds hoe het beviel. We hadden vooraf een risotto, deze had wat warmer geserveerd kunnen worden maar was verder smakelijk. Het hoofdgerecht broccoli/bloemkool ovenschotel was lekker en leuk geserveerd in een kleine springvorm. De gevulde pompoen met schorseneren en rijst was helaas een teleurstelling. De schorseneren waren bijna rauw, het prikken met de vork lukte met moeite. De pompoen zelf was ook te hard, hier hoort het mes niet te hoeven zagen. De rijst was niet bijzonder, het leek op snelkookrijst. Na te hebben aangegeven dat het gerecht volgens mij niet gaar was werd het bord mee naar de keuken genomen. Het bord werd al snel weer teruggebracht met de verklaring van de kok dat de schorseneren enkel geblancheerd waren zodat er een "bite" was omdat de pompoen en rijst zacht van textuur was. Theoretisch een prima onderbouwing, ware het niet dat in de praktijk alles hard en lauw op het bord lag. Er werd niet gevraagd of ik iets anders wilde dus had ik geen keus en probeerde ik het toch maar te eten. Het was echter smakeloos en heb wat rijst eruit kunnen vissen. Het nagerecht werd mij daarop aangeboden van het huis als tegemoetkoming. Op zich een goede service, liever had ik het hoofdgerecht niet hoeven te betalen. Ik hoop dat het gerecht aan anderen beter voorgeschoteld zal gaan worden.
DenDaan .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs in een typische studenten-ambiance. Voor mensen die het diner-gevoel willen hebben kan je boven in het restaurant terecht. Dat gedeelte is ruim van opzet, mede door het hoge plafond en klassiek gestyled interieur. Ik vind zelf eten in de kroeg beneden en de 1e verdieping het gezelligst. Bediening is prima en eten snel geserveerd. Kwalititatief gezien kan het uiteraard net even wat beter maar huidige standaard vind ik zeker voldoende. Niveau van de muziek is altijd prettig. De welbekende sate met frites = gewoon doen voor een snelle, vullende hap.
Sjaak K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Eetcafé-eten voor eetcaféprijzen... Niet heel bijzonder, maar dat hoeft ook niet in een eetcafé.

Jammer dat het tweede portie spareribs minder mals en minder goed gemarineerd was dan de eerste, maar overall: gewoon een gezellige tent, met vriendelijke, attente bediening.
Lekker_eten2012 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Mooi en sfeervol pand. We hebben gekozen om boven op de 1e etage te eten. Er is een prima café-restaurant kaart aanwezig binnen dit bedrijf en de prijs-kwaliteit verhouding was naar onze mening prima in orde.De bediening weet waar ze over praten en er wordt niet moeilijk gedaan over een uitzondering. Hier komen we zeker nog een keer terug.
Anoniem13 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
voor 5 ribbetjes spareribs met hooguit 70 gram vlees er aan inclusief wat friet en wat blaadjes niet "aangeklede" sla betaal je 13,50. Toen ik aangaf verbaasd te zijn over de verhouding prijs/kwantiteit ging het meisje dat ons bediende in de verdediging. Later kwam zij nog eens aan ons tafeltje om uitgebreid te verklaren dat zij wel degelijk gelijk had. Blijkbaar wordt het bedienend personeel niet opgeleid om om te gaan met ontevreden klanten en wordt de vraag "alles naar wens?" louter en alleen pro forma gesteld.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
We hadden de kaasfondue; een hele kaas die in de oven was opgewarmd, erg leuk om te zien. De oudewijvenfriet erbij was lekker en het brood ook; verder was er salade bij (ook lekker, maar niet zo veel) en komkommer, dat was wel een beetje gek om in de kaas te dopen, paste niet zo goed bij elkaar. Het toetje, tarte tatin, was ook lekker, al had de bodem wat knapperiger gekund. De bediening was aardig; doordat het erg druk was duurde het wel behoorlijk lang. Je zit ook dicht op elkaar zodat het erg lawaaiierig wordt. Maar voor het eten komen we nog wel eens terug.
S-LT .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Verbaasd door de negatieve beoordelingen want ik heb hier eigenlijk altijd lekker gegeten. De wijnhaven is een echt café, maar ze hebben boven een aparte restaurant ruimte die ook af te huren is voor borrels e.d. 's avond kun je ook in t café terecht voor een hapje eten. Ik zit eigenlijk altijd boven in het café (een gedeelte van de ruimte heeft een hoger zit gedeelte waar je uitkijkt over de mooie bar.
Prima plek om een eenvoudige maaltijd te krijgen (bijvoorbeeld friet met saté of een heerlijk visje of soep etc.) voor een schappelijke prijs maar van goede kwaliteit. De laatste paar keer dat ik er was vond ik de bediening geweldig.
Kortom geen zin om zelf te koken, maar ook niet teveel willen uitgeven, de wijnhaven is de beste keus.