Over restaurant De Wig

Drie generaties gastvrijheid

In dit familiebedrijf stroomt gastvrijheid al drie generaties lang door het restaurant en de keuken. Chef Jimmy Verboom heeft het vak van zijn grootouders en ouders letterlijk en figuurlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Steeds opnieuw weet hij in Restaurant De Wig zowel toeristen als de inwoners van Renesse en omstreken de lekkerste gerechten voor te schotelen. Dagverse ingrediënten en een eigenwijze kijk op eten zorgen ervoor, dat je uit eten gaan opnieuw beleeft.

Meer informatie over restaurant De Wig

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Als je denkt dat je hier in Renesse de zoveelste toeristische keuken denkt aan te treffen... Not! Gelukkig. Wat een keuken! Top en ambitieus. Heerlijke gerechten in een bedrijf dat al generaties meegaat en waar jeugdig elan heeft toegeslagen. Heerlijk. Nu de bediening nog op niveau...beste van schouwen!
TukkerOpReis .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke en betaalbare keuken. Met echte Zeeuwse gerechten en kruiden. Topservice en uitleg door de attente eigenaar (denk ik). Aanrader in Renesse temidden van (ook lekker) pizzeria's en eetcafés.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
De kaart is vernieuwd en werkelijk elk gerecht op de nieuwe kaart is weer een feestje voor je zintuigen. De steak-tartaar is voortreffelijk en de sabayonne als nagerecht verrukkelijk!! Oh la la, wanneer gaan we weer?
Bananasinthebahamas .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met 3 vriendinnen. We hebben verschillende gerechten van de kaart geprobeerd. Vooraf had ik zelf carpaccio, mijn tafelgenoten steak tartaar, sashimi en oesters met schuim van Gin&tonic. Als hoofdgerecht bestelde we Gamba's van de Green Egg, Hollands lam, zeebaars en Rib-eye. Daarna lekker afgesloten met een heerlijk Zeeuws kaasplankje. Wij komen zeker terug!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij kozen voor het 4 gangen menu daar we voor het eerst waren en wilden proeven wat de chef in petto had, nou dat voldeed volledig aan de verwachtingen! Met zorg en de nadruk op smaak kregen we tartaar, paling met eendelever, staartstuk (mals!) en een lekker nagerecht, heerlijke wijnen begeleide deze gerechten. Jim is goed bezig en heeft een van de beste restaurants van zeeland! complimenten
W84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanwege de goede recensies hier met 10 volwassenen gegeten. Sfeer en inrichting was mooi. De ervaringen qua eten erg wisselend. Zelf heerlijk gegeten. Voor kreeft en als hoofdgerecht tong met gamba's. Echt heerlijk. Ben niet zo'n viseter maar was erg lekker en hoewel ik opzag tegen de 1ex dat ik iets met graadjes had, gleed de vis er vanaf en heb ik geen graadje opgegeten.
De anderen die geen vis hadden waren stuk minder positief. Het zuiglam als hoofdgerecht was echt veel te weinig en toen daar iets van gezegd werd was de reactie dat het zo hoorde. Bij afrekenen werd er een koffie afgehaald ter compensatie maar dat was uur later dus stemming is dan toch al minder en de honger blijft.
Ook de pasta werd als flauw ervaren en de koffie als waterig. Dus onze hoge verwachtingen werden niet waargemaakt. Zelf zou ik hier nogmaals heen gaan voor de lekkere vis maar vrees dat ik dan wel alleen moet.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vanwege de goede recensies hier gegeten. Net in de week voor het pinksterweekend even een paar dagen Renesse. Het was heerlijk rustig in Renesse!
Vooraf desembrood met smeersels en de carpaccio. WOW! wat heerlijk, carpaccio heerlijk vers gesneden, en niet zo flinterdun, een lekkere bite!
Het desembroodje was nog warm en super vers! Heerlijke smeersels erbij.
We hadden beide de varkenshaassaté. Die was werkelijk heerlijk mals. Grote en royale portie, top!
Een aanrader om hier te eten, ook een complimentje voor de vriendelijke medewerkers!
Straks in de zomervakantie zijn we weer 10 dagen in Renesse en we komen zeker terug!
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op aanraden van collega "horecaffer" uit het dorp gaan lunchen bij de Wig. Bij binnenkomst bleek al snel dat er sprake was van onverwachte drukte en het duurde even voordat de bestelling was opgenomen maar met de komst van een xtra medewerkster werd dit opgelost.
Twee personen kozen voor de hamburger deze erg was lekker even als de spaghetti met kip en broodje pikante kip. De daarna bestelde tosti's stelde echter niet veel voor, niet bruin geroosterd, koud en de kaas was niet gesmolten. Jammer een tosti uit de voetbalkantine is beter, zeker nu je regelmatig tosti's op menukaarten aantreft die bijna een culinair gerecht genoemd mogen worden. Advies; lekkere dikke sneden ambachtelijk brood, kaas en ham van de boer uit de streek al dan niet gegratineerd met kaas uit de salamander en de prijs uiteraard hierop aangepast.
Daarnaast de opmerking dat de frisdrank wel erg water was, teveel ijs of teveel aangelengd met water.
We gaan het zeker nog een keer proberen want de menukaart voor het diner ziet er erg aantrekkelijk uit.
Aquilar .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gekozen vanwege recensies op Iens. Rode Poon was erg lekker. Onze 2 dochters waren teleurgesteld over smaak van pasta met rode curry; veel te zoete pasta. Dit werd elegant opgelost door twee niet te flauwe ijsjes voor dames. Bediening was goed maar door wat stugge dame boette service wat in. Prijs - kwaliteit lag niet lekker in lijn.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant de Wig. Zomaar gegoogled via Iens en zeer aangenaam verrast. Wil je een keer lekker eten tijdens je vakantie en geen fish, chips of pizza.
Restaurant de Wig is een verademing. Prima bediening, vriendelijk en gastvrij. De kok verraste ons nog met heerlijk friandiches.
Als wij nog een keer in Renesse zijn eten wij bij de Wig!!
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het eten bij de Wig is inderdaad geweldig lekker. Terecht dat er zulke hoge cijfers vallen. Maar de menu is heel verwarrend en uiteindelijk was het een teleurstellende avond. Als je op de menu kijkt krijg je de indruk dat een drie-gangen menu mogelijk is voor 29 euro. Maar dat is niet helemaal het geval. het hoofdgerecht blijkt helemaal geen hoofdgerecht maar een muizenhapje. Eigenlijk een gedeelte van het echte hoofdgerecht. De bediening heeft wel excuses aangeboden en een pasteitje erbij gedaan, maar uiteindelijk heb ik niet echt genoeg gegeten voor zo een avond uit. Dus pas op met de "chefs suggestie". De sfeer en bediening is prima, maar de decor is saai, strak en moderne - zoals zoveel eetcafé's in een toeristenoord.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Opnieuw heerlijk bij de Wig gegeten. We kozen dit maal voor de 'Chefs suggestie' die werkelijk fantastisch was. Vanaf de Oosterschelde Zeebaars via enkele tussengerechten gekozen voor de Boerderij Eend. Als afsluiter heerlijke chocolade met citrus. Zoals gewoonlijk weer een beleving voor onze zintuigen geweest...
P. Asta .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Voorafgaand aan een weekendje weg, na een aantal recensies te hebben bestudeerd, contact gelegd met De Wig in Renesse. Ons plan was kort bij huis een avondje culinair genieten en wat blijkt... Hier wordt duidelijk aan de culinaire weg getimmerd!

De chef was uitstekend in vorm deze avond en liet zijn kwaliteiten duidelijk zien met seizoensgerichte gerechten. Op verzoek werd zelfs een zeer aan te raden uitstekend vijfgangenmaal bedacht! Na een fijne cava, gul geschonken, begonnen we met oesters met mint en komkommer. Mijn tafelgenote genoot van een sashimi, waarna we beiden een perfecte tartaar van zeebaars voorgeschoteld kregen. Uitstekend op smaak en met finesse bereid. Vervolgens hertenham waar geen eind aan hoefde te komen, ware het niet dat onze verwachtingen met de daaropvolgende hazenrug en wilde eend nogmaals werden overtroffen. Smaaksensationeel. Bij iedere gang werd zelfs buiten de kaart om, een passende wijn geschonken. Het is deze combinatie van wijn en spijs die ervoor zorgt dat men hier niet uit eten gaat, men gaat hier simpelweg uit. Dit is het prikkelen van de zintuigen.

Een verademing in Renesse en voor de regio. Oh, het dessert dan, met bereidingen van chocolade. Verfijnd en zeer bevredigend! Ook de koffie met friandises na, prima in orde. Hier wordt uitgepakt. Laat uzelf hier inpakken en geniet van het chefsmenu. Jimmy, ga zo door! Houd die focus op puurheid van het product, want dit is veelbelovend. Ook de bediening is overigens erg plezierig. Het ontbrak ons werkelijk aan niets, met een persoonlijke benadering die tegelijkertijd voldoende afstand weet te houden. Kortom, zeer prettig en professioneel. Geen schnitzel, maar sterren. De rekening voor dit uitgebreide avondje vertier viel erg mee!
Proef en beleef!
Kaareel .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Als inwoner van Renesse ben ik altijd een beetje huiverig om in mijn eigen dorp uiteten te gaan. Vanwege het grote aantal toeristen in het dorp krijg je toch vaak een soort toeristenmenu voorgeschoteld. Maar we konden de lovende recensies op deze site toch niet negeren... Gelukkig maar! Heerlijk gegeten! Vooral de ossenhaas was prima! Vriendelijke bediening.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Als je de website bekijkt van De Wig krijg je snel het idee dat hier gaat om een restaurant die op weg is om "Iens Topper 2016" te worden. Maar bij binnenkomst vervalt dat idee meteen. Het is een eetcafe. Niets mis mee maar presenter je dan niet als een Top Restaurant. De bediening was bij het begin zeer slecht te noemen. Deze jonge man was totaal uit zijn humeur en op geen enkele vraag had hij een antwoord. Gelukkig zat zijn dienst erop om 19:30 en kregen we zeer aardige man die de gerechten met een glimlach bracht. Hij kon onze algemene indruk opvijzelen naar een voldoende. Het eten was prima. Gamba's met zeetong is een aanrader! Je kan hier lekker eten maar je moet het wel treffen met het personeel.
Beste paul,

Bedankt voor uw recentie.
Ook vinden wij het fijn dat u toch positieve cijfers heeft gegeven!

Echter vinden wij het wel zeer vervelend dat u een slechte ervaring heeft gehad met ons bedienend personeel!
Wij willen onze excuses hier voor aanbieden en zullen hier intern zeker op terug komen!

Wij hopen dat we u nogmaals mogen verwelkomen en zullen ons uiterste best doen om u een zeer fijne avond te bezorgen!

Vriendelijke groet,

Management Restaurant De Wig
Caoimhe .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Goed bezig, er wordt een omslag gemaakt naar de betere eetgelegenheid. Hen hier nu tweemaal achter elkaar gegeten en het is klasse. Vriendelijke bediening, gerechten goed op smaak en lekker. Zeker een aanrader om naar toe te gaan.
Valerie19013 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Een restaurant dat een pareltje is tussen alle andere vreetschuur-restaurants in het centrum van Renesse. Prachtige gerechten met natuurlijke producten (eigen gekweekte eetbare bloemetjes) en zeer betrokken bediening. De entourage en de sfeer is ronduit ontspannen en je kunt er fijn na-tafelen en loungen. Een dikke 9 verdiend dit toprestaurant!
Wilveld .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Leuk restaurant, gelegen midden in het centrum van Renesse. Twee dagen achter elkaar hier gegeten. Op zich zegt dat al wel genoeg. Het eten is lekker, wij vonden vooral de carpaccio een echte aanrader. Het broodje met aoli was erg goed. Lekker fris. De saté en spare ribs vonden de kinderen ook erg lekker. Als hoofdgerecht vitello gegeten. Zeer smaakvol. Klein minpuntje: de Caesarsalade met kip vonden wij niet erg lekker.
Al met al: aanrader
Dennis1242 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Voor het diner terecht gekomen via een kennis die goed had gegeten bij de Wig.. Dus wij waren erg benieuwd. Kleine kaart met genoeg keuze voor ieder..
Gerechten zijn zeer netjes opgemaakt en smaken zijn prima in orde! De tijd van gang naar volgende gang is ook prima.. complimenten.
Decor is ook zeer mooi!!

Wij wonen best vlak in de buurt, maar waren hier met diner voor het eerst. Komen zeker snel terug!!
A E.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Hoewel Renesse niet uitnodigt om gezellig en romantisch te eten op een mooi plein, krijg je heerlijk eten bij de Wig. Het menu kenmerkt zich door een goede prijs kwaliteit verhouding.
Perfect gebakken kabeljauw op de huid. Mooie voorgerechten en nagerechten. Alles mooi opgemaakt.
Nu het plein nog aanpakken.