Over het restaurant De Wig

Drie generaties gastvrijheid

In dit familiebedrijf stroomt gastvrijheid al drie generaties lang door het restaurant en de keuken. Chef Jimmy Verboom heeft het vak van zijn grootouders en ouders letterlijk en figuurlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Steeds opnieuw weet hij in Restaurant De Wig zowel toeristen als de inwoners van Renesse en omstreken de lekkerste gerechten voor te schotelen. Dagverse ingrediënten en een eigenwijze kijk op eten zorgen ervoor, dat je uit eten gaan opnieuw beleeft.

Meer informatie over restaurant De Wig

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant De Wig

Schouwenaar E.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Ruim restaurant vergeleken met andere eetgelegenheden in Renesse, met mogelijkheid om plaats te nemen op terras of binnen. Professionele medewerkers in bediening, zeer vriendelijk, oplettend en goed op hoogte van details van gerechten/ingrediënten welke op het menu stonden. Schone toiletten met aandacht voor hygiëne bij gebruik, opvallend originele wastafel. Achtergrondmuziek staat op een vrij hard volume als je binnen aan een tafel zit.

Er stonden rauwe oesters op de kaart, op de vraag of deze ook gegratineerd konden worden werd op hele positieve wijze geantwoord. Oesters waren zeer goed bereid, mooie smaakmakers erbij zonder smaak van oester te overheersen. Andre tafelgenoot had gekozen voor broodplankje, hierbij erg goede olijfolie en mooi gekozen roomboter. Als hoofdgerecht tarbot. Perfecte garing, zeer smaakvol. Bij hoofdgerecht schaaltje goede frietjes met mayoniase. Mooie en smaakvolle combinaties, opvallend was het minimale gebruik van zout waardoor de smaken van de gerechten zelf goed tot recht komen. De prijs is wel wat hoger dan in een gemiddeld restaurant van Renesse maar daar is de kwaliteit ook naar. Erg mooie gerechten van prima kwaliteit en smaak.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Wij Staan al 5 jaar op de camping in Renesse, en komen hier in de zomer regelmatig.
In de middag even broodje eten, of heerlijk borrelen en s’avonds voor diner. Wij zijn al in vele restaurants in Renesse geweest maar zoals de kwaliteit en service bij de Wig kom je hier niet zo snel tegen.
Ik lees in recensies over broodjes the weinig, nou is echt onzin.
De Wig is een Parel van Renesse.
Morgenavond gaan wij weer culinair genieten bij de Wig.
Jonas M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Zaterdag 30 juni hier gegeten naar aanleiding van C@S!
met een groep vrienden neergestreken op het terras waar we met een glimlach ontvangen werden!
menukaarten werden keurig overhandigd en zo maakte wij onze keuzen! voor de dames tarbot en tong. voor de heren ribeye van de Green Egg en voor mij de Cote de veau wat een geweldig stuk vlees was dat. keurig verzorgd. vergeet niet een blik te werpen in de open keuken. keurig op orde. tot volgendjaar !
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
1 juli bij dit restaurant geweest. Eerst voor de lunch was in orde s avonds voor het diner een ramp 2 na 20 min na herhaaldelijk vragen de menukaart gekregen , op onze vraag om te tafel af te ruimen van de vorige gasten werd niet op gereageerd , en toen op de vraag om de tafel schoon te maken , de mededeling sorry geen doekje, na 20 min nog geen drankje , de maat was vol , wij zijn weggegaan , volgens de bedrijfsleider “ waar gewerkt wordt gaat het wel eens mis “ nou hier had men het totaal niet onder controle bij het restaurant anders op 50 mtr afstand super goed geholpen
Femke L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Als je nog staat wordt er al gevraagd wat kan ik inschenken. Twee broodjes besteld een met kip een met carpaccio
Kleine bolletjes zeer mager belegd en de kip fikte je mond uit. De broodjes waren klein en taai wat de serveerster later beaamde ze zochten nog een nieuwe leverancier. Mijn man kon nadat het op was nog wat kip krijgen, omdat wij zeiden dat er maar negen kleine blokjes opzaten en de broodjes maar aan een zijde belegd waren. De carpaccio zat op een hoop sla,maar telde maar twee plakjes. Ter compensatie mochten wij een drankje van het huis, terwijl ik duidelijk spa blauw vroeg kreeg ik latte en mijn man cappuccino ,omdat wij hier mee begonnen waten.
Wij voelen ons genomen beide koffies waren waterig met warme melk duidelijk met een vorige filter gezet. Omdat wij eerder hetzelfde hadden proefden wij dit duidelijk. Wij komen niet meer terug. De koffie heb ik laten staan.
gonnyvos .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Wat een verrassing om te mogen eten bij De Wig. Een parel in Renesse.
Het eten was top, coquille , tarbot , mijn echtgenoot, oesters en snoekbaars. Alles boven verwachting. Jimmy is een top chef en Jenny een super gastvrouw.
Dank jullie wel, we komen graag nog eens terug. Gonny en Hans Vos
Dorien L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Op Koningsdag mijn verjaardag gevierd met een 5-gangen diner. Leuke entourage, vriendelijk personeel, goede uitleg wat er op ons bordje lag. Echt een avondje uit. Mooi opgemaakte borden met bijzonder smaakcombinaties. De kok kwam zelf ook uitleg geven. Ben blij dat we gegaan zijn ondanks wat mindere recensies. Geen doorsnee restaurant. Kleine kunstwerkjes op je bord. Een kok met passie en bediening die weet waar ze het over hebben.
Tini S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ik ga er niet al te veel over zeggen, maar ik ga het niet nog een keer proberen.
Ontzettend lang moeten wachten en dan ook nog onvriendelijk aangesproken worden als je er een opmerking over maakt. i.p.v. Gezond kritiek te accepteren krijg je een vreemde opmerking met een boze blik.
Rene-Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Teleurstellende ervaring met een gastheer en gastvrouw die werkelijk hun boekje te buitengaan, betreffende de privacy van hun klanten. Jammer voor zo’n zaak. Een absolute reden om deze zaak te over te slaan en af te raden.
René P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Zaak zit op een mooie locatie midden in het centrum.
Kwalitatief goede producten, die weliswaar niet in verhouding staan met de veel te hoge prijzen.
Onvriendelijke bediening en zeer arrogante gastheer en gastvrouw, welke bovendien over je roddelen en onwaarheden over je de wereld in brengen. Dit soort praktijken horen absoluut niet thuis bij de gastheer en gastvrouw van zo’n zaak!
Kortom een zaak, waar je ondanks de goede ligging met een hele grote boog omheen moet lopen.
Gelukkig zijn ze niet de enige en zijn er veel meer zaken waar de prijs kwaliteit verhouding wel goed is en waar je ook nog heel vriendelijk geholpen wordt, wat je bij “De Wig” absoluut niet gaat vinden!
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Vrijdagavond (H)eerlijk gegeten bij Restaurant De Wig in Renesse. We werden warm ontvangen door de gastvrouw die ons naar een mooi gedekte tafel begeleide. We namen plaats aan een ronde tafel met heerlijke comfortabele stoelen. We kregen een huisaperetief aangeboden, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Zeeroop (een siroop uit de zeeuwse duinen) heerlijk! Toen we de kaart kregen kozen we voor een chefs menu 4 gangen. Alle gerechten waren schitterend om te zien en ze smaakte voortreffelijk! Ook vonden wij het erg leuk dat het een open keuken is waarin je de chef en zijn team aan het werk ziet! De bediening was erg vriendelijk en zeer behulpzaam. We sloten de avond af met een kop koffie en huisgemaakte friandises, kortom een adresje om zeker naar terug te gaan!
Gaz .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima zaak, was hier al eens eerder geweest maar dat eerste bezoek was al een tijd geleden en heeft toen geen verpletterende indruk achtergelaten maar dat was nu zeker anders. We hebben ons laten verrassen door de chef en dat was boven verwachting Wijnkaart is ook goed in orde, aanrader en we komen zeker terug.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Het was weer fantastisch gisterenavond. Met een goeie groep vrienden de hele avond culinair verwend door het professionele en vriendelijke personeel. Tip: vraag Jim om samen met zijn keukenbrigade een aantal gangen te bereiden en laat je verrassen! Subliem!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Bijzonder lekker eten. 6 gangen menu gekozen. Super mooie maakcombinaties. Alle gangen passen in het menu. Bijpassend wijnarrangement uitstekend. Vriendelijke bediening. een echte aanrader. Het geld dubbel en dwars waard.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Jim weet ons elke keer weer te verrassen met briljante creaties uit de schitterend verbouwde open keuken. Onmiddellijk nadat we hebben genten van ons nagerecht, verlangen wij al weer naar de volgende keer. Hoe doen ze dat toch? Het supervriendelijke en professionele personeel draagt absoluut bij aan de waanzinnige beleving!
Caroline J.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Hier meerdere keren gegeten de afgelopen 2 weken.
Supervriendelijke eigenaren en medewerkers.
'ons' drankje hebben ze normaliter niet, maar de afgelopen 2 weken werd er gezorgd dat het er was ;-)
De carpaccio is de meest heerlijke carpaccio van Renesse. Van verse ossehaas gesneden. Een kok die meedenkt, want heb 'm deze week ook een aantal keren van verse dry-aged rib eye gehad, ook heeeerlijk!
Maandag als amuse nog een heerlijke verrassing van de kok gehad,
al met al, dit is echt een restaurant waar je met plezier gaat zitten, je welkom voelt en je meer dan heerlijk kunt eten. Ze hebben hier verstand van goed en lekker eten!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten met goede en attente service... een mooie kaart met voor iedere smaak een goed gerecht ...lekkere wijn en heerlijke amuses...
Alfred H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
sodeknetters wat heb ik lekker gegeten hier vanavond, van amuse tot aan hoofdgerecht een smaakbeleving van heb ik jou daar. Gezellig, vriendelijke en prima service. Top restaurant die ik liever voor me zelf hou ;-)
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Als je denkt dat je hier in Renesse de zoveelste toeristische keuken denkt aan te treffen... Not! Gelukkig. Wat een keuken! Top en ambitieus. Heerlijke gerechten in een bedrijf dat al generaties meegaat en waar jeugdig elan heeft toegeslagen. Heerlijk. Nu de bediening nog op niveau...beste van schouwen!
TukkerOpReis .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke en betaalbare keuken. Met echte Zeeuwse gerechten en kruiden. Topservice en uitleg door de attente eigenaar (denk ik). Aanrader in Renesse temidden van (ook lekker) pizzeria's en eetcafés.