Over het restaurant De Wig

Drie generaties gastvrijheid

In dit familiebedrijf stroomt gastvrijheid al drie generaties lang door het restaurant en de keuken. Chef Jimmy Verboom heeft het vak van zijn grootouders en ouders letterlijk en figuurlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Steeds opnieuw weet hij in Restaurant De Wig zowel toeristen als de inwoners van Renesse en omstreken de lekkerste gerechten voor te schotelen. Dagverse ingrediënten en een eigenwijze kijk op eten zorgen ervoor, dat je uit eten gaan opnieuw beleeft.

Meer informatie over restaurant De Wig

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Wig

Tini S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Ik ga er niet al te veel over zeggen, maar ik ga het niet nog een keer proberen.
Ontzettend lang moeten wachten en dan ook nog onvriendelijk aangesproken worden als je er een opmerking over maakt. i.p.v. Gezond kritiek te accepteren krijg je een vreemde opmerking met een boze blik.
Rene-Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Teleurstellende ervaring met een gastheer en gastvrouw die werkelijk hun boekje te buitengaan, betreffende de privacy van hun klanten. Jammer voor zo’n zaak. Een absolute reden om deze zaak te over te slaan en af te raden.
René P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Zaak zit op een mooie locatie midden in het centrum.
Kwalitatief goede producten, die weliswaar niet in verhouding staan met de veel te hoge prijzen.
Onvriendelijke bediening en zeer arrogante gastheer en gastvrouw, welke bovendien over je roddelen en onwaarheden over je de wereld in brengen. Dit soort praktijken horen absoluut niet thuis bij de gastheer en gastvrouw van zo’n zaak!
Kortom een zaak, waar je ondanks de goede ligging met een hele grote boog omheen moet lopen.
Gelukkig zijn ze niet de enige en zijn er veel meer zaken waar de prijs kwaliteit verhouding wel goed is en waar je ook nog heel vriendelijk geholpen wordt, wat je bij “De Wig” absoluut niet gaat vinden!
Nathalie S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Vrijdagavond (H)eerlijk gegeten bij Restaurant De Wig in Renesse. We werden warm ontvangen door de gastvrouw die ons naar een mooi gedekte tafel begeleide. We namen plaats aan een ronde tafel met heerlijke comfortabele stoelen. We kregen een huisaperetief aangeboden, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Zeeroop (een siroop uit de zeeuwse duinen) heerlijk! Toen we de kaart kregen kozen we voor een chefs menu 4 gangen. Alle gerechten waren schitterend om te zien en ze smaakte voortreffelijk! Ook vonden wij het erg leuk dat het een open keuken is waarin je de chef en zijn team aan het werk ziet! De bediening was erg vriendelijk en zeer behulpzaam. We sloten de avond af met een kop koffie en huisgemaakte friandises, kortom een adresje om zeker naar terug te gaan!
Gaz .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prima zaak, was hier al eens eerder geweest maar dat eerste bezoek was al een tijd geleden en heeft toen geen verpletterende indruk achtergelaten maar dat was nu zeker anders. We hebben ons laten verrassen door de chef en dat was boven verwachting Wijnkaart is ook goed in orde, aanrader en we komen zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Het was weer fantastisch gisterenavond. Met een goeie groep vrienden de hele avond culinair verwend door het professionele en vriendelijke personeel. Tip: vraag Jim om samen met zijn keukenbrigade een aantal gangen te bereiden en laat je verrassen! Subliem!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Bijzonder lekker eten. 6 gangen menu gekozen. Super mooie maakcombinaties. Alle gangen passen in het menu. Bijpassend wijnarrangement uitstekend. Vriendelijke bediening. een echte aanrader. Het geld dubbel en dwars waard.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Jim weet ons elke keer weer te verrassen met briljante creaties uit de schitterend verbouwde open keuken. Onmiddellijk nadat we hebben genten van ons nagerecht, verlangen wij al weer naar de volgende keer. Hoe doen ze dat toch? Het supervriendelijke en professionele personeel draagt absoluut bij aan de waanzinnige beleving!
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Hier meerdere keren gegeten de afgelopen 2 weken.
Supervriendelijke eigenaren en medewerkers.
'ons' drankje hebben ze normaliter niet, maar de afgelopen 2 weken werd er gezorgd dat het er was ;-)
De carpaccio is de meest heerlijke carpaccio van Renesse. Van verse ossehaas gesneden. Een kok die meedenkt, want heb 'm deze week ook een aantal keren van verse dry-aged rib eye gehad, ook heeeerlijk!
Maandag als amuse nog een heerlijke verrassing van de kok gehad,
al met al, dit is echt een restaurant waar je met plezier gaat zitten, je welkom voelt en je meer dan heerlijk kunt eten. Ze hebben hier verstand van goed en lekker eten!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten met goede en attente service... een mooie kaart met voor iedere smaak een goed gerecht ...lekkere wijn en heerlijke amuses...
Alfred H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
sodeknetters wat heb ik lekker gegeten hier vanavond, van amuse tot aan hoofdgerecht een smaakbeleving van heb ik jou daar. Gezellig, vriendelijke en prima service. Top restaurant die ik liever voor me zelf hou ;-)
RichardvG .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Als je denkt dat je hier in Renesse de zoveelste toeristische keuken denkt aan te treffen... Not! Gelukkig. Wat een keuken! Top en ambitieus. Heerlijke gerechten in een bedrijf dat al generaties meegaat en waar jeugdig elan heeft toegeslagen. Heerlijk. Nu de bediening nog op niveau...beste van schouwen!
TukkerOpReis .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke en betaalbare keuken. Met echte Zeeuwse gerechten en kruiden. Topservice en uitleg door de attente eigenaar (denk ik). Aanrader in Renesse temidden van (ook lekker) pizzeria's en eetcafés.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
De kaart is vernieuwd en werkelijk elk gerecht op de nieuwe kaart is weer een feestje voor je zintuigen. De steak-tartaar is voortreffelijk en de sabayonne als nagerecht verrukkelijk!! Oh la la, wanneer gaan we weer?
Bananasinthebahamas .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met 3 vriendinnen. We hebben verschillende gerechten van de kaart geprobeerd. Vooraf had ik zelf carpaccio, mijn tafelgenoten steak tartaar, sashimi en oesters met schuim van Gin&tonic. Als hoofdgerecht bestelde we Gamba's van de Green Egg, Hollands lam, zeebaars en Rib-eye. Daarna lekker afgesloten met een heerlijk Zeeuws kaasplankje. Wij komen zeker terug!
rob S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij kozen voor het 4 gangen menu daar we voor het eerst waren en wilden proeven wat de chef in petto had, nou dat voldeed volledig aan de verwachtingen! Met zorg en de nadruk op smaak kregen we tartaar, paling met eendelever, staartstuk (mals!) en een lekker nagerecht, heerlijke wijnen begeleide deze gerechten. Jim is goed bezig en heeft een van de beste restaurants van zeeland! complimenten
W84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanwege de goede recensies hier met 10 volwassenen gegeten. Sfeer en inrichting was mooi. De ervaringen qua eten erg wisselend. Zelf heerlijk gegeten. Voor kreeft en als hoofdgerecht tong met gamba's. Echt heerlijk. Ben niet zo'n viseter maar was erg lekker en hoewel ik opzag tegen de 1ex dat ik iets met graadjes had, gleed de vis er vanaf en heb ik geen graadje opgegeten.
De anderen die geen vis hadden waren stuk minder positief. Het zuiglam als hoofdgerecht was echt veel te weinig en toen daar iets van gezegd werd was de reactie dat het zo hoorde. Bij afrekenen werd er een koffie afgehaald ter compensatie maar dat was uur later dus stemming is dan toch al minder en de honger blijft.
Ook de pasta werd als flauw ervaren en de koffie als waterig. Dus onze hoge verwachtingen werden niet waargemaakt. Zelf zou ik hier nogmaals heen gaan voor de lekkere vis maar vrees dat ik dan wel alleen moet.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Vanwege de goede recensies hier gegeten. Net in de week voor het pinksterweekend even een paar dagen Renesse. Het was heerlijk rustig in Renesse!
Vooraf desembrood met smeersels en de carpaccio. WOW! wat heerlijk, carpaccio heerlijk vers gesneden, en niet zo flinterdun, een lekkere bite!
Het desembroodje was nog warm en super vers! Heerlijke smeersels erbij.
We hadden beide de varkenshaassaté. Die was werkelijk heerlijk mals. Grote en royale portie, top!
Een aanrader om hier te eten, ook een complimentje voor de vriendelijke medewerkers!
Straks in de zomervakantie zijn we weer 10 dagen in Renesse en we komen zeker terug!
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op aanraden van collega "horecaffer" uit het dorp gaan lunchen bij de Wig. Bij binnenkomst bleek al snel dat er sprake was van onverwachte drukte en het duurde even voordat de bestelling was opgenomen maar met de komst van een xtra medewerkster werd dit opgelost.
Twee personen kozen voor de hamburger deze erg was lekker even als de spaghetti met kip en broodje pikante kip. De daarna bestelde tosti's stelde echter niet veel voor, niet bruin geroosterd, koud en de kaas was niet gesmolten. Jammer een tosti uit de voetbalkantine is beter, zeker nu je regelmatig tosti's op menukaarten aantreft die bijna een culinair gerecht genoemd mogen worden. Advies; lekkere dikke sneden ambachtelijk brood, kaas en ham van de boer uit de streek al dan niet gegratineerd met kaas uit de salamander en de prijs uiteraard hierop aangepast.
Daarnaast de opmerking dat de frisdrank wel erg water was, teveel ijs of teveel aangelengd met water.
We gaan het zeker nog een keer proberen want de menukaart voor het diner ziet er erg aantrekkelijk uit.
Aquilar .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gekozen vanwege recensies op Iens. Rode Poon was erg lekker. Onze 2 dochters waren teleurgesteld over smaak van pasta met rode curry; veel te zoete pasta. Dit werd elegant opgelost door twee niet te flauwe ijsjes voor dames. Bediening was goed maar door wat stugge dame boette service wat in. Prijs - kwaliteit lag niet lekker in lijn.