De Wevershoeve

Noldijk 41 2988 CD Ridderkerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Wevershoeve

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 21:00
Zaterdag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Veel restaurants doen, omdat ze op bepaalde dagen te weinig gasten hebben, mee aan acties, maar eigenlijk hebben ze er een hekel aan. Nu was er weer een aktie van Kruidvat. Tegen inlevering van gespaarde punten kon je een voucher kopen waarmee je kon reserveren bij een restaurant naar keuze en kreeg je het 2e hoofdgerecht gratis. Veel restaurants buiten onze regio, uiteindelijk deze gevonden. Ik ben altijd "in" voor iets nieuws dus gereserveerd. Even zoeken, want midden in de polder, een knap grote boerderij. Het parkeerterrein voorspelde al niet veel goeds: handjevol auto's. We werden door een dame naar onze tafel in het lege restaurant begeleid, maar er zou nog een tafel bezet raken....! Wijntje besteld en de kaart met uitleg gekregen. Wij wisten al snel dat het een entrecote en tournedos als hoofdgerecht zou worden (kaart is al niet groot en er waren restricties waar we niet uit mochten kiezen), nu nog een voorgerecht..... De meeste gewoon niet onze smaak, gamba's etc vanwege een door ons verwachte lage omloop (gewoon weinig gasten) niet besteld. Restte carpaccio, maar met een bief daarna ook geen fijne keuze. Dus tegen de dame gezegd we nemen alleen een hoofdgerecht. Dat viel niet in goede aarde, was te zien. We werden verdacht van "uitgekookt zijn" terwijl de lezer van mijn talloze reviews weet dat wij juist genieters zijn en niet alleen naar onze portemonnee kijken. Het wachten begon. Inmiddels was de tafel naast ons met 3 mensen bezet en die namen wel een voorgerecht en gingen vanaf dan Voor. Zij kregen wel brood bij de maaltijd (de extra attributen stonden er al, ook bij ons) maar wij vielen kennelijk onder de regel Geen voorgerecht, geen brood (en mensen wat kost nu een paar sneetjes brood?!.)
Wel kregen we een amuse : een viscreme in een glaasje met gelei van JA daar issie weer Rode Biet...(telkens weer....)
We hadden de entrecote saignant en tournedos medium besteld, maar moesten kennelijk wachten tot de tafel naast ons het voorgerecht genuttigd had. Bij ons gebeurde 50 minuten helemaal niks. De dame was, nadat ze ons vroeg terwijl ons glas nog voor een kwart gevuld was of we nog wat wilden drinken (en schonk gewoon bij ?...terwijl we per glas kochten!) uit het gezichtsveld verdwenen. Daar zaten we dan gezellig te zitten, aan een lege tafel
Het eten zelf was ook teleurstellend. Het garnituur leek grotendeels prefab te zijn, de tournedos was te rauw en zelfs koud van binnen en als topping leek rodekool, maar bleek na navraag rodeuiencompote, gewoon geen goede combi. Hierover hebben we wel een opmerking gemaakt en we kregen ter compensatie koffie met bonbons toe. (aardig, maar gewoon een lekker stuk vlees is zoveel aangenamer). We wilden weg. 10 minuten gewacht; niemand. Toen maar zelf gaan zoeken: de kok achter de computer in de hal en de dame nergens. Kok zoekt dame, we betalen en zijn weg.
We hadden de stellige indruk dat men er geen zin in had: voor 2 tafels de hele zaak optuigen en dan nemen ze alleen maar de aanbieding. Is niet echt onze schuld (zie boven) en als je zo'n aanbieding niet de moeite waard vindt, doe dan als restaurant niet mee; laat niet degenen die er gebruik van maken de dupe worden van je ontevredenheid. We hadden nu gewoon een heel matige restaurant ervaring (terwijl de zaak wel potentie gehad zou hebben om zomers eens op het terras te komen eten), waren toch ruim 40 euro kwijt (omzet die ze anders niet hadden gehad en die wij beter thuis hadden kunnen besteden). Niks win-win, nee verlies-verlies-situatie
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Afgelopen weekend met 50 man gegeten in de Wevershoeve. Een fantastische avond met zalig eten, bijzonder vriendelijke bediening en mooi gezellig restaurant. Wild op de kaart was top en prijs kwaliteit klopt helemaal. Een echte aanrader voor een feestje maar ook gewoon voor een gezellig diner voor 2. Kortom een dikke 10.
Tester48 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vreselijke ongeorganiseerde paasbrunch, te druk en weinig smakelijke gerechten. Geklaagd bij personeel ook deze gaven aan dat het beide Paasdagen een zooitje was. Jammer, wij komen er niet meer terug
MARIGOT .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
hier de zondag brunch genoten, prima concept in een prachtig pand, eten en drinken voor een euro of 20 pp. Soep was lekker, en de keuze op het buffet was ruim voldoende, de hoeveelheid ook alleen sja... t was t nou net niet. de salades heerlijk div. kleine gerechtjes waren lekker een soort grote bitterballen heerlijk. t warme deel viel een beetje tegen eigenlijk. de visnuggets of kibbeling achtige waren droog en taai, de lasagne leek fabrieks lasagne zat aparte smaak aan. er was een soort stoverij in bruine saus en ik denk met prei of iets anders er in ik voelde het namelijk knarsen tussen mn tanden. en er was nog een prutje met t eea in een roomsaus maar dit was erg droog. JAMMER ! t dessert was wel weer heerlijk al met al een redelijke brunch voor een redelijke prijs, wie weet gaan we t nog eens proberen.
Maddy D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben hier met zn 2tjes gegeten voor de eerste keer, maar zeker niet voor de laatste keer!
De gastvrouw zag ons al buiten aankomen en deed direct de deur voor ons open en begeleidde ons naar de eetzaal, waar we zelf een tafeltje uit konden kiezen.
We hebben gebruik gemaakt van het 4 gangen-diner en hebben echt heerlijk gegeten! We kregen eerst een heerlijke amuse en als voorgerecht had ik de salade van tonijn mijn partner de pastrami, daarna kregen we een overheerlijke mosterdsoep, als hoofdgerecht had ik de baarsfilet, mijn partner de varkenshaasmedaillons en als nagerecht kregen we een trio van desserts. Alle borden waren prachtig opgemaakt en alles smaakte heerlijk. Verse knapperige patat erbij en volgens mij zelfgemaakte heerlijk zachte mayonaise!
Zeer attente zwarte brigade, die had gezien dat mijn partner linkshandig was en het bestek voor het dessert voor hem goed had ingedekt, alleen een van de serveersters had volgens ons haar dag niet. Ze zette een mandje broodje neer en toen haar collega een 10 minuten later zag dat we geen boter erbij hadden gekregen, heeft die collega dat alsnog gehaald, ook zagen we dezelfde serveerster bij het tafeltje van onze buren de amuse neerzetten, zonder te vertellen wat het was.
Echt heel klein minpuntje en voor ons geen reden om hier niet meer te komen.
Greet S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Vanavond op uitnodiging van vrienden geweldig genoten van het perfect verzorgde 3 gangen menu. Alle gangen waren goed uitgebalanceerd en om de vingers bij af te likken. De ontvangst was warm en persoonlijk. De bediening was niets te veel. Het was een eerste kennismaking, maar gezien wat we aantroffen, zal het ook niet de laatste zijn!
Coroor O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Op een maandagmiddag geluncht. Wij namen de salade met gamba's. Deze werd geserveerd met een warm wit broodje. We werden zeer vriendelijk verzorgd en kijken tevreden terug op onze lunch.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Voor de verjaardag van mijn moeder 87 met een gezelschap van ongeveer 30 mensen genoten van een 4 gangen diner. Door omstandigheden kwam een deel van de gasten een uur te laat maar het personeel vond het geen probleem om op die personen te wachten. Het was mooi weer dus met een drankje op het terras was dat uurtje wachten zo voorbij. De eerste gang was verse aspergesoep en de volgende gangen was een keuze. De gerechten bevielen alle gasten goed. Service erg vriendelijk.
Jeanette R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
lekker eten, echt Frans maar zonder al te veel modern gedoe. De kwaliteit van het vlees vonden wij er goed. Vriendelijke bediening, fris ingerichte zaak.
Rpoot .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Op 20 december 2014,vierden wij ons 50 jarig huwelijk met 20 personen in de Wevershoeve met een buffet,ontvangst was prima in een mooie ambiance,natuurlijk in Kerstsfeer.we beschikten over een eigen ruimte met openhaard,waar de kok de gehele avond achter het buffet stond.De heerlijke soep werd aan tafel geserveerd.Het buffet was met zorg samengesteld, vlees en vis ,met allemaal verse producten,heerlijk.beenham werd steeds door de kok gesneden en ook de biefstukjes werden in kleine hoeveelheden gebakken,zodat eea niet uitdroogde,ze werden begeleidt door een prima saus.tot slot een mooi samengesteld nagerecht buffet.Dankzij het team hadden wij een voortreffelijke avond.Hoeraatje op zijn plaats.

Alcotrans .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
We hebben met de personeelsvereniging hier voor de tweede keer een sinterklaasfeest gevierd. We zijn zeer tevreden over de service en het eten van dit restaurant. Ze hebben de avond zelf nog 3 zwarte pieten kunnen regelen omdat onze pieten helaas op het allerlaatste moment verhinderd waren. Echt top! Zeker een aanrader.
Adelaar H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Vriendelijke ontvangst en prettige bediening. Mooi ingericht, ruim restaurant met fraai gedekte tafels.
Eten was uitstekend. Leuke menukaart met originele, aparte gerechten zoals dry aged rundvlees en fazant.
Als voorgerecht verse coquilles gegeten en verse kreeft, als hoofdgerecht dry aged entrecote en hertenbiefstuk, alles uitstekend. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Enige jammere is, dat je geen kraanwater kunt krijgen.
Wij gaan ier zeker terug.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We hadden het kunnen weten! Vooraf hadden wij namelijk meerdere slechte recensies gelezen en dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, werkelijk te gek voor woorden. Ongehoord hoe lang je moet wachten eer het bestelde eten op tafel kwam. Een amateuristisch en gebrekkige presentatie, ongeorganiseerd zonder enige structuur. Het leek wel een sociale werkplaats. Van enige sfeer en enthousiasme heeft men nog nooit gehoord. Ook na herhaaldelijk aandringen geen moment van extra aandacht. Alleen een simpele opmerking ik doe m'n best en het is druk. Het eten wat dan nog wel ter tafel kwam was van acceptabele kwaliteit. Ik kan mij niet voorstellen dat de Wevershoeve nog een lang leven is beschoren. Ik durf mijn netwerk niet aan te raden hier een hapje te eten. Voor mij is het eens maar nooit meer! Denk na: Verzint eer ge begint, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Vanavond hier voor het eerst gegeten. We hadden niet gereserveerd maar de ontvangst was hartelijk en we kregen gelijk een tafel toegewezen. Onze drankjes werden opgenomen met de mededeling dat we er een broodje bij kregen.. daar hebben we wel lang op moeten wachten, zo'n 20 minuten maar wat ik storend vond is dat er 1 tafel wel boter bij kreeg en wij en onze buren schuin tegenover niet. Mijn man had als voorgerecht tomaten-groente soep maar hij vond dit meer een goulash soep. Ik kreeg de frisse salade van zalm met rauwkost maar hier waren 2 puntjes aan die ik echt minpunten vond: bruine randjes aan de zalm (kan echt niet!) en de dressing was zo zuur dat dit gelijk om mijn maag sloeg.. hierdoor heb ik helaas niet voor de volle 100 procent kunnen genieten van de rest van het eten. (heb ik wel gemeld aan de bediening maar werd weinig mee gedaan) Het hoofdgerecht smaakte ons beiden wel goed. Mijn man had biefstuk heel mooi bereid, werd ook netjes van te voren gevraagd hoe hij deze wilde, en ik had de visschotel wat prima van smaak was. Het dessert was ook erg lekker: ijs, vanillepudding en tiramisu. Komen we hier weer? Ja, we willen dit restaurant best nog een kans geven maar we hopen wel op wat betere service en eten.
Culinaireliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Het jaarlijks etentje met de familie gereserveerd bij de Wevershoeve te Ridderkerk, veel parkeerplaats, een redelijke entourage, binnen goede stoelen en er is airco.

Om 18.00 uur gezamenlijk gearriveerd en een aperitief genomen,onmiddellijk viel op dat er erg weinig personeel liep en het lang wachten was op een drankje. 18.30 uur naar binnen voor het diner, opnemen duurde ook weer lang en inmiddels was de zaak leuk vol gelopen , mede door het mooie weer. Bij de voorgerechten ging het al mis , de helft van deze gerechten was al uitverkocht!? (wij waren als eerste aanwezig!!), later zagen wij enkele uitverkochte voorgerechten vrolijk geserveerd worden aan tafels die later waren gearriveerd.

Mijn gekozen voorgerecht vond ik een aanfluiting de pastrami met ros? gebraden rundvlees en tempura bestond uit 2 minimale plakjes rosbief ( vleeswaren) overgoten met alceto balsamico azijn, werkelijk steen en steen koud , net niet uit de vriezer en dus totaal zonder smaak (%u20AC10),en de tempura zat er gewoon niet bij , toen ik er een opmerking overmaakte zou er contact opgenomen worden met de kok ( mooi niets meer gehoord natuurlijk). Een van de afwassers word extra in de bediening gezet, hulde!!

Om 21.40 uur komt de eigenaar vragen of alles naar wens is ( wij waren hier om 18.00 uur en hadden nog geen hoofdgerecht!!) , wij hadden klachten dus, deze werden afgedaan met ja wij hadden maar 1 reservering en de andere 70 gasten zijn aan komen lopen, dus het gaat een beetje langzamer , graag begrip hiervoor, dat wij nu toevallig de enige waren die gereserveerd hadden daar kon hij niets mee.

21.50 het hoofdgerecht, eerlijk is eerlijk best smakelijk, de roodbaarsfilet was echter duidelijk onder de maat gevangen want het stuk vis was wel 6 cm groot en de op de site geroemde "meester-kok" serveert wel gewoon frietjes die uit de diepvries leken, bij het hoofdgerecht ( duidelijk voor de 2 keer opgebakken). Dit werd later ruimschoots goed gemaakt door een portie bijbestelde frietjes die uit de diepvries leken, die bijna wit waren en dus slap en onsmakelijk. wij hebben het nagerecht overgeslagen ( de zaak was inmiddels leeg).

Na het betalen van de rekening werden we als gasten ook niet naar buiten begeleid, geen excuses enz. Op het buitenterras kwamen we de afwasser die in de bediening gezet was nog tegen en jawel hulde voor deze keukenhulp, deze jonge dame bood haar verontschuldiging aan voor de wanordelijk verlopen avond, toch nog gastvrijheid en aandacht voor je gasten ( ik zou haar gastvrouw maken)

Ik ga er vanuit dat deze zaak geen 2e kans krijgt bij de familie, ik sluit mij hier bij aan, een afrader dus
Isabel B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
heerlijk dat 3 gangen keuze menu! een koopje als je het vergelijkt met sommige eetcafe's. Leuk personeel, sjieke ambiance en heerlijk eten voor een zeer goede prijs, waar vind je dat nog...
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2012
Diverse keren hier zakelijk gedineerd. Over smaak valt te twisten, maar de gerechten zijn ons alle keren goed bevallen, zowel a la carte als de verschillende keuze-menu's.

Omdat wij een aantal keren als eerste gasten in het restaurant waren, waren de koude voorgerechten niet altijd op de juiste temperatuur. Een aandachtspunt voor de keuken.

De bediening is wisselend van samenstelling en soms niet erg betrokken. Het zijn van ambassadeur komt daardoor in gedrang. Een verbeterpunt dus.

De wijnkaart kent een mooie samenstelling, maar is niet exclusief.

Het restaurant heeft een ruime parkeerplaats en een mooi terras.