De Werfkring

Oudegracht 123 Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Werfkring

J. Van Dam .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Zojuist lekker met vier personen een 3-gangen dagmenu (basilicumsoep. variatie van bulgar en rijst met heerlijke gestoofde groenten, bietensalade, bonenmix en zelfgemaakte appeltaart na) gegeten en zeer voldaan naar huis gegaan. Een van ons van veganistisch en door vooraf te mailen was dit goed ingevuld door de chefkok.
Er zat al aardig wat ruring in de zaak (kennelijk een vaste stek voor veel vegetariers uit de omgeving), wat het ook gezellig maakte. Bediening van een jong meisje was erg vriendelijk en hulpzaam (op verzoek verse gember thee geserveerd) en de eigenaresse vertelde wat mooie achtergrond informatie over de keuken en we kregen zelfs na afloop een attentie van het huis, zeer vriendelijk en gastvrij dus.
Ook als je niet per se vegetarisch bent, is dit een leuke afwisseling en je kunt leuk aan het water zitten.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Het regende en alle restaurants zaten propvol behalve de Werfkring. Interessant om te lezen dat de eigenaresse op 8-jarige leeftijd uit Tibet gekomen is en dat er ook eenzelfde restaurant in Parijs is. We kozen voor het hoofdgerecht: gierst met appel-preisaus, groenten en tofu. appel-mangosap er bij. lekker, voedzaam en een beetje ouderwets, de meeste vegetarische restaurants zijn tegenwoordig meer opgepimpt. We zaten heerlijk rustig. Bij het afrekenen met de Tibetaanse eigenaresse bleek dat we uit Amsterdam kwamen en dat vond ze zo leuk dat we ieder een punt taart mee kregen. Geweldig toch!
Wil je gewoon goed eten zonder gedoe dan is dit een aanrader.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Bij de Werfkring kun je terecht voor een no-nonsense maaltijd. Vooraf een linzensoep gegeten, daarna was het mogelijk om een combinatie te krijgen van de twee daghappen (elke dag heeft men een keuze uit twee hoofdgerechten): rijst met walnootsaus en bulgur met italiaanse saus. De bonen en groenten maakten het een geheel smakelijk. Het geheel had wel iets kruidiger gemogen. Als toetje de kokoscake (aanrader) en de specialiteit van het huis - kwark met mango en banaan genomen (ook een aanrader) met biologisch-dynamische thee. Ook kun je er allerlei bio-dynamische vruchten- en groentensappen geserveed krijgen.
Het geheel werd op een basic manier geserveerd: simpele borden, simpel bestek - helemaal in lijn met de rest van de inrichting.
De bediening was erg vriendelijk en heeft ons prima geholpen.
Ik vind de prijs alles bij elkaar genomen wel aan de hoge kant. Men zou of wat meer service moeten bieden (bijv. brood/kruidenboter) bij de soep of het geheel een wat minder basic uitstraling moeten geven.
Corrine J.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Erg vriendelijk restaurant, ik kan het niet anders omschrijven. Na een maaltijd in de Werfkring hebben ik altijd weer heel veel nieuwe energie, zeer voedzaam. Als vegetariër kom je gauw voedingsstoffen tekort, maar dat is hier zeker niet het geval!
Rosaham .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
keuze uit twee hoofdgerechten waarvan de ene erg lekker was en de andere erg flauw. Ik had de lekkere.
de desserts vonden we erg lekker en, heel fijn, niet te zoet.
De bediening is erg vriendelijk en de ambiance eenvoudig en dat heeft zo zijn eigen charme.
Met mooi weer moet het terras heerlijk zijn met leuk uitzicht op de gracht.
Prdeb .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Heerlijk eenvoudige plek om "gewoon" lekker vegetarisch te eten. Er zijn twee dagschotels, dus geen gedoe om een keuze te maken. Het eten smaakt altijd goed en het is verrassend wat met de ingredienten wordt gedaan met kruiden en combinaties. Het personeel is vriendelijk.
Wat dit restaurant bijzonder maakt is de filosofie erachter: vegetarisch, zo min mogelijk verspilling en geen alcohol.
Wie op zoek is naar een luxe restaurant met michelin-aspiraties is hier aan het verkeerde adres. Wie daarentegen een eenvoudige maar sfeervolle "echte"maaltijd zoekt zonder opsmuk zal hier een mooie avond hebben.