De Wensput

Meer informatie over restaurant De Wensput

7,2
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Het blijft onze nummer 1 favoriete pannenkoeken restaurant! De pannenkoeken zijn echt heerlijk, wat een super kwaliteit. Elke keer weer even goed. En wat een service, zelfs als je een pannenkoek besteld komen ze die in Maarn bezorgen. Een aanrader is de boerenpannenkoek met kaas.
Onno D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We hadden een bon gewonnen, dus op naar de Wensput. Gezellige, ouderwetse inrichting, met picknickbanken en zware stoelen. In beide gevallen zitten de kinderen nogal ver van de tafel. De bediening is vriendelijk en de pannenkoeken prima. De patron gaat zelfs kleurpotloden voor ons slijpen, en een misverstandje over een bestelling wordt keurig opgelost. Aanrader.
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Viel erg tegen op verschillende vlakken. Vooral de schoonheid vond ik tegenvallen. Interieur met natuurhouten banken met grote spleten vol met viezigheid. Je benen kun je niet kwijt onder de tafels door een onmogelijke constructie, na een uurtje ben je het wel zat om met opgevouwen benen te zitten. De borden waarop het eten werd geserveerd hadden hele vettige randen. Bij de biefstuk werden een ei en tomaat geserveerd die beide groen waren. De tomaat vanwege nog niet rijp en het ei had te lang gekookt.
De biefstuk was redelijk van smaak. Zout- en peperstelletje was ook ranzig en bleef aan het tafelkleed plakken wanneer je deze wilde optillen.
Personeel was vriendelijk. Al met al eigenlijk een onvoldoende.
1Marloesje .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met z'n vieren hier wezen eten. Vroeger hier vaker geweest. Na bestellen van 4 pannekoeken heeft het meer dan 50 minuten geduurd voordat we dr pannekoeken kregen. De punteslijper was kapot, hierdoor konden de kinderen hun kleurplaat niet maken. Dit twee keer gemeld, maar werd niets mee gedaan. Pannekoeken waren redelijk, maar niet echt lekker. Interieur is aan vernieuwing toe en wat meer vermaak voor de kinderen is wenselijk. We heb ergens anders een ijsje gegeten, omdat we bang waren dat deze ook zo lang op zich zouden laten wachten. Kortom mooie jeugdherinnering, maar geen bezoek in de toekomst meer waard.
Linda L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Eten was prima voor kinderen is er weinig te doen waardoor ze gaan rond rennen in het restaurant ook moesten we lang wachten op ons eten er liepen zelfs mensen weg de bediening is een beetje slordig behalve de eigenaar hij kan wel correct bedienen en serveren jammer want het eten is er wel Goed tip voor de eigenaar maak een speeltuin/ hoek en wat betreft de kinder ijsjes doe er een bakje hagelslag of wat dan ook bij dit was wel een heel kaal ijsje bovenstaande kost klanten en dat is echt niet nodig zonde van deze wel leuke tent!!
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Heel leuk 'ouderwets met rode blokjes' pannenkoeken huis. Helemaal leuk met gasten uit het buitenland.
Na 2 succesvolle bezoekjes waarbij ik genoot van de boerenpannenkoek, koos ik dit keer voor artisjok met tomaat.
Ai....dat was geen goede keus.
Er zitten (terwijl dat niet op de menukaart staat) ook champignons in, die samen met de artisjokken in een apart sausje zitten. Bij navraag bleek dat tomatenketchup te zijn. Erg vreemd van smaak. En niet echt culinair.
Maar dat was nog niet het ergste, in het midden van de pannenkoek zitten tussen de onder en bovenlaag 3 hele tomaten, vermoedelijke uit blik (!!!!) Ieieieie zo smerig.

Na reclameren dat ik het echt niet lekker vond, mocht ik kosteloos een andere pannenkoek uitzoeken.
Dat was dan wel weer netjes.
P V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Het kan zowel rustig als erg druk zijn, de gasten zijn van verschillende pluimage. Kinderen, ouderen, families, gehandicapten. En dat vind ik juist positief. Mijn ervaring is dat het bij de Wensput altijd wel goed loopt en de keer dat er iets mis gaat, worden er niet alleen excuses maar ook een tegemoetkoming aangeboden. Het interieur is karakteristiek pannenkoekenrestaurants. Kitsch ? Wel leuk ! De pannenkoeken zijn erg lekker, hoewel ik meestal kaas, of appel of kaas-gember kies.
Na een pannenkoek helaas nooit meer plaats voor een toetje, zo groot zijn die pannenkoeken wel.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Vandaag pannenkoeken appel/spek gegeten- goed klaar gemaakt en zeer smakelijk- we waren de eerste klanten, maar gelukkig kwamen er na ons nog wat tafels bezet- niet leuk om in een leeg restaurant op je eten te moeten wachten.
De lucht binnen in het restaurant is muffig en dat bevorderd je eetlust niet echt. Typisch oud Hollands ingericht- echt een pannenkoekenhuis, maar een likje frisse verf op de muren zou de sfeer en vooral de reuk zeer verbeteren. De muren zijn gestukt in de jaren 70 stijl en dat kan echt niet meer. Maar in zijn totaliteit- eten- prijzen- bediening etc niets op aan te merken. Maar toch een tip- maak het toilet in orde- handdroger werkt niet- waterkraan stuk- toiletpapier dunner dan vloeipapier- behalve het restaurant, de keuken, moet het toilet echt wel deugdelijk zijn! Grote parkeerruimte- ook achter het restaurant....
Laura L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Gegeten hier met 2 kleine meisjes. Zij namen pannenkoeken met ranja dat was prima.
Ik had biefstuk.. niet moeten doen geen smaak aan. Bediening aardig maar geen toegevoegde waarde. De wc's echt vies en zo verouderd.. Niet mij ding voor dat geld
Carel D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
We zijn twee keer in de Wensput wezen eten. De eerste keer vonden we de pannenkoeken heerlijk, echt ambachtelijk gemaakt, prima smaak. De tweede keer (op een zaterdagavond) was het erg druk, de auto's stonden rijen dik en binnen was het een gekakel van jewelste. We moesten ruim drie kwartier wachten en uiteindelijk kregen we pannenkoeken met nogal wat zwart aanbrandsel, hetgeen naar mijn weten erg slecht is voor de gezondheid. We moesten nogal wat chirurgisch werk verrichten. De pannenkoek (spek/appel) was echter wel bijzonder smakelijk, hoewel ik hier en daar wat minder gare plekjes tegenkwam. Mogelijk krijgt het voedsel door de grote drukte wat minder aandacht of wil men te snel opdienen.
Het restaurant zelf is erg landelijk, verouderd, beetje donker en behoeft een facelift.
Overigens is het geheel niet ongezellig. Ik wil er beslist nog eens heen, maar niet meer op een zaterdagavond....
MariannedeBaar .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
We eten nooit meer bij de Wensput: de pannenkoeken zijn er heel vet, de bediening niet erg vriendelijk of gemotiveerd en onze kleine kinderen hebben er niets te doen: er is geen speelhoek en buiten is het zelfs gevaarlijk, omdat het restaurant direct aan een drukke weg ligt.
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
vandaag lekker gegeten met 8 personen bij de Wensput,
de een had spareribs de ander een pannenkoek,
we hebben zoals altijd niet lang op ons eten hoeven wachten, en iedereen was heel tevreden over zijn eten.
ikzelf had de boerenpannenkoek met kaas , erg lekker.
ook de bediening was perfect.
komen zeker weer een keer terug....
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
We kwamen onderweg langs een pannenkoekenhuis, en besloten daar te gaan lunchen. Er waren in totaal 2 tafeltjes bezet. We werden meteen geholpen en de pannenkoeken waren snel klaar. De pannenkoeken waren geschikt als maaltijd, goed dik. De pannenkoek meloen smaakte heerlijk, maar de spek/ kaas pannenkoek dreef in het vet. Wat opviel dat de man, die ons en de andere tafel bediende, de hele tijd aan het telefoneren was en zelfs de telefoon in handen had als hij een maaltijd ging serveren. Zelfs bij het afrekenen, legde hij heel even te telefoon neer en belde daarna gewoon weer door. Het telefoneren maakte ook dat we geen fooi gaven, omdat we van mening zijn dat dat echt niet in een restaurant kan. Ook al is het rustig, je blijft een gastheer. Wij zullen niet meer bij dit restaurant terugkomen, geen aanrader!
0091 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Vorige week heb ik hier voor het eerst met mij vriend gegeten, mijn eerste indruk was al bijzonder slecht. Er zat bijna niemand binnen, het was binnen heel koud, en stil. De bediening vond ik ook niet erg vriendelijk. Het eten was wel snel klaar, alleen ik vond de pannenkoeken nogal vet.

De prijsen vond ik wel goedkoop, en veder zag alles er schoon uit!

Kortom: Als je op zoekt bent naar een pannenkoeken restaurant verwacht hier niet te veel van.

En als tip voor de eigenaar: Misschien wat achtergronds muziek opzetten
Mx .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Super heerlijke grote dikke goed gevulde pannenkoeken. En als je echt wilt genieten kies de boerenpannenkoek met kaas... (wel bedoeld voor mensen die veel willen eten en hard hebben gewerkt!) De inrichting enigszins ouderwets, maar gezellig (dat misschien bij de entourage van een pannenkoekenhuis). Aardige en attente medewerkers. Goede kwaliteit/prijs verhouding.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Zoals gebruikelijk reizen we af en toe af naar de Wensput. Als trouwe bezoeker neem ik samen met mijn dochter een spareribs. Dit keer mijn vrouw ook een spareribs. Een halve portie, want een hele per persoon is teveel. Het was gezellig druk en de wachttijd acceptabel. Bij de spareribs is het elke keer weer een verrassing wat je wel krijgt en wat niet. Dit keer waren het de messen die ontbraken. Al en al blijft het lekker.
DeWensput .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Na anderhalf uur wachten werden we een beetje ongeduldig (en de kinderen erg hongerig!) Aagezien er bijna geen bediening langskwam aan onze tafel buiten, werd bij navraag binnen gemeld dat zou ons eten bijna klaar was.

Na opnieuw een half uur wachten bleek onze bestelling helaas "zoekgeraakt". Ter compensatie vroegen wij een drankje "op de zaak" om de laatste wachttijd te verzachten, hierop werd niet ingegaan.

Na bijna **2 uur** wachten uiteindelijk matig gegeten. Enige verzachting van de rekening om onze ervaring een betere nasmaak te geven was helaas niet mogelijk. De baas des restaurants liet zijn gezicht in deze blunder niet zien.

Tegen enkele regendruppels mocht overigens het zonnescherm de klanten buiten niet beschermen, dan zou het zonnescherm schade kunnen oplopen.

Tja, de klant is misschien geen koning, maar ik zou er als restaurant toch echt alles aan doen mensen met een prettige ervaring te laten vertrekken.
Een simpele "sorry" van de bediening maakt zo'n rampzalige avond echt niet meer goed.

Bij de wensput zien ze je liever gaan dan terugkomen.
Een echte afrader dus.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Gegeten met een groepje van vier personen op een zondagavond. Van tevoren gereserveerd, hetgeen - kennelijk - pas vanaf 19.15 u kan: dat was een goede beslissing want bij binnenkomst zat het restaurant aardig vol. Helaas moet ik constateren dat dit restaurant mijn bedenkingen tegen pannenkoekrestaurants (weer) heeft bevestigd: niet meteen voor herhaling vatbaar.

Dat er zoveel animo was, moet haast wel door de pannenkoeken komen: voor het overige was ik niet zo onder de indruk. Mijn tafelgenoten kwamen als kind regelmatig in dit restaurant, maar ik vrees dat de jeugdherinneringen nu een stuk minder mooi zijn...

Hoewel de omgeving van dit restaurant prachtig is, wekt het restaurant de indruk wel eens betere tijden te hebben gekend. Op mij komt het over als vergane glorie: het interieur is stoffig, gedateerd en sleets. Het meubilair is qua sfeer een mix van 'De Efteling' en een bruin café. Bovendien zit het allemaal weinig comfortabel. De wensput zelf - naamgever van het restaurant - is een armetierige aanfluiting...

Dat het meubilair niet zo lekker zat was extra vervelend omdat we erg lang moesten wachten op alles: Meer dan een uur wachten op een pannenkoek is m.i. niet in orde. Bovendien veel verschillende medewerkers aan tafel gehad: de coördinatie leek ver te zoeken. Sommige ingrediënten werden niet geserveerd (na navraag alsnog op tafel gezet). Het dessert werd vergeten en ook naar de wel erg schamele drankjes moest gevraagd worden. Ik denk niet dat het onwil was, maar het jonge personeel leek er naar een dag hard werken niet echt zin meer in te hebben. Begrijpelijk, maar dat hoor je als klant niet te merken.

Dan het eten zelf: dat was op zich in orde. Ik heb van de eerste tot de laatste hap een hele keurige pannenkoek gehad. Niet aangebrand, knapperig spek, en goed qua omvang. Kaas was iets te doorbakken. Tafelgenoten ook tevreden, al leken sommige ingrediënten uit blik te komen. Zonde, want de kosten gaan zeker niet in het meel zitten! Het dessert was geen culinair hoogstandje, maar wel gewoon lekker.

Kortom: het eten is in orde, voor het overige kan het zeker geen kwaad om eens de bezem door dit restaurant te halen.
Boek .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
We hebben met 9 personen op een zondagavond in de Wensput gegeten voor iets meer dan 100 euro. Aan de prijs ligt het niet. Maar de kwaliteit van het eten is er dan ook naar.

De pannenkoeken waren net aan gaar, de kruidenboter veel te zout en de boerenhap (roerei met groenten) niet op smaak. De salade bestond uit komkommer en tomaat en de rest was uit pot/blik (zilverui, asperges,wortel). Vegetariërs moeten het doen met de pannenkoekenkaart. Op verzoek zijn er ook kleine gerechten waar ze de ham uit willen laten.

De bediening was jong maar erg klantgericht en kindvriendelijk. Het restaurant zat helemaal vol maar we hoefden niet bijzonder lang te wachten op ons eten.

De inrichting doet wat oubollig aan met dat donkere hout en boerenzakdoeken over de lampen, maar dat is misschien juist de charme van een pannenkoekenrestaurant.

Kortom: als je niet te veeleisend bent en flink trek hebt na een flinke boswandeling, dan kun je hier goed terecht. De prijs is in verhouding tot de kwaliteit. Maar dat komt vooral omdat het er zo goedkoop is...
Kiema M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
In het verleden kwam ik hier vaak eten en was het eten heerlijk. Laatst weer na lange tijd gegeten, maar dit doe ik nooit meer. De pannenkoeken smaakten niet naar ambachtelijke pannenkoeken zoals ik hier gewend was. De prijs kwaliteit verhouding komt niet overeen. Ik ben er van overtuigd dat ik zelf nog lekkerdere pannenkoeken kan maken. De bediening was ook totaal niet vriendelijk. Ondanks dat er nog drie andere tafels in het restaurant zaten moesten wij erg lang wachten op ons eten en op een bediende die de bestelling op kon nemen. Voor mij een zeer teleurstellende ervaring, omdat de wensput toch een jeugd sentimenteel is waar niks meer van over is.