De Weme

Meer informatie over restaurant De Weme

7,1
ARBNJR .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het eten was als het weer op deze dag: druilerig, grijs, bedroevend eigenlijk. De bediening had iets meer vrolijkheid mogen uitstralen, al snap ik dat ook het personeel moeite heeft om te lachen bij het serveren van de gerechten in deze lunch- en dinnerroom.
HenkAns .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Gisteravond samen met mijn vrouw wezen eten bij De Weme. Het was lekker eten, echt goed! De vis was zeer goed berijdt een ook voor mijn vrouw, die vegetarisch is, stonden er aantrekkelijke opties op de menukaart. De garnituren waren lekker en meer dan voldoende qua hoeveelheid. De zaak zag er gezellig uit en we zijn netjes, snel en goed geholpen. Toen mijn vrouw aangaf vegetarisch te zijn, dacht de bediening met mijn vrouw mee en gaf aan dat er in overleg met de keuken op haar wensen kon worden ingespeeld, dit maak je wel eens anders mee! Jullie verdienen een dikke pluim, we komen zeker nog een keer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Niet te geloven, zo slecht! 3 medewerkers in de bediening op ca. 12 tafeltjes en dan nog onaanvaardbaar lange wachttijden. Twee stellen, die later binnen kwamen dan wij konden - terecht - het geduld niet meer opbrengen en vertrokken. Eten was slecht, de tonijnsalade was onsmakelijk doordat er nog droog bevroren klonten vis in zaten, een fantasieloos broodje geitenkaas en tot tweemaal toe verwarring (en bij ons een opgelaten gevoel) omdat we met z'n tweeën drie broodjes bestelden, wat blijkbaar zo ongewoon is dat dit luidruchtig kenbaar moest worden gemaakt. Als dit zo doorgaat, zal deze tent geen lang leven meer beschoren zijn, want naast het feit dat de lange wachttijden gasten de tent uitjaagt, ontdekten wij ook dat een viertal consumpties niet op onze bon was aangeslagen, dus in dat uurtje dat wij er waren, is er binnen ons blikveld al zo'n 100 euro omzet blijven liggen. Voor het eerst in mijn leven nog geen cent fooi gegeven, dat zegt heel wat!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Ik zeur niet snel ovet het eten maar de saté die ik hier op mijn bord kreeg was niet te eten. Het werd terug gehaald naar de keuken en de nieuwe saté die ik kreeg was ook slecht. Wij gaan hier nooit meer eten!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Positief verrassend. Want na de beoordelingen hier verwacht je gewoon simpel plate gerechten.
Maar wat blijkt tijdens onze tussenstop hier in centrum Borger? Dat je voor een zeer vriendelijke prijs kan eten.
Als je alles in het juiste perspectief bekijkt dan klopt het geheel.
Het is geen luxe steden restaurant, maar ook geen snackbar.
Het eten is hier goed, voldoende en alles op smaak.
Heb in restaurants met naam en hoge prijzen gezeten waar dat wel eens ontbrak.
Maar de salade was perfect in balans wat dressing betreft.
De saté was mals en subliem. De groentes, boontjes waren precies goed.
Ook de gebakken aardappelen en friet waren gebakken zoals je ze elke keer geserveerd wilt hebben.
Nee wij hebben hier meer dan goed gegeten.
Prijs, kwaliteit en servies waren meer dan goed voor dit soort type horeca bedrijf.
Jan-Simon H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Meer een eetcafé dan een echt restaurant. Menu is niet bijzonder en blijkbaar troffen wij het (met een grote groep) niet zo goed. De gebakken aardappels waren deels zwart en de rundvleesstoofpot bevatte erg weinig rundvlees. Het kostte wat moeite om het personeel er van te overtuigen dat dit niet hoorde. Zelf had ik zalm en die was in orde.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Heb hier een heerlijke snitzel gegeten en geweldige kofie gedronken. Personeel is vriendelijk en werkt netjes. Wellicht 1 klein verbeter punt. Eten komt wel erg snel op tafel.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Eenvoudig restaurant aan de rotonde in het centrum van Borger. De inrichting past bij de uitstraling van eenvoud. In tegenstelling tot de recensies van een paar jaar terug is na twee bezoeken toch mijn ervaring dat de bediening vlot, voorkomend en vriendelijk is. Hier lijkt een slag te zijn gemaakt. De kaart kent geen culinaire hoogstandjes. Hier kun je terecht voor O.B. Bommel's spreekwoordelijke "eenvoudige doch voedzame maaltijd" die bij De Weme ook nog eens smakelijk is.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2012
Even een snelle hap op weg naar een avondje Emmen.
En dan kom je halverwege door het toeristen dorpje Borger.
En hier valt een zaak gelijk op aan de rotonde en midden in het gezellige knusse centrum, De Weme.
En wat kan je hier verwachten? Luxe? Culinaire hoogstandjes? Nee gewoon goed eten voor een zeer vriendelijke prijs.
En als je dan puur kijkt naar de prijs kwaliteits verhouding en de verwachting vooraf, dan verlaat je De Weme met een prima gevoel.
De mosterdsoep met uitgebakken spekjes en prei is licht pittig van de mosterd, vers uitgebakken spekjes geven de extra smaak in deze romige soep. Perfect voor een soep als deze.
De gebakken knoflook champignons met prei, toast en roomboter die aan de andere kant van de tafel verscheen geurde eetlust opwekkend op tafel en smaakte zeer goed volgens mijn vrouw.
De boeren schnitzel met ui, champignons, paprika, en uitgebakken spekjes was mals en goud bruin gebakken en zekker niet vet. Ook was hij aan de grote kant en ook de gebakken spek, ui, paprika en champignons was ruim aanwezig. Maar zo lekker in combinatie met de schnitzel dat het nooit te veel zou kunnen zijn op deze manier.
Ook de varkenshaas gevuld met champignons en pesto/tomaat roomkaas was zeer mals en van binnen nog een beetje rose gebakken, wat juist heel erg lekker is en voorkomt dat het te droog gaat worden.
Ook de salade was lekker fris en voorzien van dressing, wat je nog al eens mist, zeker in gelegenheden als dit.
De friet en de extra bestelde gebakken aardappelen waren zeer lekker en goed gebakken.
Ook op de groente, bloemkool met saus en nootmuskaat was een voldoende waard.
Na het hoofd gerecht besloten we om de reis te vervolgen naar Emmen en lieten we de dessert achterwege.
De bediening was relaxt en vriendelijk en voelde alles goed aan.
Okee wat kleine schoonheids foutjes, maar ja wat wil je? Je zit hier niet in een sterren zaak.
Nee prima plek om als toerist of tijdens de doorreis tussen Emmen, Assen, Groningen, Stadskanaal om gewoon even lekker te eten voor de reis of vakantie word voortgezet.