De Watertoren

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:30

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Toprestaurant ! Zo moet een restaurant zijn naar mijn idee: dat echt alles met zorg bereid is ,goed smaakt en 'klopt'. Ik kom hier graag weer terug.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Charmant klein restaurant waar goed , gedegen gekookt wordt. Vriendelijke enthousiaste bediening.
Voor- en hoofdgerecht waren heerlijk. Deert toren van zoet viel een beetje tegen. De desertwijn daarentegen, ook een rosé, was heerlijk!
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Op een woensdag met z'n 2en gegeten bij De Watertoren. Helaas was er buiten geen plaats meer, maar binnen was het gezelligste tafeltje (in een nis bij de bar) voor ons gereserveerd. Gezellig interieur met vrolijke kleurtjes, zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten! Leuk detail vond ik de waterfles in de vorm van een vis. Hier kom ik zeker weer terug!
Mtgeertsma .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben hier een geweldig avondje uit gehad. Lekker buiten kunnen eten met uitzicht op het oude drinkwaterterrein. Binnen leek het wel wat krap, maar verder is de sfeer erg gezellig. Vooraf hadden we aardbeien-/geitenkaassalade en een Marokkaanse wortelsoep. Als hoofdgerecht eendenborstfilet met appel-/calvadossaus en runderentrecôte met sjalottenjus. Als dessert een appelcrumble en een Noors notentaartje. Allemaal erg lekker en duidelijk met zorg bereid. Vervolgens maakte de bediening er ook nog een topavondje van. Erg gezellig met veel aandacht voor de klant. Niks op aan te merken, dus een welverdiende 10!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Ontzettend leuk, intiem restaurant, met een kleurrijk decor. De kaart is gevarieerd en biedt voor elk wat wils. De bediening is goed en vriendelijk. Als gerechten hebben we een geitekaassalade met aarbeien gehad, een bospaddestoelentaartje, zeewolffilet en een souflaki van lamsvlees. Afgerond met een prima kaasplankje met een glaasje port. Helemaal goed!
Sabas .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wat een heerlijk adres is dit om te eten. Echt steengoed personeel dat er zin in heeft en zeker niet gemaakt. De huiswijn in dit geval een Merlot was van goede kwaliteit, zo zou ik het graag vaker zien. We waren met 4 personen en iedereen nam eigenlijk wel iets anders. Zelf had ik als voorgerecht parelhoen met eendenlever krullen, sappig van smaak maar vooral de wijze waarop het eten gekruid was erg goed. Dat gold ook voor mijn hoofdgerecht runderentrecote met een spiegeleitje maar mijn buurvrouw had bijvoorbeeld parelhoen met zalm wat ook een heerlijke combinatie bleek. Voor een nagerecht was voor de meesten geen plek meer maar dan is het prettig dat je wel gewoon een bonbon kan bestellen voor bij de koffie. Een wilde toch echt ook nog een nagerecht en nam het kaasplankje wat er goed uitzag en de tip van de serveerster was hier een heerlijke sherry bij te nemen en dat bleek een goede keus. Tot slot ook leuk dat op dit kaasplankje ook engelse kaas te vinden was in dit geval Shropshire Blue waardoor ik bijna spijt had niet alsnog toch voor de kaasplank was gegaan. Het restaurant geeft je echt een huiskamer gevoel. Het enige minpuntje was dat het binnen erg warm was en voor binnenkomst was er een hoosbui waardoor buiten eten kan niet aantrekkelijk was maar normaal gesproken wel kan.
YmtRT66 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Uit eten met ouders en partner. Goede en correcte bediening, voorgerecht o.a. Indiase Wortelsoep, wat verrukkelijk was! Ossenhaas, Eendenborst en vis van de dag (o.a. Kabeljauw) waren ook verrukkelijk.

Locatie is gelegen in de oude Watertoren in Rotterdam de Esch, een van de oudste en bestaande watertoren in Nederland. Kortom een unieke en leuke locatie!
Ancoberrevoets .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisteren erg lekker gegeten bij de Watertoren. Een klein en erg gezellig ingericht restaurant. Heel fijne bedieningen en vooral de vis en zeefruit gerechten waren zeer de moeite waard. En een start met een lekker glaasje cava en daarna een flesje Chablis maakten het geheel af. Hier komen we nog eens terug.
Marjolein_66 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De Watertoren is een klein gezellig restaurant gevestigd in een mooie watertoren. We komen hier sinds 1999 een paar keer per jaar en het is hier altijd goed eten. De menukaart biedt genoeg keus en daarnaast zijn er specialiteiten van de dag. De gerechten zijn normaal van omvang, zodat een driegangenmenu goed te doen is. De huisgemaakte frieten zijn altijd lekker, evenals de salade. De huiswijn Sauvignon Blanc is fris van smaak. De bediening is plezierig, het interieur is eenvoudig, maar kleurrijk. Vanwege de kleine omvang is reserveren noodzakelijk. Er is voldoende parkeergelegenheid in de omgeving en een tramhalte op 5 minuten loopafstand. Kortom, prima gelegenheid voor een gezellige avond uit met vrienden.
Rotterdams .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk gegeten in een prettige ambiance. Attente en vriendelijke bediening. Perfecte hertenbiefstuk met heerlijk gestoofde peertjes. Met een dessert afgesloten. Fijne avond gehad!
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Weer gezellig hier met vrienden gegeten. Eerlijke en lekkere gerechten, verse producten, goed klaargemaakt! Goede wijn.
Prima ambiance en bediening.
Tot volgend keer.
Janny V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben al diverse malen bij de watertoren gegeten en het is altijd weer een feestje.
Gisteravond met zijn vieren een super avond gehad. Het was allemaal heerlijk.
Leuke bediening maakt het plaatje af.
Tot de volgende keer. Ik kijk er weer naar uit.
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Gezellig restaurant met een rijk gevarieerde kaart. Bijzonder leuke locatie. Leuk ook dat je naast de Franse keuken ook Kaap Verdiaanse gerechten kunt proeven.
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Eén woord: geweldig. Meer uitgebreid: we hebben hier gegeten met een groep van 30 man, waarmee we bijna het restaurant opvulden. De communicatie met Liesbeth over de avond verliep bijzonder soepel, het eten was heerlijk, en de bediening zeer plezierig en vriendelijk. We hebben genoten. Ik kan iedereen aanbevelen om eens hier te gaan eten.
Mmsk S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Afgelopen dinsdag met 30 mensen gegeten en dat was erg gezellig. Leuk informeel restaurant, uitstekende en erg vriendelijke bediening, heel adequaat, ook met grotere aantallen (eten werd per tafel uitgeserveerd). Het eten was lekker, leuke gerechten en ruime keuze. Het restaurant ligt ook op een prachtige plek, een echte aanrader voor mensen die aan de EUR werken: steek eens de weg over, zeker als t niet op sjiek hoeft.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Op aanraden van een vriendin de watertoren bezocht en het was een daverend succes. Heerlijke gerechten, goed in balans, leuke aankleding, unieke locatie en hele vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Anne O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Ongeveer 2 jaar geleden dat ik hier voor het laatst gegeten heb, en het is nog steeds goed en gezellig.Als vooraf de vertrouwde visschotel voor zijn tweeen, goed gevarieerd.
Lamshaasje en eendenborst ook prima.
Geen haute cuisine, maar eerlijk eten.\
Claudia A.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
De watertoren is altijd een feestje. Lekker klein. Fijne bediening. Voelt als een restaurantje in het buitenland. Menukaart op rotterdamse wijze. Probeer zeker het gehaktbrood, tonijn met bosuitjes/soya en de witte chocoladetaart.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
De start was prettig, we werden met een vriendelijk lachend gezicht ontvangen. Na het aperitief ,(een vaasje bier, waar krijg je dat nog) was de 1e gang rauwe tonijn en zalm, een heerlijke combinatie, hierna een runder entrecote, die goed was gegrilled, met lente uitjes waarover een gebakken ei, een leuke en smaakvolle combinatie. hierbij een flesje Pinot Noir uit de Pays D'oc. deze wijn was zeer de moeite waard.
Afrondend een kaas plateau met een heerlijk glaasje sherry.
Alles was erg lekker in een leuke ambiance met een zeer prettige bediening.
kortom voor herhaling vatbaar
Sanne N.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Een aantal maanden geleden voor het eerst bij de watertoren gegeten. Ten eerste zit het in een prachtig gebouw, een watertoren dus. Het restaurant is erg klein, waar ik zelf wel van hou. Lekker ongecompliceerd, geen poeha en het eten was echt top! Ik had de tonijn, kan ik iedereen aanraden. Ik kom hier zeker nog eens terug!!! Reserveren zeker aanbevolen, er zijn maar enkele tafels en die zitten altijd vol.