De Watermolen

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Watermolen

Janneke E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Prachtige plek (buiten gezeten zowel voor als achter) ontspannen en goede bediening. Goed eten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader.
Erika S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Wij zijn hier wezen eten met 4 personen. We hebben genoten van het mmm menu, heerlijke kleine gerechtjes zodat je alles uit de keuken kunt proeven. Zie je hier in de buurt niet vaak ! Alle gerechtjes smaakte heerlijk en stond snel op tafel. Bediening was goed. De sfeer was heerlijk met de open haard in de zaal. Voor ons zeker een reden om hier terug te komen !
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Laatste update.
Na bijna 3 maanden hebben we de beloofde tegoedbon nog niet ontvangen. kan komen door de kerstdrukte.

Hoe lang zou dit nog duren????????????????
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Onze bevindingen bij restaurant Singraven.
Op zondag 5 november hadden we gereserveerd voor 20 personen.
Deze reservering was 2 weken van te voren al gedaan.
De voorgerechten waren goed.
Bij de hoofdgerechten konden maar 3 personen de kalfssukade betellen.
Bij het verrassingsmenu kregen de eerste drie een stuk bief.
De volgende die een verrassingshoofdgerecht namen kregen een schaaltje met 6 gamba’s.
Bij e volgende ronde kregen we een schaaltje met 2 gamba’s.
De wildpeper was ook niet meer beschikbaar.
En zo ging het de hele avond door.
Aan het eind van de avond moesten we wel €850,= betalen.
Wat heeft reserveren voor zin als er toch niet genoeg is.
De volgende week heb ik bij de eigenaar een klacht ingediend.
Er waren excuses voor de geleverde kwaliteit.
Ook zouden we nog een tegoedbon ontvangen.
Dit hebben we ruim een maand later nog niet gekregen.
Voor ons een reden om hier nooit weer te komen en iedereen te zeggen als je goed wilt eten ga ergens anders naar toe.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Het is nu al een half jaar terug dat we bij de watermolen gegeten hebben.
( zie vorige recensie)
Omdat het toen niet goed ging werd ons een tegoedbon beloofd.
Nu een half jaar later hebben we nog steeds niets ontvangen.
De eigenaar zal wel druk zijn om de zaak goed georganiseerd te krijgen.
Maar als je geen 5 minuten tijd hebt om een gemaakte fout te herstellen dan kun je beter een ander beroep kiezen.
We houden u op de hoogte ook als de fout wel hersteld word.
Hopelijk gebeurd dit nog voor de zomer.
Carola D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heerlijke avond gehad waarbij vooral het eten uit de kunst was, voortreffelijk! Erg leuke formule, meerdere malen.
Bediening prima, maar ondanks het feit dat je tot 22.15 kunt bestellen is de bediening vanaf 21.15 druk bezig met opruimen en voorraden aanvullen waarbij de wachtende klant vergeten wordt.
Dat voelt niet goed. Bij weggaan pakten we de fietsen, de baas zelf keek om de hoek maar keurde ons geen blik waardig terwijl hij ons de hele avond zag zitten. Wat ons betreft eten en entourage uit de kunst, maar andere zaken zoals beschreven verdienen wel wat extra aandacht!!
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met collega's afgelopen donderdag het 'meerdere malen' menu gegeten. Een soort all-you-can-eat, maar dan anders: mooie gerechtjes, vaak bereid met locale produkten, maar allemaal erg lekker en goe bereid. Een lentebitterbal, ossenhaas, naegelhout, citroentaartje. Je kun per ronde 2 gerechtjes kiezen, aantal gangen is onbeperkt. Voor 28,50. Een uitstekende prijs-kwaliteisverhouding. Enige minpunt: de wc's, die moeten echt schoner!
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Hier gegeten met 2 personen op een rustige Konings-avond. Een vriendelijke ontvangst in dit mooie, schitterend gelegen restaurant. Sinds kort hebben ze een nieuw concept, ik zou het bijna ''all you can eat'' willen noemen, maar dat zou de kwaliteit volledig teniet doen. Want wat een zeer goede prijs kwaliteitverhouding! Ik was echt zeer positief verrast.
Op tafel liggen een aantal menu kaartjes. Op de kaartjes kruis je aan wat je per gang wilt hebben en dit wordt vervolgens vrij vlot geserveerd. Als gast kun je zo het tempo bepalen. Dit concept ken ik alleen uit gemiddelde sushi restaurants in de Randstad, maar hier is het een andere beleving. We aten onder andere een hele bijzondere rundvlees bitterbal met lenteui, een enorm rijke smaak, super goed gedaan. Verder de verrassingsoep: asperge (heel goed op smaak, niet te zout). Ossenhaas met groene pepersaus. Zeebaars. Verse groenten, salade. Coquilles. Allemaal erg goed van smaak. Enige wat ik persoonlijk wat minder vond was de lokale buffelmozarella, wat te droog qua textuur. Er werd ook vanaf het begin goed en veel vers brood bij geserveerd met smeerseltjes.
Het personeel kwam kundig, informeel, vriendelijk en correct over. De achtergrondmuziek was prettig: mix van jaren 70 en 80 muziek (vind ik leuk).
Dit is een zaak met zeer bijzondere prijs- kwaliteitverhouding. Als je op zoek bent naar een goede smaakbeleving zit je hier goed, maar ook als je gewoon veel honger hebt :)
Absolute aanrader, ook met kinderen! (kindermenu).
Fijnproever90 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Afgelopen zondag heerlijk genoten van het meerdere malen menu in een sfeervolle ambiance. We werden hartelijk ontvangen en genoten allereerst van een verrassende amuse.

Of je nu kiest voor de zeer smaakvolle runderentrecote van het lokale Erve Elferman, een huisgemaakte bitterbal gevuld met shiitakes van een lokale shiitake kwekerij of de pure smaak van wild zwijnsham als verrassingsgerechtje, alle gerechtjes worden op een unieke wijze geserveerd en gepresenteerd. Zo ook het seizoensgebonden en smaakvolle soepje geserveerd in glas in een pure houten boomstam. Zeer verrassend. Daarnaast hebben we genoten van malse sukade van black angus rund, een smaakvol huisgemaakt stoofpotje van kalf en heerlijke en pure bijgerechtjes.

Het verrassingsdessert met onder meer huisgemaakte tiramisu van speculaas geserveerd in een Twents knapzakje werd ook goed ontvangen. Een heerlijke kop koffie als afsluiter bij de open haard maakte de avond compleet. Wij hebben genoten van een unieke en zeer smakelijke manier van dineren. De bediening was zonder meer uiterst vriendelijk.

Als we uit de buurt zouden komen dan zouden we dit restaurant ongetwijfeld vaker aandoen! Dit verrassende en smaakvolle concept is zeker een aanrader. Iedereen kan naar eigen wens eindeloos combineren. Onze complimenten en veel succes gewenst met dit concept.
sjaakbal .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Afgelopen zaterdag een wildproeverij gehad. Het ontvangst op het landgoed was een sprookje met de fakkels op de oprijlaan.
Daarna gegeten in de Watermolen.De sfeer erg koel en ongezellig een muziekje op de achtergrond en of entertainment zou een goede aanvulling zijn.
Het personeel was erg gereserveerd. Alleen dat wat gezegd of uitgevoerd moest worden werd gedaan.

Voor ons vieren geen volgende keer meer in dit restaurant
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Knus en dus wat gedateerd interieur, maar wel passend bij de omgeving. Het eten was zonder meer uitstekend. Kozen vooraf voor een luchtige vissoep en een 'duo soep', een wat gezochte combinatie van spinazie soep in kopje en sterke bouillon in een cognacglas (gloeiend heet, dus lastig drinken). Smaakte uitstekend. De ossenhaaspuntjes met balsamicosaus, vergezeld van gebakken krielaardappeltjes en gevarieerde groenten (de bloemkool heerlijk 'al dente'), waren zondermeer prima. Gelegen in het fraaie gebied van Singraven is De Watermolen typisch een gelegenheid voor familiediners. De keuken sluit al om 20.00 uur, dus je moet wel tijd beginnen; zeker in het toeristenseizoen wel reserveren!
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
De watermolen ligt op een onvergetelijke plek - bij de watermolen - nabij Denekamp. Op deze zomersedag was het terras echt fantastisch. De bediening was behulpzaam maar niet echt terzake kundig. Wij besloten een "beenham salade" en een "griekse salade" bij de lunch te gebruiken. De beenham salade was rond uit beroerd. Dit oversteeg niet het niveau van een zakje gemengde sla van de supermarkt met enkele zeer beperkte toevoegingen allen van matige kwaliteit. De beenham was nog de grootste terleurstelling. Dit leek nog het meest op grondig uitgebakken spek, maar dan heel droog. Ook de beloofde mosterdsaus was vergeten, en het bijbehorende broodje had dezelfde supermarkt kwaliteit. De griekse salade maakte het debacle compleet. Dit was dezelfde salade, maar dan zonder de beenham. De op de kaart beloofde feta, ui, paprika, venkel ontbrak. We hebben deze salade ook subiet terug gestuurd. De bediening en de chef van het restaurant bleken ook geen idee te hebben wat een griekse salade was. Na enige uitleg bevatte de nieuwe salade inderdaad feta, maar dit was van zeer matige kwailteit, en ook zuinig toegediend. Er was ook een heel klein beetje tomaat en paprika toegevoegd, maar wij waanden ons ondanks de zomerse temperaturen niet in Griekenland.
Samengevat, onvoorstelbaar dat een restaurant een salade op tafel zet van een niveau dat zelfs door kant-en-klaar salades van de meeste supermarkten ruim overtroffen wordt. De score van 1 vind ik voor de kwaliteit van het eten aan de ruime kant!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Hoe krijgen ze het voor elkaar om in zo'n prachtige omgeving een restaurant te runnen met zo weinig kwaliteit! We waren hier met een gezelschap van 12 personen (toch niet zo ontzettend veel) om de 90e verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. De bediening was traag en erg onpersoonlijk. Maar wat echt ontzettend teleurstelde was de kwaliteit van het eten. Briesoep die alleen naar bloem met bieslook smaakte. Een salade die lelijk op een bord gekwakt was, met veel te veel dressing. Een kaal stukje zeewolf met veel te veel smakeloze saus. Stuur die kok maar terug naar school! Alleen de bonbons bij de koffie waren prima. Maar wij komen hier nooit meer terug.
Jenneke H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Genoten op het terras in geweldig decor. Zeer vriendelijke bediening. Menu Singraven was heerlijk. De volgende dag van onze korte vakantie terug gegaan voor het eveneens prima menu Watermolen.