De Watermolen

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 20:30

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Carola D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heerlijke avond gehad waarbij vooral het eten uit de kunst was, voortreffelijk! Erg leuke formule, meerdere malen.
Bediening prima, maar ondanks het feit dat je tot 22.15 kunt bestellen is de bediening vanaf 21.15 druk bezig met opruimen en voorraden aanvullen waarbij de wachtende klant vergeten wordt.
Dat voelt niet goed. Bij weggaan pakten we de fietsen, de baas zelf keek om de hoek maar keurde ons geen blik waardig terwijl hij ons de hele avond zag zitten. Wat ons betreft eten en entourage uit de kunst, maar andere zaken zoals beschreven verdienen wel wat extra aandacht!!
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met collega's afgelopen donderdag het 'meerdere malen' menu gegeten. Een soort all-you-can-eat, maar dan anders: mooie gerechtjes, vaak bereid met locale produkten, maar allemaal erg lekker en goe bereid. Een lentebitterbal, ossenhaas, naegelhout, citroentaartje. Je kun per ronde 2 gerechtjes kiezen, aantal gangen is onbeperkt. Voor 28,50. Een uitstekende prijs-kwaliteisverhouding. Enige minpunt: de wc's, die moeten echt schoner!
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Hier gegeten met 2 personen op een rustige Konings-avond. Een vriendelijke ontvangst in dit mooie, schitterend gelegen restaurant. Sinds kort hebben ze een nieuw concept, ik zou het bijna ''all you can eat'' willen noemen, maar dat zou de kwaliteit volledig teniet doen. Want wat een zeer goede prijs kwaliteitverhouding! Ik was echt zeer positief verrast.
Op tafel liggen een aantal menu kaartjes. Op de kaartjes kruis je aan wat je per gang wilt hebben en dit wordt vervolgens vrij vlot geserveerd. Als gast kun je zo het tempo bepalen. Dit concept ken ik alleen uit gemiddelde sushi restaurants in de Randstad, maar hier is het een andere beleving. We aten onder andere een hele bijzondere rundvlees bitterbal met lenteui, een enorm rijke smaak, super goed gedaan. Verder de verrassingsoep: asperge (heel goed op smaak, niet te zout). Ossenhaas met groene pepersaus. Zeebaars. Verse groenten, salade. Coquilles. Allemaal erg goed van smaak. Enige wat ik persoonlijk wat minder vond was de lokale buffelmozarella, wat te droog qua textuur. Er werd ook vanaf het begin goed en veel vers brood bij geserveerd met smeerseltjes.
Het personeel kwam kundig, informeel, vriendelijk en correct over. De achtergrondmuziek was prettig: mix van jaren 70 en 80 muziek (vind ik leuk).
Dit is een zaak met zeer bijzondere prijs- kwaliteitverhouding. Als je op zoek bent naar een goede smaakbeleving zit je hier goed, maar ook als je gewoon veel honger hebt :)
Absolute aanrader, ook met kinderen! (kindermenu).
Fijnproever90 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Afgelopen zondag heerlijk genoten van het meerdere malen menu in een sfeervolle ambiance. We werden hartelijk ontvangen en genoten allereerst van een verrassende amuse.

Of je nu kiest voor de zeer smaakvolle runderentrecote van het lokale Erve Elferman, een huisgemaakte bitterbal gevuld met shiitakes van een lokale shiitake kwekerij of de pure smaak van wild zwijnsham als verrassingsgerechtje, alle gerechtjes worden op een unieke wijze geserveerd en gepresenteerd. Zo ook het seizoensgebonden en smaakvolle soepje geserveerd in glas in een pure houten boomstam. Zeer verrassend. Daarnaast hebben we genoten van malse sukade van black angus rund, een smaakvol huisgemaakt stoofpotje van kalf en heerlijke en pure bijgerechtjes.

Het verrassingsdessert met onder meer huisgemaakte tiramisu van speculaas geserveerd in een Twents knapzakje werd ook goed ontvangen. Een heerlijke kop koffie als afsluiter bij de open haard maakte de avond compleet. Wij hebben genoten van een unieke en zeer smakelijke manier van dineren. De bediening was zonder meer uiterst vriendelijk.

Als we uit de buurt zouden komen dan zouden we dit restaurant ongetwijfeld vaker aandoen! Dit verrassende en smaakvolle concept is zeker een aanrader. Iedereen kan naar eigen wens eindeloos combineren. Onze complimenten en veel succes gewenst met dit concept.
Sjaakbal .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Afgelopen zaterdag een wildproeverij gehad. Het ontvangst op het landgoed was een sprookje met de fakkels op de oprijlaan.
Daarna gegeten in de Watermolen.De sfeer erg koel en ongezellig een muziekje op de achtergrond en of entertainment zou een goede aanvulling zijn.
Het personeel was erg gereserveerd. Alleen dat wat gezegd of uitgevoerd moest worden werd gedaan.

Voor ons vieren geen volgende keer meer in dit restaurant
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Knus en dus wat gedateerd interieur, maar wel passend bij de omgeving. Het eten was zonder meer uitstekend. Kozen vooraf voor een luchtige vissoep en een 'duo soep', een wat gezochte combinatie van spinazie soep in kopje en sterke bouillon in een cognacglas (gloeiend heet, dus lastig drinken). Smaakte uitstekend. De ossenhaaspuntjes met balsamicosaus, vergezeld van gebakken krielaardappeltjes en gevarieerde groenten (de bloemkool heerlijk 'al dente'), waren zondermeer prima. Gelegen in het fraaie gebied van Singraven is De Watermolen typisch een gelegenheid voor familiediners. De keuken sluit al om 20.00 uur, dus je moet wel tijd beginnen; zeker in het toeristenseizoen wel reserveren!
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Een stralend zonnige junidag bracht mij, in een cabrio, niet eerder meegemaakt naar het Singraven.
De Watermolen met veel rustgevend stromend water op de achtergrond en meer moois, een werkelijk schitterende ambiance voor een lunch.
Tafelgenote en ondergetekende gingen voor respectievelijk een boerenstokbrood met naegelholt en een salade met rode mul.
Beide gerechten werden mooi gepresenteerd en bleken ook bijzonder smaakvol.
Bediening goed, dik in orde hier!!
FrankSn .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Wij kwam toevallig bij De Watermolen terecht na een mooie herfstwandeling in de nabij gelegen bossen. Wat een ontdekking!
Geweldig lekker gegeten en in een gezellige ambiance.

Van het huis kregen we brood en kruidenboter als aperitief. Het zelfgebakken brood was nog warm, volgens mij vers uit de oven! Heerlijk.
We hoefden niet lang op het voorgerecht, een lekkere groentesoep, te wachten. De temperatuur van de soep was precies goed, niet te heet, niet te koud. Het hoofdgerecht (biefstuk, bosuitjes en franse pommes) en nagerecht (ijs met verse mango) waren al met even veel zorg gemaakt. Voortreffelijk.

Het is jammer dat we niet dichter bij Denekamp wonen, anders zouden we hier zeker vaker naar toe gaan.
KRoetge .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Bij toeval langs dit mooie plekje in Twente gekomen. In eerste instantie heerlijke lunch gehad. We werden gewezen op het tuinterras langs de Dinkel. Toen we dat zagen hebben we gelijk gereserveerd voor de volgende avond. Mijn vrouw had het maandmenu en ik had de bombe van runderzalm als voorgerecht en de zeewolffilet als hoofdgerecht. Zowel het maandmenu als het voor- het hoofdgerecht hebben ons heerlijk gesmaakt. Goede prijs-kwaliteitverhouding. De jonge dame die ons bediende was vlot en uiterst vriendelijk. Zeker een aanrader deze plek!
PaulVdSt .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Onlangs hebben wij heerlijk gegeten bij De Watermolen in Denekamp. Het was op een rustige doordeweekse avond, net na de zomervakantie. Het was nog warm genoeg om op het prachtige terras aan het water te zitten. Wat een schitterende locatie! Met uitzicht op de eeuwenoude watermolen aan een mooi gedekte tafel voelden we ons als in een paradijs.

We hebben gekozen voor Menu Singraven (37,50) en Menu Speciaal (26,50) en de witte huiswijn. Het smaakte werkelijk voortreffelijk! Heeft dit restaurant eigenlijk al een Michelin ster?

De bediening was netjes en alert. Ook de vriendelijke eigenaar kwam nog een praatje met ons maken en vragen of alles naar wens is.

Totaal waren er ruim 87 euro kwijt. Niet goedkoop, maar absoluut waar voor ons geld.
RKvH .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Ter gelegenheid van een verjaardagsfeest hebben wij bij De Watermolen genoten van een heerlijke BBQ. Een vriendelijke kok verzorgde buiten het braden van het vlees. Binnen was een buffet met allerlei heerlijke hapjes (die als voorgerechtje gekozen konden worden), verschillende soorten salades (ook die je zelf kon samenstellen) en brood en uiteraard verschillende sausjes. Binnen verzorgde een, eveneens zeer vriendelijke, jongeman de drankjes.
Wij hebben genoten van de goede service, het heerlijke eten en drinken en de prachtige omgeving!
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
De watermolen ligt op een onvergetelijke plek - bij de watermolen - nabij Denekamp. Op deze zomersedag was het terras echt fantastisch. De bediening was behulpzaam maar niet echt terzake kundig. Wij besloten een "beenham salade" en een "griekse salade" bij de lunch te gebruiken. De beenham salade was rond uit beroerd. Dit oversteeg niet het niveau van een zakje gemengde sla van de supermarkt met enkele zeer beperkte toevoegingen allen van matige kwaliteit. De beenham was nog de grootste terleurstelling. Dit leek nog het meest op grondig uitgebakken spek, maar dan heel droog. Ook de beloofde mosterdsaus was vergeten, en het bijbehorende broodje had dezelfde supermarkt kwaliteit. De griekse salade maakte het debacle compleet. Dit was dezelfde salade, maar dan zonder de beenham. De op de kaart beloofde feta, ui, paprika, venkel ontbrak. We hebben deze salade ook subiet terug gestuurd. De bediening en de chef van het restaurant bleken ook geen idee te hebben wat een griekse salade was. Na enige uitleg bevatte de nieuwe salade inderdaad feta, maar dit was van zeer matige kwailteit, en ook zuinig toegediend. Er was ook een heel klein beetje tomaat en paprika toegevoegd, maar wij waanden ons ondanks de zomerse temperaturen niet in Griekenland.
Samengevat, onvoorstelbaar dat een restaurant een salade op tafel zet van een niveau dat zelfs door kant-en-klaar salades van de meeste supermarkten ruim overtroffen wordt. De score van 1 vind ik voor de kwaliteit van het eten aan de ruime kant!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Hoe krijgen ze het voor elkaar om in zo'n prachtige omgeving een restaurant te runnen met zo weinig kwaliteit! We waren hier met een gezelschap van 12 personen (toch niet zo ontzettend veel) om de 90e verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. De bediening was traag en erg onpersoonlijk. Maar wat echt ontzettend teleurstelde was de kwaliteit van het eten. Briesoep die alleen naar bloem met bieslook smaakte. Een salade die lelijk op een bord gekwakt was, met veel te veel dressing. Een kaal stukje zeewolf met veel te veel smakeloze saus. Stuur die kok maar terug naar school! Alleen de bonbons bij de koffie waren prima. Maar wij komen hier nooit meer terug.
Jennekehartveld .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Genoten op het terras in geweldig decor. Zeer vriendelijke bediening. Menu Singraven was heerlijk. De volgende dag van onze korte vakantie terug gegaan voor het eveneens prima menu Watermolen.
Jan-Truus .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
We hebben heerlijk genoten van goed belegd molenbrood en een echte boekweitpannekoek. Dit zie je niet vaak meer! Geen witte "hollandse" pannekoek, maar een ouderwets lekkere spekpannekoek! Daarna hebben we onze lunch afgesloten met een coupe hazelnoot en een sorbet. Een prima prijs kwaliteitverhouding. De omgeving de gebouwen en de inrichting van dit restaurant verdienen een dikke 10!