DE WATERMOLEN van Opwetten

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 21:30

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Madamecurie .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Waar wij waren op de memorabele 8 november 2016 ?
Bij de Watermolen van Opwetten ! Geweldig lekker gegeten in een fijne ambiance. Alles klopte, de ontvangst, de gedekte tafel, de bediening en de advisering v.w.b. de wijnen en het overheerlijke, goed verzorgde novembermenu. Toppie !
MAPN .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen zondag daar onze 40 jarige bruiloft gevierd met een walking dinner en het was geweldig. Heerlijk eten en keurige bediening, een echte aanrader. Een sfeervolle locatie in een prachtige omgeving.
Kaya E.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gegeten op een mooie zonnige dag. Locatie is super. Eten was slecht, food sharing besteld. Was heel slecht. Asperge???? Soepje smaakte naar bloem/water, een stukje brood met tomaat ( bruchette genaamd), piepklein stukje meloen met piepklein stukje parmaham. Garnalenkroketje smaakte redelijk. Er werd ons 3 keer gevraagd om van plaats te wisselen. Niet iets om nog ooit terug te gaan. Jammer want lokatie is perfect.
Beste mevrouw Kaya,

Spijtig om te horen dat u niet tevreden was over onze gerechten. Ik heb aan alle medewerkers gevraagd of ze een opmerking of suggestie hebben mogen ontvangen, of een klacht, zodat we het voor u naar tevredenheid zouden kunnen oplossen, Helaas is dit niet het geval geweest. Ook het verwisselen van plaats is voorgekomen uit het feit dat u aan een tafel bent gaan zitten die nog niet gereed was. Sorry voor het ongemak. Wellicht mag ik u toch nog een keer ontvangen.

Reactie van proever:

Ik heb uw andere reacties gelezen op kritiek, maar wens u veel succes in de toekomst.
Joeri V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Château Neubourg Pilsner van het vat en koffie van Maastrichtse Blanche Dael, slechts twee keuzes die laten zien dat de uitbaters hun klanten graag willen verrassen met kwaliteitsproducten van eigen bodem. En dat doen ze in een aangenaam en sfeervol ingericht restaurant.

Wij kozen voor de aanbeveling van het huis (die niet op de kaart stond), een 'shared plate' met diverse vlees en vis voor 2 personen. Volgens de dame die ons bediende zou dat door de hoeveelheid alleen geschikt zijn voor als we (2 mannen) écht honger zouden hebben. Nou die uitdaging gingen we graag aan en bovendien vermijdden we hiermee dat we gedwongen zouden worden keuzes te maken van de veelbelovende kaart.

Er verscheen een mooi opgemaakte houten snijplank in het midden van de tafel met daarop verfijnde, goed gekruide en zeer malse stukjes rundvlees, kabeljauw en 2 scampi's, gegrilde seizoensgroenten en friet. Met de kwaliteit was niets mis, met de hoeveelheid wel, want het was amper genoeg voor één persoon. Daarop bestelden we een tweede shared plate en vroegen om een andere samenstelling; de kok voelde zich blijkbaar uitgedaagd, want toen bestond de mix uit o.a. entrecote, bloedworst, zalm en biefstukjes. Ook deze variant was erg smaakvol.

Wat ons verbaasde was het grote verschil tussen de (hoeveelheid van de) eerste en tweede 'plate', terwijl er geen prijsverschil op de rekening zichtbaar was (€ 47,50 per plate voor 2 personen). Kortom, ga je hier eten, kies je voor deze aanbeveling van het huis en heb je gezonde trek, vraag dan expliciet om de goedgevulde variant. Alleen dan is de prijs-kwaliteit verhouding goed, anders is het (te) duur betaald.

Gelukkig konden we positief afsluiten met een goed gezette espresso van MBD.
Timo B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Prachtige ambiance, de kleine details vielen op zoals; mooi afgestemde kleuren, hout van balken kwam terug in de voet van een lamp, weegschaal passend bij thema watermolen, olielampjes branden ter verwelkoming, en. Heel smaakvol. Eten ook weer prachtig opgemaakt oper het bord en qua smaak alles mooi subtiel op elkaar afgestemd! Vriendelijke, vakkundige uitleg over het eten en alles een lust voor het oog. Kortom: een echte aanrader!!
Edw V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben hier twee keer gegeten in de afgelopen weken en het was twee keer boven verwachting! Verfijnde gerechten, prima bediening en erg gezellig ingericht. De eerste keer hadden we het driegangenmenu en de tweede keer was met de kerst. Erg attent was dat ons sheltie-pupje aan het eind van het kerstdiner ook een kleine attentie kreeg.
Pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Gedineerd bij de Watermolen van Opwetten op 1e Kerstdag in een groep van 4 mensen (Fam. de Snoo) Buiten werden we al hartelijk ontvangen door de gastvrouw en het personeel. We hadden buiten bij de terrasverwarming keuze uit glühwein of prosecco met 'n beetje kaneellikeur en een amareen. Ook konden we een marshmallow opwarmen bij het vuur. Er werd zo een gezellige sfeer gecreëerd. Als amuse werd een gepaneerde garnaal met een smakelijke dip rondgebracht, en dit was nog steeds buiten.
Al binnen werden wij zeer vriendelijk en bijzonder professioneel verwelkomd door, ik geloof dat deze jongedame Joyce heette. Zelden kom je iemand tegen die haar beroep zo goed verstaat, absoluut hulde! Strik eromheen en meenemen naar elk ander restaurant en zij is omgetwijfeld een aanwinst voor uw bediening.
Alle gerechten zijn heerlijk van smaak en in voldoende portiegrootte. O.a. een heerlijke bouillion met room en eenoverheerlijke spoom op orginele wijze bereid. Ook het hoofdgerecht met zeer goed gekozen en nog beter bereidde groenten. Ook het vegetarische menu is van uitzonderlijk niveau en zeer smakelijk. Weer hulde.
Het desert wordt verfraaid door glühwein uit te gieten over droogijs. Omdat ik was uitgenodigd voor dit diner kan ik deze keer helaas niks zeggen over de prijs-kwaliteit, welke normaal gesproken wel nadrukkelijk onderdeel is van mijn recencie. Het decor scoort voor mij geen 9 omdat ik het persoonlijk iets te warm, maar vooral iets te luidruchtig vond in het restaurant.

Samenvattend: originele en zeer goede gerechten, ook de vegetarische gerechten zijn zeer goed, bijzonder goede bediening en warm gastvrouwschap.
Een absolute aanrader op basis van deze eerste ervaring.
Eter2012 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Op 2e Kerstdag zijn wij (2 pers.) tegen 12.00 uur gaan brunchen bij de dit restaurant. De Watermolen met de omgeving is al heel speciaal. Er was een mooie kerststal in een schuur, terras en tuin ingericht passend in deze setting. De gasten kwamen achter elkaar binnen; we werden hartelijk in de hal ontvangen door de manager. Onze jassen werden aangenomen en per reservering waren er de benodigde hangers en een briefje met de naam van degene die gereserveerd had. Prima systeem! Elk gezelschap werd keurig naar de tafel begeleid. De tafels waren mooi gedekt met wit kleed en passende kerstversiering op tafel. En helemaal in de stijl van de historie van deze watermolen waren er stoffen Brabants bonte servetten. Wij hadden een tafel aan de raam die uitkeek op het riviertje met grote bomen en tuin; was een geweldig uitzicht met zon en beetje vrieskou. We zijn gestart met een glaasje prosecco en kregen uitleg van een heel aardige medewerker over het brunch-buffet. Per tafel werden gasten uitgenodigd en begeleid naar het buffet voor de 1e gang. Voorgerechten bestonden uit diverse soorten vlees, wildzwijn en vis, wildsoep Als hoofdgerecht was er o.a. keuze uit hazenpeper, gamba's, aardappelgratin, diverse warme groentes en salades, kleine quiches en natuurlijk de worstenbroodjes. Daarnaast waren er diverse hartige en zoete broodsoorten; werden steeds weer afgebakken. Werd door bediening goed bijgehouden. De kok stond achter het buffet en was heel behulpzaam. Het buffet was niet afgeladen vol, maar er werd vanuit de keuken steeds bijgevuld. Dat kwam de kwaliteit van de gerechten ook ten goede. Bij het nagerechten-buffet was een ruime keuze van o.a. diverse soorten gebak, ijs, taarten, warme kersen. Wij hadden bij de brunch een wijnarrangement, inclusief koffie/thee, genomen. We hebben goede witte en rode wijnen gedronken en als sluistuk bij dat mooie nagerechten-buffet een heerlijke zoete licht mouserende dessertwijn. Bij de diverse dranken werd ook door de medewerker ook iets verteld over de wijn.
Voor de kinderen was er een apart hoek met een kinderbuffet zoals frites en spaghetti en alles wat daarbij hoort. Ik vond dat een heel leuk idee en het was ook voor de kinderen leuk aangekleed. Slim idee.
We hebben een fijne en goede kerstbrunch gehad in een mooie ambiance met keurige en vriendelijke bediening. Alle tafels waren bezet met kleine en grotere gezelschappen met grote en kleine kinderen; het was niet luidruchtig, maar wel aangenaam en gezellig. We zijn hier voor de 1e keer geweest en gaan zeker weer terug.
Carambei .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Jassen konden gehangen worden bij honderden anderen van een bruiloft. Veel tocht door bruiloftsgasten die steeds in en uit liepen.
Eten bijzonder slecht. ( Kalfs sucade, snot gaar - biefstuk laf gebakken- etc. Had bij reservering gemeld dat twee personen lactose intollerant zijn. Geen enkele rekening mee gehouden, is men niet op ingesteld. Prijs - kwaliteits verhouding totaal mis, veel te duur voor het gebodene. Vriendelijk meisje dat ons bediende, dat erg haar best deed! Heb een Email gestuurd als opbouwende kritiek, en om een reaktie gevraagd, maar nooit meer iets vernomen.Conclusie, nooit maar dan ook nooit meer !!
Beste Heer of Mevrouw,

Graag zou ik met u in contact komen om over uw opmerkingen te praten. Daar dat wij al ons best doen om de restaurant te laten presteren volgens onze visie, Uw ervaring onderschrijft niet deze visie.

Graag verzoek ik u mij de klacht nogmaals te mailen zodat wij daarop ook gepast kunnen antwoorden.

Hartelijke dank

Anne_Nuenen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Vanaf mijn plek kon ik zo achter de bar kijken. Er vielen rietjes op de grond en die werden weer keurig in de doos geschoven voor verder gebruik. Eigenaar stond er naast en keek ernaar. Als het al zo onhygiënisch aangepakt wordt voor de ogen van de gasten wil ik niet weten hoe het er in de keuken aan toe gaat.
Eten is duur, smakeloos en zeer kleine porties.
De lokatie is prachtig maar zeer gehorig. Je kan elkaar amper verstaan door o.a. het personeel dat de trappen op en af rent.