De Waterjuffers bij Vos

Vrijdag t/m Zondag vanaf 10:30
- Ontbijt 09:00 - 10:30
- Diner vanaf 18:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Tja , een beetje de sfeer van ons kent ons. In deze prijsklasse mag je best wat kritisch zijn op het afwerkingsniveau van de inrichting en het comfort. Een dikke onvoldoende dus. Het eten was goed maar niet heel bijzonder. Wellicht een beetje te hoog gegrepen en dus ook te hoge verwachtingen . Heeft in zijn geheel een grote beurt nodig.
KaPoZa .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Genoten op een unieke locatie met unieke gerechten.
Huiselijk, vriendelijk, ontspannen, op een fantastisch plekje aan het water. Verse vis die je nergens vindt, kan je hier proeven en van genieten. Kom zeker weer!
Ruth I.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Afgelopen vrijdag hebben we een luxe wijnproeverij beleefd, met een warm ontvangst en enthousiaste bediening.
Het was niet alleen een smaakbeleving qua wijnen, maar zeker ook qua bijpassende gerechten.
Lilianne Oskamp, eigenaresse van de Waterjuffers bij Vos had samen met Karina Koolman van Wijnbasket.nl een bijzondere en smaakvolle proeverij neergezet.
We waren echt verrast, vooral de gerookte zeelt uit het Zuidlaardermeer was onverwachts lekker, heerlijk mals en zacht. Merlan steak viel ook erg in de smaak en deed de erbij gekozen wijn nog beter uitkomen.
Ter afsluiting een merengue taartje met warme kersen, witte chocolade en munt in combinatie met een bijna portachtige wijn met een subtiele bessen smaak, mmmmmm.
Complimenten voor Lilianne en Karina!
Bij een groep van ca. 20 personen schijnt deze proeverij herhaald te kunnen worden…
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Leuk klein restaurant op een pracht plek. Erg vriendelijke gastvrouw. Vertelt met veel liefde over de gebruikte producten. De Lamschenkel is een absolute aanrader. Heel kruidig en prachtig gegaard. Het voorgerecht Vittelo Tonato was prima, toch heb ik zelf een voorkeur voor kalfsfricandeau ipv varkensfricandeau bij dit mooie Italiaanse gerecht. Ook mijn collega's waren zeer te spreken over de lofsalade, zalm, risotto ( vegetariër) en malse steak. Mocht ik weer eens in de buurt zijn, dan kom ik zeker langs om van mooie gevarieerde kaart te proeven.
Therecia V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Wat een leuk plekje voor een restaurant! Afgelopen vrijdag hebben we hier met vrienden gegeten. De cote de boeuf werd aan tafel gesneden en geserveerd. waar zie je dit nog? uitstekend gebakken en supermals. onze vrienden bestelden de gebakken paling en gestoofde paling combi. Dit was volgens hen ook niet te versmaden. al met al een plek om terug te keren. Volgende keer met mooi weer op het terras aan het water.
Therecia V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Wat een leuke plek aan het wateer. Je moet het even weten te vinden maar we waren allemaal prettig verrast. Gisteravond 2 september hier gegeten, erg lekker. Heerlijk voorgerecht met paling, helaas was het stoofpotje paling uitverkocht maar de entrecote was ook super en leuk opgediend. Omdat het op een gegeven moment iets frisser werd stak de gastvrouw een vuurkorf aan waar we gezellig met andere gasten omheen hebben gezeten. Aanrader!
Stasz Z.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Tijdens een korte fietsvakantie in Zuidlaren spontaan tegen dit tentje 'aangefietst' Wat een verrassing!
Ten eerste zit je heerlijk aan het water met uitzicht op een handbediende pont(erg om gelachen) Duidelijke menukaart, maar wel met een leuke twist! Mijn vrouw ging voor de huisgemaakte viskoekjes en ik voor de biologische hamburger(aanrader)
Kortom een erg geslaagde middag en mocht je hier in de buurt zijn ga er dan zeker even een hapje eten!
Isabel A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Op 18 augustus heb ik samen met een vriendin gegeten bij de Waterjuffers bij Vos, een knus restaurantje met een franse uitstraling. De gekleurde stoelen en het terras zorgen voor een zomers sfeertje. Vrienden van ons hadden ons over hun ervaringen verteld en hebben ons overgehaald om te reserveren (wat overigens zeer handig is, heb ik mij laten vertellen, als je een voortreffelijk diner wilt, aangezien ze uitsluitend met verse producten werken). Het is een prachtige locatie aan het water met een fantastische zonsondergang in een mooi stukje natuur. De kok heeft een speciaal diner voor ons bereidt, met onder andere de 'vlinders in je buik' soep. Ik kan de smaken niet goed beschrijven, maar ik kan wel aan iedereen aanraden om hem te proeven. Werkelijk waar de lekkerste en meest bijzondere soep die ik ooit gegeten heb. Verder is het eten van zeer hoog niveau. Ik heb slechter gegeten bij michelin-restaurants. De bediendes en de kok zijn uiterst klantvriendelijk, behulpzaam en hebben duidelijk verstand van zaken. Zo kon iedereen ons gepassioneerd en met trots vertellen over de producten, het gebruik en de diverse (bijpassende) wijnen. De kok (die zelf vegetariër is) houdt ervan om heerlijke, exclusieve vegetarische menu's te maken (en natuurlijk ook niet-vegetarische menu's) aangezien de vraag naar vegetarische menu's steeds groter wordt, en bij het gemiddelde restaurant de vegetarische menu's niet erg bijzonder zijn. Wij hebben een fantastische avond gehad en raden het iedereen aan om er een keer te gaan eten. (wel reserveren van te voren!). Wij komen zeker een keer weer!
Gijs .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Een droomplek aan het zuidlaardermeer waar je met open armen ontvangen wordt! De Waterjuffers bij Vos beschikt over een top terras aan het water dat afgeschermd ligt waar je in alle rust kunt genieten van voortreffelijke gerechten gecombineerd met lekkere betaalbare wijnen; eigenaresse en chef zijn uiterst gastvrij en hebben merkbaar plezier in hun werk. Kaart verandert met de week maar de overheerlijke zuidlaardermeer paling blijft in verschillende bereidingen terugkomen