De Wasserette

31-200000000

Meer informatie over restaurant De Wasserette

Jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Een erg lekkere lamsburger gegeten. Het broodje was lekker en ook wat zoet. De tomatensalesa erg lekker en de burger erg mals. De service is ok, bestellen aan de bar en het wordt netjes gebracht. Het decor erg leuk met veel hippe amsterdammers.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lunchen bij de Wasserette!! Dat is een bijna wekelijks begin van de zaterdag, waarom? Omdat het gewoon echt ALTIJD goed is, of je nou gaat voor de kik met avocado, de garnalen kroketten, een eitje, de filet american, de wentelteefjes, of wat je verder ook maar op de eigenlijk nooit wisselende kaart (en dat is een goed ding) kunt vinden. Nadeel: Dat weten meer mensen dus het is er altijd DRUK! Tip, houdt moed, loop naar binnen, kijk mensen het eten van het bord, er staat altijd wel iemand op, en nee, niet met een groep proberen, dat is namelijk kansloos en ongezellig voor de andere mensen!
Rens P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Een van de betere lunchrooms in de pijp, mits er plek is. Altijd gaan voor de eggs benedict of het broodje met kip en avocado. Bij die laatste soms een wat harde korst, maar niks onoverkomelijks.

Bestellen bij de bar heeft niet meteen mijn voorkeur, in een kleine zaak als de wasserette wel te overzien.
RDonkers .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Leuke tent met een goede koffie en lekkere lunch. Wel erg vol altijd. Maarja, dat lijkt me dan ook weer een goed teken voor de kwaliteit.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Ik heb mogen genieten van een heerlijke lamsburger met eigen gemaakte saus erop en een voortreffelijk broodje. Leuk zaakje met jongelui die het erg goed hebben aangepakt. Service was goed, aardige mensen en echt een heerlijke lamsburger.
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Mijn ervaring is vrij eenzijdig want hoewel ik hier bijna elk weekend kom bestel ik altijd hetzelfde, de eggs benedict. Niet de allerbeste ooit maar wel heel erg lekker en daarom perfect om de zaterdag mee te beginnen. Bediening is vriendelijk en snel, en de Wasserette ziet er natuurlijk uit zoals je tegenwoordig verwacht in de Pijp, een beetje hip maar wel gezellig. Zeker een aanrader om af en toe een broodje te eten. Volgens mijn vriend moet je trouwens voor de burger gaan!
EvainKyungOlijve .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Mijn nieuwe favoriete plek! Een leuke locatie midden in de Pijp om gezellig te lunchen. Vriendelijke bediening en heerlijke gerechten.
HANS V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
De locatie is top. Op het Gerard Douplein midden in de Pijp, op 50 meter van de Albert Cuypmarkt. De zaak zat goed vol, maar er werd onmiddellijk ruimte voor ons gecreëerd. Open keuken, je voelt een internationaal sfeertje met mooie mensen om je heen. Gezellig!
Goede bediening ook. Je bestelt aan de koffiebar en dan wordt alles bij je gebracht door attent, jong personeel.
We waren hier voor de tweede keer en weer viel het eten zwaar tegen. Alleen de jus d'orange en de koffie waren van goede kwaliteit.
De wentelteefjes bestonden uit geroosterd brood met suiker erover heen. Daar hebben ze dus niets van begrepen.
De pompoensoep was flauwer dan flauw. Niet weg te krijgen.
Het broodje kip-avocado was keihard en niet te snijden. De kip te vet.
Conclusie: gezellige "place to be", maar de kwaliteit van eten beneden peil.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De wat vreemd aandoende naam is te danken aan de vorige bestemming van het pand. Na een jarenlang kwijnend bestaan als wasserette is hier nu een gelegenheid voor ontbijt en lunch. Ze zijn als eerste in de buurt open vanaf 7:30 uur. De koffie is prijzig maar nergens beter. Er lijken hier nogal wat zakelijke afspraken gemaakt te worden. Bij mijn laatste bezoek had ik voor de zoveelste keer wentelteefjes. Knap dat ze die zo smakelijk neerzetten terwijl ze toch niet al te zwaar zijn. Daarnaast ben ik fan van de eggs benedict/norvegienne/florentine (grote porties!). Er zijn nog veel meer opties van koud en ook voorverpakt tot soepen. Het meeste is ook "to go". De buurt heeft deze plek in het hart gesloten en dus is het er vanaf de eerste dag zo'n beetje ramdruk. Vooral voor de terrasplekken moet je vroeg zijn. Bestellen doe je aan de kassa en er staat nogal eens een flinke rij. De bediening is verder vriendelijk en bekwaam. Er lopen veel mooie vrouwen in de Pijp rond maar hier is de dichtheid toch wel het allerhoogst. Dit alles in een modern strak maar toch plezierig interieur.
Willem R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Prima lunchtent, je moet best geluk hebben om een plekje te bemachtigen, zeker als het weer te slecht is om ook op het terras te zitten. Uitstekende broodjes, verse jus d'orange en lekkere koffie.
Goed systeem om aan de bar te bestellen en dan op een prettige manier bediend te worden. De sfeer is wat rommelig gezellig.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Prima lunchtentje op weg naar de visboer. Lekkere garnalenkroketjes op heerlijk desembrood. Snel maar niet per sé vriendelijk bediend. Niet goedkoop.
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
De wasserette blijft een van m'n favoriete plekken in de pijp voor koffie en een lekker broodje. Laatst weer genoten van een heerlijk broodje garnalenkroket op goed wit brood met een lekkere korst. De koffie is hier ook echt goed! Ook hele vriendelijke service.