De Ware Jakob

• Huisdieren welkom , Terras
7,2
Joanet K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Fraai terras en de gamba's waren zo te gek dat we nog een portie besteld hebben. Zeer smaakvolle kruidenboter en tapenade. Bediening relaxed en ondanks de drukte op het terras erg attent! Toptent!
K.R S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Van buiten ziet dit restaurant er nogal gesloten uit en de hal is ronduit rommelig met opgestapelde kinderstoelen. Eenmaal binnen is het aangenaam. Onze pizza's waren rijkelijk belegd en smaakten heerlijk. Prettige herinnering aan dit restaurant!
Remcolis .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Ons beider pizza's waren letterlijk bezaaid met champignons, zo veel dat je nauwelijks andere ingrediënten proefde. En dat terwijl een echte Italiaan weet: minder is meer. Ook ontbrak de pittige olie. De bediening was vriendelijk, maar wist van toeten noch blazen. Ook het decor stemde treurig, maar boven alles: het was koud. En dat is een dodelijk in een restaurant.
Pietervandermark .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De bediening moest duidelijk nog inkomen voor het nieuwe seizoen. De dame had duidelijk geen idee waar ze het over had toen ze de vraag naar de voorkeur voor rode wijn vanaf een spiekbriefje voorlas.
De gebakken scholfilet dreef werkelijk in het vet. De spareribs waren redelijk, maar de snelheid waarmee het klaar was, deed ons twijfelen aan de mate waarin dit een verdienste van de keuken is.
Qua service... tja... Het komt gewoon niet gesmeerd over. De borden werden zeer onconventioneel voor de neus van een van de leden van ons gezelschap gestapeld. Lege glazen werden weggehaald, zonder te vragen of er nog behoefte is aan nog een drankje.
Rrrbakker .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Wij zaten gezellig aan de straatkant en genoten van een maaltijdsalade en een pizza. Tot de volgende keer !
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een bijzonder restaurant, dat zeker ! Barstensvol bij het diner op 2e kerstdag, maar gelukkig tijdig gereserveerd. Wie wat later dan 18.00 u. hier wil komen eten wordt gebeld wanneer een tafel vrijkomt, want er is domweg geen ruimte om gasten tijdelijk even te laten wachten.

Culinaire hoogstandjes hoeft u niet te verwachten, wel is alles van uitstekende kwaliteit, en zeer goed en smakelijk bereid. Voeg daarbij een onberispelijke bediening en een prima prijs-/kwaliteitsverhouding en het is duidelijk dat partner en ik een uitstekende ervaring hebben gehad. Wij namen beiden, mede vanwege het gevoel dat we nog niet geheel waren uitgebuikt van de dag ervóór, geen voorgerecht, en ook al tegen onze gewoonte in kozen we beiden voor een mix van het land. Wat een smaken ! De lamsbout viel zowat van het bot, het stoofpotje van lam bekoorde ons geweldig, steak en varkenshaas mochten er ook zijn, en ik kon zelfs de spareribs appreciëren, hoewel ik daar niet echt een liefhebber van ben.
We sloten deze avond af met een "Grand Dessert", hetgeen alweer tot loftuitingen leidde.
Mijn beoordeling van de entourage is wat aan de magere kant door de krapte en mede daardoor de vele bewegingen rondom de tafel. Verder mag ik zo'n ouderwetse, simpele aankleding wel
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Prima no nonsense restaurant op Schiermonnikoog. De kaart bevat voor iedereen wel iets lekkers. Zeker ook voor kinderen (pizza!). Als voorgerecht hadden wij toast met gerookte zalm en paling: goed geroosterd wit brood, een flinke portie vis en overvloedig roomboter (boter bij de vis!). Lekker! Als hoofdgerecht onder meer een pannetje mosselen met friet en salade. Een positieve verrassing! Een royale portie mosselen, zeer smakelijk gekookt in een groentenbouillon. Service to-the-point. Decor gezellig klassiek bruine kroeg achtig.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Het eten was niet heel bijzonder maar wel goed genoeg. Jammer was dat we steeds wat te lang moesten wachten, bij bestellen en later bij afruimen, zo zaten we langer dan de bedoeling was. Personeel was vriendelijk en de entourage sfeervol. Een prima serive is dat je gebeld wordt wanneer je tafel vrij is.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
De Rib Eye van 300 gram van de grill was ontzettend lekker. Alweer even geleden dat ik zo'n lekker stukje vlees heb mogen verorberen. Een heerlijke merlot erbij. Vlotte en vriendelijke bediening, bij de Ware Jacob hoef je niet lang op je eten te wachten. Voor een fantastische Rib Eye en vlotte bediening: de Ware Jacob!
Chantal Q.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Hier een eenvoudige, maar prima pizza gegeten. Bediening was erg vriendelijk, terras heerlijk in de zon. Klein glijbaantje naast het terras, waar onze peuter zich prima vermaakte. Aanrader, ook met kleine kinderen.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Van buiten ziet het er vrij traditioneel uit. De kaart is echter minder traditioneel. Veel pizza's maar ook hele andere dingen. We werden in de "zijvleugel" geplaatst, naast een grote groep (twee gezinnen). En bij de trap naar de eerste verdieping, waar zich duidelijk de wc bevindt. Even was ik bang dat we vergeten zouden worden, maar dat bleek geheel buiten de waard gerekend. We werden prima bediend en kregen snel de kaart.
Het eten kwam vrij snel. Ik heb de lamsstoofschotel gegeten. Goed verzorgd met gebakken aardappelen (frites kon ook), sla en warme groenten (sugar snaps). Het smaakte me prima. En ruim voldoende voor een volle buik. De toetjes spraken mij wat minder aan (vooral ijs). Maar de limoentaart is wel aan mij besteed. En die was heerlijk. Een lekkere kop koffie er bij en mijn buikje is vol. Drukke zaak, maar ze kunnen het goed aan is mijn indruk.
Guus M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We hadden van onze gastheer te horen gekregen dat dit een goed restaurant is. Ik had tomatensoep, waar ik echt gek op ben, maar voor het eerst heb ik een deel laten staan. Herl zuur en zout, helaas. Het lamsstoofpotje, wat ik als hoofdgerecht had gekozen was ook al niet bijzonder van smaak helaas. Geen aanrader dus voor mij.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Leuke ambiance, lekkere mosselen gegeten en een lekker huiswijntje erbij. Ook een leuk kindermenu. Zeker voor herhaling vatbaar!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Gegeten op de tweede verdieping, beneden was het vol. Het eten was eenvoudig, maar goed, bediening vriendelijk en attent, ambiance matig. Voor een gewone vakantiedag prima restaurant
Lladrijona .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vandaag hebben wij gegeten bij de ware jakob. We namen allemaal een pizza, ik had er liever een zonder kaas maar met mozzarella. Dat zou worden geregeld. Nee. Helaas.
Er zat gewoon kaas op. De bodem rook muf en er lagen een klein plasje vocht (doorzichtig) op mijn pizza van een halve centimeter diep.
De margeritha was ontzetten zout. Ze hadden daar gewoon een hele lading kaas over heen geflikkerd.
Maar, een belangrijk detail was dat mijn pizza met champignons, paprika, olijven en buffelmozzarella
Slechts 11,50,- was. Dat is een scherpe prijs, je moet er gewoon niet te veel van verwachten. De bediening is erg aardig en het decor zorgt voor een gezellige sfeer.
Henkvanm .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Redelijke voldoende. De bediening was in orde, maar de keuken behoorlijk wisselend. Mosselen met friet. De friet was prima gebakken. De mosselen waren wisselend. Sommige echt muf. Moeilijk te zeggen of dat dan ligt aan de leverancier (prins en dingemans), of aan het bewaren. De portobello's van mijn vriendin waren prima. Daarna ijs met aardbeien. De aarbeien waren vers, maarvermoedelijk te lang gesneden bewaard want enigszins gealcoholiseerd. Naast mij was een hhele tafel vol 'mosselkenners' lekker mosselen aan het peuzelen. Dus misschien was het gewoon pech.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
We hebben hier op vrijdagavond gegeten en het zat bijna vol. Gelukkig konden we boven nog een tafeltje bemachtigen. Pizza's stonden snel op tafel. Bij de pizza salami hadden we om knoflooksaus erbij gevraagd, die heerlijk was. Helaas waren de groenten en de ananas op de vegetarische Vesuvio niet gemaakt van verse ingrediënten. Het afrekenen duurde lang en uiteindelijk na lang wachten zijn we maar naar de kassa gelopen.
EeWi .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Twee goed gevulde pizza's waren ons deel na een wandeling van een 15 km. Met een kole glas Sauvignon of Chardonnay. Smaakvol en ruim voorzien van vis ( Frutti de Mare en Bella Stella). De bodem niet te veel doorgebakken met als resultaat geen zwarte stukken. Het bordje helemaal leeg gegeten. Smaakvol voor een snelle hap voordat de laatste loodjes al lopende naar de veerdam werden afgelegd. Of, mooi op tijd voor de bus. Reserveren moet wel met de Paasdagen maar is ook wel aan te bevelen in de weekenden i.v.m. de boottijden. Als u bij de tweede ronde hoort, dan kunt u reserveren maar woedt u even gebeld zodat onnodig wachten wordt voorkomen. leuke service ! Een lekker bakje sterke koffie gaf de broodnodige stimulans om naar de veerdam te lopen.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Afgelopen vrijdag hier gegeten met groep van 6 personen! Kwamen laat binnen maar was allemaal prima. Lekker gegeten en nette prijzen! Prima zaak!
Xmichellmusic .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Lekker gegeten bij de Ware Jacob, vondt alleen de kaart te groot, dus de keuze was moeilijk!
In eerste instantie had ik zin in een pizza, maar omdat er zo'n grote keuze was uiteindelijk voor de Mix-grill gegaan ! Een heerlijke mix-grill waar ook nog eens Spareribs bij zaten Heerlijk !