De Ware Jacob

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Ware Jacob

Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Afgelopen weekend hier geweest, geen aanrader wat ons betreft. Vangst van de dag was kabeljauw werd ons verteld, we kregen zeebaars. Toen we de ober daarop attendeerden zei hij, oja dat was ik nog vergeten te zeggen. Ook het toetje was totaal niet wat op de kaart stond. Ik wilde een trifle zonder ijs (op de kaart stonden sinaasappel, chocolade, pistache en gepocheerde peer). In plaats van alleen geen ijs, kreeg ik (zonder enig overleg!) een grapefruit mousse, met pistacemousse, koffiemousse en chocolade. Erg mousserig dus en bovendien houd ik absoluut niet van koffie en grapefruit. Toen ik de ober erop aansprak zei hij dat het een ander toetje was omdat ik geen ijs wilde. Waarop mijn reactie was dat ik dan geen andere ingrediënten had verwacht en dat ik geen koffie lust. Dat koffie erbij stond op de kaart. Dit was zeker weten niet het geval, anders had ik het nooit besteld.
Het eten zelf was wel goed van smaak, de inrichting oubollig en de bediening niet correct.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
In Bergen zijn wij bedeeld met een aantal goede restaurants. Gelooft u mij, daarvan is
De Ware Jacob toch de beste. Ik baseer mijn mening op de proeverij De Ware Jacob
de hazenrug in zijn eigen jus (en wat voor jus) met nog het een en ander. Helemaal
perfect gegaard. Bovendien, waar krijg ik nog een drie gangen keuze menu voor dat geld ?
Remco gaat het stokje binnenkort voorgoed of tijdelijk ? overgeven aan Ilka Bon. Nou
die kan er ook wat van ! Marc blijft Marc en de wijnkeuze kun je gerust aan hem overlaten.
Die maakt geen fouten. Jong bedienend personeel is altijd een probleem. Voordat die de nodige kennis vergaard hebben maken ze ondertussen fouten. In ons geval de bediening van de heren eerst en van mevrouw
het laatst. Of ben ik ouderwets ?
emce .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voor de derde keer in Bergen op vakantie en voor de eerste keer bij 'de ware jacob'. Het hoofdgerecht is prima, het voorgerecht de soep wat minder. Maar.. de bekende gasten krijgen een amuse, wij niet. Ook mogen wij de wijn niet voorproeven. En dan is het na het eten wachten of de bediening langskomt om te vragen of we een nagerecht of koffie willen. Helaas. Op gegeven moment besluiten we maar af te gaan rekenen zonder de koffie. Het is gezellig zitten bij de ware jacob, het terras is wel wat smal. Toch n twijfel of we teruggaan ook al is het eten goed.
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, 3 gangen verrast door de chef. Wijnen echt top! Zeebaars met risotto was romig en vol smaak. Dessert, smeltende choco soufflé, met roos fruit.

Super ervaring! Echt een aanrader.
Trees K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat een goed restaurant!!
Heerlijk eten, leuke attente en deskundige bediening en een mooie entourage!
Ik had het maand menu met goede gevarieerde keus en heerlijke bijpassende wijnen. Prijzig maar wel goede prijs kwaliteit verhouding.
Bedenk je niet maar ga heerlijk eten bij "De Ware Jacob".
Melick .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Als je de eerste keer in een restaurant gaat dineren hoop je dat de kwaliteit van keuken,gastvrijheid,maar ook kennis gewoon goed is.Nu dat is bij de ware Jacob helemaal top!
We hebben een heerlijke avond gehad in een gezellige entourage.Komende uit het Bourgondische zuiden was dit restaurant in Bergen een fijne verrassing. Wat een mooi maand menu b.v.Hele team bedankt!
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Het restaurant waar we eigenlijk heen wilden, was vol en bij De Ware Jacob was nog plaats. Gelukkig: de hond mocht als een vanzelfsprekendheid mee en mijn dieetwens om zeer vetarm te eten werd serieus genomen. De kok kwam aan tafel om het te bespreken en hij heeft laten merken dat hij het begrepen had. Ik kon gewoon uit de kaart kiezen en hij zou er dan een vetarme variant van maken. Als hij niet zeker wist of het kon, kwam hij het even vragen. En zo kreeg ik vitello zonder tonato en met coquille, tomaatjes en salade en een visschotel met (gegrilde) griet, coquilles, gamba's en rivierkreeftjes op een bedje van witte rijst en gewokte spinazie. Ook de salade vetarm. Mijn tafelgenoot had de 'gewone' vitello, dus met tonnato, en dry aged tournedos met loempiaatjes met stoofvlees. De groente erbij was heerlijk. Wij namen geen dessert, maar koffie en daar werden eigen gebakken koekjes bij geserveerd en bonbons. De ingrediënten waren zonder uitzondering erg vers en van uitstekende kwaliteit. De bediening bijzonder vriendelijk en het was duidelijk dat tevreden klanten belangrijk waren. Wij waren blij dat het andere restaurant geen plek meer had, in De Ware Jacob vonden we een meer dan goed alternatief.
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wat een heerlijke avond hebben wij beleeft in De Ware Jacob. Vanwege het feit dat ze 15 jaar bestaan hadden we een keuze 3-gangen menu plus amuses en wijnarrangement. De smaken waren enorm goed op elkaar afgestemd en de wijnen verrukkelijk! Wat een fijne smaken en wat een perfectie. Complimenten aan de kok waren dan ook op hun plaats. Mochten we weer eens in de buurt komen zal ik zeker weer naar De Ware Jacob gaan. Topper!
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Heerlijk gegeten. Groentes zijn erg goed verzorgd en ook vers.. Prachtige compositie. Grote complete porties. Aanrader dus voor wie in de buurt is.
Sjoerd A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Van de buitenkant gezien is dit een restaurant waar ik niet zo snel naar binnen zou gaan. Maar door een tip dat hier de beste kok van Bergen werkt, zijn we er toch gaan eten. En met succes! Perfect 3-gangenmenu gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. Mooie gerechten zonder al te veel poespas. De afsluitende koffie werd standaard geserveerd met bonbonnetjes etc, dit maakte de avond compleet.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Culinaire vermoeidheid overviel mij enige tijd geleden door overvloed en een goede andijviestamppot smaakte mij beter dan al die z.g. liflafjes. Zou De Ware Jacob mij kunnen genezen ?
Ja, met een schappelijk geprijsd 3 gangen menu. Niet teveel en niet te weinig. Vergeet al die onzin van amuse tours e.d. Smakelijk eten doe je zittend aan tafel met een goed glas wijn
en niet huppelend met drank op van het ene naar het andere restaurant. Bij een goede kok is zo'n menu in balans. Extra compliment voor de perfect gegaarde lamsrack en het citroentaartje. De huiswijn was buitengewoon goed voor de schappelijke prijs. Goede kok, die Remco, Goede sommelier, die Marc. En tafellinnen. Nederlandse espresso helaas.Wij komen niet los van het DE syndroom.

Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Oké, niet geheel een restaurant bezoek, maar toch m.i. een vermelding meer dan waard. Afgelopen zondag, samen met vrienden en familie, de Amuse Tour in Bergen gelopen. Zonder de andere restaurant te kort willen doen toch een positieve uitschieter voor de Ware Jacob. Proef hun Roleau van kippendijtjes en stoofvlees, bitterbal en zoetzuur van sjalot en kastanjechampignons en drink daarbij een Haut de Pais 2011 Merlot en je verzucht vanzelf... heerlijk !
Rijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
De Ware Jacob is een aanrader voor Bourgondiers die vooral het uitstekende eten en goede wijnen op prijs stellen. De service is ook uitstekend. Wil je echt een bijzondere wijn, vraag dan naar de kelderrestanten, maar oor de reguliere wijnkaart is prima. Wat ons betreft een uitstekende keuze voor een goed diner.