De Ware Jacob

• Amex , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Emce .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Voor de derde keer in Bergen op vakantie en voor de eerste keer bij 'de ware jacob'. Het hoofdgerecht is prima, het voorgerecht de soep wat minder. Maar.. de bekende gasten krijgen een amuse, wij niet. Ook mogen wij de wijn niet voorproeven. En dan is het na het eten wachten of de bediening langskomt om te vragen of we een nagerecht of koffie willen. Helaas. Op gegeven moment besluiten we maar af te gaan rekenen zonder de koffie. Het is gezellig zitten bij de ware jacob, het terras is wel wat smal. Toch n twijfel of we teruggaan ook al is het eten goed.
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, 3 gangen verrast door de chef. Wijnen echt top! Zeebaars met risotto was romig en vol smaak. Dessert, smeltende choco soufflé, met roos fruit.

Super ervaring! Echt een aanrader.
Rothko .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat een goed restaurant!!
Heerlijk eten, leuke attente en deskundige bediening en een mooie entourage!
Ik had het maand menu met goede gevarieerde keus en heerlijke bijpassende wijnen. Prijzig maar wel goede prijs kwaliteit verhouding.
Bedenk je niet maar ga heerlijk eten bij "De Ware Jacob".
Melick .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Als je de eerste keer in een restaurant gaat dineren hoop je dat de kwaliteit van keuken,gastvrijheid,maar ook kennis gewoon goed is.Nu dat is bij de ware Jacob helemaal top!
We hebben een heerlijke avond gehad in een gezellige entourage.Komende uit het Bourgondische zuiden was dit restaurant in Bergen een fijne verrassing. Wat een mooi maand menu b.v.Hele team bedankt!
Marianne680 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Inrichting is saai en weinig aandacht aan besteed,personeel is vriendelijk maar sommige zijn overdreven amicaal
Keukenpersoneel erg luidruchtig en hoofdzakelijk alleen bejaarde bezoekers. Voorgerechtjes waren goed maar hoofdgerecht van medium gebakken bestelde entrecote was smaakloos en rare .. Terwijl deze pas een uur na het voorgerecht werd uitgeserveerd! Deze was vergezeld van saaie wijnsaus en puree die smaakte alsof hij uit een pakje kwam.
LadyFood .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Een top avond gehad bij De Ware Jacob. Alles klopte: alle gerechten waren creatief, mooi gepresenteerd, goede combinaties van smaken en ingredienten en perfect bereid. De wijnen paste perfect bij alle gerechten. Het interieur creeert een mooie, kustachtige ambiance. Prachtige schilderijen aan de muur. Tafels mooi en zorgvuldig gedekt en de bediening was erg vriendelijk en professioneel. Zeker een restaurant waar ik met veel plezier terug zou gaan.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Het restaurant waar we eigenlijk heen wilden, was vol en bij De Ware Jacob was nog plaats. Gelukkig: de hond mocht als een vanzelfsprekendheid mee en mijn dieetwens om zeer vetarm te eten werd serieus genomen. De kok kwam aan tafel om het te bespreken en hij heeft laten merken dat hij het begrepen had. Ik kon gewoon uit de kaart kiezen en hij zou er dan een vetarme variant van maken. Als hij niet zeker wist of het kon, kwam hij het even vragen. En zo kreeg ik vitello zonder tonato en met coquille, tomaatjes en salade en een visschotel met (gegrilde) griet, coquilles, gamba's en rivierkreeftjes op een bedje van witte rijst en gewokte spinazie. Ook de salade vetarm. Mijn tafelgenoot had de 'gewone' vitello, dus met tonnato, en dry aged tournedos met loempiaatjes met stoofvlees. De groente erbij was heerlijk. Wij namen geen dessert, maar koffie en daar werden eigen gebakken koekjes bij geserveerd en bonbons. De ingrediënten waren zonder uitzondering erg vers en van uitstekende kwaliteit. De bediening bijzonder vriendelijk en het was duidelijk dat tevreden klanten belangrijk waren. Wij waren blij dat het andere restaurant geen plek meer had, in De Ware Jacob vonden we een meer dan goed alternatief.
Lisa L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wat een heerlijke avond hebben wij beleeft in De Ware Jacob. Vanwege het feit dat ze 15 jaar bestaan hadden we een keuze 3-gangen menu plus amuses en wijnarrangement. De smaken waren enorm goed op elkaar afgestemd en de wijnen verrukkelijk! Wat een fijne smaken en wat een perfectie. Complimenten aan de kok waren dan ook op hun plaats. Mochten we weer eens in de buurt komen zal ik zeker weer naar De Ware Jacob gaan. Topper!
HermannStef .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
'Een avondje in Chili voor de dame' en 'een tourtje Frankrijk, Spanje en Portugal'..wauw! Een culinaire wereldreis met prachtige wijnen en een buitengewoon bekwame gids die een onvergetelijke eerste indruk maakt. Daarbij een chef die ook nog eens zelf aan tafel komt...kortom..zeer indrukwekkend. Wij komen zeker terug!
(Menu met wijnassortiment: een absolute aanrader!)
Roos1817 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Eten bij de Ware Jacob is altijd een feestje. Deze keer op tweede kerstdag met goed gezelschap! Een heerlijk 5 gangen diner met verrassende combinaties, alles als een plaatje op het bord! Natuurlijk de altijd hartelijke bediening van Mark, Roos en Renée, met als extraatje proosten met chef Remco aan tafel! Heerlijk genoten! Jammer dat de schilderijen van Frans Rosweide er niet hingen, dan was het plaatje compleet geweest!
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Heerlijk gegeten. Groentes zijn erg goed verzorgd en ook vers.. Prachtige compositie. Grote complete porties. Aanrader dus voor wie in de buurt is.
Sjoerd A.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Van de buitenkant gezien is dit een restaurant waar ik niet zo snel naar binnen zou gaan. Maar door een tip dat hier de beste kok van Bergen werkt, zijn we er toch gaan eten. En met succes! Perfect 3-gangenmenu gegeten met heerlijke bijpassende wijnen. Mooie gerechten zonder al te veel poespas. De afsluitende koffie werd standaard geserveerd met bonbonnetjes etc, dit maakte de avond compleet.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Culinaire vermoeidheid overviel mij enige tijd geleden door overvloed en een goede andijviestamppot smaakte mij beter dan al die z.g. liflafjes. Zou De Ware Jacob mij kunnen genezen ?
Ja, met een schappelijk geprijsd 3 gangen menu. Niet teveel en niet te weinig. Vergeet al die onzin van amuse tours e.d. Smakelijk eten doe je zittend aan tafel met een goed glas wijn
en niet huppelend met drank op van het ene naar het andere restaurant. Bij een goede kok is zo'n menu in balans. Extra compliment voor de perfect gegaarde lamsrack en het citroentaartje. De huiswijn was buitengewoon goed voor de schappelijke prijs. Goede kok, die Remco, Goede sommelier, die Marc. En tafellinnen. Nederlandse espresso helaas.Wij komen niet los van het DE syndroom.

Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Oké, niet geheel een restaurant bezoek, maar toch m.i. een vermelding meer dan waard. Afgelopen zondag, samen met vrienden en familie, de Amuse Tour in Bergen gelopen. Zonder de andere restaurant te kort willen doen toch een positieve uitschieter voor de Ware Jacob. Proef hun Roleau van kippendijtjes en stoofvlees, bitterbal en zoetzuur van sjalot en kastanjechampignons en drink daarbij een Haut de Pais 2011 Merlot en je verzucht vanzelf... heerlijk !
Rijn B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
De Ware Jacob is een aanrader voor Bourgondiers die vooral het uitstekende eten en goede wijnen op prijs stellen. De service is ook uitstekend. Wil je echt een bijzondere wijn, vraag dan naar de kelderrestanten, maar oor de reguliere wijnkaart is prima. Wat ons betreft een uitstekende keuze voor een goed diner.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
zeker bij het behoordend tot het 1 van de beste - al niet de beste van bergen. altijd een waar succes. nu gekozen voor a la carte ipv het menu. vooraf, terrine ganzenlever! perfect in zijn eenvoud - klassiek! daarna de steak tartaar, ook subliem uitgevoerd. mooie wijn erbij, geen dessert - maar espresso (ruime porties a la carte!) dank!