De Wankele Tafel

Meer informatie over restaurant De Wankele Tafel

Erg rustig
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Inderdaad een tent waar je na 20 jaar weer eens heengaat...
Maar in de tussentijd is er wel wat verandert; op culinair gebied, met mijn smaak. Maar helaas niet bij De Wankele Tafel, en dat is jammer. Het eten is daardoor naar de huidige maatstaven saai, voorspelbaar en van te lage kwaliteit.
Het eten is niet verkeerd, maar is niet meer van deze tijd.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Na bijna twintig jaar weer eens bij De Wankele Tafel gaan eten.
Geweldig, dat dit restaurant nog bestaat en dat de sfeer en het interieur nog zijn zoals in de jaren '90!
De kaart is eenvoudig en overzichtelijk, de gerechten mild geprijsd. Het interieur inmiddels retro met stoelen in verschillende felle kleuren en de viltige lampenkapjes, de bediening vriendelijk doch ingetogen.
Als voorgerecht een werkelijk goede courgettesoep, zowel qua smaak als structuur. M'n 'wankele tafel'genote had een crêpe geitenkaas die zij lekker vond.
Vervolgens als hoofdgerecht beiden de exotische rijstschotel met een fraaie pittige saté van tahoebrokken en daarbij salade en zilvervliesrijst. Op verzoek van m'n disgenote was een gebakken ei in plaats van een gebakken banaan mogelijk. (minder zoetigheid/koolhydraten)
Prima gerecht. De satésaus was echt lekker, de zilvervlies rijst ook en de salade scoorde een voldoende.
Enige nadeel van het alternatieve, eenvoudige concept: de wijn- en bierkeuze is werkelijk summier. Met een paar mooie biologische speciaalbieren (denk aan Gageleer of Flink/Natte/Zatte/Columbus van brouwerij 't IJ) bereik je op drinkgebied een grote verbetering.
De wijnkeuze was wit/rosé/rood. We hadden de witte en de rode. De rode was niet goed maar te doen, de witte kwam te kort (dunnig, zurig). Graag had ik de flessen gezien.
Suggestie: kies mooie biologische wijnen of zet een eenvoudige en daarnaast een betere wijn voor een euro meer op de kaart.
Al met al hebben wij genoten van goed vegetarisch eten en genoten van de tijdloze sfeer. Voor herhaling vatbaar.
Magda O.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ongekend lekker...

Wie heeft deze gekke combinatie verzonnen ? Een wat onooglijk weggestopt pandje aan een Haagse (Maurits)-kade. Een eigenzinnige uitbater en chef kok met de naam Thijs en inderdaad wankele tafeltjes met daarom heen wiebelende kleurrijke stoeltjes, die zo uit de keerkring-schuren lijken te zijn weggestopt. Een heerlijk gek sfeertje met... jaja, toch het belangrijkste.., fantastisch vegetarisch eten. En wat een betaalbare prijzen. Ik had drie gerechten via het menu van de week voor zestien euro. Kom daar eens om in deze wankele tijden aan wankele tafels...

Het begin was meteen overweldigend met een soort tomatensoep. De naam: Gazpacho. Tintelende prikkers geeft dat roomrode lekkernijtje aan de tong en de nasmaak geeft een naborrelende sensatie. Het sensationeel lekkere hoofdgerecht, een soort pannenkoek met olijven en grof gesneden groenten waaraan de meesterhand van Thijs een paar pittige specerijen aan had toegevoegd. bleek ongekend lekker... oghurt Tot slot, daar was de Hangop ( uitgelekte yoghurt) met gepureerde aardbeien en ja voor dat culinaire akkoord geldt maar een trefwoord: paradijselijk....
Komt dus allen naar de Wankele Tafel en geniet.

Andreas Naber uit Alkmaar
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
What you see is what you get. Deze tent is al jaren niks veranderd. 20 jaar geleden kwam ik er al en dit tentje is uniek genoeg om niet met de tijd te hoeven meegaan, ze kunnen wat mij betreft nog 20 jaar onveranderd zo door gaan. Ik ben fan van de boekweitgroentekoek dat niet alleen heel leuk klinkt maar ook heel lekker is. Ik eet maar af en toe vegetarisch en dit is geweldige afwisseling. Goedkoop, lekker en ook als de perfecte tent om alleen naartoe te gaan! Waar ze je in sommige restaurants raar aankijken als je alleen komt eten is dat hier volkomen geaccepteerd.
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Meer dan 10 jaar terug ooit eerder bij "De Wankele Tafel" gegeten. Onze eerste indruk is dat de tijd hier heeft stil gestaan. Het "wankele" decor doet nu zelfs wat "retro" aan.
Het dagmenu kwam vlot door en was heerlijk. Het eten is top, als je een eerlijke, verse, niet al te complexe, vegetarische maaltijd verwacht (3 gangen menu €16 pp). Daardoor komen er veel vaste gasten die de prima prijs kwaliteit verhouding van het eten waarderen.
XxDeesjexx .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Voor t eerst hier, voor het eerst in een vegetarisch restaurant en heerlijk gegeten. Het eten was goed, de bediening vriendelijk, de rekening keurig.

De uitstraling van het meubilair is nogal studentenkamer-achtig. Een fris emmertje sop, een potje verf zou wonderen doen wat mij betreft.

Ook het glaasje waar de cola in wordt geschonken, zou ik zelf thuis allang hebben weggegooid. Een dof gekrast oud glaasje.... de cola smaakt hetzelfde maar ja. Het oog wil ook wat he
Carla N.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Smakelijke schotels. Heerlijk klaargemaakt en vriendelijke bediening.
Een beetje variatie in de kaart zou ik wel op prijs stellen.
Goed betaalbaar, kortom een aanrader.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Kijk, van dit soort restaurantjes gaat mijn hart sneller kloppen :-) Simpelheid, vriendelijkheid, klein en compact, 100% vegetarisch, een ruime keuze uit alle windstreken en ook nog eens midden in het centrum. Om 18 uur afgesproken en om 18.05 zat het hele restaurant vol. Ik snap het wel, een hoofdgerecht kost tussen de 11 en 14 euro en voor 16 euro heb je een voor-, hoofd- en nagerecht. Boekweit-koek met kaas, groente, banaan en salade of groente-pannenkoek met salade en feta, wat dacht je van een vegetarische taco of een lekkere pasta, crepes met blauwe kaas en noten, lekkere taart en hangop.... oh, oh, oh, ik kan nog even doorgaan. Reken maar dat ik hier vaker ga komen. Let op; voor 2 personen kan je hier niet reserveren dus kom op tijd en je kan hier niet pinnen. Ja, het bestaat nog ;-)
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Klein intiem restaurant. Verwacht geen verfijning, maar grote porties met eerlijk eten. De gazpacho was lekker fris, maar misschien ietwat saai. Als hoofdgerecht de tako wako; een flinke hap eten, redelijk pittig. Het zou misschien iets meer frisheid kunnen gebruiken. De salade erbij was matig. De bediening is allerhartelijkst. De prijzen zijn laag.
Steef C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
We zijn net wezen eten bij de wankele tafel. De kaart leek nog al uit weinig gerechten te bestaan en het klonk een beetje droog. Toen we onze gerechten kregen bleek dat alles behalve waar. Het waren sappige robuuste gerechten, en veel! De service was casual maar dat paste bij de ongedwongen sfeer van het geheel. Ongetwijfeld een (h)eerlijk restaurant om een keer te gaan eten.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Een echt huiskamerrestaurantje met een kleine smaakvolle kaart. Hier wordt niet gestreefd naar een Michelinster, maar je eet er heerlijk en eerlijk voor heel weinig geld. In tegenstelling tot sommige andere recensenten vonden wij de bediening erg vriendelijk.
Janussie1 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Lekker knullig en lekker eten. Super vegetarisch, dus. Aan het interieur kan nog het e.e.a. worden opgeknapt (likje verf, nw. luxaflex e.d.), zonder aan de "eigen stijl" te sleutelen. Knus.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Dit restaurant zit bij mijn werk om de hoek, dus we landen hier nog wel eens na een vrijdagmiddagborrel...

Het eten is prima. Alles vegetarisch/veganistisch en ook duidelijk zo op de kaart aangegeven. Ook voor een vleeseter als ik is het eten interessant genoeg gekruid om het vlees niet te missen. Porties zijn voldoende en om de prijs hoef je het niet te laten: laatst was ik voor drie gangen nog geen €20,- kwijt. De worteltaart die ze (een tijdje geleden in ieder geval) als toetje hadden, maakt het totaal af.

Bediening was in orde, hoewel het niet hebben van een pinautomaat niet echt meer van deze tijd is. Rekening mee houden dus voordat je hierheen komt! Het interieur kan wellicht een likje verf gebruiken, hoewel de huidige staat ook wel iets knus heeft.

Verwacht geen sterrenrestaurant, maar voor een betaalbaar avondje uit eten is De Wankele Tafel prima!
Miepertje .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Vanavond met ons zessen heerlijk gegeten. Het eten was heerlijk gekruid. De toetjes waren verukkelijk. Bediening vriendelijk, het interieur knus. Echt waar voor je geld!