De Wandelaar

Toine F.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
thijs M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gisteravond gegeten in de Wandelaar. Ontvangst was zeer hartelijk, maar gelijk duidelijk dat er een logica zat over hoe de bediening te werk zou gaan. Iedereen liep door elkaar heen.
Voorgerecht bestond uit een plankje met kleine hapjes. Was een prima voorgerecht. Hierna hebben meer dan een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Als het hoofdgerecht nou heel erg mooi was opgemaakt en super smaakte dan had ik daar begrip voor. Helaas was dat niet zo. De sate van ossenhaas was veel te lang doorgebakken. De satesaus smaakte zuur en de frietjes zaten te kort in het frituurvet waardoor deze niet lekker waren.
Dan het dessert; alle items op de dessertkaart hadden ze niet meer. Die werd allemaal vervangen door andere desserts. Zonde. Het is wel een leuke zaak en ligt op een mooie locatie.
Ik zal helaas niet terugkeren naar de Wandelaar.
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vandaag gegeten bij de wandelaar, het spijt me zeer dat na de hartelijke ontvangst het eten een enorme deceptie was. Ik bestelde de rib eye, saignant. Het verschil met blue was de kok niet helemaal duidelijk gezien de staat waarin ik dit bestelde vlees mocht ontvangen. Verder heb ik er niks van doorgeslikt, het vlees was van zulke slechte kwaliteit, taai en voor meer dan een derde bestaand uit vetranden. De bijkomende frieten waren niet lang genoeg gebakken en daardoor erg melig. Een heuse afknapper en een afrader daarom.
kiekie45 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hebben met zijn vieren heerlijk buiten gezeten, wat bijna Frans aanvoelt. Later met een warmtelamp en eventueel een fleece dekentje. Redelijke wijn, 2 x een rib eye , de dames hielden het bij vegetarisch. Kraanwater werd zonder vragen geserveerd! Wat erg afbreuk deed was dat de eigenaar vroeg of hij als dessert iets van alles wat mocht doen. Prima, maar dat werden dus 5 verschillende dingen a 4 EURO met nog eens 2,5 voor ????. Beetje misbruik maken. Altijd vervelend om dit op de rekening te zien, houd je een vervelende smaak over aan een verder prima restaurant.
Mirjam Priscilla P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij restaurant de Wandelaar.De Vijfhoekkunstroute was op dat moment op volle toeren.s'Morgens had de het restaurant de Wandelaar een moederdagontbijt georganiseerd.15,- p.p mooi prijsje.Het ligt dan ook in een prachtige locatie in de Vijfhoek.Ontbijt was in buffetvorm.Super lekker.Van lekkere hangop yogurtjes tot allerlei broodjes met beleg.Keuze genoeg.
Omdat het zo gezellig was zijn wij s'avonds ook nog terug gekomen voor het diner.
Ik had verse zeebaars met groene asperge en een heerlijke huisgemaakte pesto.Goed bereidt.Bijzonder lekker.Mijn partner had saté genomen wat ook heel goed van smaak was.De eigenaar en eigenaresse zijn heel hartelijk en de bediening is heel vriendelijk.Het is een aanrader om hier te eten.Tot ziens.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Voorafgaand aan de schouwburg hier buiten gegeten. Het beperkte terras is echt een stads terras, deels op parkeerplek en vlak tegen de auto's, echter natuurlijk heerlijk om op deze mooie plek buiten te kunnen eten. De bediening was wat rommelig. De escargots waren heerlijk met een bescheiden stukje brood erbij, echter de mosterdsoep werd geserveerd in een oude kom met de nodige haarscheurtjes en zelfs een stukje van af, er ontbrak een stukje brood bij, de smaak was redelijk. De lamsbiefstukjes vielen tegen, alles behalve mals. Gelukkig wel prima koffie en espresso!
Af S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vriendelijke meiden in de bediening. De gastheer vond ik wat minder gastvrij.
Het eten vond ik slecht. De ravioli zonde van je geld. Kant en klaar ingekocht met smakeloze vulling en blokjes pompoen uit de diepvries eroverheen. Van de salie niks te proeven. Jammer, want zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
melinda8251 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Wat een gezellig en ontspannend restaurant! Heerlijke escargots gehad, mals en mooi gekruid met een vers broodje om te deppen. De ribeye met age drying was ook zo mals en vol smaak. De wijnen pasten perfect erbij, en de koffie met Benedictine was een traktatie op zich. Vlot en attent bediening, perfect om de Zondag smaakvol af te sluiten! Een aanrader!
MLI0123 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met 5 personen hier op zondagavond gegeten, helaas was het niet wat we ervan verwacht hadden. Gezellige ambiance, maar de kwaliteit van het eten viel tegen. Met een beperkte kaart moet het toch mogelijk zijn om die paar gerechten die er op staan goed te bereiden. Twee van ons hadden een biefstuk besteld, maar deze was smakeloos en droog. Voor 5 personen kregen we 1 klein bakje met friet. Ook de presentatie van de gerechten was helaas niet om over naar huis te schrijven. Gemiste kans wat ons betreft.
Verbatim .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Restaurant de Wandelaar is een brasserie en zou moet je het ook benaderen. Gezellig en geen culinaire hoogstandjes. Het ligt op een mooie plek in Haarlem, op 5 minuten lopen van de Stadsschouwburg , wat voor ons de reden was de Wandelaar te bezoeken. Op zaterdagmiddag 18:00 al redelijk gevuld. Gastvrije ontvangst en de karaffen water al op tafel. Voorgerechten: een zalmtaartje (was OK) en een humus met knapperige groenten. Dit laatste stond weliswaar op de borrelkaart, maar bleek geen humus te zijn, meer een tapenade. Ook goed, maar zet het dan niet als humus op de kaart. Gegrilde 'dry aged ribeye' is de specialiteit, maar we voelden meer voor een vis. Dan is er maar één keuze: kabeljauw. Dat werd geserveerd onder een flinke laag saus en dat is meestal een teken dat de vis niet geweldig is. Dat was deze kabeljauw dan ook: niet veel structuur, weinig smaak. Toch voor het vlees moeten gaan, enigszins jaloers keek ik naar het bord van de buurman. Groenten e.d. bij de kabeljauw verder goed en smakelijk. Wegens tijdgebrek van onze kant geen nagerecht en koffie genomen. Toch een leuk begin van de avond gehad.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Voorafgaande aan een bezoek aan de Stadschouwburg Haarlem heerlijk gegeten bij De Wandelaar. Hoofdgerecht Saté en voor partner Kabeljauwfilet, nagerecht huisgemaakte chocolademousse envoor mijn partner buiten de kaart om een aangekleed ijsje. Het geheel afgesloten met een overheerlijke Irish koffie.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Erg mooi restaurant. Heel gezellige sfeer. Stond maar 1 serveerster in de bediening en ze keek een beetje chagerijnig. Wel heerlijk gegeten!
Vooraf: salade wandelaar' erg een aanrader. ( vooral de dressing) (truffel dressing) hoofd: sate! Smaakte prima. Na: creme brulee' ook een aanrader. Goed restaurant en vooral als je daarna naar het theater moet.
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Voorafgaand aan theater eten we met enige regelmaat in dit knusse restaurant aan het Nieuwe Kerksplein. Warme sfeer, prettige bediening.
Bij een glas Sauvignon een flinke garnalenkroket om te beginnen (geen straf), gevolgd door tarte tatin van rode biet (aanrader), coquilles St. Jacques op laagje spaghetti (pittig-zoet).
Bij een glas Merlot een mooie steak Bearnaise met salade/friet. Mooie porties, goed op smaak, we zijn tevreden en komen hier graag terug.
wimpie1946 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk gegeten voor dat we naar de schouwburg gingen.
Gamba's vooraf, leuk op het bord genesteld met een heerlijke verse salade.
Hoofdgerecht een perfect gegaarde saté met een heerlijk pittige satésaus en frietjes.
Bediening en de wijn prima, ga zo door.
WillyA .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Gisteren gegeten bij De Wandelaar. Wat een fijne plek is het toch, daar aan het Nieuwe Kerksplein! We kozen voor de Moule Frites. Zowel de mosselen als de Belgische frieten waren heerlijk. Lekker glaasje wijn erbij, aardige bediening, wat wil je nog meer!
Ray N.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Tijdens het jazzweekend zochten we een rustig plekje om de drukte en herrie te ontwijken en vonden we bij De Wandelaar een plekje in de zon alwaar het goed toeven was.
Eten was prima, wijnadvies (na controle ;0) op maat en de bediening prima.
Ik was hier al eerder geweest maar dat is een aantal jaar gelden en van wat ik me ervan herinner zijn ze er op vooruit gegaan
marianne K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Heerlijk gegeten hier, alles perfect gegaard en gekruid. Bediening was vriendelijk, gastvrij en op de juiste manier informeel. Buiten heerlijk rustig aan het pleintje en binnen modern en warm ingericht. Ga dit restaurant zeker aanbevelen aan mijn vrienden voor als ze in Haarlem zijn.
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
De Wandelaar: een aardige tent met uitzicht op een kerkplein met een leuk terras compleet met poezen die bij je (komen) zitten en zich uitgebreid laten aanhalen. Ook aardig zijn de vriendelijke eigenaars van de katten en het onroerend goed. Het is allemaal niet zo duur, maar de smakelijke salade wandelaar lijkt wel heel veel op de daarna bestelde biefstuk, zij het dan dat bij de salade koude plakjes biefstuk geserveerd worden. De oude geitenkaas bij de salade heeft meer weg van oude kaas en wordt zo ook bij de biefstuk geserveerd. Het bakje met frietjes is ok. Het eten is best smakelijk, maar heel bijzonder is het allemaal niet. Veel wordt goedgemaakt door het lekkere buiten zitten op het bijna volle terras, waar een glas Picpoul de Pinet goed smaakt en ook lekker fris is. De rode Barbera viel behoorlijk tegen. Het interieur binnen is netjes. Van De Wandelaar zou je met wat eenvoudige grepen een veel beter restaurant kunnen maken, want de locatie leent zich daar uitstekend voor. Maar het is de vraag of de eigenaars dat wel willen. Misschien moeten we nog eens terugkomen voor de dry-aged ribeye en verder proeven.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Leuk restaurant gelegen in een mooi stukje Haarlem. Ik vond de kaart vrij origineel echter de uitvoering liet nog wat te wensen over. Zo vond ik alles wat vlak van smaak en bij de voorgerechten werd vrij veel olie gebruikt. Ook het hoofdgerecht (ratatouille) is een leuk idee maar vlak van smaak, ondanks toevoegingen die je zelf kunt doen. Al met al vond ik het concept leuk echter qua uitvoering kan e.e.a. wat beter. Bediening was ok maar niet top, alles ligt bij dit restaurant in het midden.
thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Wij hebben hier een lekkere gedroogd stuk T-bone gegeten. Dit was gewoon goed! Niet al te bijzonder maar prima voor het geld wat je ervoor betaald. Daarbij was de huiswijn van een goede kwaliteit en smaakte het Jopen Lentebier ook top! Wij vinden de plek in een niet toeristisch stukje Haarlem ideaal om rustig uit eten te gaan.