De Walvisvaarder

• ...

Meer informatie over restaurant De Walvisvaarder

sybhoornstra .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Tijdens ons verblijf op Terschelling hebben we hier diverse keren gegeten.
Tijdens de Oerol kun je tussen 18.00 en 20.00 uur gewoon aanschuiven.
Ze serveren hier degelijke hollandse pot. Geen culinaire hoogstandjes. Soep vooraf in een grote terrine. hoofdgerecht vlees of vis met verse groente en gebakken aardappeltjes of pasta. Toetje bijvoorbeeld Cranberry ijs of Panacotta.
Niks mis mee.
Daarnaast is er een zeer uitgebreid buffet met heerlijke frisse salades en vers fruit. Vooral de rabarber met cranberries is niet te versmaden.
Tijdens de Oerol kun je gerechten combineren t.w. soep/saladebuffet, diner/saladebuffet of alle drie. Vervolgens kun je nog kiezen voor een nagerecht.
Conclusie:
Een gezellige en sfeervolle locatie met een open haard.
Het doet een beetje denken aan de jaren 60. Wij houden daar wel van.
De bediening is uiterst vriendelijk.
Kortom: Als je van zo'n sfeer houdt is het een aanrader.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
half pension arrangement genoten voor een week
elke avond ander stuk vlees of vis met een sausje erop of eronder. jammer.
geen verse groente. aardappels elke avond gefrituurd
prijs was er ook naar. voor de kleine meerprijs kan je en mag je ook niet meer verwachten.
personeel een 11.
Maaike P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Zeer sfeervol café/restaurant. Met de open haard in het midden heeft het echt een wintersportsfeertje. De bediening is zeer vriendelijk en attent. We hebben een aantal borrelhapjes van lokale boerderijen op, erg smaakvol! Het eten was prima, als voorgerecht een bouillion en als hoofdgerecht witvis. Het chocoladedessert was ook erg lekker. Kortom, een leuke plek om wat te drinken en te eten.
Skylge .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Een gezellig familie restaurant / hotel waar je half pension kunt boeken en een dagmenu krijgt.
Een grote kom soep vooraf, dan keuze uit de saladebar met overheerlijke hapjes (mosselen of zeetong in olijfolie, scharrelei salade, olijven, enz). Kijk uit dat je niet te veel eet, want het hoofdgerecht moet nog komen! Ik heb 2 dagen mogen genieten, eerste dag cordon bleu, tweede dag Italiaans stoofpotje. Daarna nog een overheerlijk dessert. Je kunt proeven dat de kok plezier in zijn werk heeft, net zoals het bedienend personeel.