Meer informatie over restaurant De Walvis

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Walvis

Marean K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Sfeer, gastvrijheid en eten zijn de oorzaak dat ik deze plek altijd weer aandoe op mijn tripjes naar Terschelling. Van deze tent word ik blij.
marcel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Altijd weer fijn als we hier tot rust mogen komen na een flinke wandeling! Wat een geweldige zaak met leuke/ spontane bediening. Het voelt voor ons als thuiskomen!
P M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
De sfeer is gemoedelijk. Een mooi uitzicht over het wad en de zee. We hadden een maaltijdsalade met kip en bacon, Deze smaakte zeer goed. En we hadden biefstukspiezen op een bedje van groene groente met gebakken stukjes aardappel.
Het is jammer dat je niet kunt reserveren, als het druk is moet je even wachten buiten op het terras of aan de bar.
De huiswijn is aan de prijs maar bij een drankje is het water gratis.
Nico F.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Mijn vrouw een kip maaltijdsalade. Zeer goed gevuld met lekkere kip.
Ik een stoofpot met heerlijk vlees en chorizo.
Grote hoeveelheid.
Frites en salade erbij.
Frites veel te hard gebakken en veel te zout. Vlees was ook te zout!
Salade prima van samenstelling maar een vinaigrette kunnen de huidige koks niet meer maken lijkt het.
Zuur ontbreekt, net als mosterd.
Moet toch kunnen!!!!
Ook hier hoge prijzen voor heel gewone wijn.
€4,50 is langzaamaan normaal aan het worden voor een glas.
Absurd!

Overigens is de sfeer in de Walvis helemaal OK.
Leuk personeel, dat niet alles van wijn weet, prachtige zonsondergang en heel leuke inrichting.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Voor de tweede keer deze vakantie naar de Walvis. hondje mee, no prob lem daar. Manlief een super rundvlees stoofpotje gegeten en ikzelf gamba's met piri piri mayo. Erg lekker! Wat een leuke sfeer is het daar, we gaan van de week zeker nog een keer terug.
U. A.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prachtige plek om te lunchen en te wachten op de boot. Mooi uitzicht op zowel de Noord- als de Waddenzee en de Vliestroom. Eten is prima, strandtentniveau. Maaltijdsalade zeer goed gevuld en goed op smaak gebracht.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Hier 29 oktober 2016 gegeten, prachtig uitzicht over het wat vanuit de serre. natuurlijk maakt dat alles goed, het eten voor mij een rijkelijk gevuld vispotje met tomatensaus salade en friet, was overheerlijk. alleen jammer dat een reservering niet mogelijk is. maar daar wel begrip voor en een vriendelijke bediening
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
goede plek om bij te komen van de fietstocht. je hebt er prachtig uitzicht! de tosti was erg simpel, maar wel lekker. de kroketten en viskroketten waren heerlijk.
Stefano K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wat een leuke zaak en wat een mooie locatie,prachtig uitzicht op het Wad, de Noordee en het groene strand van Terschelling. Het is duidelijk een populaire zaak, dit blijkt uit de drukte, de mensen staan te wachten op een tafeltje!
De kaart is prima, het eten is gewoon goed, echter wel wat prijzig. Ben je op Terschelling dan is een bezoekje aan deze zaak een must.
w_pistorius1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
we wilden ergens eten met uitzicht op zee en dan is de walvis een top locatie.
de service was top en het eten was ook uitstekend. we hebben er gegeten op donderdag 14-07-2016 en daarna nog lekker genoten van het prachtige uitzicht een echte aanrader voor een ieder die van goed eten en mooie vergezichten en goede service houd
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wat een heerlijke plek! Fantastisch uitzicht én dan ook nog bediening die blij zijn dat je er bent... Dat zie je niet vaak meer! Leuk ingericht, snelle vriendelijke bediening die precies weet wat je bedoelt en een heerlijke en eerlijke kaart. Ze serveren er bijvoorbeeld duinwater wat beter voor het milieu is dan bronwater of kraanwater! Echt een aanrader!!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Drukke maar gezellige strandtent, prima gerechten wat betreft smaak en opdienen van het gerecht! Sfeer gezellig ongedwongen.
Bediening is allervriendelijkst, of je al jaren vaste klant bent.
De ambiance is perfect, vooral het uitzicht vanaf je tafel op de Noordsvaarder natuurgebied Terschelling. Jammer dat de gerechten tamelijk prijzig zijn in verhouding met andere eetgelegenheden op Terschelling!
Je kunt er niet reserveren, maar moet wachten tot er plaats is, als het druk is zijn er veel wachtenden!
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit is een van de mooiste plekjes van het eiland. Wat een uitzicht!!! De uitstraling is lekker informeel en gezellig. De bediening idemdito. De stokbroodjes zalm erg lekker. De mosterdsoep was net iets te zout maar verder erg lekker van smaak. Echt een tent om te onthouden en sterk aan te raden.
kdrkdr .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Echt geweldig deze tent. We hebben er twee keer geluncht en je krijgt echt waar voor je geld. Het eten is gewoon helemaal top, boven verwachting. De plek is ook prachtig. Het decor zou een 10 krijgen als er geen muziek aan zou staan. Was is het toch jammer dat je overal muziek opgedrongen krijgt. Ik kom voor m'n rust naar Terschelling. Wie muziek wil zet maar een koptelefoon op, maar ja, ik schijn tot een minderheid te horen.....
Winny2016 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Komen al een aantal jaar op Terschelling en De Walvis is een van onze favoriete locaties. Eten is uitstekend, bediening is top en uitzicht natuurlijk fantastisch. Service reikt zelfs verder, na tocht met strandbus moesten drie van ons gezelschap wegens lange wachttijd op de reguliere bus, 5km teruglopen van West aan Zee naar West-Terschelling. Gelukkig was een aardige mevrouw bereid om de wandelaars een lift te geven. Later bleek dat zij de eigenaresse van De Walvis was. Kortom, uit het goede juttershout gesneden!
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Erg goed gegeten, niveau is zelfs wat hoog voor een strandtent. Onze groep was groot, maar door het personeel werd er alles aan gedaan om ons samen aan een leuke ronde tafel te zetten. Het enige nadeel is dat je niet kunt reserveren, maar dat geeft aan de andere kant ook weer genoeg tijd om te genieten van het leuke terras of het grasveld ervoor. Waanzinnige locatie!
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Tegen dit uitzicht, aan de rand van het wad, kan bijna geen enkel Terschellings restaurant op. Nadeel: het is hier afgeladen met wandelaars, je zit te lunchen tussen mensen die een plekje proberen te bemachtigen en dat werd - in elk geval toen wij er waren - op een gegeven moment wel vervelend. De op Terschelling door een familielid van de eigenaar gemaakte bospaddenstoelenkroketten met truffels waren veruit de lekkerste die ik ooit at.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Top locatie met perfect uitzicht. Zeer vriendelijke bediening, had een klein foutje gemaakt door 2 tafels bij elkaar te zetten op 1 bon. Maar dit is prima hersteld. Eten is perfect in verhouding prijs kwaliteit, en de borrel happen zijn lekker! Kortom, een heerlijke tent!
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondag 20-3-2016 / 14:00
Komen al jaren op Terschelling! En het lijkt wel of ze altijd dezelfde kaart gebruiken.
Jammer en niet echt vernieuwend. Verder is het eten prima, maar zeker niet bijzonder.
Ze doen hun kunstje en dat doen ze op een prachtig mooie locatie.
Bediening is altijd druk met hun computertje en echte aandacht voor de gast wordt hierdoor vergeten. Het is massa werk, en dat gaat altijd gepaard met snel en vlug handelen.

arm .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuke plek om te zitten. De bediening moest aanpoten vanwege de drukte. Het was heerlijk weer.
Ik had de garnalen kroketjes met een lekker sausje en een knapperig stuk stokbrood. Partner had een broodje halfom. Royaal belegd. Biertje van de tap en ik een glas witte wijn. Die was verrukkelijk !