Meer informatie over restaurant De Walvis

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

Henk J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Hier 29 oktober 2016 gegeten, prachtig uitzicht over het wat vanuit de serre. natuurlijk maakt dat alles goed, het eten voor mij een rijkelijk gevuld vispotje met tomatensaus salade en friet, was overheerlijk. alleen jammer dat een reservering niet mogelijk is. maar daar wel begrip voor en een vriendelijke bediening
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
goede plek om bij te komen van de fietstocht. je hebt er prachtig uitzicht! de tosti was erg simpel, maar wel lekker. de kroketten en viskroketten waren heerlijk.
Stefano K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Wat een leuke zaak en wat een mooie locatie,prachtig uitzicht op het Wad, de Noordee en het groene strand van Terschelling. Het is duidelijk een populaire zaak, dit blijkt uit de drukte, de mensen staan te wachten op een tafeltje!
De kaart is prima, het eten is gewoon goed, echter wel wat prijzig. Ben je op Terschelling dan is een bezoekje aan deze zaak een must.
W_pistorius1984 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
we wilden ergens eten met uitzicht op zee en dan is de walvis een top locatie.
de service was top en het eten was ook uitstekend. we hebben er gegeten op donderdag 14-07-2016 en daarna nog lekker genoten van het prachtige uitzicht een echte aanrader voor een ieder die van goed eten en mooie vergezichten en goede service houd
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wat een heerlijke plek! Fantastisch uitzicht én dan ook nog bediening die blij zijn dat je er bent... Dat zie je niet vaak meer! Leuk ingericht, snelle vriendelijke bediening die precies weet wat je bedoelt en een heerlijke en eerlijke kaart. Ze serveren er bijvoorbeeld duinwater wat beter voor het milieu is dan bronwater of kraanwater! Echt een aanrader!!
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Drukke maar gezellige strandtent, prima gerechten wat betreft smaak en opdienen van het gerecht! Sfeer gezellig ongedwongen.
Bediening is allervriendelijkst, of je al jaren vaste klant bent.
De ambiance is perfect, vooral het uitzicht vanaf je tafel op de Noordsvaarder natuurgebied Terschelling. Jammer dat de gerechten tamelijk prijzig zijn in verhouding met andere eetgelegenheden op Terschelling!
Je kunt er niet reserveren, maar moet wachten tot er plaats is, als het druk is zijn er veel wachtenden!
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit is een van de mooiste plekjes van het eiland. Wat een uitzicht!!! De uitstraling is lekker informeel en gezellig. De bediening idemdito. De stokbroodjes zalm erg lekker. De mosterdsoep was net iets te zout maar verder erg lekker van smaak. Echt een tent om te onthouden en sterk aan te raden.
Kdrkdr .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Echt geweldig deze tent. We hebben er twee keer geluncht en je krijgt echt waar voor je geld. Het eten is gewoon helemaal top, boven verwachting. De plek is ook prachtig. Het decor zou een 10 krijgen als er geen muziek aan zou staan. Was is het toch jammer dat je overal muziek opgedrongen krijgt. Ik kom voor m'n rust naar Terschelling. Wie muziek wil zet maar een koptelefoon op, maar ja, ik schijn tot een minderheid te horen.....
Winny2016 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Komen al een aantal jaar op Terschelling en De Walvis is een van onze favoriete locaties. Eten is uitstekend, bediening is top en uitzicht natuurlijk fantastisch. Service reikt zelfs verder, na tocht met strandbus moesten drie van ons gezelschap wegens lange wachttijd op de reguliere bus, 5km teruglopen van West aan Zee naar West-Terschelling. Gelukkig was een aardige mevrouw bereid om de wandelaars een lift te geven. Later bleek dat zij de eigenaresse van De Walvis was. Kortom, uit het goede juttershout gesneden!
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Erg goed gegeten, niveau is zelfs wat hoog voor een strandtent. Onze groep was groot, maar door het personeel werd er alles aan gedaan om ons samen aan een leuke ronde tafel te zetten. Het enige nadeel is dat je niet kunt reserveren, maar dat geeft aan de andere kant ook weer genoeg tijd om te genieten van het leuke terras of het grasveld ervoor. Waanzinnige locatie!
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Tegen dit uitzicht, aan de rand van het wad, kan bijna geen enkel Terschellings restaurant op. Nadeel: het is hier afgeladen met wandelaars, je zit te lunchen tussen mensen die een plekje proberen te bemachtigen en dat werd - in elk geval toen wij er waren - op een gegeven moment wel vervelend. De op Terschelling door een familielid van de eigenaar gemaakte bospaddenstoelenkroketten met truffels waren veruit de lekkerste die ik ooit at.
Gerben Z.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Top locatie met perfect uitzicht. Zeer vriendelijke bediening, had een klein foutje gemaakt door 2 tafels bij elkaar te zetten op 1 bon. Maar dit is prima hersteld. Eten is perfect in verhouding prijs kwaliteit, en de borrel happen zijn lekker! Kortom, een heerlijke tent!
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondag 20-3-2016 / 14:00
Komen al jaren op Terschelling! En het lijkt wel of ze altijd dezelfde kaart gebruiken.
Jammer en niet echt vernieuwend. Verder is het eten prima, maar zeker niet bijzonder.
Ze doen hun kunstje en dat doen ze op een prachtig mooie locatie.
Bediening is altijd druk met hun computertje en echte aandacht voor de gast wordt hierdoor vergeten. Het is massa werk, en dat gaat altijd gepaard met snel en vlug handelen.

Arm .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuke plek om te zitten. De bediening moest aanpoten vanwege de drukte. Het was heerlijk weer.
Ik had de garnalen kroketjes met een lekker sausje en een knapperig stuk stokbrood. Partner had een broodje halfom. Royaal belegd. Biertje van de tap en ik een glas witte wijn. Die was verrukkelijk !
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heb hier gister geluncht en het broodje mozarella was erg lekker! de bediening was aan het begin een beetje langzaam en het duurde lang voordat we konden bestellen. Ze waren wel erg vriendelijk en behulpzaam! Verder is de inrichting top! het klopt helemaal met wat ze uit stralen! ook hebben ze een lekker terras! Ik kom hier zeker terug!
JZwart .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Zelden neem ik de moeite een recensie te schrijven over een restaurantbezoek maar maak voor De Walvis deze keer zéker een uitzondering op die gewoonte. Reden is de voortreffelijke lunch die ik daar genoten heb met mijn vrouw en twee zonen van 7 en 9. De jongens hebben genoten van een perfecte tosti mozarella, mijn vrouw had de mosterdsoep en ik had de snert besteld. De zelfbereide soepen waren van ongeëvenaarde klasse. Met name de snert was een klasse apart: smaak, textuur opmaak van het (grote!) bord, met klassiek stuk fries roggebrood met katenspek. Per-fect! Daar staat iemand te koken met passie en kennis van zaken. Daarnaast kan niet onvermeld bljven de hartelijke en vlotte bediening, en de buitengewoon sfeervolle en creatieve aankleding. Tot slot: de koffie is eveneens van grote klasse! 100% aanrader!
Pieter Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
De walvis is nu in kerstsfeer uitbundig aangekleed. Het uitzicht over het wad is fenomenaal. De service was goed en we hebben als hoofdgerecht gamba's gegeten in twee variëteiten beide gewoon echt lekker.
Marcel E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Top paviljoen.leuke bediening verzorgd en snel, en een vertrouwde menu kaart en de truffel en garnalen kroketten zijn echt een aanrader als je op Terschelling bent moet je zeker een bezoek brengen bij de walvis.
Timo V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
een prachtig aangekleed paviljoen waar we altijd hartelijk ontvangen worden en heerlijk kunnen eten smiddags hebben we een heerlijk bord erwtensoep gegeten en savonds de verse zeebaars wij komen zeker terug de gebakken garnalen zijn ook heerlijk
E V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
hier meerdere keren geweest. zowel voor een bakkie die erg lekker hier is en voor een broodje. italiaanse tosti. niet bijzonders maar wel lekker. helaas was een simpel broodje gezond niet mogelijk te bestellen terwijl alle ingredienten wel aanwezig zijn. deze zitten ook in andere gerechten. dus kwa service vind ik dit minder. je moet natuurlijk wel ergens n grens trekken met je menu kaart maarja een broodje gezond kom op zeg. maargoed. de bediening is vlot al kijkt de bediening je niet eens aan. vind ik wat onbeschoft. je is goed of oke. nouja kan altijd erger maar das n minpuntje. het uitzicht is uiteraard voor een toerist geweldig. het decor doet gezellig aan. nu hebben ze sinds vd week de kerstoutfit gestalt. gezellie