De Wagenmaker

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gezellig restaurant op een onverwachte locatie (het is een oude wagenschuur). Gerechten waren heerlijk, zo ook de wijnen, vooral de rode wijn uit Israël. Prijs/kwaliteit verhouding on orde.
Hier komen we graag nog eens terug.
Cor H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een restaurant dat zeker aan te bevelen is. Het eten was voortreffelijk de bediening prettig en persoonlijk.
Zonruiter .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Super gezellige zaak leuke aankleding zeer vriendelijke ontvangst en personeel.
Eten is echt voortreffelijk heerlijke oesters, speenvarken, taartje en ijs na en daarna nog een kaasplankje complimenten aan de kok.
Echt een aanrader en voor herhaling vatbaar.
DeBij .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Voor het eerst hier gegeten, meegenomen doot vrienden. We kozen het 5 gangen verrassingsmenu, keurig aangegeven dat ik zwanger ben.

Het eerste gerecht bevatte gerookte zalm, aangegeven dat ik dit liever nu niet at. Geen enkel probleem en na een korte onderbreking kreeg ik wat anders. Het verdere menu ging prima. Mijn tafelgenoten kregen elke gang een ander glas bijpassende wijn. Het hoofdgerecht, de hertenbiefstuk, was ontzettend mals. Het dessert was ook heerlijk met een bolletje chocolade ijs én een blondie. Zo lekker dat ik nog een bolletje kreeg.

Hier gaan we zeker nog eens naar toe!
Megan B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij de Wagemaker. Een oude schuur, omgetoverd tot restaurant. Het decor hangt ook ergens tussen boerderij en kitsch maar geeft je zeker een huiskamer gevoel. Restaurant is verder verzorgd en schoon.

Het eten is hier een echte aanrader. Brood en boter hoort hier nog als vanouds bij de service. Wij hadden een portobello met roquefort vooraf die heerlijk was. Mijn man had als hoofdgerecht de dry-aged entrecote, fantastisch gegaard en met een geweldige saus. Ik had een kalfsribeye met cantharellen roze peper saus. Heerlijk!
Borden waren mooi opgemaakt en het geheel op het bord was zeer smaakvol.

Zeer aardige bediening met goede wijnadviezen. Minpunt was de zingende serveerster tussendoor. Ze kan prachtig zingen en begon met Que Sera, wat prima is. Maar volgden twee smartlappen, die behoorlijk uit de toon van de menukaart vallen. Jammer. Misschien twee mooie chansons volgende keer in het repertoire?

Aanrader voor een avondje uit.
Houthuizen .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle en schone restaurant op loopafstand. Gekozen voor het weekmenu, asperges. Alles voortreffelijk, hier word je echt verwend en ben je de gast. Zeker een goede reden om ons familiefeestje hier binnenkort te gaan vieren. Chapeaux.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Gezellige avond met lekker eten, fantastische wijn en een top service!
Deze leuke frans ingerichte restaurant heeft een fijne sfeer en de taffels zijn voldoende uit elkaar verwijderd zo dat je ook van privacy kan genieten mocht je daar behoefte aan hebben.
Aanrader!!
We komen zeker terug!
Carolinadegroot .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Leuk restaurant, rustig met een aantal tafeltjes.
Prettige bediening, heel klantvriendelijk.

Eten is ook keer op keer lekker, paar keer a la cart gegeten maar ook de weekmenu'/s zijn erg goed!

We komen hier zeker een paar keer per jaar.
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Genoten van een diner in dit leuke kleine restaurant in Poortugaal.

Het restaurant heeft ongeveer 10 tafeltjes die ruim uitelkaar staan, je zit dus niet op schoot bij de buren, wat ik toch wel echt een pre vind.

Verder uiterst vriendelijke bediening. Wijn en eten worden met weinig poespas geserveerd en ook het water wordt gratis geserveerd. Waar veel restaurants dus van zouden kunnen leren in plaats van "dure waterflessen".

Het eten zelf is gevarieerd en erg smakelijk. We begonnen met paling en gestoomde zalm, vervolgens kregen we een coquille welke in de schelp gepresenteerd werd. Als hoofdgerecht kregen we drie soorten vlees en afsluiten kregen we overheerlijk perenijs! wat echt een voortreffelijke afsluiter was.
Het eten oog soms wat simpel en de porties zijn misschien aan de grote kant. Maar al met al was het allemaal erg lekker en voor een redelijke prijs.

Dit is zeker een restaurant om langs te gaan als je opzoek bent naar een gezellige avond, down to earth zonder poespas en lekker wilt genieten van een goed diner.
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Warme ontvangst op deze koude avond. Ook binnen is het warm, qua entourage dan. Geen groot restaurant en toch staan de tafels ruim uit elkaar. Genoeg privacy dus. Om 19:00 uur was het restaurant vol, dus reserveren is raadzaam. Ons voorgerecht was wildpaté met enige salade. Die laatste was wat simpel, maar de paté maakte alles meer dan goed. Prima! Ons hoofdgerecht was een ruime portie botermalse lamsfilet met lekkere gegratineerde aardappels en garnituur. Erg lekker. Het gratis water werd voortdurend bijgevuld. In dit restaurant is vader Arie de kok, en vormen moeder Nellie, samen met hun dochter de vriendelijke bediening. Parkeren is wat lastig. We komen graag nog eens terug in dit uitstekende restaurant!
Travailleur .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
Geweldige avond gehad in De Wagenmaker, waar het personeel de benen uit zijn lijf loopt om de gasten te verwennen. Chef-kok verstaat zijn vak en ook de gastvrouw is zeer aangenaam. Eerste keer kwamen we zomaar binnenlopen, maar toen bleek dat er geen plaats was hebben we op een andere dag gereserveerd. Goede kwaliteit ossenhaas, heerlijke vis en mooie bijpassende wijnen. Maar de kaasplank na afloop sloeg alles, zelden zo uitgebreid en smakelijk meegemaakt. Complimenten, een aanrader!
Linda C.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Na jaren weer eens naar de Wagenmaker. Van te voren gereserveerd, maar op vrijdag om 19.00 uur komen wij binnen en is de zaak helemaal leeg. Het voelde erg ongemakkelijk en bij navragen bleek er om half 8 nog 1 groep van 4 te komen. Wanneer de zaak wat meer gevuld was, het wat donkerder werd de sfeer beter.
We lieten ons verrassen met een 4-gangen menu. Heerlijke gerechten, alles vers bereid en een topservice! Bijpassende wijnen werden er geserveerd en de kok kwam af en toe polsen hoe het smaakte.
Minpuntje vond ik wel de aankleding van de zaak. Hoe mooi en sfeervol het er aan de buitenkant uit ziet, van binnen is het erg gedateerd en de styling kan echt vele male beter. Oude vloer, houten tafeltjes en zo'n lelijk kerstachtig rood plastic tafelloper, jammer!
Al met al komen we toch graag terug vanwege de goede service, het 'huiskamergevoel' en het heerlijke eten. Het zou wel leuk zijn als de zaak dan vol zit en de aankleding wat beter zou zijn.