De Wachtkamer 3de klasse

Leidsevaart 36 2114 AD Vogelenzang Nederland Kaart
31-235842078

Meer informatie over restaurant De Wachtkamer 3de klasse

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Katri B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Enorm lekker eten, de courgettesoep was top een soort kokosmelk en citroengras smaak niet te zwaar echt een aanrader, heerlijk !!! Appeltaart was ook top, heel gezellig en service / bediening ook perfect, een echte aanrader!!
Elizabeth W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Wat een juweeltje heb ik vandaag gevonden! Ik heb zo'n verrukkelijke lunch gehad in De Wachtkamer in Vogelenzang. De soep en (gluten-vrije) quiche waren 'out of this world'. De ambiance en service waren voortreffelijk. Ik heb genoten en ik kom zo gauw mogelijk weer terug!
Stell .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vandaag was het weer fantastisch vertoeven bij de wachtkamer.
Ivonne de dame die in de keuken staat weet iedere keer mijn smaakpapillen te prikkelen en ook visueel is het een feest (moeilijk kiezen uit al dat lekkers).
De eigenaresse is altijd vrolijk en verwelkomt haar gasten vaak persoonlijk als daar tijd voor is, ik heb het idee dat het personeel goed met elkaar overweg kan, dat zorgt voor een ongedwongen sfeer.
Voor mij is de wachtkamer een plek waar kwaliteit en sfeer samensmelten tot een mooi geheel.

Peterroosjen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vandaag even op bezoek geweest bij de wachtkamer. Wat een zalige uitspanning is dat toch.
Het eten is voortreffelijk en heel erg smaakvol. Het eten wordt met liefde klaargemaakt vanuit de open keuken. Wat ontzettend leuk is is de uitstalling van het geweldige assortiment zelf gebakken taarten. De inrichting is erg gezellig. Huiskamer sfeer. Kortom een top tent. Echt iets om snel te bezoeken.
Alexa16 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wat een toptent is de Wachtkamer toch. Ik word er blij van. De sfeer in het oude stationnetje is zo gezellig en landelijk, het ruikt er naar appeltaart en de mensen die er werken nemen echt de tijd voor je. Eigenaresse Alexandra Lindeman en haar team zijn allen zo betrokken bij de klant, dat het bijna voelt alsof je bij vrienden op bezoek bent. Ik verheug me nu al op de volgende keer.
Isabel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We wilde even stoppen bij de wachtkamer voor een heerlijke appeltaart. Het was erg druk door het mooie weer dus we liepen een rondje een vrouw vertelde ons dat ze weg ging dus we mochten haar tafeltje in de zon, prima! De bediening kwam aan en vertelde ons dat er veel mensen aan het wachten waren op een tafel dus dat we niet zomaar konden gaan zitten. Of we maar ff binnen wilde gaan zitten. Met dit mooie weer hadden we daar geen trek in en de onvriendelijkheid spande ook de kroon. Dus zijn we weg gegaan. Jammer dat het personeel zo onvriendelijk is want de appeltaart is erg lekker. Dit is overgens niet de eerste keer dat we onvriendelijk werden behandeld maar we vinden de appeltaart zo lekker dat we het weer opnieuw proberen... Maar dit is toch waarschijnlijk de laatste keer.. Jammer had zon zin in een heerlijke appeltaart.
Wat vervelend dat u dit op Hemelvaartsdag is overkomen. Door de drukte konden wij u jammer genoeg niet de tafel geven die u graag wilde. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Ik wil u daarom graag uitnodigen om onder het genot van een kopje koffie met een stukje appeltaart het voorval te bespreken.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Wanneer we in de buurt zijn, een paar keer per jaar, gaan we altijd even langs dit oude stationsgebouwtje langs de drukke spoorlijn Haarlem-Leiden. Gezellig ingericht, hoewel inmiddels een beetje sleets. Lekkere koffie, en vooral heerlijke taart. Topper is de appeltaart. Ook vandaag weer halverwege de ochtend op doorreis bij De Wachtkamer langs gegaan en lekker koffie gedronken. Appeltaart kwam net uit de oven. Allebei hebben we er een heerlijk stuk van bij de koffie gegeten. Een topper, een 10 met een griffel en de prijs ten volle waard!
Magda01 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
In dit sfeervol gerenoveerde oude stationsgebouw kan je uitstekend lunchen of koffiedrinken met heerlijke zelfgebakken taart. Het is er altijd druk met zowel zakelijke als particuliere gasten en gezinnen met kinderen. Na de recente verbouwing is het zwakke punt, de acoustiek, helaas niet verbeterd. Erger nog is het dat de vriendelijke medewerkers in de bediening met zoveel lawaai bestek en serviesgoed afvoeren, dat de gasten van de weeromstuit nog wat harder gaan praten. Het gooi- en smijtwerk in het keukentje zou, als dat wordt aangepakt, al heel wat lawaai schelen. En dat is echt wel de moeite waard, want het is een bijzonder leuk adres..
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
De wachtkamer.....; een oud stationnetje in Vogelenzang. Je kunt er heerlijke en goed besmeerde broodjes, soepjes, taart, zalmwraps en nog veel meer eten.
Het is altijd druk, dus reserveer tijdig.
Personeel is warm, vriendelijk en gezellig.
Entourage is fantastisch, wel een beetje krap.
Elk kwartier komt de trein van en naar Haarlem/leiden voorbij denderen, echt de moeite om daar eens te lunchen of een high tea te bestellen.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Op dinsdagmiddag 23 september hebben we vrij onverwachts met z'n tweeën geluncht bij
De Wachtkamer. Onlangs heeft er een verbouwing plaatsgevonden; dit is de indeling en de sfeer zeker ten goede gekomen. De menukaart is afwisselend met een aantal 'vaste' specialiteiten. Het decor is gezellig en de service is goed en gezellig. Het voelt huiselijk.

Wij hebben deze lunch gekozen voor de Clubsandwich met gerookte kip, uitgebakken spek, kaas, omeletje en een saus van milde curry en een Avocado gevuld met grote gemarineerde garnalen en een kerriesausje met toast. Het ziet er allemaal verzorgd uit en met aandacht gemaakt. De ingrediënten zijn vers en smaakvol. Daarbij twee cappuccino's die goed warm en smaakvol zijn.

De prijs/kwaliteit verhouding is goed. Je kunt hier dus erg gezellig en lekker lunchen met voldoende parkeergelegenheid. Het is een oud treinstation dus de trein gaat met regelmaat langs maar daar heb je geen enkele last van. Ook leuk voor het geven van bv. een high-tea.
De eigenaresse Alexandra zorgt voor een goede sfeer en kwaliteit; staat ook zeker open voor feedback en dat komt het restaurant dan ook weer zeker ten goede.

Matmans .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Een leuke plek om te lunchen in een mooi oud stationsgebouw. Heerlijk op het terras gezeten buiten op een bank met lekkere kussens. Het eten was lekker, maar niet geweldig. Tuna Melt met teveel gesmolten kaas over goede tonijnsalade. Helaas kon de wijn ook beter. De sinaasappeltaart was wel erg lekker. Een fijne plek met goed personeel, maar het kan verfijnder.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Leuke locatie om even te stoppen. De keuze aan broodjes, salades, soepjes, etc. is ruim.
Personeel is vriendelijk!
1 nadeel:
Tafeltjes staan wel heel dicht op elkaar, zodat je de gesprekken makkelijk kunt volgen.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Wij komen regelmatig, net als velen anderen 'vaste' gasten. Een aanrader in de bollenstreek. Alles vers en zelfgemaakt, bediening is zeer vriendelijk. Heb begrip voor de drukte, het personeel zal er alles aan doen om het u zoveel mogelijk naar u zin te maken maar zij kunnen niet iedereen tegelijk helpen. Reserveren is vrijwel noodzakelijk want het is een zeer populaire lokatie en dan ook vaak leuk vol! Geniet en proef vooral de heerlijke taarten!
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Een heel leuke locatie om eens te gaan lunchen. Het is weer eens wat anders dan standaard en dat maakt het juist zo leuk. De menukaart is redelijk eenvoudig en redelijk aan de prijs voor lunchgerechtjes op basis van "een belegde boterham" . De smaak is echter oké. De bediening is zeer vriendelijk. Dus als gezegd, niet direct in de lop, maar wel een leuke plek om eens te gaan lunchen. Dat doen we zeker weer.
M D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Leuke locatie naast het spoor van Haarlem naar Leiden, echt een Lunch restaurant leuke vlotte nonsens bediening.
Alleen de keuken is van het simpele soort wat salade's en de club sandwich, omelet enz.
Ik had een salade van gemarineerde rosbief met soya dressing zo stond deze op de kaart. de ingrediënten van de salade : pluksla, lente ui en koriander, sesam zaad, maar de salade was aangemaakt met grove mosterddressing, misschien over van een andere salade en een beetje soya dressing over de rosbief voor €12.00 is wel aan de prijs voor de gebodene waar en wat vers gesneden brood en daarna een bosbessen kruimeltaart die was lekker. Met een goede koffie.
Karel J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Prima High Tea van drie gangen. Is echter wel de vernederlandste versie.
Wat echter alles verpest is de enorme herrie.
De voorbijrijdende treinen horen er bij, het is tenslotte een voormalig station.
De wijn slempende brallebakken een tafel verderop kan het personeel ook niet echt verweten worden.
Maar de open keuken met kletterende borden en bestek, razende vaatwasser, tetterende personeelsleden, gierende mixer is onvergeeflijk. De poging dit de verdoezelen met boem bas muziek maakt het alleen maar erger.
De walm van heel veel knoflook en vaatwasser dampen dragen ook niet positief bij.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2013
Vanmiddag met mijn vrouw heer geluncht. De ambiance is goed en gezellig. De bediening snel en correct. De lunch was prima, zowel qua smaak als qua uiterlijk.

Mijn vrouw had een wrap met Tonijn en ik een clubsandwich met Grootmoeders brood. Eerst een kop koffie erbij en later een smakelijk glas droge witte wijn (goede keuze qua huiswijn).

Ondanks dat het druk was zorgde de bediening voor een snelle en nette bediening. Ook een (onterechte) klacht van een klant die het verschil tussen Geitenkaas en Roquefort niet begreep werd netjes en zakelijk afgehandeld.
Al met al een plek om zeker vaker te gaan lunchen.
Irene03 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Genoten van een overheerlijke high tea. Gestart met mini sandwiches en broodjes, daarna scones en ter afsluiting een schaal vol heerlijke taartjes. En natuurlijk verschillende soorten thee er bij. Alles vers bereid en overheerlijk. Voor de volgende keer zijn ons zelfgemaakte bonbons beloofd!
Christian J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Met z'n 3-en recentelijk geluncht op vrijdagmiddag. Reserveren is geen noodzaak doch wel wenselijk omdat deze lunchroom erg populair is.
De bediening is ongedwongen en wordt op een prettige manier gedaan. Dus niet te formeel en men staat open voor een vlot babbeltje. De ruimte is niet al te groot, maar wel gezellig. En afhankelijk van waar je zit, kan je de 'keuken' goed zien. Aan het raam zitten is echter wel het meest leuk, vooral omdat er zo nu en dan een trein voorbij komt (wat trouwens niet als hinderlijk wordt ervaren).
Tot nu toe nooit klachten gehad over het eten. Altijd smakelijk, vers en gevarieerd.
Laatste keer hadden mijn tafelgenoten en ik:
- Clubsandwich met dungesneden gebraden kipfilet, uitgebakken spek, tomaat en avocado met een huisgemaakte mosterd-mayonaise.
- Zelfgemaakte tonijnsalade met gesmolten kaas uit de oven
Als 'drankje' tijdens de lunch hadden we thee Van Betjeman En Barton en na afloop alle 3 een "versierde" cappuccino.

Ook een aanrader is de soep van de ‘Stations-chef’, die telkens anders is. Maar je moet er vaak wel 'vroeg' bij zijn, want anders vind je die bekende hond.

De prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Het enige wat jammer is dat ze al om 17:00 uur dicht gaan...