De Waard

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Het was weer heerlijk. Vooraf een crème brûlée van geitenkaas met salade van twee kleuren biet, walnoot en sinaasappel dressing. Mijn tafelgenoten gingen voor de zalm en de gamba's. Daarna genoten van de Zee-land, een combinatie van gamba's en kogelbiefstuk. Elke gang natuurlijk voorzien van een bijpassende wijn.
Minpunt van de huidige kaart is het ontbreken van een niet-zoet nagerecht, maar dat gaat de volgende versie komen is me beloofd. Nu de Crème Brûlée genomen.
Joel V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Erg fijn restaurant in een schattig klein dorpje. Wij kwamen hier op uitnodiging van mensen uit de omgeving en waren positief verrast. Er wordt met veel liefde gekookt op niveau.
Leuke kaart en zeer redelijk geprijsd.
Aanrader als je in de buurt bent.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Zondagavond met z'n vieren hier gegeten. Eten is erg lekker en de bediening gastvrij en behulpzaam. Absoluut een aanrader.
Richard3maaldaags .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Op zaterdag avond met z,n tweeën gegeten bij De Waard. Leuk ingericht met een warme uitstraling, en we werden gastvrij ontvangen. Het restaurant is verdeeld over verschillende ruimtes, dus het komt knus over. Ik nam als voorgerecht de tomatensoep, en vroeg ik of daar oude kaas overheen kon krijgen. De gastvrouw vond dit geen probleem en stelde parmezaanse kaas voor. Als hoofdgerecht nam ik de lamskoteletten en lamsworst, met thijmboter. De koteletten waren perfect rosé gebakken en omdat er al thijm in de worst zat, had de boter eigenlijk te veel smaak. Lekkere rasppatat, gebakken aardappels en stoofpeertjes er naast, met een bakje sla. Geen overdaad, maar ruim genoeg.
In plaats van een dessert nam ik espresso, perfect heet opgediend met een glaasje water. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marissa-v .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdag 13 februari heerlijk gegeten bij de Waard. De ontvangst was heel hartelijk en gastvrij. Het restaurant heeft diverse gedeeltes waardoor het intiem aandoet. We hebben een drie gangen menu genomen ( vrije keuze van de kaart ) en het was heerlijk. Ik had de slakken, lam en de proeverij als dessert. Alle gerechten waren uitstekend en zagen er mooi uit. We hebben heerlijk rustig gegeten, we hadden alle tijd en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Het restaurant was helemaal vol maar dat was aan de service niet te merken. Bij het afscheid kregen wij nog een leuk aandenken omdat de eigenaren hun 5 jarig jubileum vieren. Kortom we komen zeker terug, dit is een echte aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Brasserie De Waard heeft een klassieke uitstraling in een oud pandje in het Wilnisser dorpshart. De formule is eenvoudig: uit de hele menukaart een driegangenmenu samenstellen à € 29,50.
Die kaart is niet uitgebreid, maar veelzijdig genoeg voor een goede keuze.
In deze tijd van het jaar ook wat wild (eend, fazant, hert) op de kaart.
In een gezelschap van vier geen negatieve opmerkingen over de gerechten gevallen.|
Zelf begonnen met fazantenragout: rijk van smaak in een modern vormgegeven pasteibakje. Niet ijzig bijzonder, maar gewoon lekker.
De hertenbiefstuk was goed gebakken en mals.
Het kaasplateau was niet heel avontuurlijk (fenegriekkaas, 'Brugse Blomme' en Bleu d'Auvergne), maar de kazen waren goed en de bijpassende portproeverij een prima aanvulling.
Vriendelijke bediening. Kortom: voor herhaling vatbaar.
Jacques1943 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij Brasserie de Waard in Wilnis.
Het was erg druk maar ondanks dit vlotte bediening en gerechten kwamen smaakvol door.
Sinds drie jaar een nieuwe uitbater en dat was te merken, voorheen hier veel geweest maar viel erg tegen.
Erg lekker gegeten in een sfeervolle zaak met een prettige bediening.
Komen hier zeker terug.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Een echt familie restaurant met leuke gerechten. Wij waren met een groepje van 6, het restaurant was vol en er liepen 2 vrouwen in de bediening. Ondanks de drukte werden wij goed bediend. Vooraf krijg je lekker brood met tapenade en kruidenboter! De gerechten variëren van ''simpel'' sate tot lekkere wild of visgerechten. Als bijgerechten krijg je raspatat, aardappeltjes, salade en een groente. Wij kregen lekker stoofpeertjes (we hebben hier al vaker gegeten en de groente varieert altijd). Ook serveren ze een home made mayonaise welke erg lekker smaakte. De nagerechten zijn groot! heerlijk als je van ijs of een toetje houdt! Een goed restaurant waar weinig op aan te merken valt!
Teleurstellend .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Met Kerst 2012 met 6 personen bij Brasserie De Waard in Wilnis gegeten aan een afgebladderd tafeltje.1 uur gewacht op het voorgerecht! Bij het hoofdgerecht werden 1 bakje sla en 1 bakje te donkere frites op tafel geserveerd, net genoeg voor 1 persoon. De sla en frites werden op ons verzoek aangevuld, maar weer kregen we nauwelijks genoeg voor 1 persoon erbij geserveerd. Voor de flessen wijn werd 25 euro in rekening gebracht. Mijn negatieve recensie in hun gastenboek werd van de site verwijderd! Alleen de goede recensies blijven daarin vermeld staan.
JanssenAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Vrij klein met een huiskamer-ambiance. Het was prima eten, voor een prima prijs. Enige minpuntje was het licht, dat mag wat gedimd worden. Doordat er fel licht was, kreeg je een kantine-gevoel. Gezien het fraaie interieur, kan dat wat romantischer en knusser.
Bertlekkerkerker .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Reeds eerder hier gegeten maar na deze keer nooit meer.Speciaalbier wordt uitgeschonken in een wijnglas.Kaart is beperkt hetgeen op zich geen probleem is indien het voorradig is,echter bij onze keuze kregen we 2 keer te horen dat de gerechten uitverkocht waren. Biefstuk was niet medium maar doorbakken.Toen ons gevraagd werd wat wij van het eten vonden werd dit niet in dank afgenomen en er werd zelfs door de eigenaar voorgesteld om vooral maar geen nagerecht te gebruiken omdat deze dan ook wel zou tegenvallen.Vreemd genoeg werd aan de overige aanwezigen nog wel gevraagd of men nog wat na wilde gebruiken,uiteraard maakte men hier geen gebruik van. Eindafrekening verjaardagsdiner 4 personen E160.00 tegenwoordig kan je voor heel veel minder veel meer verwachten.Uiteraard werden onze jassen deze keer niet gebracht.
Mangodrank .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
De kaart is niet heel uitgebreid maar wat er op staat is prima. Het is een gezellig restaurant met prima bediening.
We hebben een leuke avond gehad, lekker gegeten en de prijs wat prima