De Waal

6,8
6,9
Heijkoop .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vanavond gegeten bij het Waaltje.
Vooraf waren de garnalen van de garnalencocktail warm, de mosselen als hoofdgerecht waren zonder groenten, niet gaar (veel nog dicht en de rest nog week) bovendien een klein portie (het pannetje was nog half gevuld). Kortom een teleurstellend bezoek. Waar prijs/kwaliteit dus niet meer in evenwicht zijn. Op de vraag of het smaakte dit voor de mosselen maar verteld, maar volgde geen verdere interactie.
Stowie .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Gedineerd op het terras met een groep van 12 personen, waarvan enkelen meerdere malen eerder met genoegen het restaurant hadden bezocht. Door een zeer negatieve recensie uit juni was er wat onrust ontstaan, die wat ons betreft naar het rijk der fabelen kan worden verwezen.
Bediening was zeer attent, kwaliteit gerechten prima, kortom een zeer goede ervaring , zelfs met een grote groep en een vol terras.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Met vier personen in dit restaurant gegeten omdat een eerder bezoek uitstekend was bevallen.
Helaas is er een nieuwe eigenaar en een andere kok.
Na een drankje op het terras kregen we een tafel in een bijna lege ruimte vlak naast twee gezinnen met kleine kinderen die het blijkbaar ook niet erg naar hun zin hadden. Veel gehuil en geschreeuw dus.
Van vlotte bediening is oog geen sprake. Het koste moeite om een drankje te krijgen en om de kaart moesten we ook zelf vragen.
Het hoofdgerecht is karig en bijgerechten zoals groente zijn blijkbaar optioneel. Extra bestelde groente is nooit op tafel terecht gekomen.
Een runderspies was deels kauwgombal en de T-bone steak (van 38,50) leek meer op een karbonade met zenen en een rand vet.
De relatie prijs/kwaliteit is hier echt zoek.
Kortom, een hele slechte ervaring en dit restaurant wordt van onze lijst geschapt.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Vanavond heerlijk buiten op het terras gegeten, het eten was goed en ruim voldoende. De smaak van het eten doet hier meer dan de presentatie. De bediening was vriendelijk en open. Er mag nog wel wat aandacht worden gegeven aan de inrichting van het buiten gedeelte, hier is winst in te behalen.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten zeker een aanrader. We eten bijna altijd hier als we uit eten gaan. Super goeie service. Alles is gewoon goed hier.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vandaag zelf heerlijk gegeten en in beginsel vriendelijke service. Helaas bevatte de tournedo van een tafelgenoot stukken vet. Daarna gevraagd om een nagerecht zonder slagroom. Vervolgens werd er toch slagroom op gedaan. Nadat ik mijn chocolademouse op had kwam ook de dessertwijn eindelijk. Bij een restaurant met deze prijzen verwacht ik dan enige vorm van compensatie, met name voor een slecht stuk vet vlees. Helaas werd er alleen geknikt en gezegd dat de opmerkingen gehoord waren.
joopm .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteren weer eens de lunch gebruikt bij dit restaurant. Bij mooi weer zit je fantastisch op het buitenterras aan het water. Gingen met drie personen en bestelden twee clubsandwich kalkoen en een clubsandwich zalm. Toen werd uitgeserveerd bleek twee keer zalm en een keer kalkoen te zijn klaargemaakt. Jammer, ik begon nadat dit was gecorrigeerd met eten toen de anderen al halverwege waren. Overigens was de bediening zeer vriendelijk.
Vorig seizoen nog kregen we steeds een clubsandwich zoals we hem nergens lekkerder hebben kunnen vinden. Er is nu een nieuwe kok, die dit gerecht er dan misschien wat mooier uit laat zien maar de smaak in de verste verte niet kan benaderen. Jammer jammer....
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Hier gisterenavond met zijn 8e gegeten. Heerlijk buiten gezeten aan het water. Eerst even genieten van een lekker schaaltje met nootjes en olijven die ook weer werd aangevuld! Aardige bediening, die hard werkte op een overvol terras! Het eten was goed en de kaart voldeed aan de verwachtingen.
prive-079 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
we kregen een slechte plek buiten, slechte stoelen, vieze parasol.
Ze kwamen te weinig om te vragen of we wat wilde drinken. erg lang wachten op voorgerecht en hoofd gerecht. bij het hoofd gerecht zat erg weinig salade en patat bij, voor de prijs die je ervoor betaalt. voor de prijs die je hier betaalt verwacht je eigenlijk meer. Je zit voor ergens anders veel beter en goedkoper.
wijne415 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Regelmatig er gegeten in het verleden en tevreden.
Afgelopen zaterdagavond er gegeten en hebben er een slechte ervaring aan
over gehouden...jammer.
Aan tafel aangeschoven kregen bij de drank het kleinste bakje met een paar nootjes
en afgetelde olijven.
Niet echt het gevoel meer hebben dat je een klant bent, gericht op drinken en lange tijd tussen gerechten. Spareribs belachelijk weinig voor de prijs. Het speciaal aangeprezen aardbeien met slagroom en ijs is iets anders dan je zou verwachten.
Een bord met 5 in 4 stukjes gesneden aarbeien (nog wit van kleur) vanille ijs er op
(zonder echt smaak) een een dotje slagroom....7,50!
Voor het nagerecht werd er gevraagd of alles naar wens was geweest door een knulletje van een ober en toen ik een opmerking maakte over de spareribs kreeg ik als antwoord "het gewicht staat op de kaart er bij" en liep weg. Verder geen reactie alleen een boze blik vanuit een hoek waar hij een tafel aan het inrichten was.
Daar konden we het mee doen !
Prijzen zijn veel te hoog in vergelijk met voorheen, kaart is te eenzijdig!
Blijft het afrekenen dat je steeds meer mee maakt , je moet naar voren lopen om te pinnen !
Jammer dat het gevoel van een klant zijn en daar dan ook naar handelen is iets wat helaas aan het verdwijnen is.....
Kortom, kom hier niet meer.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Gisteren gedineerd met de hele familie. Ze zouden ook 3- en 4 -gangen menu's hebben. Deze staan echter niet op de kaart en er werd ons niets over gezegd. Dan maar een keuze maken van de kaart. Erg dure gerechten, lijkt hoog niveau midden segment. Thaise curry soep was erg lekker. Met grote gamba's stond op de kaart, vond er in totaal 1. Entrecote was well done, zeker niet medium gebakken. Garnituur erbij was ronduit ranzig. Interieur doet denken aan een pannenkoek huis uit 1987. Wij komen hier niet meer terug voorlopig. De Waal, breng je zaken op orde!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Prima bediening,hoffelijk maar toch gezellig.niet goedkoop en zeker de wijn niet maar we zaten heerlijk in het restaurant met toch het gevoel van privacy om ons been.Het eten was goed.
Koenraadt .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heb normaliter goede ervaringen bij De Waal maar zaterdag ging werkelijk alles mis: kwam volgens bedienend personeel door de drukte, maar er waren veel grotere groepen die vast allemaal gereserveerd hadden, dus daar had wat mij betreft rekening mee gehouden kunnen en moeten worden.
Drankjes zijn hele avond welgeteld 1x opgenomen, daarna waren kelners in geen velde of wegen te bekennen. Stokbrood besteld, kwam niet, ook niet na half uur. Bij navraag was verhaal dat stokbrood nog in oven zat. Maar ook toen kwam stokbrood niet. Na 45min. nogmaals gevraagd: hadden toen binnen 1 minuut op tafel, maar koud, dus "stokbrood zit in oven" verhaal was gelogen. Onprofessioneel.
3 minuten na het stokbrood kwam voorgerecht. De carpaccio was smakeloos. De kreeftensaus als vanouds lekker. Ook hoofdgerecht liet lang op zich wachten. Mijn sate van varkenshaas was ontiegelijk zout. Bij de ravioli hoorde salade te zitten maar moesten we om vragen. Overige gerechten waren oke. Na 2.5uur over voor+hoofd gedaan te hebben nagerecht zelfs maar niet geprobeerd, voor ons was t klaar.
Jammer, want ik weet dat t hier ook anders/beter kan.
SdeKruijff .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Afgelopen vrijdag met een vriendin wezen eten in De Waal. Na binnenkomst werd ik lekker geïnstalleerd bij de open haard met een goede rode wijn die mij door de kelner werd geadviseerd, kon ik genieten van de sfeer. We hebben gekozen voor het wildmenu en daarbij coquilles en een variatie van de surf en turf. Ondertussen kwam de bediening met enige regelmaat kijken of we nog van alles voorzien waren. Met name het dessert (wentelteefje van suikerbrood en glühwein-ijs) was een zeer verrassende en aangename toevoeging!
fam_deJong .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Slechte ervaring. Dinsdagmiddag (13-10-2015) koffie wezen drinken om gelijk af te spreken voor vrijdag om met 6 personen mosselen te komen eten (spandoek hing nog aan het hek) en tel.nr. doorgegeven om eventuele veranderingen, betreffende de afspraak, aan ons door te kunnen geven. Toen wij vrijdagavond (16-10-2015) aankwamen werd ons echter meegedeeld dat ze geen mosselen meer hadden. Nadat wij hierover de manager hadden aangesproken bood hij zijn excuses (op een arrogante manier en zonder zijn verantwoordelijkheid te nemen wat een personeelslid had afgesproken) aan en zei verder niets voor ons te kunnen doen. Als wij dit van te voren hadden geweten waren wij naar een ander restaurant gegaan juist omdat wij graag mosselen wilden gaan eten. Als je dan uiteindelijk een rekening krijgt van €275 was het een kleine moeite geweest om bijvoorbeeld de koffie er vanaf te trekken. Jammer!
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met 4 personen hier gegeten vooral ivm goede resencies. We begonnen met 4 kreeftensoepjes lekker maar niet om dit te herhalen. De dames hadden een halve kreeft en garnalen de heren een entrecote en een zeebaars met wat frites en een garnering. Prijsverhouding vind ik ze erg hoog. En vanwege de drukte vind ik ze een beetje als een kip zonder kop lopen. Alleen de dame deed behoorlijk haar best. Een beetje klanten binding voor zulke prijzen wordt wel graag gewaardeerd.
macpont .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vroeger kwamen we hier regelmatig. Redelijk tot goed eten, niet goedkoop maar gezellig en attente bediening. Na langere tijd niet geweest te zijn tijd voor een hernieuwde kennismaking. Nog steeds een leuke entourage maar de bediening is echt heel erg slecht. Totaal niet het gevoel welkom te zijn en we zagen een andere groep die niet had gereserveerd. Hoewel het niet echt vol was werd op niet mis te verstane wijze aangegeven dat dit echt nodig was. Onbeleefd en ongeïnteresseerd. Heel erg jammer maar voor mij de komende jaren echt een no-go area.
anrema .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Eten van goede kwaliteit en mooi opgemaakt geserveerd. Vriendelijk personeel waarbij je echt het gevoel hebt dat je gast bent. Decor buiten is gezellig en modern, maar binnen is het gedateerd.
Sellenbroek .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Gisteren met mijn man bij de Waal gegeten. Het eten is heerlijk en het personeel super vriendelijk en snel! En het ziet er binnen ook nog eens super gezellig uit. Tip reserveer een plekje bij de openhaard of dichtbij de openhaard.
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prima restaurant, maar niet voor groepen.
Standaard kaart voor keuze menu. Prima gerechten, maar niet bijzonder. Smaak was goed, hoeveelheden mager. Had de tong/zalm als hoofdgerecht. Zonder groenten en met voor 20 man veel te weinig friet. Eén extra bakje friet, ja ja na heel veel vragen kwam er 1 bakje, duurde 20 minuten.
De glazen vullen ging een stuk beter.
Volledige paniek toen er werd geattendeerd dat sommige mensen een kaasplankje zouden willen (was bij reservering al aangegeven).