De Waal

Meer informatie over restaurant De Waal

Maandag t/m Vrijdag vanaf 11:30
Zaterdag vanaf 16:00
Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,8
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten zeker een aanrader. We eten bijna altijd hier als we uit eten gaan. Super goeie service. Alles is gewoon goed hier.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vandaag zelf heerlijk gegeten en in beginsel vriendelijke service. Helaas bevatte de tournedo van een tafelgenoot stukken vet. Daarna gevraagd om een nagerecht zonder slagroom. Vervolgens werd er toch slagroom op gedaan. Nadat ik mijn chocolademouse op had kwam ook de dessertwijn eindelijk. Bij een restaurant met deze prijzen verwacht ik dan enige vorm van compensatie, met name voor een slecht stuk vet vlees. Helaas werd er alleen geknikt en gezegd dat de opmerkingen gehoord waren.
Joopm .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Gisteren weer eens de lunch gebruikt bij dit restaurant. Bij mooi weer zit je fantastisch op het buitenterras aan het water. Gingen met drie personen en bestelden twee clubsandwich kalkoen en een clubsandwich zalm. Toen werd uitgeserveerd bleek twee keer zalm en een keer kalkoen te zijn klaargemaakt. Jammer, ik begon nadat dit was gecorrigeerd met eten toen de anderen al halverwege waren. Overigens was de bediening zeer vriendelijk.
Vorig seizoen nog kregen we steeds een clubsandwich zoals we hem nergens lekkerder hebben kunnen vinden. Er is nu een nieuwe kok, die dit gerecht er dan misschien wat mooier uit laat zien maar de smaak in de verste verte niet kan benaderen. Jammer jammer....
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Hier gisterenavond met zijn 8e gegeten. Heerlijk buiten gezeten aan het water. Eerst even genieten van een lekker schaaltje met nootjes en olijven die ook weer werd aangevuld! Aardige bediening, die hard werkte op een overvol terras! Het eten was goed en de kaart voldeed aan de verwachtingen.
Prive-079 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
we kregen een slechte plek buiten, slechte stoelen, vieze parasol.
Ze kwamen te weinig om te vragen of we wat wilde drinken. erg lang wachten op voorgerecht en hoofd gerecht. bij het hoofd gerecht zat erg weinig salade en patat bij, voor de prijs die je ervoor betaalt. voor de prijs die je hier betaalt verwacht je eigenlijk meer. Je zit voor ergens anders veel beter en goedkoper.
Wijne415 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Regelmatig er gegeten in het verleden en tevreden.
Afgelopen zaterdagavond er gegeten en hebben er een slechte ervaring aan
over gehouden...jammer.
Aan tafel aangeschoven kregen bij de drank het kleinste bakje met een paar nootjes
en afgetelde olijven.
Niet echt het gevoel meer hebben dat je een klant bent, gericht op drinken en lange tijd tussen gerechten. Spareribs belachelijk weinig voor de prijs. Het speciaal aangeprezen aardbeien met slagroom en ijs is iets anders dan je zou verwachten.
Een bord met 5 in 4 stukjes gesneden aarbeien (nog wit van kleur) vanille ijs er op
(zonder echt smaak) een een dotje slagroom....7,50!
Voor het nagerecht werd er gevraagd of alles naar wens was geweest door een knulletje van een ober en toen ik een opmerking maakte over de spareribs kreeg ik als antwoord "het gewicht staat op de kaart er bij" en liep weg. Verder geen reactie alleen een boze blik vanuit een hoek waar hij een tafel aan het inrichten was.
Daar konden we het mee doen !
Prijzen zijn veel te hoog in vergelijk met voorheen, kaart is te eenzijdig!
Blijft het afrekenen dat je steeds meer mee maakt , je moet naar voren lopen om te pinnen !
Jammer dat het gevoel van een klant zijn en daar dan ook naar handelen is iets wat helaas aan het verdwijnen is.....
Kortom, kom hier niet meer.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Gisteren gedineerd met de hele familie. Ze zouden ook 3- en 4 -gangen menu's hebben. Deze staan echter niet op de kaart en er werd ons niets over gezegd. Dan maar een keuze maken van de kaart. Erg dure gerechten, lijkt hoog niveau midden segment. Thaise curry soep was erg lekker. Met grote gamba's stond op de kaart, vond er in totaal 1. Entrecote was well done, zeker niet medium gebakken. Garnituur erbij was ronduit ranzig. Interieur doet denken aan een pannenkoek huis uit 1987. Wij komen hier niet meer terug voorlopig. De Waal, breng je zaken op orde!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Prima bediening,hoffelijk maar toch gezellig.niet goedkoop en zeker de wijn niet maar we zaten heerlijk in het restaurant met toch het gevoel van privacy om ons been.Het eten was goed.
Koenraadt .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heb normaliter goede ervaringen bij De Waal maar zaterdag ging werkelijk alles mis: kwam volgens bedienend personeel door de drukte, maar er waren veel grotere groepen die vast allemaal gereserveerd hadden, dus daar had wat mij betreft rekening mee gehouden kunnen en moeten worden.
Drankjes zijn hele avond welgeteld 1x opgenomen, daarna waren kelners in geen velde of wegen te bekennen. Stokbrood besteld, kwam niet, ook niet na half uur. Bij navraag was verhaal dat stokbrood nog in oven zat. Maar ook toen kwam stokbrood niet. Na 45min. nogmaals gevraagd: hadden toen binnen 1 minuut op tafel, maar koud, dus "stokbrood zit in oven" verhaal was gelogen. Onprofessioneel.
3 minuten na het stokbrood kwam voorgerecht. De carpaccio was smakeloos. De kreeftensaus als vanouds lekker. Ook hoofdgerecht liet lang op zich wachten. Mijn sate van varkenshaas was ontiegelijk zout. Bij de ravioli hoorde salade te zitten maar moesten we om vragen. Overige gerechten waren oke. Na 2.5uur over voor+hoofd gedaan te hebben nagerecht zelfs maar niet geprobeerd, voor ons was t klaar.
Jammer, want ik weet dat t hier ook anders/beter kan.
SdeKruijff .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Afgelopen vrijdag met een vriendin wezen eten in De Waal. Na binnenkomst werd ik lekker geïnstalleerd bij de open haard met een goede rode wijn die mij door de kelner werd geadviseerd, kon ik genieten van de sfeer. We hebben gekozen voor het wildmenu en daarbij coquilles en een variatie van de surf en turf. Ondertussen kwam de bediening met enige regelmaat kijken of we nog van alles voorzien waren. Met name het dessert (wentelteefje van suikerbrood en glühwein-ijs) was een zeer verrassende en aangename toevoeging!
Fam_deJong .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Slechte ervaring. Dinsdagmiddag (13-10-2015) koffie wezen drinken om gelijk af te spreken voor vrijdag om met 6 personen mosselen te komen eten (spandoek hing nog aan het hek) en tel.nr. doorgegeven om eventuele veranderingen, betreffende de afspraak, aan ons door te kunnen geven. Toen wij vrijdagavond (16-10-2015) aankwamen werd ons echter meegedeeld dat ze geen mosselen meer hadden. Nadat wij hierover de manager hadden aangesproken bood hij zijn excuses (op een arrogante manier en zonder zijn verantwoordelijkheid te nemen wat een personeelslid had afgesproken) aan en zei verder niets voor ons te kunnen doen. Als wij dit van te voren hadden geweten waren wij naar een ander restaurant gegaan juist omdat wij graag mosselen wilden gaan eten. Als je dan uiteindelijk een rekening krijgt van €275 was het een kleine moeite geweest om bijvoorbeeld de koffie er vanaf te trekken. Jammer!
Margie M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Met 4 personen hier gegeten vooral ivm goede resencies. We begonnen met 4 kreeftensoepjes lekker maar niet om dit te herhalen. De dames hadden een halve kreeft en garnalen de heren een entrecote en een zeebaars met wat frites en een garnering. Prijsverhouding vind ik ze erg hoog. En vanwege de drukte vind ik ze een beetje als een kip zonder kop lopen. Alleen de dame deed behoorlijk haar best. Een beetje klanten binding voor zulke prijzen wordt wel graag gewaardeerd.
Macpont .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vroeger kwamen we hier regelmatig. Redelijk tot goed eten, niet goedkoop maar gezellig en attente bediening. Na langere tijd niet geweest te zijn tijd voor een hernieuwde kennismaking. Nog steeds een leuke entourage maar de bediening is echt heel erg slecht. Totaal niet het gevoel welkom te zijn en we zagen een andere groep die niet had gereserveerd. Hoewel het niet echt vol was werd op niet mis te verstane wijze aangegeven dat dit echt nodig was. Onbeleefd en ongeïnteresseerd. Heel erg jammer maar voor mij de komende jaren echt een no-go area.
Anrema .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Eten van goede kwaliteit en mooi opgemaakt geserveerd. Vriendelijk personeel waarbij je echt het gevoel hebt dat je gast bent. Decor buiten is gezellig en modern, maar binnen is het gedateerd.
Sellenbroek .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Gisteren met mijn man bij de Waal gegeten. Het eten is heerlijk en het personeel super vriendelijk en snel! En het ziet er binnen ook nog eens super gezellig uit. Tip reserveer een plekje bij de openhaard of dichtbij de openhaard.
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prima restaurant, maar niet voor groepen.
Standaard kaart voor keuze menu. Prima gerechten, maar niet bijzonder. Smaak was goed, hoeveelheden mager. Had de tong/zalm als hoofdgerecht. Zonder groenten en met voor 20 man veel te weinig friet. Eén extra bakje friet, ja ja na heel veel vragen kwam er 1 bakje, duurde 20 minuten.
De glazen vullen ging een stuk beter.
Volledige paniek toen er werd geattendeerd dat sommige mensen een kaasplankje zouden willen (was bij reservering al aangegeven).
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Helaas is de terrassentijd voorbij, maar binnen is het gelukkig ook erg gezellig. We kwamen dit keer speciaal voor het wildmenu, dat we langs zagen komen op FB.
Het voorgerecht, een salade van duivenborst met paddenstoelen en een dressing van sinaasappel en kardemom, was overheerlijk. Het woord "salade" is wat teveel gezegd voor de paar takjes frisee sla die rondom de duif lagen. Wij vonden het echter perfect zo.
Het hoofdgerecht was ook heerlijk: Hertenbiefstuk omwikkeld met pancetta met een saus van rode port en zoethout. Een mooi stuk vlees, precies gebakken zoals gevraagd (rood). Erbij een stamppotje, een stoofpeertje en rode kool, waar je heerlijk de kaneel proefde.
In het nagerecht, een kersenparfait met warme amarenen, hadden wij niet zo'n zin en dat hebben wij vervangen, door resp. ijs en een Crème brûlée, die geweldig was.
De bediening was, zoals altijd, top.
Zoals gewoonlijk heerlijk gegeten!
Sushipetra .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
In de zomer gaan we regelmatig lunchen hier. Altijd goed. Leuk publiek. Ik ga altijd voor de club sandwich met kalkoen. Nergens zo lekker. Je zit super op het terras, alsof je je even op vakantie waant. De bediening is vriendelijk, maar afstandelijk. Het eten is niet goedkoop, maar prijs/kwaliteit klopt gewoon. In het restaurant is het knus en gezellig. Een minpunt wat nietmet het restaurant te maken heeft: jammer dat de midget-golfbaan is weggehaald.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
We waren uitgenodigd door onze makelaar- service en vriendelijkheid van het personeel was okay, maar men was tot 2 keer toe vergeten om het lunchgerecht door te geven aan de keuken.
Ruim een uur zitten wachten op onze heerlijke vissalade- combinatie van zalm-tonijn(?)-forel en garnalen- het was het wachten waard en we begrepen van onze makelaar dat ze het eten niet hebben laten betalen i.v.m. het lange wachten. Goede service! Prijzen zijn wel behoorlijk aan de hoge kant- 12uurtje bijv. 14€ en de vissalade die we alle drie namen € 18,75 was goed maar wel wat aan de prijzige kant. Het terras aan de Waal is bij het mooie weer van de laatste tijd echt een aanrader. Al met al heel leuk en goed, maar iets te duur voor onze smaak.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Wil je lekker ontspannen buiten eten dan is dit de plek. Allereerst geen parkeerprobleem: gratis de koets stallen. Dan het heerlijke terras aan het water. De kaart toont veel klassiekers als slakken, oesters, kreeft, tournedos en gambaas. Het eten is ook goed klaargemaakt en het serveren is zonder opsmuk: geen versieringen, gewoon het eten. De frieten e.d. in aparte schaaltjes. Vaak ga je weg met een knorrende maag bij al die fancy restaurants: hier krijg je absoluut voldoende. Bediening is aardig en adequaat. Prijzen, vind ik, als eerder vermeld, aan de hoge kant