De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

9,2
Marianenmartin58 K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit vegetarische restaurant. Lekkere gerechten van verse producten en niet te veel poespas.
Met de AH actiekaart 3 gangen kiezen en dan was het goedkoopste gerecht gratis.
margreetdijkstra .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuk restaurant gelegen in een leuke straat in de Pijp. Wij hebben buiten kunnen eten. Heerlijke en smaakvolle gerechten die in mooie kleuren op het bord worden geserveerd.

Truusje V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Dit restaurant bestaat al 35 jaar. Ik durfde er nooit te eten vanwege het geitenwollensokken imago. Niets meer van te merken. Risottokroketjes met tomatencoulis, een superlekkere combinatie. Het hoofdgerecht was eveneens spannend, veel soorten groenten heerlijk klaargemaakt, bijvoorbeeld de courgette gevuld met walnotenpesto. Daarbij was alles feestelijk en kleurrijk om te zien. Een streling voor tong en oog. Ook de huiswijn was prima.
frankvoorbach .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Goede en gevarieerde gerechten! Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen hier zeker terug! Goede en uitgebreide keuze uit verschillende wijnen.
dspierings .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gezellige avond gehad. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was prima. Aan het eind van de avond zelfs een doggybag meegekregen om de overheerlijke suikervrije brownie me naar huis te kunnen nemen. We waren hier via de AH-actie. We mochten een driegangenmenu uitkiezen van de reguliere kaart en kregen van iedere gang de goedkoopste gratis. Heel goed geregeld dus.
Amarins G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Teveel lekkere dingen op de kaart om te kunnen kiezen en alles wat we uiteindelijk kozen was even goed en lekker. Vriendelijke bediening. Echt een aanrader, zeker ook voor mensen die normaal niet altijd vegetarisch eten.
juliahittinger .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dineren bij de Waaghals was uitstekend , heerlijk eten, zeer vriendelijke en snelle bediening. Echt een aanrader voor iedereen. Een leuk intiem restaurant in een leuke buurt in Amsterdam.
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij de Waaghals met de AH restaurantactie. Het was de eerste kennismaking. De presentatie van de gerechten was erg goed, tenslotte wil het oog ook wat. De gerechten zelf waren heerlijk en verrassend. Vooraf de samosa genomen en de risottokroket. Niet te veel, net genoeg als voorgerecht.
Daarna de indiase schotel en de zomerschotel. Heerlijk en ruim voldoende. Als toetje de brownie van o.a. zoete aardappel. Deze hebben we gedeeld want het eten was voldoende. De witte huiswijn is prima, per glas, karaf of fles te bestellen.
De bediening was correct en de inrichting simpel maar toch gezellig. Kortom wij komen hier zeker terug.
Anke
Chvdk .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Helemaal goed! Verrassend,
En genoeg. Veel mooie groenten. Heb genoten. Ook het wijntje was erg lekker. En de bediening ook prima, aardig en lekker vlot.
Zelfs onze dochter een vleeseter vond het lekker. We waren met de AH aktie en wat ik mooi vond was dat je uit bijna alles kon kiezen van de kaart en we werden niet behandeld als die ninder betalende mensen van de aktie maar gewoon en met respect
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Altijd heerlijk eten bij de waaghals!! Lekker vers en mooi opgediend. Vriendelijk personeel.
Als we in A'dam zijn (vanuit Friesland) eten we meestal bij de Waaghals!
eddiemargriet .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Mooie gerechten. Risottokroketten en advocadosoep als voorgerecht.
De zomersalade en de waaghals classic waren heerlijke hoofdgerechten.
Harmke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Het was druk in de Waaghals. Mijn zoon vond de bediening onbeschoft, ik vond t wel meevallen. Het duurde lang voor het eten op tafel stond. De schimmelkaas blueberry noemen vond ik wel apart.
petra-jeroen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellig en leuk, laagdrempelig restaurant. Goed eten, mooi gepresenteerd. Verrassende combinaties. Voorgerechten koude avocadosoep met verse gember was lekker, maar minder uitgesproken dan vooraf gedacht. De samosa van spinazie-linzen curry met rozijnen-walnoot-chutney was overheerlijk. Hoofdgerechten spinazie-omelet en de Indiase specialiteitenschotel waren ook erg lekker en bijzonder.
MiekeGvE G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten, fantastisch op een zomeravond in een echte amsterdamse straat. Fantasievolle gerechten, goed klaargemaakt, zowel de indiase gerechten (dat kroketje mmmm!) als de waaghals classic, de avocadosoep met verse gember en de heerlijke rabarbercrumble met walnootijs....een verwennerij en dat vooraf aan een al evenzo fantastisch concert in het concertgebouw. Wat een feest!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren (zaterdag 23/07) heerlijk gegeten bij De Waaghals. Was me al meermaals getipt door vrienden, dus dat moest er zeker eens van komen. Gebruik gemaakt van de AH restaurantactie en met zijn tweeën genoten van en drie gangen diner. Ik had me de hele middag al verheugd op de brownie, versierd met dadels en noten, en dat kwam volledig uit, maar eigenlijk doe ik daar mijn "zomerschotel" (pastaterrine met pompoen en blauwe kaas met saus van verse tomaat en basilicum, warme salade van artisjok, krielaardappels en sperziebonen en courgette gevuld met walnotenpesto) en mijn voorgerecht (samosa van spinazie-linzencurry met rozijnen-walnootchutney) te kort mee.
Mijn disgenoot was erg tevreden over haar wrap, gevuld met venkel en olijven, gekruid spiesje van de grill met diverse groentes en halloumi en tzatziki met vooraf geroosterde gekruide groentes op toast met yoghurt. Met haar rabarbercrumble met walnotenijs als nagerecht, probeerde ze me ervan te overtuigen dat mijn dessert-keuze onjuist was... Ik had haar bijna gelijk gegeven!
Door het aangename weer konden we buiten aan de straat zitten. Erg rustig op de avond, je zit niemand in de weg. De bediening was vlot, maar gemoedelijk. We hebben smakelijk en plezierig getafeld.
Wij waren vroeg, en toen was het nog rustig. Toen we vertrokken zat het binnen en buiten nagenoeg vol. Wat mij betreft volkomen terecht. Ik heb genoeg van de kaart gezien wat ik ook nog een keer wil proberen!
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Gezellig vegetarisch restaurant waar de kok gemakkelijk inspringt op wensen van de klant, zodat ik (i.v.m. allergieën) een mix van twee menu's kon maken. Per menu krijg je diverse kleinere gerechtjes op je bord. De groente was voor mij te scherp, maar dat is persoonlijk.
De bediening lijkt wat timide.
Goede prijs-kwaliteit-verhouding.
Iris S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij de Waaghals. Het ene gerecht (de wrap, wortelsalade, rabarbercrumble) was wat beter dan een ander (de indiase schotel, de brownie, en de samosa). Hele vriendelijke bediening, die ons twee gratis drankjes gaf toen een hoofdgerecht wat later kwam.

Fijn dat er dit soort vegetarische opties zijn in oost!
saartjehogenbirk .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De soep was heerlijk , de groenten , aardappeltjes en fetakaas ook , en het toetje , bananenroomtaart geweldig ! De zaak zelf is mij iets te strak ingericht maar dat zie je veel tegenwoordig . Ik ben blij dat er een vegetarisch restaurant meedoet aan de actie !
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Iedereen bij de Waaghals is zeer vriendelijk en persoonlijk. Het eten is er eerlijk en puur met mooie smaken. Die twee kloppen ook bij elkaar :-)
breevoort .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hebben heerlijk en gezellig gegeten. Verrassende combinaties kregen wij op ons bord.Alle producten worden zelf gemaakt. De bediening was goed en vriendelijk.De sfeer in het restaurant is goed, de inrichting is eenvoudig ,zonder opsmuck.