De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

Uitmuntend
9,4
Petra-jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellig en leuk, laagdrempelig restaurant. Goed eten, mooi gepresenteerd. Verrassende combinaties. Voorgerechten koude avocadosoep met verse gember was lekker, maar minder uitgesproken dan vooraf gedacht. De samosa van spinazie-linzen curry met rozijnen-walnoot-chutney was overheerlijk. Hoofdgerechten spinazie-omelet en de Indiase specialiteitenschotel waren ook erg lekker en bijzonder.
MiekeGvE G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten, fantastisch op een zomeravond in een echte amsterdamse straat. Fantasievolle gerechten, goed klaargemaakt, zowel de indiase gerechten (dat kroketje mmmm!) als de waaghals classic, de avocadosoep met verse gember en de heerlijke rabarbercrumble met walnootijs....een verwennerij en dat vooraf aan een al evenzo fantastisch concert in het concertgebouw. Wat een feest!
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren (zaterdag 23/07) heerlijk gegeten bij De Waaghals. Was me al meermaals getipt door vrienden, dus dat moest er zeker eens van komen. Gebruik gemaakt van de AH restaurantactie en met zijn tweeën genoten van en drie gangen diner. Ik had me de hele middag al verheugd op de brownie, versierd met dadels en noten, en dat kwam volledig uit, maar eigenlijk doe ik daar mijn "zomerschotel" (pastaterrine met pompoen en blauwe kaas met saus van verse tomaat en basilicum, warme salade van artisjok, krielaardappels en sperziebonen en courgette gevuld met walnotenpesto) en mijn voorgerecht (samosa van spinazie-linzencurry met rozijnen-walnootchutney) te kort mee.
Mijn disgenoot was erg tevreden over haar wrap, gevuld met venkel en olijven, gekruid spiesje van de grill met diverse groentes en halloumi en tzatziki met vooraf geroosterde gekruide groentes op toast met yoghurt. Met haar rabarbercrumble met walnotenijs als nagerecht, probeerde ze me ervan te overtuigen dat mijn dessert-keuze onjuist was... Ik had haar bijna gelijk gegeven!
Door het aangename weer konden we buiten aan de straat zitten. Erg rustig op de avond, je zit niemand in de weg. De bediening was vlot, maar gemoedelijk. We hebben smakelijk en plezierig getafeld.
Wij waren vroeg, en toen was het nog rustig. Toen we vertrokken zat het binnen en buiten nagenoeg vol. Wat mij betreft volkomen terecht. Ik heb genoeg van de kaart gezien wat ik ook nog een keer wil proberen!
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Gezellig vegetarisch restaurant waar de kok gemakkelijk inspringt op wensen van de klant, zodat ik (i.v.m. allergieën) een mix van twee menu's kon maken. Per menu krijg je diverse kleinere gerechtjes op je bord. De groente was voor mij te scherp, maar dat is persoonlijk.
De bediening lijkt wat timide.
Goede prijs-kwaliteit-verhouding.
Iris S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij de Waaghals. Het ene gerecht (de wrap, wortelsalade, rabarbercrumble) was wat beter dan een ander (de indiase schotel, de brownie, en de samosa). Hele vriendelijke bediening, die ons twee gratis drankjes gaf toen een hoofdgerecht wat later kwam.

Fijn dat er dit soort vegetarische opties zijn in oost!
saartjehogenbirk .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De soep was heerlijk , de groenten , aardappeltjes en fetakaas ook , en het toetje , bananenroomtaart geweldig ! De zaak zelf is mij iets te strak ingericht maar dat zie je veel tegenwoordig . Ik ben blij dat er een vegetarisch restaurant meedoet aan de actie !
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Iedereen bij de Waaghals is zeer vriendelijk en persoonlijk. Het eten is er eerlijk en puur met mooie smaken. Die twee kloppen ook bij elkaar :-)
Breevoort .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hebben heerlijk en gezellig gegeten. Verrassende combinaties kregen wij op ons bord.Alle producten worden zelf gemaakt. De bediening was goed en vriendelijk.De sfeer in het restaurant is goed, de inrichting is eenvoudig ,zonder opsmuck.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Dit restaurant gun je een snellere keuken, meer bedienend personeel en meer alerter personeel. Vaak en lang wachten, een verkeerd gerecht op tafel, niemand die een drankje komt opnemen of vraagt of alles naar wens is. Als je reserveert, krijg je een tafeltje in de loop naar de wc... Het eten is heel erg lekker, bovendien verschijnen er veel en veel (teveel?) verschillende gerechten op 1 bord. Doordat alles op 1 bord bij elkaar gepropt is, oogt het als een eetcafé met dagschotel. Het eten is echter van hogere kwaliteit dan dat. Ook mag er er wat aandacht naar het interieur.
John O.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Ik las ergens op deze site dat iemand er al 30 jaar kwam, nou volgens mij is dat ook de crux bij dit restaurant. Het decor doet oubollig aan en de classic die ik at ook.

Bovendien waren onderdelen gewoon niet lekker, de aardappelschijfjes/witlof gratin smaakte alsof er een hele knoflook in was verwerkt, de gratin was geblakerd en taai. De ui had geen enkele toegevoegde waarde. De pompoensaus was lekker.

Het voorgerecht de auberginekroket was meer een zeer dikke krokante (dat wel) laag met wat weinig vullling.

En ik had nog zo gehoopt dat dit een goed alternatief zou zijn voor al die heerlijke vleesgerechten maar helaas.

De bediening en ambiance waren ook niet om over naar huis te schrijven.

Helaas een gemiste kans
Harstaal S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Prima gegeten, een hele mooie balans in smaken. De kleur en opmaak van het bord had mooier gekund maar verder niet dan lof! De goddelijke spinazie-maissoep staat met stip op 1!
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Hier met twee personen gegeten en ik was erg tevreden. De keuze op de kaart was gevarieerd, van indische curry's tot spinazietaart en ik vond dat er originele combinaties gemaakt werden. Ik had gekozen voor de "classic" met een spinazietaartje, versie friet en groenten en dit was erg smakelijk. Het fijne was dat het echt een volwaardige maaltijd was, in tegenstelling tot wat je bij sommige andere restaurants als vegetarisch gerecht geserveerd krijgt. Ook het toetje van cheesecake was heerlijk. Ik vind de porties prima qua grootte. De sfeer in het restaurant is huiselijk en fijn en de service is prima.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Het eten viel een beetje tegen, de pannenkoek met gegratineerde bloemkool was niet bijzonder, de Marokaanse linzenschotel had iets meer smaak, maar was ook niet bijzonder, de porties zijn niet groot, zeker niet als je ze vergelijkt met de volle borden van de vegetarische concurrent. Het tropische vruchtenflensje was het hoogtepunt van de maaltijd.
Galactic .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Twee keer hier gegeten. Eerste keer alles super lekker en vriendelijk meisje die ons bediende. Tweede keer ook alles super lekker. Vond alleen bij het classic gerecht dat er te veel aardappels bijzaten en te weinig groente. Voor de rest is de bananen taart echt een aanrader.

Wat betreft de eigenaar snap ik wel wat ze bedoelen. Maar ik ervaar hem meer als merkwaardig/ onaangepast, dan echt onvriendelijk. Ik hou persoonlijk wel van aparte mensen.

Super restaurant, ga ernaar toe en ervaar het Zelf. Ik ga zeker nog terug.
stardancer .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Vanavond de Thai schotel gehad, heel erg lekker! Spicier than usual, vooral de tempeh. Vaak is het eten heel goed maar "bland" en ik hou van een beetje heet. Een van hun beste maaltijden dit jaar. [Ik eet daar al jaren lang].
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Prima gegeten bij De Waaghals. Altijd weer leuk om hier weer eens te eten.
Lekker vega gerechtenen de Classic. Voor elk wat wils. Knap om er toch iets lekkers van te maken. Je mist het stukje vlees zeker niet.
Otto P.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Als je vegetarisch of veganistisch wilt eten kan je al 30 jaar bij de Waaghals terecht.
Ik kom er zelf al 30 jaar en elk jaar eet ik er wel een paar keer. De sfeer is relaxt met een no nonsense bediening. Elke maand is er een special met een landthema en de Caraibische schotel
van deze maand maart is van een ongekende subtiliteit en heeft een perfecte balans in smaken.
Als je niet weet wat te eten kan je altijd de Waaghals Classic bestellen.
Door al dat lekkers bestel ik dan ook nog een toetje waarbij de Banana Pie een klassieker is.
Wil je er romantisch eten reserveer dan de 2 sitter bij het raam. Heerlijk prive eten!!
Extra voordeel, ze zijn de hele week open.
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Ik had me erg verheugd op het eten bij de Waaghals, omdat er toch niet heel veel compleet vegetarische restaurants zijn. Nu hebben wij er lekker gegeten maar er zijn toch wel wat verbeterpuntjes in me opgekomen. Helemaal gezien de prijs die je gemiddeld betaald. Het is niet echt heel goedkoop. Wij hadden de linzenschotel, zowel de veganistische als de gewone, en de tofu was echt droog door het frituren. Daarnaast waren sommige stukjes bloemkool gaarder dan andere en de rijst echt weer veel te gaar. Inderdaad, de gemiddelde enthousiaste thuiskok is ongeveer even goed. En dat is gewoon jammer. Want er kan zoveel spannends met vegetarisch eten. Ook het decor zou met een paar simpele aanpassingen: tafelkleedje, bloemetje, kussentjes op de banken heel veel gezelliger/stijlvoller/meer trendy kunnen.
HansF .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Een klassieker die altijd bij de tijd blijft. Al 30 jaar op hetzelfde adres en vreemd genoeg nog steeds een van de weinige uitsluitend vegetarische restaurants in Amsterdam, die een gevarieerd publiek trekt van vaste gasten en toeristen. De soepen zijn altijd uitstekend, verder is de keus van voorgerechten wat klein. Hoofdgerechten zijn gevarieerd en erg inventief. Altijd wat anders maar steeds weer van hoog niveau. Elke maand zijn er een landenschotel, verder is er een seizoensschotel en een 'classic'. De toetjes zijn verrukkelijk. Ik val altijd weer voor de bananenroomtaart. Bieren van brouwerij Het IJ, een kleine kaart met uitstekende biologische wijnen en een even ongedwongen als attente bediening. Deze klassieker blijft fier overeind staan tussen alle trendy tentjes die eromheen als paddenstoelen uit de grond schieten en even snel weer verdwenen zijn.
Ans K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Zoals altijd was het weer heerlijk om in de Waaghals te eten. Met al die negatieve recensies van de laatste tijd ben ik het niet eens, de kwaliteit is na al die jaren nog steeds top! Enige minpuntjes: bij drukte is het soms wat lastig nog iets te drinken te bestellen en de salades zijn de laatste jaren kleiner geworden en een beetje te grof gesneden naar mijn smaak. Maar ik blijf zeker terugkomen, de smaken blijven bijzonder en de chocoladetaart en bananenroomtaart blijven onovertroffen!