De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

9,2
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Dit restaurant gun je een snellere keuken, meer bedienend personeel en meer alerter personeel. Vaak en lang wachten, een verkeerd gerecht op tafel, niemand die een drankje komt opnemen of vraagt of alles naar wens is. Als je reserveert, krijg je een tafeltje in de loop naar de wc... Het eten is heel erg lekker, bovendien verschijnen er veel en veel (teveel?) verschillende gerechten op 1 bord. Doordat alles op 1 bord bij elkaar gepropt is, oogt het als een eetcafé met dagschotel. Het eten is echter van hogere kwaliteit dan dat. Ook mag er er wat aandacht naar het interieur.
John O.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Ik las ergens op deze site dat iemand er al 30 jaar kwam, nou volgens mij is dat ook de crux bij dit restaurant. Het decor doet oubollig aan en de classic die ik at ook.

Bovendien waren onderdelen gewoon niet lekker, de aardappelschijfjes/witlof gratin smaakte alsof er een hele knoflook in was verwerkt, de gratin was geblakerd en taai. De ui had geen enkele toegevoegde waarde. De pompoensaus was lekker.

Het voorgerecht de auberginekroket was meer een zeer dikke krokante (dat wel) laag met wat weinig vullling.

En ik had nog zo gehoopt dat dit een goed alternatief zou zijn voor al die heerlijke vleesgerechten maar helaas.

De bediening en ambiance waren ook niet om over naar huis te schrijven.

Helaas een gemiste kans
Harstaal S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Prima gegeten, een hele mooie balans in smaken. De kleur en opmaak van het bord had mooier gekund maar verder niet dan lof! De goddelijke spinazie-maissoep staat met stip op 1!
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Hier met twee personen gegeten en ik was erg tevreden. De keuze op de kaart was gevarieerd, van indische curry's tot spinazietaart en ik vond dat er originele combinaties gemaakt werden. Ik had gekozen voor de "classic" met een spinazietaartje, versie friet en groenten en dit was erg smakelijk. Het fijne was dat het echt een volwaardige maaltijd was, in tegenstelling tot wat je bij sommige andere restaurants als vegetarisch gerecht geserveerd krijgt. Ook het toetje van cheesecake was heerlijk. Ik vind de porties prima qua grootte. De sfeer in het restaurant is huiselijk en fijn en de service is prima.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Het eten viel een beetje tegen, de pannenkoek met gegratineerde bloemkool was niet bijzonder, de Marokaanse linzenschotel had iets meer smaak, maar was ook niet bijzonder, de porties zijn niet groot, zeker niet als je ze vergelijkt met de volle borden van de vegetarische concurrent. Het tropische vruchtenflensje was het hoogtepunt van de maaltijd.
Galactic .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Twee keer hier gegeten. Eerste keer alles super lekker en vriendelijk meisje die ons bediende. Tweede keer ook alles super lekker. Vond alleen bij het classic gerecht dat er te veel aardappels bijzaten en te weinig groente. Voor de rest is de bananen taart echt een aanrader.

Wat betreft de eigenaar snap ik wel wat ze bedoelen. Maar ik ervaar hem meer als merkwaardig/ onaangepast, dan echt onvriendelijk. Ik hou persoonlijk wel van aparte mensen.

Super restaurant, ga ernaar toe en ervaar het Zelf. Ik ga zeker nog terug.
stardancer .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Vanavond de Thai schotel gehad, heel erg lekker! Spicier than usual, vooral de tempeh. Vaak is het eten heel goed maar "bland" en ik hou van een beetje heet. Een van hun beste maaltijden dit jaar. [Ik eet daar al jaren lang].
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Prima gegeten bij De Waaghals. Altijd weer leuk om hier weer eens te eten.
Lekker vega gerechtenen de Classic. Voor elk wat wils. Knap om er toch iets lekkers van te maken. Je mist het stukje vlees zeker niet.
Otto P.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Als je vegetarisch of veganistisch wilt eten kan je al 30 jaar bij de Waaghals terecht.
Ik kom er zelf al 30 jaar en elk jaar eet ik er wel een paar keer. De sfeer is relaxt met een no nonsense bediening. Elke maand is er een special met een landthema en de Caraibische schotel
van deze maand maart is van een ongekende subtiliteit en heeft een perfecte balans in smaken.
Als je niet weet wat te eten kan je altijd de Waaghals Classic bestellen.
Door al dat lekkers bestel ik dan ook nog een toetje waarbij de Banana Pie een klassieker is.
Wil je er romantisch eten reserveer dan de 2 sitter bij het raam. Heerlijk prive eten!!
Extra voordeel, ze zijn de hele week open.
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Ik had me erg verheugd op het eten bij de Waaghals, omdat er toch niet heel veel compleet vegetarische restaurants zijn. Nu hebben wij er lekker gegeten maar er zijn toch wel wat verbeterpuntjes in me opgekomen. Helemaal gezien de prijs die je gemiddeld betaald. Het is niet echt heel goedkoop. Wij hadden de linzenschotel, zowel de veganistische als de gewone, en de tofu was echt droog door het frituren. Daarnaast waren sommige stukjes bloemkool gaarder dan andere en de rijst echt weer veel te gaar. Inderdaad, de gemiddelde enthousiaste thuiskok is ongeveer even goed. En dat is gewoon jammer. Want er kan zoveel spannends met vegetarisch eten. Ook het decor zou met een paar simpele aanpassingen: tafelkleedje, bloemetje, kussentjes op de banken heel veel gezelliger/stijlvoller/meer trendy kunnen.
HansF .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Een klassieker die altijd bij de tijd blijft. Al 30 jaar op hetzelfde adres en vreemd genoeg nog steeds een van de weinige uitsluitend vegetarische restaurants in Amsterdam, die een gevarieerd publiek trekt van vaste gasten en toeristen. De soepen zijn altijd uitstekend, verder is de keus van voorgerechten wat klein. Hoofdgerechten zijn gevarieerd en erg inventief. Altijd wat anders maar steeds weer van hoog niveau. Elke maand zijn er een landenschotel, verder is er een seizoensschotel en een 'classic'. De toetjes zijn verrukkelijk. Ik val altijd weer voor de bananenroomtaart. Bieren van brouwerij Het IJ, een kleine kaart met uitstekende biologische wijnen en een even ongedwongen als attente bediening. Deze klassieker blijft fier overeind staan tussen alle trendy tentjes die eromheen als paddenstoelen uit de grond schieten en even snel weer verdwenen zijn.
Ans K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Zoals altijd was het weer heerlijk om in de Waaghals te eten. Met al die negatieve recensies van de laatste tijd ben ik het niet eens, de kwaliteit is na al die jaren nog steeds top! Enige minpuntjes: bij drukte is het soms wat lastig nog iets te drinken te bestellen en de salades zijn de laatste jaren kleiner geworden en een beetje te grof gesneden naar mijn smaak. Maar ik blijf zeker terugkomen, de smaken blijven bijzonder en de chocoladetaart en bananenroomtaart blijven onovertroffen!
P R.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Waardeloze ervaring. Ben hier met m'n vriend gaan eten. Bediening was nors en ongeïnteresseerd. Er loopt een kat in het rond! Behalve dat dat al niet hygiënisch is, is het ook erg vervelend als je allergisch bent zoals m'n vriend. Eten was slecht. Risotto (lenteschotel) smaakte naar water. Kaasfondue was ook waterig. Er is geen enkele keer gevraagd of we wat wilde drinken. Uitzicht op een tuin die vol staat met kratten. Al met al waardeloos
Jetteke P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Onlangs heb ik hier met vrienden gegeten.
Ik heb een beetje ' mixed feelings' bij dit restaurant.
Ik had een heerlijke wortelsoep vooraf met gember en koriander, lekker pittig en vol van smaak. Een geslaagd gerecht, behalve dat er bij een van mijn vrienden nog een stuk gember van ca. 2cm in de soep zat. Slordig! Het voorgerecht van mijn vriendin, de minitapas, vond ik er niet heel spannend uitzien; wat amandelen, een dadel eneen sort humus. Als hoofdgerecht hadden wij de lenteschotel en de linzen stoofpot. Beiden erg lekker. Ook hier weer een slordigheidsfoutje; in mijn lenteschotel zat nog een stukje walnoot-schaal, keihard. Gelukkig heb ik sterke tanden anders had ik er een kunnen breken. Weliswaar kleine minpuntjes maar dit mag echt niet in een dergelijk restaurant. Nogmaals, het was verder wel erg lekker.
De service vond ik niet best. Er liepen 2 mensen in de bediening; een jong meisje en de eigenaar (?). De eigenaar vond ik vrij nors, en het kostte erg veel moeite om de aandacht te krijgen van beiden om wat te drinken te bestellen. We voelden ons enigzinds genegeerd. Mij leek het dat 2 mensen niet genoeg was, misschien was daarom ook de kwaliteit minder, maar het heeft wel afbreuk gedaan aan mijn eetervaring. Ik weet dan ook niet of ik er nog eens naar toe zou gaan.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Als echte carnivoor kom ik zelden in vegetarische restaurants, en niet alleen omdat ze geen vlees of vis serveren, maar ook omdat de zijïge sfeer me niet aanstaat. De Waaghals blijkt een positieve uitzondering te zijn. Het restaurant ziet er uit als een gewoon, gezellig eetcafé. Wat me het meest is bijgebleven is dat ik het vlees niet gemist heb. We hadden kaasgehakt met een tartaar van rode biet, appel en walnoten, geroosterde aardappels met mierikswortelmayonaise en gestoomde groentes en de Waaghals Classic. Beide erg lekker, een goed uitgekiende combinatie van smaken, bereidingswijzen en texturen. De prijzen liggen eigenlijk op hetzelfde niveau als een gemiddeld eetcafé. Van het geld dat ze uitsparen door geen vlees te bieden, kunnen ze fijne dingen met groente doen waar een normaal restaurant blijft steken op een bakje sla of een eenzame groene asperge. Enige minpunt vond ik het kaasplankje. Van de 3 kazen vond ik alleen de blauwe kaas lekker, de andere 2 waren echt te gewoontjes. Al met al toch een absolute aanrader.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Ik vind het erg leuk dat dit restaurant met uitsluitend vegetarische gerechten - merendeel biologisch, sommige veganistisch - het al zo lang zo goed doet (veel restaurants zijn immers niet het eeuwige leven beschoren). Helaas gaat de keuken niet mee met de tijd. Gado-gado, vegetarische linzencurry, roergebakken groenten (deels niet gaar doordat er stukken van verschillende grootte in zitten). Het is niet erg origineel allemaal. Het niveau van de gerechten ontstijgt het niveau van de gemiddelde thuiskok niet. Het decor is in deze zaak al jaren hetzelfde, en de stofwolken waren dan ook her en der aan het plafond en de muren waar te nemen. Voor de vriendelijke bediening de suggestie om even de jassen aan te nemen, mee te lopen naar de tafel, en niet te lang te wachten met vragen of we iets te drinken willen.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Eten is lekker. Daarom moet je erheen. Ze kiezen voor veel verschillende dingen op 1 bord. Allemaal lekker en best verfijnd. Alleen een groot stuk gekookte bloemkool ertussen slaat dan weer een beetje de plank mis. Huiswijn is zo zo. De bediening is vriendelijk, totdat het druk wordt.
En waarom krijg je door dit restaurant het beeld dat vegetarisch samenhangt met suffig of niet hip? Er is nog wel wat aan de inrichting te doen hoor. Is een beetje kaal allemaal. En het feit dat je de vetpan ruikt in het restaurant, kan ook wat charmanter.
crkromhout .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013
Afgelopen dinsdag hier gegeten. We namen de herfstschotel, de chocoladetaart en het amandelpuddinkje. Borden zagen er prachtig uit en het smaakte allemaal heerlijk! Bediening was erg vriendelijk en oplettend. We waren hier nog niet eerder geweest, maar komen zeker weer terug!
Vesuvius .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Afgelopen vrijdag na vele jaren weer es gegeten in de Waaghals. Eten was voortreffelijk maar de bediening ronduit onverschillig, bijna horkerig.
Geen welkom geheten, niet gevraagd of we iets wilden drinken of dat het gesmaakt had. De mannelijke bediening liep in zichzelf gekeerd naar buiten te kijken, het was nog niet druk, zonder acht te slaan op ons of andere gasten. Ik adviseer dringend de bedrijfsvideo 'O its only a customer' van John Cleese es te voorschijn te halen
waterbies .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Ik ben geen vegetariër, maar hier kom ik geregeld met veel plezier eten met een oud collega.
Deze keer gekozen voor de Waaghals Classic: gebakken gnocchi van pastinaak en parmeszaanse kaas, romige hazelnootsaus met gestoomde wilde spinazie, geroosterde rode paprika met kikkererwten en tomaat champignontempura.
Totaal niet het besef dat er vlees ontbreekt. Super!
Ook werd er een prima glas huiswijn geserveerd.
De bediening is slordig gekleed en niet erg klantgericht. Maar misschien hoort dit bij de genre restaurants.
Beetje jammer is ook dat het erg rumoerig is, omdat er geen geluidsabsorberende materialen zijn in dit restaurant.