De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

Uitmuntend
9,4
Muriel K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Dit is absoluut geen aanrader.
Het eten was allesbehalve professioneel bereid. Het zag er slordig uit, de smaken waren slecht (veel te veel zout en komijn), het was óf te gaar of net niet gaar genoeg. Aan de bediening lag het niet, we zijn prima geholpen. Maar de keuken komt amateuristisch en inspiratieloos over.
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Daar ga je dan als carnivoor. Eten in een vegetarisch restaurant. Voorgerecht risoto kroketjes met tomatensaus. Goed en smaakvol, hoofdgerecht Indiase specialiteiten. De curry was goed, saffraanrijst flauw en de groenten erg puur. Puur bedoel ik veel sterke groentesmaken, geen kruiden of andere smaakmakers. Ik vond dat tegenvallen. Al met al lusteloos, maar zeker wel vers.
A W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Wij vonden het eten wel ok maar erg gewoontjes...niets bijzonders. de smaken waren wat vlak en de gefrituurde balletje + kroketjes waren te donker (bijna zwart) gefrituurd. Kregen wel vervanging maar deze kroket was wederom te donker. De bananen roomtaart als toetje vonden we voor € 6,75 te duur, de bakjes waarin de banaan+room waren geschept waren keihard. Het was lang geleden dat we hier aten, nu met de AH actie hernieuwde kennismaking maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Met de AH actie alle gerechten van de kaart kunnen kiezen wat ik sympathiek vond. Verder een laagdrempelige huiskamersfeer met helaas wat plakkerig tafeltje. Het restaurant zat bijna helemaal vol maar keuken en correcte vriendelijke bediening hielden de vaart er goed in. Lekker gegeten, leuke variatie aan verschillende keukens die voorbij kwam. De voorgerechten waren aan de kleine kant maar werden ruimschoots goedgemaakt door heel royale hoofdgerechten. Een extra salade die werd aangeboden hebben we afgeslagen. Leuke avond voor als je eens iets anders wilt.
L D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Wat een heerlijke avond had ik hier gister! Lang geleden heb ik al eens gegeten bij de Waaghals en op alle fronten overtrof het mijn herinneringen. Uitmuntend vond ik de bediening die vriendelijk, behulpzaam en alert was. Je voelt je direct welkom en op je gemak. Het eten was verassend en alles zo lekker. Creatieve gerechten met spannende ingrediënten. Ik at hier met de AH restaurantactie en je kon alles van het menu kiezen; wat lang niet overal het geval is.
Oranjeleeuw39 E.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk eten smaakvol bereid en geserveerd, snelle bediening. De kaart heeft naast vegetarisch ook veganistisch, wat voor ons een welkome verademing was
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na het delen van een heerlijk voorgerecht, ook genoten van het hoofdgerecht. De wrap met venkel was erg lekker en mijn tafelgenote vond de classico ook heerlijk. Een lekkere wijn erbij en goede koffie met heerlijke chocolade/dadel truffel maakten het een geslaagde avond.
Marianenmartin58 K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit vegetarische restaurant. Lekkere gerechten van verse producten en niet te veel poespas.
Met de AH actiekaart 3 gangen kiezen en dan was het goedkoopste gerecht gratis.
margreetdijkstra .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuk restaurant gelegen in een leuke straat in de Pijp. Wij hebben buiten kunnen eten. Heerlijke en smaakvolle gerechten die in mooie kleuren op het bord worden geserveerd.

Truusje V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Dit restaurant bestaat al 35 jaar. Ik durfde er nooit te eten vanwege het geitenwollensokken imago. Niets meer van te merken. Risottokroketjes met tomatencoulis, een superlekkere combinatie. Het hoofdgerecht was eveneens spannend, veel soorten groenten heerlijk klaargemaakt, bijvoorbeeld de courgette gevuld met walnotenpesto. Daarbij was alles feestelijk en kleurrijk om te zien. Een streling voor tong en oog. Ook de huiswijn was prima.
frankvoorbach .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Goede en gevarieerde gerechten! Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen hier zeker terug! Goede en uitgebreide keuze uit verschillende wijnen.
dspierings .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gezellige avond gehad. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten was prima. Aan het eind van de avond zelfs een doggybag meegekregen om de overheerlijke suikervrije brownie me naar huis te kunnen nemen. We waren hier via de AH-actie. We mochten een driegangenmenu uitkiezen van de reguliere kaart en kregen van iedere gang de goedkoopste gratis. Heel goed geregeld dus.
Amarins G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Teveel lekkere dingen op de kaart om te kunnen kiezen en alles wat we uiteindelijk kozen was even goed en lekker. Vriendelijke bediening. Echt een aanrader, zeker ook voor mensen die normaal niet altijd vegetarisch eten.
juliahittinger .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dineren bij de Waaghals was uitstekend , heerlijk eten, zeer vriendelijke en snelle bediening. Echt een aanrader voor iedereen. Een leuk intiem restaurant in een leuke buurt in Amsterdam.
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij de Waaghals met de AH restaurantactie. Het was de eerste kennismaking. De presentatie van de gerechten was erg goed, tenslotte wil het oog ook wat. De gerechten zelf waren heerlijk en verrassend. Vooraf de samosa genomen en de risottokroket. Niet te veel, net genoeg als voorgerecht.
Daarna de indiase schotel en de zomerschotel. Heerlijk en ruim voldoende. Als toetje de brownie van o.a. zoete aardappel. Deze hebben we gedeeld want het eten was voldoende. De witte huiswijn is prima, per glas, karaf of fles te bestellen.
De bediening was correct en de inrichting simpel maar toch gezellig. Kortom wij komen hier zeker terug.
Anke
C V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Helemaal goed! Verrassend,
En genoeg. Veel mooie groenten. Heb genoten. Ook het wijntje was erg lekker. En de bediening ook prima, aardig en lekker vlot.
Zelfs onze dochter een vleeseter vond het lekker. We waren met de AH aktie en wat ik mooi vond was dat je uit bijna alles kon kiezen van de kaart en we werden niet behandeld als die ninder betalende mensen van de aktie maar gewoon en met respect
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Altijd heerlijk eten bij de waaghals!! Lekker vers en mooi opgediend. Vriendelijk personeel.
Als we in A'dam zijn (vanuit Friesland) eten we meestal bij de Waaghals!
eddiemargriet .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Mooie gerechten. Risottokroketten en advocadosoep als voorgerecht.
De zomersalade en de waaghals classic waren heerlijke hoofdgerechten.
Harmke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Het was druk in de Waaghals. Mijn zoon vond de bediening onbeschoft, ik vond t wel meevallen. Het duurde lang voor het eten op tafel stond. De schimmelkaas blueberry noemen vond ik wel apart.
petra-jeroen .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gezellig en leuk, laagdrempelig restaurant. Goed eten, mooi gepresenteerd. Verrassende combinaties. Voorgerechten koude avocadosoep met verse gember was lekker, maar minder uitgesproken dan vooraf gedacht. De samosa van spinazie-linzen curry met rozijnen-walnoot-chutney was overheerlijk. Hoofdgerechten spinazie-omelet en de Indiase specialiteitenschotel waren ook erg lekker en bijzonder.