De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

9,2
Jetteke P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Onlangs heb ik hier met vrienden gegeten.
Ik heb een beetje ' mixed feelings' bij dit restaurant.
Ik had een heerlijke wortelsoep vooraf met gember en koriander, lekker pittig en vol van smaak. Een geslaagd gerecht, behalve dat er bij een van mijn vrienden nog een stuk gember van ca. 2cm in de soep zat. Slordig! Het voorgerecht van mijn vriendin, de minitapas, vond ik er niet heel spannend uitzien; wat amandelen, een dadel eneen sort humus. Als hoofdgerecht hadden wij de lenteschotel en de linzen stoofpot. Beiden erg lekker. Ook hier weer een slordigheidsfoutje; in mijn lenteschotel zat nog een stukje walnoot-schaal, keihard. Gelukkig heb ik sterke tanden anders had ik er een kunnen breken. Weliswaar kleine minpuntjes maar dit mag echt niet in een dergelijk restaurant. Nogmaals, het was verder wel erg lekker.
De service vond ik niet best. Er liepen 2 mensen in de bediening; een jong meisje en de eigenaar (?). De eigenaar vond ik vrij nors, en het kostte erg veel moeite om de aandacht te krijgen van beiden om wat te drinken te bestellen. We voelden ons enigzinds genegeerd. Mij leek het dat 2 mensen niet genoeg was, misschien was daarom ook de kwaliteit minder, maar het heeft wel afbreuk gedaan aan mijn eetervaring. Ik weet dan ook niet of ik er nog eens naar toe zou gaan.
dani84 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Al kijkend op de menukaart leek het erop dat men in de keuken leuke en vooral bijzondere dingen doet met groente. Maar toen het eten op tafel werd gezet, werd al snel duidelijk dat de kwaliteit dat van de gemiddelde diepvries maaltijd niet overtreft. Tot mijn schrik zag ik dat de stampot die bij mijn winter menu hoorde werd opgewarmd in een magnetron!? Helaas was ik niet de enige en hoorde ik de magnetron constant piepen, blijkbaar wordt er veel op die wijze opgewarmd, erg jammer. Kijkend naar de prijs die betaald wordt voor de hoofdgerechten en de kwaliteit die je voorgeschoteld krijgt kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat de verhouding zoek is.

Ook de service is niet bepaald vriendelijk. Een "Heeft het gesmaakt" oid kon er niet vanaf en een glimlach was er niet te bekennen. Als het erg druk is vergeef ik het de medewerkers van het restaurant wanneer de service niet optimaal is, maar van grote drukte was hier geen sprake van.

Dat het eten en de service tegenvalt is tot daar aan toe. Het ergste was dat na het bezoek aan de waaghals, onze kleren stonken naar vet eten... alsof we net in een snackbar hadden gezeten.

Er zijn veel betere (vegetarische) restaurants in Amsterdam waar je voor de bedragen die je bij de waaghals betaalt, veel beter eet. Ik ko hier in ieder geval niet meer terug.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Als echte carnivoor kom ik zelden in vegetarische restaurants, en niet alleen omdat ze geen vlees of vis serveren, maar ook omdat de zijïge sfeer me niet aanstaat. De Waaghals blijkt een positieve uitzondering te zijn. Het restaurant ziet er uit als een gewoon, gezellig eetcafé. Wat me het meest is bijgebleven is dat ik het vlees niet gemist heb. We hadden kaasgehakt met een tartaar van rode biet, appel en walnoten, geroosterde aardappels met mierikswortelmayonaise en gestoomde groentes en de Waaghals Classic. Beide erg lekker, een goed uitgekiende combinatie van smaken, bereidingswijzen en texturen. De prijzen liggen eigenlijk op hetzelfde niveau als een gemiddeld eetcafé. Van het geld dat ze uitsparen door geen vlees te bieden, kunnen ze fijne dingen met groente doen waar een normaal restaurant blijft steken op een bakje sla of een eenzame groene asperge. Enige minpunt vond ik het kaasplankje. Van de 3 kazen vond ik alleen de blauwe kaas lekker, de andere 2 waren echt te gewoontjes. Al met al toch een absolute aanrader.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Ik vind het erg leuk dat dit restaurant met uitsluitend vegetarische gerechten - merendeel biologisch, sommige veganistisch - het al zo lang zo goed doet (veel restaurants zijn immers niet het eeuwige leven beschoren). Helaas gaat de keuken niet mee met de tijd. Gado-gado, vegetarische linzencurry, roergebakken groenten (deels niet gaar doordat er stukken van verschillende grootte in zitten). Het is niet erg origineel allemaal. Het niveau van de gerechten ontstijgt het niveau van de gemiddelde thuiskok niet. Het decor is in deze zaak al jaren hetzelfde, en de stofwolken waren dan ook her en der aan het plafond en de muren waar te nemen. Voor de vriendelijke bediening de suggestie om even de jassen aan te nemen, mee te lopen naar de tafel, en niet te lang te wachten met vragen of we iets te drinken willen.
hilde V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Eten is lekker. Daarom moet je erheen. Ze kiezen voor veel verschillende dingen op 1 bord. Allemaal lekker en best verfijnd. Alleen een groot stuk gekookte bloemkool ertussen slaat dan weer een beetje de plank mis. Huiswijn is zo zo. De bediening is vriendelijk, totdat het druk wordt.
En waarom krijg je door dit restaurant het beeld dat vegetarisch samenhangt met suffig of niet hip? Er is nog wel wat aan de inrichting te doen hoor. Is een beetje kaal allemaal. En het feit dat je de vetpan ruikt in het restaurant, kan ook wat charmanter.
crkromhout .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013
Afgelopen dinsdag hier gegeten. We namen de herfstschotel, de chocoladetaart en het amandelpuddinkje. Borden zagen er prachtig uit en het smaakte allemaal heerlijk! Bediening was erg vriendelijk en oplettend. We waren hier nog niet eerder geweest, maar komen zeker weer terug!
Vesuvius .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Afgelopen vrijdag na vele jaren weer es gegeten in de Waaghals. Eten was voortreffelijk maar de bediening ronduit onverschillig, bijna horkerig.
Geen welkom geheten, niet gevraagd of we iets wilden drinken of dat het gesmaakt had. De mannelijke bediening liep in zichzelf gekeerd naar buiten te kijken, het was nog niet druk, zonder acht te slaan op ons of andere gasten. Ik adviseer dringend de bedrijfsvideo 'O its only a customer' van John Cleese es te voorschijn te halen
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Lekker vegetarisch eten (ik ben zelf geen vegetariër) je krijgt een volledige maaltijd waar je het vlees niet mist. Een goed bord met veel verschillende smaakvolle ingrediënten en verassende combinaties. Ook de wijnen en sapjes smaken goed. De bediening is erg vriendelijk en heeft duidelijk hart voor de zaak.
JohnVeg .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
1 van mijn favoriete restaurants in Amsterdam qua keuken. Gerechten wisselen regelmatig en zijn nagegenoeg altijd zeer smaaakvol en origineel. Decor is 'ok'... niet echt 1 stijl en kan wat beter. Bediening is erg wisselend. Onze ervaring is dat als de heren bedienen er meer attentie en klantvriendelijkheid is dan wanneer er dames bedienen. Laatste bezoek ook het geval waardoor minder snelle service/oplettendheid en klantvriendelijkheid ronduit belabberd. Rondlopende kat haalt je hand open waarna je dit zelf moet aangeven(moet gezien zijn), een excuses niet gemaakt wordt en eerder onbegrip/ongeloof af te lezen is, je zelf om een pleister moet vragen en vervolgens na het betalen het schoteltje met geld wordt weggegrist zonder bedankje. Erg teleurstellend laatste bezoek.
waterbies .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Ik ben geen vegetariër, maar hier kom ik geregeld met veel plezier eten met een oud collega.
Deze keer gekozen voor de Waaghals Classic: gebakken gnocchi van pastinaak en parmeszaanse kaas, romige hazelnootsaus met gestoomde wilde spinazie, geroosterde rode paprika met kikkererwten en tomaat champignontempura.
Totaal niet het besef dat er vlees ontbreekt. Super!
Ook werd er een prima glas huiswijn geserveerd.
De bediening is slordig gekleed en niet erg klantgericht. Maar misschien hoort dit bij de genre restaurants.
Beetje jammer is ook dat het erg rumoerig is, omdat er geen geluidsabsorberende materialen zijn in dit restaurant.

Phasma .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Na vier jaar weer voor de Waaghals gekozen en zeker niet teleurgesteld. De minitapas was erg smakelijk (met oa noten en dadels met blauwschimmelkaas) en een goede starter. Gekozen voor waaghals classic en specialiteit van de maand (indiase schotel). Beide gerechten goed van smaak. Het indiase pannenkoekje was heerlijk knapperigen de basmatirijst met linzen paste heel goed in het gerecht. Sticky toffe cake als dessert was een goede afsluiter, wederom een gerecht met een fijne smaak en textuur. Wij komen nog eens terug!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Samen met een Amsterdamse vriend afgesproken in dit restaurant aan de Frans Halsstraat. Het blijkt dat de Waaghals al sinds 1981 bestaat. Deze ras Amsterdammer was er nog nooit geweest, zoals zovelen in de Hoofdstad. ''Vegetarisch'' schrikt blijkbaar nog steeds af. Goed zo en houden zo want het moet het best bewaarde geheim blijven van Amsterdam.
Vriendelijke bediening die een extra tafletje vrij houdt als ons gezelschap onverhoopt groter zou zijn. We gaan voor de Waaghals Classic en de Herfst schotel. Vooral dit laatste gerecht is een schot in de roos. Drie tot vier verschillende gerechten op een bord met allemaal herfst themas zoals rode kool, gestoofde appelen, bospaddestoelen etc. Zeer goed geslaagd als combinatie. Het restaurant ziet er wat eenvoudig uit zonder dat het direct cool is. Extra service : meest recente bladen zoals VN, Parool, de Vegetarier etc allemaal voor handen als je moet wachten. Absoluut een aanrader en zeker om naar terug te gaan.
klaarcup .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Samen met een vriendin bij de Waaghals gegeten. We namen als voorgebrecht de minitapas voor 2 personen. Simpel, maar zeer smakelijk; olijfjes, brood met humus, amandelen, dadels met blauwe kaas. Als hoofdgerecht koos ik de Waaghals classic; mini-kaasfondue, groenten, gepofte ui, pompoen-puree. Alles hoog op smaak, en echt smakend naar wat het is. Goed gekruid ook, de pompoenpuree was heerlijk zoetig met kaneel en kruidnagel.
We hebben een heerlijk mangosapje gedronken.
Al met al goed gegeten, en niet teveel, dat vind ik prettig.
De Waaghals is gevestigd in een soort pijpenla, maar daardoor wel erg gezellig. We zaten bij de deur waar ook het raam open stond, waardoor het wat koud was.
Prettige avond bij de Waaghals gehad!
Dieuwke M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Vriendelijk bediening, wel wat warrig en altijd fijne sfeer. Porties lijken kleiner te zijn geworden. We hadden nog trek na afloop.