De Waaghals

Frans Halsstraat 29 1072 BK Amsterdam Nederland Kaart
31-206799609

Over het restaurant De Waaghals

Organisch genieten

Voor een avondje wat anders ben je bij Waaghals Amsterdam aan het juiste adres! Met veel variatie in het menu en geïnspireerd door de kookkunsten uit de hele wereld kun je eindeloos genieten van lekker eten. Een klassiek gerecht of toch een gewaagde combinatie, alle gerechten worden bereid met biologische en organische producten. Voor de vegetariërs onder ons is dit restaurant zeker een aanrader!

Meer informatie over restaurant De Waaghals

hade V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
super vegetarisch heel mooi hdv
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Hoofdgerecht Rendang redelijk smakelijk maar veel te weinig. Verschillende ingredienten maar van alles heel zuinig. En dat voor de prijs van € 16,50. Thuis nog nagegeten.
Roland H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Ik bewaarde goede herinneringen aan eethuis De Waaghals. Nu ik er weer eens terug was viel de maaltijd tegen. De bereiding en de smaken waren redelijk. Het hoofdgerecht had de omvang van een voorgerecht. Onvoldoende voedsel om de avond mee toe te kunnen. Ik moest het doen met een bolletje rijst, een blaadje paksoi, vijf sperziebonen, vier stukjes emping, een ei, een eetlepel pindasaus en een eetlepel rendang. Wegens mijn allergie liet ik de drie miniplakjes komkommer voor wat ze waren. Een glas sauvignon blanc en een dubbele espresso smaakten prima. Deze eenvoudige maaltijd a 23 euro was geen aanleiding om nog eens terug te keren naar De Waaghals.
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk en gezond gegeten!
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekker, hier en daar kon het qua smaakt wat geraffineerder! Verder goed gegeten!
Annemiek V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijk gegeten voor het eerst in een vegetarisch restaurant geweest. Eten was zo lekker dat ik mijn vlees/vis niet gemist heb
TESTTESTTEST O.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst, prettige bediening. Kleine kaart met heerlijke gerechten - op zo'n manier mis je het vlees helemaal niet! De mooie ingrediënten waren op subtiele wijze gecombineerd, perfecte groentes.
Thea H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Al jarenlang is de waaghals een plek voor lekker eten en gezelligheid.
Jos O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Met 4 personen gegeten en allemaal iets anders besteld. Alle disgenoten helemaal blij. Mooie smaken, in balans, verrassend. Als niet vegetarier heb ik niets gemist. Informele sfeer en lisse bediening maken het plaatje compleet.
Een aanrader.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Op de dag van de Europa League finale, dus hartstikke druk in de stad, hier gegeten met z’n tweeën. In het restaurant was het echter lekker rustig.
Het voorgerecht voor beiden was het gerecht met gepofte en gerookte bieten met topinamboer-amandelcrème, gekonfijte citroen, dragon en bietenchips.
Het was maar een klein hapje, maar wel lekker.
Eén persoon koos als hoofdgerecht de asperges met gepocheerd ei, lauwwarme krieltjes met mascarpone en basilicum. Goed gekookte asperges, dus niet van die slappe dingen. Omdat het hier om een vegetarisch restaurant gaat zat er natuurlijk geen ham bij, maar men had hier ook geen alternatief voor bedacht. Het gerecht leek hierdoor niet compleet.
De ander nam de falafel van tuinbonen en amandelen, baba ganoush met tahine, saffraanpilav met abrikozen en een saus van geroosterde paprika. Een lekker gerecht.
De nagerechten bestonden uit kokos-vanille panna cotta voor de een en de pure chocolade-ganache voor de ander. Beide gerechten vonden we maar matig.
Doordat het zo rustig was in het restaurant lag het tempo vrij hoog. Al met al hebben we er maar 1 à 1 ½ uur zoet gebracht.
ronald M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Ben niet zo op vegetarisch eten , maar dit heeft mij zeer in positieve zin verrast !
Alle ingredienten proef je en het geheel is een feest qua uiterlijk alsook smaak .
ga zo door mensen van de waaghalsen ik zal vaker komen .

ronald , Westzaan
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Prima gegeten, goede smaak combinaties in de - vegetarische - gerechten. Een aanrader voor iedereen, zeker voor de niet-vegetarier die een keertje zonder vlees of vis wil eten. Er zijn veel te weinig vegetarische restaurants van dit niveau.
Anke B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Op een dooor de weekse avond in t opgeknapte interieur van de waaghals een heerlijk hoofdgerecht gegeten van falafel van tuinbonen en amandelen, baba ganoush met tahine, saffraanpilav met abrikozen, een saus van geroosterde paprika en zongedroogde tomaten, doperwtenmet munt en
en auberginechips. Dr waaghals blijft een topper in de vegetarische keuken!
noblessed .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten. Het is eten is altijd prima en er werkt aardige en meedenkende bediening. De kaart varieert regelmatig. Een aanrader ook voor niet vegetariërs zeer geschikt.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Dit vegetarisch restaurant, werd bezocht (met de AH-restaurantzegels) door twee personen. We waren vroeg en daarom was het nog rustig, maar gaandeweg de avond werd het behoorlijk druk. Bijna volgeboekt.
Restaurant is redelijk ingericht. Lange bank langs de muur waarbij de bijbehorende tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan. In zo’n opstelling zit er ook altijd één persoon tegen de muur aan te kijken, niet fijn.

Personeel is vriendelijk, maar soms niet altijd efficiënt.
We zochten een flesje wijn uit en vroegen er een karafje kraanwater bij, geen probleem en we konden kiezen uit de volledige kaart.

Als voorgerecht kozen beiden voor de samosa van spinazie-linzencurry met rozijnen-walnotenchutney. Een klein gerecht maar wel lekker.

De een nam Waaghals Classic als hoofdgerecht. (in de schil gepofte ui gevuld met wilde spinazie en half gedroogde pruimen, walnotenrisotto met taleggio en een wafeltje, geroosterde schorseneren, carpaccio van koolrabi en biet)
Het wafeltje ontbrak maar voor de rest was het heel lekker.
De ander bestelde de Arabische specialiteitenschotel (filodeeg-sigaartje gevuld met gehakt van rooktofu, amandelen en dadels, bulgurpilav met auberginetaartje, gestoofde andijvie met knoflook, olijfolie en ingelegde citroen muntchutney). Ook dit gerecht was heerlijk, zeker voor herhaling vatbaar.

De domper kwam met het nagerecht, waarvoor beiden kozen voor de huisgemaakte bananenroomtaart. Het werd geserveerd in een eetbaar bakje wat met mes en vork nauwelijks stuk te krijgen was. De rest was vrijwel smakeloos, alleen de banaan gaf het geheel nog iets van smaak. Dit nagerecht moet echt herzien worden of van de kaart verwijderd.

Afgezien van het nagerecht is De Waaghals toch wel een restaurant om nogmaals te bezoeken.
Olphert B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Dit was voor ons een beleving voor het eerst vegetarisch gegeten viel erg goed in de smaak en we voelde ons wel op ons gemak, dit smaakt naar meer dus we willen hier wel weer een keer eten
goosensjb .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gevarieerde en bijzondere vegetarische/veganistische gerechten. Op onze vraag om kraanwater kregen we een karaf met 2 glazen - hulde.
Geen erg grote porties, maar misschien is dat juist goed - dan hoef je niets te laten liggen.
Ik kom zeker een keer terug
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Ik vond het eten redelijk, maar ik heb er wel eens lekkerder gegeten. Leuk in De Waaghals vind ik dat er uiteenlopende kleine hapjes op je bord liggen, waardoor je elk hapje anders kunt laten smaken.
Het afrekenen verliep aanvankelijk een beetje stroef: omdat we twee in plaats van drie gangen hadden gegeten kregen we aanvankelijk geen AH-korting. Toen is uiteindelijk een hoofdgerecht van de prijs afgetrokken, maar moesten we wel beide toetjes betalen.
irri99 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Fijne zaak, leuk dat je iedere 2 weken een andere kaart hebt. Goede smakelijke gerechten, met verassende combinaties. En voor de liefhebber aandacht van de coole huiskat.
els K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
het eten was redelijk, echter wij kwamen met een ah bon, kregen het gevoel dat wij daardoor meteen niet meer welkom waren, dit uitte zich door ongastvrij, kortaf, gedrag van de gastheer.