De Waagh

6,7
6,9
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Hier geluncht in dit mooie gebouw. Hadden beiden een broodje pulled pork. Het smaakte ons erg goed. De bediening was erg vlot. Al met al de moeite waard om een keer heerlijk te lunchen.
Charelle K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Het gebouw is fantastisch mooi, wij gingen hier lunchen. We moesten erg lang wachten voordat we de kaart en het eten kregen. Ik kreeg een verkeerd gerecht, dat kan gebeuren en ze gingen meteen een nieuwe maken. Mijn vriend had de sate met brood besteld en kreeg een waterig sausje met wat vleesstukjes. Het was niet mogelijk dit op je brood te doen. We hadden een serveerster geroepen en die zou gaan vragen in de keuken of dit normaal was. Na een vrij lange tijd (10 min oid) kwam ze terug om te zeggen dat dit normaal was. Mijn vriend gaf aan dat dit niet mogelijk was en ze zou het weer gaan vragen. Ondertussen vroegen wij een collega van haar hetzelfde en die zei meteen, nee dit kan echt niet, dat zou ik ook niet eten. Deze man was overigens ook de enige die gedag zei. Uiteindelijk nieuwe (normale) sate en een goed gerecht gekregen. Ik zou er niet heen gaan voor een gezellige lunch, de service is te ondermaats (muv 1
werknemer!).
Hbdevries74 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Tijdens een dagtrip naar Nijmegen hier even neergestreken op het terras voor een drankje. Meteen maar besloten om hier te lunchen. Partner koos voor 12-uurtje vlees, ikzelf koos voor 12-uurtje vis. Bediening was zeer vriendelijk en we hoefde niet lang te wachten op de drankjes en het eten. De lunch werd zeer origineel geserveerd in een soort lade op zijn kant met diverse vakjes. Heel leuk. Eten was erg lekker, vond alleen de soep ietwat lauw. Binnen vond ik het interieur een beetje weg hebben van een kroeg. Wel gezellig maar niet voor een restaurant. De toiletten daarin tegen waren mooi en vooral schoon.
Hanny H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Bijzondere ambiance, fijn personeel, kwaliteit maaltijd niet oké. Prijs-kwaliteit klopt mi niet.
Ik bestelde salade pompoen geitenkaas, ik kreeg een bordje met een handjevol sla gedrenkt in slasaus, heel veel pompoen en 2 geitenkaaskroketjes. Jammer!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vorige week zaterdag in dit restaurant gegeten, nadat we eerst op het terras een drankje hadden genuttigd. Tijdens het drinken (zoete witte wijn voor mijn lief en een overheerlijke Straffe Hendrik Quadrupel speciaal bier voor mezelf) vroegen wij of er nog gereserveerd kon worden voor het diner. Dat bleek geen probleem te zijn, daar we heel vroeg wilden eten i.v.m. onze treinreis terug naar huis. We hadden onze drankjes nog lang niet op, toen we naar binnen verkasten. Die namen we uiteraard mee.
Binnen zag het er allemaal wat slordig uit. Aan het plafond hingen een aantal kroonluchters, waarvan zeker de helft van de lampen defect was. Dat oogt natuurlijk niet goed. Aan een donkerbruine lambrisering hingen speels verspreid prenten, die een gezellige sfeer creëerden. Ook de afwisseling van hoge en lage tafels draagt bij aan een prettige, ongedwongen sfeer.
Na bestudering van de kaart besloot mijn geliefde een combinatie van vlees en vis te kiezen. Als voorgerecht wilde zij graag de gemarineerde zalm en als hoofdgerecht de runderbavette. Helaas kwam na een korte tijd de serveerster met de mededeling dat de zalm zojuist was opgeraakt. Hoe is dat nu mogelijk, vroeg ik me toen af. Het was pas rond 17:00 h en dan al op? Dan is er toch duidelijk iets mis met het voorraadbeheer. Heel slordig ook. Enfin, mijn partner vroeg toen opnieuw om de kaart en besloot uiteindelijk om de carpaccio vooraf te nemen, gevolgd door gamba’s met pappardelle als hoofdgerecht. Zelf nam ik als voorgerecht de salade van geroosterde pompoen en voor het hoofdgerecht liet ik me vergasten op de eendenborst.
Die voorgerechten waren zeer ruim bemeten en erg goed. De carpaccio van mijn gezellin zag er prima uit en zo smaakte die ook volgens haar. Mijn pompoensalade was ook gigantisch groot en heel apart. Een grote variatie aan slasoorten met cherrytomaatjes en rode ui en twee geitenkaaskroketjes stonden garant voor een heel smakelijk geheel. Daarmee was ik eigenlijk al flink gevuld, terwijl het hoofdgerecht nog komen moest.
Toen de hoofdgerechten kwamen, zag ik dat op het bord van mijn tafelgenote maar liefst 6 grote gamba’s lagen op een bed van pasta (pappardelle). Mijn disgenote had moeite om die gamba’s allemaal te verwerken, maar de pasta ging er bij haar niet helemaal in. Ik kreeg een flink stuk eendenborst te verwerken, die ik uiteindelijk ook niet helemaal op kon krijgen. Daarvoor was het voorgerecht te groot geweest. Het vlees was prima bereid, lekker mals en sappig, gecompleteerd met warme groenten. Alsof dat nog niet genoeg was, kregen we ook nog een kom met uitstekend gebakken, krokante frites (wel iets te zout naar mijn idee) en een schaal met rauwkostsalade. Het spreekt vanzelf dat we intussen onze glazen weer hadden laten vullen. Van dat soort biertjes kan ik haast geen genoeg krijgen.
Tenslotte het dessert: voor ons beiden Zwarte sesam ijs. We hadden gevraagd om voor mijn prinses de eventuele slagroom weg te laten, daar ze daarvan gruwt. Daarvan werd melding gemaakt. De kaart vermeldt als sleutelwoorden: Ananas | Kokos | Sesamzaad. Van de ananas heb ik niets kunnen ontdekken. Wel zat er room bij, die een grimas op het gezicht van mijn partner ontlokte. Het ijs heeft ze opgegeten, de room liet ze voor mij staan. Overigens krijgt dat ijs wel een heel bijzondere kleur en is ook lekker.
De bediening was vlot en alert en de prijs/kwaliteitsverhouding is op zich heel erg goed, maar jammer van de zalm die op was. Daarvoor vind ik puntenaftrek terecht. En mensen, vervang die kapotte lampen nu toch eens! Een kapot lampje kan voorkomen, maar indien bij iedere kroonluchter meer dan de helft van de lampen defect is, dan is dat al waarschijnlijk een flinke tijd zo en dat straalt dan onverschilligheid en nalatigheid uit. Geeft dus een verkeerd signaal af!
J R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Al jaren komen we tijdens de vierdaagse week bij de Waagh en al jaren is het een klein feestje om hier te zijn. Je zit hier heerlijk onder enorme parasols en met wat muziek op de achtergrond geniet je hier van alles wat er om je heen gebeurt. We hadden lekkere trek dus we bestelden diverse uitsmijters waar onder de uitsmijter de Waagh. Deze zou moeten komen met ham, ui, paprika, spek en champignons.
Ik heb het niet allemaal voorbij zien komen maar uiteindelijk was hij heerlijk. Ook de andere uitsmijters waren prima dus wat ons betreft een aanrader!
Zoals bekend is dit de drukste week van het jaar in Nijmegen maar desondanks werden we vriendelijk en vlot geholpen.
Tot volgend jaar!
Groot150 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met 5 personen geluncht. Lang op eten gewacht. Volgens de bediening iets fout gegaan in de keuken, eten gevallen.... Waarom meldt de bediening dat pas bij navragen? Saté is geen aanrader. Patat met mosterd? Ze hadden nooit klachten. Als je er niets mee doet heb je inderdaad nooit klachten. Niet voor herhaling vatbaar.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gisteren heb ik met twee vrienden gegeten in restaurant de Waagh. Het restaurant is een monumentaal gebouw en dat maakt de sfeer extra bijzonder. Het eten was ook lekker: omelet de Waagh. De bediening vond ik echter niet zo. Het personeel was erg traag en naar mijn menig ook een beetje kort door de bocht.
Remi S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We zijn hier nu een paar keer de Waaghap wezen eten. Voor 8 euro heb je twee gangen, voor 3 euro meer heb je ook een dessert. Zeker voor die prijs is het eten iedere keer weer heerlijk. Ook de gerechten van de 'gewone' kaart zagen er prachtig opgemaakt en smaakvol uit (al weet ik dat natuurlijk nooit zeker, want ik heb ze alleen voorbij zien komen).

Bediening is heel vriendelijk, snel en kundig! Daar valt niet veel over te zeggen, gewoon: goed!

Het decor vind ik erg jammer. Het is een prachtig historisch pand, maar een daadwerkelijk concept ontbreekt. Er zou zoveel van gemaakt kunnen worden, maar welk idee de eigena(a)r(en) hadden bij het vormgeven van het interieur is niet helemaal duideijk. Dat doet veel af aan de ambiance.

Overigens kun je hier ook terecht voor een heerlijke lunch of een prima borrel; daarvoor zoeken wij altijd graag een plekje op het terras op in de zomer: ook dat is zeer aan te raden.
Lolindir .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Vrijdagavond bij de Waagh de "Luxe Waaghap" gegeten: 3-gangen voor 12,-!
Voorgerecht, de carpaccio was zoals je verwachtte prima. Het hoofdgerecht, de baconburger (alle 5) werden raw geserveerd. Na terugsturen ("hij wordt nu doorbakken") kwam hij medium rare terug (+nieuwe patat en garnituur!). Wel mals en smaakvol maar bijzonder om zo te serveren. Nagerecht zoete combinatie van chocola en een gesuikerde koek met lekker zure maracua-saus.
Personeel is uiterst vriendelijk en snel, ook bij een bijna vol restaurant. Op de suggestie bij afrekenen om vooraf even aan te geven dat je de hamburger raw serveert om terugsturen te voorkomen wordt verbaasd gereageerd.
Toplocatie op markt van Nijmegen.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Mooie locatie die direct onze aandacht trok, hierdoor meteen naar binnen gelopen om te dineren. Als hoofdgerecht had ik de roodbaars, de groenten die erbij zaten waren erg lekker, maar ik vond weinig smaak aan de vis zitten. Ook kwamen er nog flink wat graten uit. Als nagerecht gegrilde ananas, lekker maar zeker niet bijzonder. Kortom leuke locatie, maar geen bijzondere maaltijden.
Alexvdb .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Prima wijntje, lekker stuk brood en een leuke tafel vlakbij de keuken. Helaas moesten we zelf om een nieuw drankje vragen, de serveerster stond alleen te werken dus begrijpelijk dat ze niet even goed op alle tafels kon letten. Vervolgens de waagh-hap besteld, een lekkere soep gemaakt van paprika en als hoofdgerecht kabeljauw met risotto. Na een paar happen gevraagd om wat water, de risotto was naar onze mening vrij zout. Dit hebben wij aangegeven bij de serveerster waarna zij netjes een salade of iets dergelijks aanbood. Vervolgens hoorde wij haar dit tegen het keukenpersoneel vertellen, jammer dat de kok reageerde met de volgende opmerking "geef ze anders lekker een karaf water". Erg prettig om te horen als gast. Na het uithalen van de (volle) borden kregen we te horen dat het broodplankje van de rekening was gehaald.
Lennart D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Imposant gebouw waardoor het een bijzonder decor is. Wij maakten gebruik van een NS-voordeelbon van twee '12-uurtjes' voor de prijs van een (11 euro). De een had vis, de ander vlees. Het bleken enorme borden te zijn, de visvariant was met lekkere krabkroketjes en gerookte zalm, de vleesvariant met meerdere soorten vlees en een goede rundvleeskroket. Daarnaast bij allebei brood met ei, vis- of vleessalades en ook nog soep. Voor dit geld was het bijzonder veel en lekker. We zaten beiden voor de hele middag vol.

Bediening was onderbezet, daardoor redelijk traag. Ook is het erg stoffig binnen. Desalniettemin een leuke plek.
Anke .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Tijdje geleden bij de Waagh gegeten. Had de waaghap, en die was prima. Sowieso een leuke actie in Nijmegen, waar al veel studentenrestaurants zijn. Bediening was een beetje traag, maar wel erg vriendelijk. Voor een leuke prijs een lekker hapje eten.
Ruudvdijk .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Prima gegeten bij de Waagh. We hadden de waagh-hap besteld (simpel, soort studentenhap) en dit voldeed goed aan de verwachting. Het is een goedkoop menu waar je een prima bord eten voor krijgt. Als je low-budget wilt eten zeker een aanrader! Bediening is niet erg snel, maar compenseren dit door de vriendelijkheid.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wij hebben een Waaghap gegeten (voorgerecht + hoofd voor €7,95). Ik zat daarom eigenlijk in dubio of ik deze recensie al dan niet zou schrijven. Het kost niets en daarvoor verwacht je geen hoge kookkunsten, maar aan de andere kant: ik had liever thuis gegeten dan hier.
We hadden een tafeltje gereserveerd, maar de bediening was drukker met de ruimte klaarmaken voor twee grote groepen. We werden aan een geïmproviseerd tafeltje bij de niet opgeruimde bar gezet. Vervolgens een drankje besteld en van de kaart gekozen. Ik het hollands visje met hollandaise saus en mijn vriend het kluifhammetje. Vooraf allebei een thaise soep.
De thaise soep had beter thaise bouillon kunnen heten, meer was het namelijk niet. De smaak was lekker, maar niet bijzonder. Vervolgens het hoofdgerecht. De vis was grauw, niet gebakken maar gepocheerd! en had een hele onaangename smaak. Volgens mij kwam dit uit de diepvries en was het vervolgens even snel gaar gekookt. Het was verschrikkelijk en dat zeg ik niet gauw. Het hammetje was iets beter, maar erg zout. Daarnaast zat er iets in de sla wat er absoluut niet in had moeten zitten, hiervoor hebben we wel netjes een kopje koffie van het huis gekregen.
Wij komen hier voorlopig niet meer terug ondanks de aanbieding.
Bugle .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Het eten en de atmosfeer zijn best in orde, maar de service bij De Waagh is dramatisch slecht. Lang wachten voordat de bestelling wordt opgenomen. Bij het hoofdgerecht slechts twee schaaltjes frites en één schaaltje salade voor zes personen. We kunnen bijbestellen, maar dat duurt dan 20 minuten voordat het op tafel staat, waarom niet meteen uitserveren? Tussentijds bestelde drankjes komen niet, zijn gewoon vergeten. Nagerecht wat bij een menu hoort staat als extra op de rekening. Serveerster staat glazen te spoelen in plaats van het geld op te halen en vriendelijk afscheid te nemen van de gasten.
Christelvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
We zijn gaan lunchen.
We bestelde onder andere een 12 uurtje. Dat was echt onder de maat. Een klein glaasje met soep, een kleine aangebrande kroket, zure aardappelsalade. 2 kleine plakjes beleg, waarvan je niet echt kon opmaken wat het nu precies was. De broodjes zalm....wij bestelde ze met maisbrood. Het brood was geroosterd en harstikke taai! Het personeel was ongeïnteresseerd.
Een keer en nooit meer!
Heidibombeidi .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het kindermenu voor mijn kinderen was prima. Het vispannetje voor mijn man ook. Ik wilde iets magers bestellen maar de maaltijdsalade bleek op. Het vegetarisch gerecht van groententompouce werd mij aangeraden. Dat bleek echt een aanfluiting. Het bestond uit drie gegrilde plakjes courgette en 4 reepjes gegrilde paprika met daarop een plak gebakken bladerdeeg gegratineerd met kaas. Vies en vet die bladerdeeg! De groente was lekker maar in 2 hapjes op. Dit was echt veel te weinig en zekere geen 15 euro waard!
De bediening was goed. Omdat het er 2 partijen waren (bovenzaal en binnen) en het druk was op ons terras duurde het wel erg lang!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Tijdens weekendje Zevenheuvelenloop hier gegeten vanwege het decor/entourage.
Decor/entourage is idd mooi; wel viel 't op, dat er weinig (tot geen ?!) gewone tafels waren voor 2-persoons gezelschappen (behalve hoog 2-zits bij de keuken). We gingen zitten aan een gewone 2-persoons tafel midden op 't gangpad bij de keuken.

Gerechten (beiden vegetarische tagliatelle) was OK, gewoon recht toe recht aan.
Bediening ook in orde. Keuken zag er schoon en goed ingericht uit.

Restaurant lijkt ons met name geschikt voor grotere gezelschappen (vanaf 4 personen).