Over restaurant De Waag

Bourgondisch genieten in Alkmaar

Hier komen alle leuke dingen samen; lekker eten, samenzijn en uitgaan. Maak een gewone dag bijzonder met een lunch of diner bij De Waag. De gerechten zijn voor iedereen herkenbaar. Wie zich niet laat verleiden door de ‘Boerderijkip uit het oventje’, valt zeker voor een ander stukje mals vlees. Of word jij enthousiast van een van de verse vis- of vegetarische gerechten? Oma’s frieten vergezellen je hoofdgerecht graag. De lekkere hapjes van de borrelkaart zijn bijna de hele dag verkrijgbaar.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Waag

Station Alkmaar, busvervoer naar Kanaalkade
  • Kom je met de auto?
    Waagplein Alkmaar

Maandag t/m zondag vanaf 10:00
Zaterdag vanaf 09.00 uur

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,8
Jordy S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij zijn met zn 4'en gezellig een hapje wezen eten bij het bourgondisch café. Er hangt een prima sfeer en het ziet er uit zoals je van een "gezellig" cafe verwacht. Wij hebben allemaal een voorafje genomen waarvan 2 van ons de duivelse gamba's deze waren echter niet "duivels" eerder flauw van smaak. Als hoofdgerecht hadden we 2x het kippetje uit de oven en 2 maal de spare ribs. Deze gerechten zagen er allemaal smakelijk uit, maar ook deze waren vrijwel smakeloos en de kip was erg droog. Terwijl op de kaart staat dat deze van het bot afvalt. Wij hebben echter niet geklaagd, want je kunt van een eet cafe niet te veel verwachtingen hebben. De sfeer was prima dus we hebben ons goed vemaakt. Kwa service niet veel op aan te merken. Meisje dat ons hielp was vriendelijk en behulpzaam. Wij komen hier wel terug, maar dan niet om te dineren maar om te borrelen.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Vorige week geweest. Er zat 1 tafel en 4 dames bediening. Bij bestellen van koffie werd bestelde water vergeten. We bestelden de lunch special om te delen(19.50). Een plank met diverse brooden, crostini's, zalm, serranoham en diverse kazen. De crostini's miste en deze zijn altijd heerlijk. Nagevraagd en meisje kwam met verhaal dat ze op waren en wij wel nog meer brood konden krijgen. Brood lag er al genoeg maar ander alternatief was op z'n plaats geweest. 2 kleine plakjes (halfbruine) zalm, 2 kleine plakjes serranoham, de kaas was 1 soort en behoorlijk hard. Ik heb hier niet met plezier van gegeten voor dat geld en ook geen compensatie. Ben beter gewend geweest van de Waag. Ik kom hier voorlopig niet meer.
Renate V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met vriendinnen een weekendje weg en het begon vrijdag allemaal in De Waag... Heerlijk wit wijntje met wat brood met dipjes en kaasstengels! Heerlijk!
Daarna zalig gegeten, een rouleaux van lamsvlees, precies goed gegaard.. en als nagerecht een verrukkelijke cheesecake... Als ik eraan terugdenk loopt het water me weer in de mond! De bediening was ook super vriendelijke en behulpzaam! Ik kom graag nog een keertje terug bij een volgend bezoek!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Afgelopen maandag hier gegeten. Van een eetcafé kan je naar mijn mening nooit heel veel verwachten. Alhoewel je soms echt wel verrast kan worden! Jammer genoeg was dat bij Bourgondisch cafe de Waag niet het geval. Vooraf deelde ik de Bourgondische plank. Paté, broodjes, chorizo, seranoham, olijven waren prima. De aioli smaakte erg naar remia mayo en de pesto zat bijna geen smaak aan. Er zaten ook crostini's bij die erg zout waren. Als hoofd fish & chips besteld. Zowel bij mij en de persoon met wie ik was, bleek de vis van binnen ijskoud! Onze bordjes werden terug gebracht de keuken in en de kok zou het opnieuw bereiden. Na ongeveer een kwartier kwam de serveerster terug met de mededeling dat het niet ging lukken. De kok had er blijkbaar moeite mee en of we wat anders wilden bestellen, we waren beide over onze honger heen en bestelden een voorafje. Zeker niet voor herhaling vatbaar.
Pietsto .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Bediening goed.locatie goed.hadden wel geïnformeerd willen worden
dat er al vroeg n salsa avond was.de muziek was erg luid.en we konden
Elkaar moeilijk verstaan. Wel heel vriendelijke bediening.
Michele B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gezellig restaurant. Fish and Chips gegeten. Leuk gepresenteerd, en het smaakte heerlijk! Toetje Kopje thee met zelfgemaakte lekkernijen. Een bolletje ijs met chocoladeschaafsel, cheesecake en spekkoek. Erg lekker. Bediening was vlot en vriendelijk! Wij komen zeker terug!
Talletje28 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Meerdere keren heerlijk gegeten bij Bourgondisch Café De Waag. Erg sfeervolle zaak met vriendelijk personeel. De carpaccio is echt super! Net als het broodje rib (spare-rib).
Al met al een aanrader!