De Waag

Vrijdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant De Waag

Gerard F.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Onze familie komt al jaar en dag bij de Waag in Putten, een prima restaurant maar wat ons negatief opvalt is dat de prijs van het menu (zomer herfst winter en lente) de laatste jaren sterk is gestegen. In het begin betaalde we voor het menu € 22,50 de laatste keer moest ik € 29,00 afrekenen per menu, exclusief patat en exclusief de drank. We komen nu op een prijsniveau waarvan we twijfelen of de prijs kwaliteitsverhouding nog wel in evenwicht is.
martin H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Jaren '70 interieur (daar moet je van houden) maar alles zeer verzorgd, prettige ontvangst en bediening en verrukkelijk eten; de proeverij vooraf was heerlijk, de hertenbiefstuk was mals en sappig met een smakelijke bessen-portsaus en het grand dessert was ook uitstekend. En dat voor prijzen uit de vorige eeuw (waar doen ze het van?) We komen hier zeker terug!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Op aanraden van onze buren zijn we onlangs wezen eten in restaurant De Waag in Putten. Het leuke daar is dat men zowel voor – aan de straatzijde – als achter een verwarmd terras heeft. Omdat het achter helaas al vol was zijn we voor gaan zitten.

Nadat we onze drankjes hadden besteld werd ongevraagd een grote karaf water op tafel gezet. Wij vinden dat een goede service. Ook werd wat warm stokbrood geserveerd.
Naast diverse gerechten van de kaart serveert De Waag ook een driegangen seizoenmenu voor € 27,50. We kozen voor dat menu.

Het voorgerecht bestond uit diverse hapjes waarbij voor de gamba’s met knoflookmayonaise meteen werd vervangen door een gerecht zonder knoflook in dit geval carpaccio. De vier voorgerechten smaakten alle goed en waren ruim van formaat. Er was bijvoorbeeld Ardenner ham en gazpacho.
Voor het hoofdgerecht konden we kiezen uit vier gerechten. Ik heb de ribeye genomen, mijn tafelgenoot de varkenshaas, die beide als spies werden geserveerd. Beide vleesgerechten waren prima bereid en smaakten goed. Bovendien werden er voldoende gebakken aardappeltjes met rozemarijn, boontjes en salade bij gereserveerd.
Het nagerecht bestond weer uit vier proeverijen: een citroen crème op een cakeje, sorbetijs met sangria, roomijs met mokkasaus en mascarpone met bosvruchten. Het sorbetijs met sangria kon ons het minst bekoren, maar in zijn geheel was het nagerecht weer bijzonder lekker.
Zoals gebruikelijk sloten we de maaltijd af met een cafeïnevrije cappuccino voor mij en een gewone koffie voor mijn tafelgenoot. Hierbij werd een mand vol verpakte chocolaatjes bij geserveerd waar naar believen uit gegeten mocht worden.

Al met al hebben we bij De Waag lekker gegeten. Nadat we om de rekening hadden gevraagd werd naast de rekening ook een klantenbeoordelingsformulier gegeven, zodat we onze waardering meteen aan het restaurant konden doorgeven.
We gaan zeker nog eens een seizoenmenu eten, dan hopelijk wel op het terras achter.
De cijfers: eten 8, entourage 7, service 9.
Tjarda E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten, kan niet anders zeggen. Op en top seventies. Interieur, ambiance, toiletten (!). Spruitjes en aardappelpuree, appelcompote in bakjes. Trip down memory lane. Maar werkelijk.... eten en bediening top. Seventies. Maar top....
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Wij hebben hier fantastisch gegeten. Met een elektrische rolstoel is het achterterras - dat erg gezellig is -wel wat vol met tafeltjes, zodat je niet makkelijk andere tafeltjes kunt passeren, maar wij waren vroeg en de bediening was enorm vriendelijk en bereidwillig om alles zo te verschuiven zodat wij ons niet in de weg voelde staan en ook weer makkelijk weg konden als we klaar waren. Een kan water op tafel, voldoende keuze uit de wijnen. De smaak van het eten was heerlijk en verrassend, vooral de proeverijen. Behalve salade ook overheerlijke boontjes met spekjes bij het hoofdgerecht. Zeker een aanrader, we komen hier beslist weer terug als we in de buurt zijn.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zeer vriendelijke bediening.
Terras zat vol met groot gezeldschap.
Bediening nam alle tijd voor ons.
We hebben voor het zomer menu gekozen.
Een heerlijke proeverij van voorgerechten,mooi stukje vlees met lekkere aardappeltjes en salade.
Bediening was attent en vroeg of we voldoende hadden.
Leuk nagerecht,wederom een proeverijtje.
Goede witte fles wijn voor aangename prijs
arkel .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Mooie avond en we zochten en vonden een mooi restaurant in Putten. Het terras aan de achterzijde van het restaurant gaf me het gevoel of ik in Italië was. De bediening was zo gastvrij. Er werd een karaf water met glazen op iedere tafel gezet en wat stokbrood met kruidenboter. De witte en rode wijn waren van heerlijke kwaliteit en we hebben van onze avond genoten. Het seizoensmenu van mijn partner en het menu sympathiek van mij smaakten ons heerlijk. Toen het wat kouder werd die avond ging de terrasverwarming aan. De rekening viel ons alleszins mee. Ik zou zeggen ga zo door en jullie zien ons gauw weer terug!
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Aangetrokken door de ronkende recensies belandden wij gisteren in Restaurant De Waag.
De avond begon al goed: we hadden een tafel binnen gereserveerd. Bij aankomst echter bleek de buitentemperatuur - tegen alle weersverwachtingen in - erg aangenaam, zodat we ter plekke bedachten dat een tafel op het terras ook wel erg fijn zou zijn.
Ondanks de drukte kon men dat gewoon regelen! Alle lof over de service.
En dan nu het eten.

Voorgerecht:
Kreeftensoep met verse krabbetjes respectievelijk kipspiesjes.
Beiden overheerlijk, veel smaak.

Hoofdgerecht:
Zeebaars respectievelijk varkensmedaillons. Dit alles vergezeld van snijboontjes, een frisse sla, rabarbercompote, frites en gebakken aardappeltjes.
Beide gerechten waren geweldig.

Nagerecht:
Kaasplankje met vijgenkonfijt en notenbrood, begeleid door een glaasje port.
De hemel.

Dit restaurant is echt een topper: vriendelijke en attente bediening, gezellig terras, prettige sfeer en geweldige gerechten.

Edith V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Afgelopen vrijdag met 14 personen bij De Waag gedineerd.
3-gangen menu voor 27,50 euro.
Super lekker eten en zeer attente bediening!
jammer dat wij niet dichterbij wonen, anders gingen we er zeker vaker heen!
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We hadden het 3 gangen maandmenu: heerlijk voorgerecht (combi van 4 kleine gerechtjes), gevolgd door de varkensmedaillions, prima van garing en smaak, tot slot de dessertcombi van weer 4 kleine gerechtjes, alles voor een zeer redelijke prijs. Goede huiswijn erbij, dus voor een alleszins leuk bedrag een heerlijk diner. Enige minpunt is dat het zo druk is aan de bar dat de wijn erg laat wordt geserveerd, nog net niet na de maaltijd... Decor is wat jaren 70 (denk zitkuilen) maar wel charmant en mooie bloemen.
EBlang .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Meestal neem ik niet de moeite een recensie te schrijven, maar dit restaurant verdient het! Het eten was top en de zeer vriendelijke en attente bediening maakt je avond compleet! Bedankt!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Als iedereen zo vriendelijk/lief is in Putten dan ga ik verhuizen. Wat een geweldige bediening. Ontspannen hulpvaardig en zeer vriendelijk. de prijzen zijn van de vorige eeuw. Met het dieet van mijn vrouw werd geweldig rekening gehouden. De hele kaart werd even doorgenomen om te vertellen wat wel zou kunnen en wat niet. Natuurlijk gaat het er niet alleen om hoe lief/gezellig de bediening is maar ook of de biefstuk mals is en de kip lekker smaakt. Nou ook dat is prima in orde en we hebben heerlijk gegeten. Bij het reserveren werd al gemeld dat we in het niet zo gezellige voorste deel van het restaurant zouden zitten en dat klopt. Als je er met z'n tweeën zit dan is het een beetje rare plek maar zodra de tafeltjes zich vullen komt er warmte en gezelligheid in dit gedeelte van het restaurant. Als we ooit nog eens in Putten zijn (en dat gaat zeker gebeuren) dan komen we hier graag weer terug.
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Woensdag j.l. met partner bij de waag gegeten , Het Lentemenu was een aanrader ,Stokbroodje met kruidenboter en karaf water van 't huis verschillende voorgerechten daarna de keus tussen vlees of vis....en een proeverij als dessert toe ,heerlijk gegeten en alles geserveerd door vriendelijke bediening.
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Afgelopen woensdag met vrienden het lentemenu gegeten bij De Waag. Drie gangen met vooraf en als dessert een verrassende proeverij van vier verschillende gerechten. Zeker een aanrader!
Samen met de bediening en de wijnkaart geschikte wijnen gekozen voor bij het voor- en hoofdgerecht. De wijnen werden geserveerd in mooie glazen en bij de witte wijn werd netjes een wijnkoeler gebracht.
Het weer was goed, dus we hebben de hele avond op het terras kunnen zitten. Toen het iets kouder begon te worden, werd de terrasverwarming aangestoken en waren er fleece plaids beschikbaar. Zodoende konden we nog lang natafelen.

Absoluut voor herhaling vatbaar!
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Bij toeval hier terechtgekomen op een vrijdagavond. Het is een soort bistro met een gemêleerd publiek en tamelijk informele sfeer. We waren vroeg en blijkbaar is het een populair lokaal adres want bijna alle tafeltjes waren al geboekt.

De kaart is redelijk recht toe recht aan en wij gingen gemakshalve voor het wintermenu. Er werd direct een gratis kan water en wat brood geserveerd. Onze maaltijd begon met een proeverij van sokeyzalm, teruelham (die je wel dunner moet snijden), een uitstekend soepje van knolselderij en een kipspiesje in sojasaus. Vervolgens kozen we de parelhoender die mooi gegaard was maar wat flauw van smaak. Het bedje van geconfijte zuurkool kwam niet echt uit de verf, dat leek meer op zo uit het pakje. De bijgaande portsaus was redelijk. Als nagerecht wat 'winterlekkernijen' die echter vooraf klaargemaakt zo uit de koeling leken te komen en dat deed nogal afbreuk aan de smaak.

Al met al is het geen onaardig restaurant maar ook niet echt bijzonder. Tussen hoofd- en nagerecht leek de logistiek wat te haperen en keken we lange tijd tegen twee lege borden aan. Prijs/kwaliteit is in orde en ook de bediening doet zijn best maar niet iedereen is even ervaren.
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Proefmenu gegeten en was uitstekend, alles is vers! Stokbroodje vooraf en karaf met water van het huis, bediening is vriendelijk.
Diena L.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Achter in de tuin het proefmenu voor 25 euro gehad en dit was uitstekend. Karaf water met ijs en stokbroodje met kruidenboter van het huis. Bediening uitermate vriendelijk en allert.