De Waag

Koepoortstraat 2-4 6981 AS Doesburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Waag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Galois .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We zijn 3 dagen in Doesburg geweest en 3x in deze zaak.

En alle drie de keren met een andere bediening te maken gehad. En steeds uitzonderlijk attent en vriendelijk! Gastvrij en je voelt je echt welkom.

Eenmaal voor koffie met een taartje. De monchoutaart was overheerlijk!
Eenmaal voor de borrel. De Doesburgse tripel is een aanrader (de dubbel zou ik ovetslaan). En de laatste keer voor het avondeten. Het eten zelf vind ik wat aan de dure kant voor de kwaliteit die je krijgt. Het is lekker, maar voor 20€+ voor een hoofdgerecht, verwacht je wat meer dan 'eetcafe-kwaliteit'.

Maar goed, de zeer vriendelijke bediening en het prachtige oude pand, maken veel goed.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Nostalgie ten top, het decor verdient een dikke negen. Je waant je in de riddertijd. Wij lunchen hier af en toe. Het eten is goed. Wij hadden Mosterd soep, Salade geitenkaas, een Tosti ham/kaas en een 'stukje' taart, Monchou. Met het laatste te beginnen: heerlijke taart en het stukje is zo groot dat je er met twee van kunt genieten. De salade was prima en de Mosterdsoep is helemaal top. Al met al een mooie lunchgelegenheid waar we zeker weer eens terugkeren.
Ria L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben hier geluncht (broodje pulled pork en broodje brie). Het was behoorlijk druk, de bediening is jong en niet erg alert. De inrichting is niet modern, maar dat lijkt we Het logisch omdat het in het oude waaggebouw zit. Het zou toch wel een update kunnen gebruiken. De kok weet van wanten, het smaakte lekker.
Bas_Nederweerd .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
2e Pinksterdag in Doesburg aangekomen. Het prachtige pand van De Waag moest wat beloven. We hadden gelukkig gereserveerd want het was enorm druk aldaar. Was natuurlijk te verwachten in zo'n mooie ambiance. We hadden veel gehoord over de Waag, vriendelijke bediening, een uitgebreide kaart met voor ieder wat wils. De goede keuken zou het verblijf compleet maken.
We namen de proef op de som.
Vooraf namen we asperges op traditionele wijze bereid. Dit stond echter bij de hoofdgerechten, maar volgens de bediening was dit ook als voorgerecht af te stemmen. Heerlijk! Hollandaisesaus bij de asperges, maar nu eens niet uit een pakje! Vers bereid, en de asperges kwamen uit hun "achtertuin" in Drempt bij aspergeboerderij Stokhoven.
Als hoofdgerecht had mijn vrouw procureur van boerenlandvarken, een "vergeten stuk vlees" dat heerlijk bereid was. Kom je toch niet vaak meer op menukaarten tegen. Ikzelf had de tournedos, botermals met weer een heerlijke rodewijnsaus.
De wijnen werden in mooie glazen geserveerd en ze hadden er legio speciaalbieren van de tap en op de fles. Wij hebben er heerlijk genoten en zullen er zeker vaker naar toe gaan. Helaas was het geen terrasweer, want dat terras zag er ook erg verzorgd uit, met uitzicht op alles wat er in het stadje voorbij komt.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We hebben hier met ons vijven gegeten, maar wij zijn het eens dat mensen voor dit restaurant gewaarschuwd dienen te worden. Dit vinden wij vreemd daar wij hier vorig jaar met een groep hebben gegeten en het best wel redelijk was anders waren wij ook niet teruggekomen. Het is ook niet zo dat het aan één gerecht lag, we hadden alle vijf iets anders. Kortom mensen vermeid deze teleurstelling.
Mevrouwenmeneer .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Prijs-kwaliteitsverhouding niet in orde. Overpriced! Tournedos gegeten (25 euro) met smakeloze gestoomde groenten en muf smakende rode wijnsaus. Voor een ijscoupe met peer betaal je 7,80 euro (!), daarvoor krijg je twee bolletjes vanille-ijs, twee stukjes peer uit blik, en koude chocolade saus, terwijl ze beweerden dat er warme saus bij zou zitten. Je betaald niet voor het eten, maar voor de locatie; het oudste café van Nederland... Misschien dat je hier beter kunt gaan zitten voor een lunch, een kopje koffie met gebak of een biertje, maar voor diner raad ik het niet aan.
StevaGo .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Schitterend pand en dito ambiance, dus graag naar binnen. De menukaart liet stevige prijzen zien, maar maakte de verwachting ons inzíens niet waar.
De veel geprezen mosterdsoep met spekjes en bieslook gekozen. Een grote kop met dampende mosterdsoep voorzien van een klein afbakbroodje werd ons voorgezet.
Voldoende spekjes erin, weinig bieslook en helaas te zurig, is dit nou de jaarlijkse winnaar van de beste mosterdsoep?
Tip; een scheutje room had deze soep net dat beetje extra kunnen geven.
MSBRINK .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Gisteren gegeten bij de "oudste horeca gelegenheid van Nederland". Mooi pand, en het interieur leek authentiek. We hebben eerst 10 minuten staan wachten en later maar op eigen gelegenheid gepoogd een plekje te vinden aangezien er straal langs ons heen gelopen werd. Uiteindelijk om 17:45 maar een gevraagd of het tafeltje dat om 13:45 gereserveerd zou zijn toch vrij was. Dat was het geval en we konden eindelijk gaan zitten. Vervolgens duurde het weer 10 minuten voor we eindelijk een drankje en broodje kregen. De spareribs die we hadden smaakten goed. Het was een enorme portie maar over meenemen deden ze niet moeilijk. Enige minpunt aan het decor was dat de top 40 muziek niet geheel op zijn plaats was op deze locatie. Geen aanrader.
Berry .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Vandaag geluncht in 'het oudste restaurant van Nederland'. De ambiance is mooi. Mooi gebouw van buiten en van binnen is het ook niet verkeerd.
Service: niet heel bijzonder bij ons. Wel gezien dat de bediening heel attent was bij een wat oudere dame. Ze liepen zelfs met haar mee naar buiten om haar naar de auto te begeleiden. Bij ons was de bediening correct.
Eten: wij hadden een Italiaanse tosti en tunbrood met gerookte zalm. Beiden waren goed te eten.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het wandelseizoen is weer begonnen. Dit keer door de vallei van de Oude IJssel met Doesburg als begin en einde van de route. Het terras van de Waag nodigde zeer uit om daar de maaltijd te gebruiken. Het begin was heel goed, een warme broodbol met een scherp mes op een houten bord gespietst. Prima broodje! Daarna, hoe kan het ook anders in Doesburg, een mosterdsoep. Er was een keus uit twee varianten met zalmsnippers of met uitgebakken spekjes. Waarom mosterdsoep gecombineerd zou moeten worden met zalmsnippers heb ik nooit begrepen, dus gekozen voor de spekjes. Niets mis mee. Het hoofdgerecht was vis (vangst van de dag, in dit geval zeebaars). Dat was wat teleurstellend. Twee dunne stukjes vis op een bedje van wat gemengde groenten. De bijgeleverde groentegarnituur was ook wat summier. Dank zij het broodje en de soep een ruim voldoende, maar zonder dat zou het niet meer dan een voldoende geweest zijn.
hjkets .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
gewoon erg goed, bediening kan niet beter, supergezellig. Waar voor je geld. Altijd een goedkoop goed Hanzemenu of een Hanzepot (€14,-) voorhanden wat altijd goed is. Hier krijg je zelf nog een warme broodbol bij, gebakken in eigen oven, met sausjes, steeds wisselend. En niet te vergeten de prachtige bierkaart, waar heel veel van op de tap staat.
Janneke_S .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Heerlijk gegeten: vangst van de dag was mosselen. Hanzepot: varkensoester. Speciaal bier Doesburg en Gulden Draak besteld. Dit werd door een hartelijke en attente ober op een kundige manier extra toegelicht. Broodje vooraf gekregen, lekker warm en met twee goede tapenades. De sfeer is er op zondagavond ontspannen en gemoedelijk. Muziek op de achtergrond en een prachtig oud pand. Grote bak friet en veel noten op de salade. Drie sausjes bij de mosselen, waarvan de kerriesaus verraste qua combinatie van smaken. Koffie en latte macchiato kwam op een mooi plateau met een borrel met slagroom erbij. Monchou- en appeltaart waren een heerlijke afsluiting. De negatievere recensies herkenden we totaal niet, zeker niet over de bediening en de hoeveelheden eten. Kwantiteit èn kwaliteit. Vanuit de jachthaven tien minuten lopen. Een aanrader voor een gezellige avond met lekker eten!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Het decor is leuk en het ziet er gezellig uit. Helaas was het eten niet overweldigend en ook flets van smaak. Dit hebben we gemeld maar die serveerster negeerde onze tafel daarna en een goeie avond kon er ook niet meer van af. Helaas klopt de bon ook niet, er werden 4 drankjes te veel aangerekend, dus we wagen ons niet meer in De Waag.
Jonnepon .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Weer eens een broodje gegeten bij dit gezellige restaurant. Nadat we er een paar jaar geleden een zeer teleurstellend etentje hebben gehad, was het nu tijd voor nieuwe kansen. Zo'n gezellige tent moet toch lekker eten hebben?
De koffie met gebak is altijd heerlijk.
Maar nu het broodje carpaccio. Het zag er goed uit. Maar bij hap 1 bleek de carpaccio nog bevroren. Dan maar even wachten tot het ontdooit is. De carpaccio bleek echter waterig en zonder smaak. Gelukkig dat de zongedroogde tomaatjes nog wat smaak brachten. Dus wederom weer een NEE voor de waag. De serveerster deed niet veel op onze opmerking uit.
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Mooi tentje om op terras te lunchen in herfstzonnetje. Ondanks spontane drukte vlot bedient. Goed gevulde pasta pesto, wel wat veel olie en helaas mag het ook iets gekruider. Lamsgehakt was heerlijk. Lunch voor reasonable prijs, goede prijs/kwaliteit. Binnen gezellig eetcafe sfeer met volgens mij lekkere biertjes :-)
Henk U.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
De Waag is onze favoriete plek om te eten als we laat uit het werk komen en even geen zin hebben om te koken. Geen haute cuisine, gewoon goed eten voor een eerlijke prijs, in een prachtig gebouw dat al dik 500 jaar als cafe in gebruik is. Gisterenavond ook weer geweest.

Zoals altijd een paar bijzondere biertjes in de aanbieding. Dit keer een bruine tripel, zie je niet vaak, wel lekker. Het eten: prima mosterdsoep, duidelijk net voor het opdienen afgemaakt. Runderbouillon met een paddestoel, duidelijk zelf getrokken. Hoofdgerechten: met geitenkaas gevulde courgettebloem in tempuradeeg op een verse salade van allerlei zomergroen. Precies goed gebakken, knapperig deeg, geen vet opgezogen. Slibtongetjes, de special van de dag, gewoon goed. Koffie toe. Personeel weer gezellig en behulpzaam.

Details: als je een lekker warm broodje vooraf op tafel zet, dan hoef je wat mij betreft geen afbakpistoletje bij de soep te doen. Bij de tongetjes een schijfje citroen. Op het laatste moment
citroen over de tong is lekker, maar hoe je zo'n plakje moet uitpersen begrijp ik echt niet. Een partje of zo'n knijpertje zou handig zijn.

Rekening was 65 euro voor 2 gangen, wat drankjes, koffie, fooi. Tempo zat er prima in. Echt waar voor mijn geld.
Eppi .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Regelmatig kwamen we hier voor de lunch. Niet dat het eten zo bijzonder is maar het is een mooi pand: het oudste cafe van Nederland, en de sfeer is goed. Jammer dat de eigenaar de laatste jaren geen onderhoud doet aan zijn interieur. De tafels zijn vies en plakkerig omdat ze niet meer schoon te krijgen zijn en daar moet je dan aan eten zonder placemate. Toen ik vroeg of de tafel niet schoner kon, zei het personeel dat de klacht al meerdere malen was doorgegeven aan de eigenaar. Ook een van de dames toiletten is al maanden defect, dus ik vraag me nu af of ze het ook niet zo nauw nemen met de hygiene in de keuken. Voorlopig dus maar even niet meer naar deze zaak.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Wat een aanfluiting! Het was dat mijn vriendin geblesseerd was en we niet verder konden lopen, anders waren we al lang weggeweest voor we hier überhaupt geserveerd werden, het duurde zo ongelofelijk lang. Toen we eenmaal de kaart hadden en gekozen hadden konden we weer niemand bereiken om te bestellen. De "italiaanse tosti" was niks speciaals, zeker geen 5euro waard en ook de clubsandwich viel tegen, op sommige lagen zaten twee plakjes komkommer of een paar miezerige stukjes kip, ook niet het geld waard.
In de tussentijd hoorden we ook nog het personeel keer op keer mensen beledigen: toen iemand zei: "ik zit al even te wachten op mijn eten, komt het er al aan" werd geantwoord met "u zit nog helemaal niet lang te wachten" en toen iemand zei: "mag ik wat bestellen" werd geantwoord "daarom sta ik hier toch". Zelfs de mooie locatie waar dit restaurant zich bevind kan niet verbloemen dat dit echt een zeer slechte ervaring was.
Erikvw .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Het oudste cafe van Nederland schijnt het te zijn. Dit zie je er ook aan af en wanneer je van een houten café houdt, dan zul je je hier erg op je gemak voelen. Qua eten en drinken raad ik alleen de broodjes op lunchkaart aan, verder is het niet echt om over naar huis te schrijven. De witte huiswijn (en ook veel andere witte wijnen) is te sterk en te zwaar voor een lunch/terras-wijntje, hier zouden ze echt iets aan kunnen doen. Het is wel een leuk tentje maar verwacht geen super kwaliteit. Bediening is gelukkig erg vriendelijk.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Lekker geslenterd in Doesburg en daarna in De Waag beland voor een biertje. Gezellig eetcafe en daarom besloten er ook te eten. Tot onze verrassing bleek er een prachtige Middeleeuwse kelder te zijn waar we konden eten. Eten was prima, glutenvrij geen probleem. Bediening was aardig en gastvrij. Wij hebben er een heerlijke avond gehad.