De Waag

Dam 9 2871 CS Schoonhoven Nederland Kaart

Over het restaurant De Waag

Historisch weeghuis in Schoonhoven

Eethuis De Waag is een gezellig restaurant in het oude centrum van de zilverstad Schoonhoven. Je kunt hier terecht voor een borrel, lunch, diner, maar ook gewoon voor een vers gezet kopje koffie. Op de menukaart vind je een gevarieerd aanbod van seizoensgebonden gerechten. In de winter zit je in de laatst overgebleven Waag van de Krimpenerwaard warm bij en in de zomer kun je tot ’s avonds laat gezellig naborrelen op het deels verwarmde terras. Het historische pand diende vroeger als een weeghuis waar hennep werd gewogen dat bestemd was voor de touwslagerij.

Meer informatie over restaurant De Waag

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

galink .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het restaurant is gevestigd in de oude Waag. Binnen vind je nog veel terug van het oude interieur. De aankleding is eenvoudig maar gezellig. De bediening is vlot en vriendelijk. er wordt goed geluisterd naar wat je wel en niet kunt eten en daar wordt ook echt rekening mee houden. Onze varkenshaas was perfect gebakken (nog lichtrood vanbinnen) en de combinatie met brie en rode wijnsaus was uit de kunst.
Jammer dat mijn mes wat minder scherp was maar verder een aanrader!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Prima zaak goed eten en prima bediening, zeer tevreden
Quinnie H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een knus restaurantje. Ik was er o.a. met mijn moeder die een soms lastig dieet moet volgen en daarom maar niet meer uit eten gaat. Er is met alle dieetwensen rekening gehouden en mijn moeder heeft genoten. De Waag is een aanrader.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Vandaag gereserveerd via Iens website voor een tafel voor 4 personen. Keurig bevestiging gekregen via mail en ook nog een pushbericht/agenda reminder.
Vanuit Gouda naar Schoonhoven gereden. Bij aankomst bleek restaurant gesloten. Wat een deceptie.
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gedineerd met een vriendin die glutenvrij moet eten, hier werd heel erg goed rekening mee gehouden. Ondanks het enigszins beperkte AH restaurantactie menu was er een hoop mogelijk voor haar, zelfs de patat was gefrituurd in vet waar geen glutenhoudende producten in hebben gezeten. Het eten zelf was weer heerlijk, de ontvangst en bediening zeer vriendelijk, en de inrichting knus, doch een klein beetje krap.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Gezellig en intiem restaurant. Prima eten op een historisch plekje van Schoonhoven. Bediening en keuken komen professioneel over. We vroegen even pauze tussen voor- en hoofdgerecht en daar werd ook prima rekening mee gehouden. Wij komen zeker terug!
f_mone .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Bij de Waag is het altijd goed eten in een prettige en ontspannen sfeer. De bijzondere lokatie maakt een bezoek aan de Waag extra aantrekkelijk.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hebben bij De Waag gegeten met de ah restaurantactie. Het eten was simpel maar prima bereid. We gaan nog een keer terug!
G.D. S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
we waren zeer tevreden
al met al hebben we van het etentje genoten en bij De Waag is het nooit tegen gevallen en ik kan nog wel een heel erg verhalen nog meer gaan vertellen, maar het blijft gewoon goed blijft
Hellybelly H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Leuk knus restaurant met vriendelijke serveerster, ziet er daarom gezellig uit , top lokatie met mooi uitzicht, zeker een aanrader.
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Zo als altijd: heerlijk eten in een prettige sfeer. De bediening was vriendelijk. De Waag is geen groot restaurant qua oppervlakte maar wel qua gerechten.
Oma Ria W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heel leuk en knus .qua groenten viel het tegen klein schaaltje sla voor 4 personen en wat klein gesneden groenten onder je vlees ,friet was redelijk klein schaaltje mayonaise voor ons .Voorgerecht was heerlijk en voldoende .Nagerecht was voldoende erg leuk en het smaakte goed alleen heel jammer geen verse slagroom .Bediening was goed en vriendelijk Moet wel er over denken om nog een keer terug toegaan .
J. B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Via de AH-Iens actie in onze eigen woonplaats gegeten in dit sfeervolle restaurantje (14 zitplaatsen) op een mooie locatie; de voormalige Waag in Schoonhoven. Als voorgerecht werd gekozen voor de salade met gerookte zalm die samen met de mierikswortelsaus een prima combinatie vormde. En de carpaccio van ossenhaas was zoals je mag verwachten en gelukkig niet te dun gesneden. Beide voorgerechten waren goed van temperatuur, dus niet te koud.
Ook de hoofdgerechten smaakten prima. De stukjes runder- en varkenshaas aan een spies waren mooi rosé gegrild en goed nagegaard. De parelhoen was heerlijk zacht. Zowel het groentegarnituur als de jus/saus waren smakelijk en complementeerde de mooi opgediende borden.
Het nagerecht bestond uit vers fruit, sorbetijs en een frambozen kletskop en liet de ingeslagen weg van de chef-kok zien. Goede producten, geen gecompliceerde gerechten en/of combinaties, maar alles wel prima en met smaak bereid.
Toch nog een verbeterpuntje: ik raad aan de stroeve schaaltjes van het voor- en nagerecht te vervangen.
De bediening was vriendelijk en attent. Gelukkig werd ons niet het inmiddels gebruikelijke 'Geniet ervan' opgedragen. Nee, dan hoor ik liever het voorstel om het opdienen van de nagerechten nog even uit te stellen.
Voor ons was het erg dichtbij, maar dit restaurant is zeker een omweg waard. We komen hier zeker nog eens terug en snappen nu waarom het terras op warme zomerdagen altijd vol is.
azuidwijk .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
zeer bijzondere locatie, vriendelijke bediening en lekker eten voor een redelijke prijs. parkeren om de hoek en je zit naast het zilvermuseum.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten in een knus klein restaurantje. Zeer zeker voor herhaling vatbaar. Bediening was jong en erg vriendelijk.
anjaoosterwijk .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
voorgerecht smakelijk, de spies bij hoofdgerecht zou beter kunnen, vis was goed, toetje lekker

geen grote zien, vriendelijke service
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Gegeten met AH- Iens actie: keuze uit 3 voor-, 4 hoofd- en 1 nagerecht.
De carpaccio viel tegen: zeer flauwe ossenhaas, die met oude kaas snippers en een mayonaise-achtige dressing (geen truffelolie) moest worden opgepept. Je proeft meer mayo en kaas dan ossenhaas en helaas waren de pijnboompitten niet geroosterd en wat doet die grote toef sla en cherrytomaatjes op de carpaccio?

Het (royale stuk) parelhoen was goed gegaard, zonder knapperig huidje met een mooi groentearrangement (peul, sperzieboon, broccoli en wortel met een goede paddenstoelensaus. Helaas ook hier weer de aardappelmeel patatten, terwijl zo'n parelhoentje met lekkere gebakken krieltjes veel beter af is.

Het nagerecht: een bolletjes ijs met slagroom en verse vruchten was lekker. Het eten is goed, maar niet meer dan dat en voor 33,50 per couvert mag meer finesse verlangd worden.
De bediening was correct, daar is helaas alles mee gezegd, misschien ontbreekt het de jonge bediening aan gastheren/vrouwen ervaring. Met wat meer hartelijkheid en aandacht voor de gast wordt het gezelliger. Toiletgang is een lastige; een vrij steile draaitrap waarvan deels de leuning ontbreekt en een heel krap toilet, bepaald onhandig voor hen die slecht ter been zijn. Het is goed toeven op het terras van De Waag, geen last van het verkeer en goede zitplaatsen uit de wind.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
In een zonovergoten Schoonhoven lunchen op het gezellige terras van De Waag. Mooi oud gebouw dat er heel goed onderhouden uitziet. Het terras dat uitziet op de haven met haar winkeltjes maakt het decor compleet.
Gekozen uit de uitgebreide (lunch)kaart waarvan de bediening keurig kon uitleggen hoe bepaalde gerechten geserveerd worden. Lekkere garnalenkroketten gegeten en ook de garnalen in hete olie waren goed.
De bediening was prompt en gezellig.
v_koolwijk .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Erg gezellig op het terras buiten en prima bediening!
Een avondje gezellig lekker eten bij De Waag is echt een aanrader!
Wij gaan zeker nog een keer terug!
slagtertops .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het terras was erg vol, de indruk kregen we dat de keuken het aantal "AH'" menu's niet aan kon.
Het duurde vrij lang, we vonden het eten vrij machtig/vet en hebben bij de Waag weleens lekkerder gegeten.