De Waag

Dam 9 2871 CS Schoonhoven Nederland Kaart

Over het restaurant De Waag

Historisch weeghuis in Schoonhoven

Eethuis De Waag is een gezellig restaurant in het oude centrum van de zilverstad Schoonhoven. Je kunt hier terecht voor een borrel, lunch, diner, maar ook gewoon voor een vers gezet kopje koffie. Op de menukaart vind je een gevarieerd aanbod van seizoensgebonden gerechten. In de winter zit je in de laatst overgebleven Waag van de Krimpenerwaard warm bij en in de zomer kun je tot ’s avonds laat gezellig naborrelen op het deels verwarmde terras. Het historische pand diende vroeger als een weeghuis waar hennep werd gewogen dat bestemd was voor de touwslagerij.

Meer informatie over restaurant De Waag

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
m22el L.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Duinenstrand .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prima prijs kwaliteitsverhouding, aardige bediening, heerlijk en gezellig gegeten op een prachtig Hollands pleintje.
We komen vast weer terug als we in de buurt zijn.
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten bij De Waag. Alleen waren de groenten nu wel erg hard. Ik houd van beetgaar, maar hier kon zelfs mijn mes niet doorheen. Geen reden om niet meer te komen, dus......tot de volgende keer.
G.lutterman L.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Fijn buiten gezeten en genoten van de heerlijke gerechten. Prima ga zo door. Zowel a la carte als de AH keuze was ruim vodoende.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Wij hebben er lekker gegeten en deze lokatie is voor herhaling vatbaar. Bediening was vriendelijk en wij werden op verzoek vlot bediend.
liesbeth F.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
we hebben lekker gegeten, carpaccio en tomatensoep en vlees was heerlijk, goede kwaliteit alleen vonden wij het jammer dat er zo weinig groente bij zat, 1 bakje salade maar, toetjes smaakten ook heerlijk, de chardonnay was prima, De Waag is een aanrader en voor herhaling vatbaar.
agversluys .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Prachtig gelegen in het oude centrum met uitzicht op haven en oude haven. Groot terras waar het goed vertoeven was. Vlotte bediening en goede kwaliteit van eten.
A.C. O.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wij hebben met onze familie uit Zuid-Afrika heerlijk gegeten bij Restaurant De Waag. Vanwege het warme weer konden we gebruik maken van het mooie terras (in het toeristische Schoonhoven).
Bob K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
We hebben lekker gegeten bij de Waag, vooraf erg goede carpaccio met Boerenkaas, een uitstekende combinatie.
Als hoofdgerecht hadden wij de zalm en tournedos met pepersaus. Erg goed vlees maar erg weinig saus.

Als nagerecht soesjes met vanille ijs en slagroom, ook dit was uitsttekend.

Wij komen weer eens terug.
Hanneke L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Eenvoudige gerechten, wel goed bereid. Meer eetcafesfeer dan restaurant. Met Ah kaart was de prijs prima maar omzonder te kaart 34,50 te vragen is teveel. Er was geen speciaal AH menu, kon gewoon van de kaart bestellen dat is zeker een pluspunt.
reinakkerman .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Er was voldoende keuze, meer dan we op internet verwachtten. Het eten was heerlijk en ruim voldoende. Een prima eetgelegenheid
fredendiniejansen .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
eten prima. verzorging prima. zeer goede locatie kwaliteit prijs verhouding was ok. wij hebben genoten van het goede eten
F. V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Mooie ligging , lekker gegeten, een aanrader, gaan we zeker nogmaals eten en als het mooi weer is een mooi buiten terras
galink .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het restaurant is gevestigd in de oude Waag. Binnen vind je nog veel terug van het oude interieur. De aankleding is eenvoudig maar gezellig. De bediening is vlot en vriendelijk. er wordt goed geluisterd naar wat je wel en niet kunt eten en daar wordt ook echt rekening mee houden. Onze varkenshaas was perfect gebakken (nog lichtrood vanbinnen) en de combinatie met brie en rode wijnsaus was uit de kunst.
Jammer dat mijn mes wat minder scherp was maar verder een aanrader!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Prima zaak goed eten en prima bediening, zeer tevreden
Quinnie H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een knus restaurantje. Ik was er o.a. met mijn moeder die een soms lastig dieet moet volgen en daarom maar niet meer uit eten gaat. Er is met alle dieetwensen rekening gehouden en mijn moeder heeft genoten. De Waag is een aanrader.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Vandaag gereserveerd via Iens website voor een tafel voor 4 personen. Keurig bevestiging gekregen via mail en ook nog een pushbericht/agenda reminder.
Vanuit Gouda naar Schoonhoven gereden. Bij aankomst bleek restaurant gesloten. Wat een deceptie.
Myrthe V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gedineerd met een vriendin die glutenvrij moet eten, hier werd heel erg goed rekening mee gehouden. Ondanks het enigszins beperkte AH restaurantactie menu was er een hoop mogelijk voor haar, zelfs de patat was gefrituurd in vet waar geen glutenhoudende producten in hebben gezeten. Het eten zelf was weer heerlijk, de ontvangst en bediening zeer vriendelijk, en de inrichting knus, doch een klein beetje krap.