Over het restaurant De Vrouwenpoort

Culinaire oase in het centrum van Leeuwarden

Aan de rand van de Westerplantage is Restaurant De Vrouwenpoort gevestigd. Hier kun je altijd aanschuiven voor een kopje koffie, een lekkere lunch, een snelle borrel of een uitgebreid diner. De vriendelijke bediening ontvangt je met open armen en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. In de keuken wordt ook hard gewerkt en de chef ziet erop toe dat alleen de mooiste producten bij jou op tafel belanden.

Meer informatie over restaurant De Vrouwenpoort

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:30

Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
De ontvangst was hartelijk. We hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was goed. Met de AH-actie mocht je gewoon van de kaart kiezen wat je zelf wilde hebben. Zeker een aanrader om naar toe te gaan.
Gerrit Jan F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Voor de tweede keer bij de vrouwenpoort gegeten.
Uitgebreide keuze in alle gangen en zelfs week gerecht.
Prima en vlotte bediening en heerlijk warm kwam het op tafel. Voldoende qua hoeveelheid, uitstekend qua smaak.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik kwam binnen en wist het meteen: hier kom ik vaker! Zo gezellig, ik voel me direct thuis...
Heerlijk gegeten er was zelfs een veganistische keuze. De porties waren ruim voldoende...ik kon het niet op.
Hier komen we zeker terug! Het was een zeer genoeglijke woensdagavond en het zat al behoorlijk vol...
jackelien W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten gisteravond in de Vrouwenpoort. De Winterse geitensalade was verrassend lekker en divers aan smaken. En het hoofdgerecht was een malse haas met een heerlijke saus. De keuze aan gerechten was aantrekkelijk en stond op een schoolbord. We werden vriendelijk en attent bediend.
Erg knusse plek om gewoon GOED en gezellig te dineren.
alie O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima ervaring. Zie ook voorgaande kwalificaties.
De Noordzeebaars smaakte erg goed.
De zitruimte iets te krap.
Iets te lang wachten op dessertkaart.
Aan te bevelen.
hwvanboekel1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
we gebruikten de AH-actie en konden uit de volledige kaart kiezen. Leuke gerechten aangepast aan de periode van het jaar.
Marten G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gezellig en sfeervol restaurant. Goede en snelle bediening zonder lang te hoeven wachten. Eten was heerlijk, en zeker voldoende, zeer goede keuken. Al met al een aanrader voor de bezoekers van Leeuwarden. Goede lokatie in het centrum van de stad.
jaap K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
gister woensdag 28december gegeten perfect zeer smakelijk leuke bediening en een heerlijke vis schotel met alles erop en eraan voor herhaling vatbaar.en goede wijnen ,ik kreeg nog als afscheid een rode mee. SUPER.
Anton W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hadden eerst brood met 4 verschillende "smeersels" besteld. Helaas kwamen de voorgerechten al terwijl we pas halfweg met het brood waren. Terug gestuurd (waren gelukkig koude voorgerechten). Later moesten we er om vragen. Daarna werd een hoofdgerecht geserveerd dat niet besteld was. Aangeboden het geleverde hoofdgerecht op te eten (met korting. Kon niet). Mijn metgezel had haar bord al bijna leeg. Bediening biedt aan dit gerecht terug te nemen en in 3 minuten (!!!) het bestelde (een medium rare biefstuk) op tafel te brengen. Dat aanbod maar afgeslagen. Er kwam geen enkel aanbod; nog geen gratis kopje koffie. Dus geen hoofdgerecht en snel vertrokken. Helaas niet al te constructief. Bediening rammelt.
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen donderdag onwijs lekker gegeten bij de Vrouwepoort! Was hier zelf nog nooit geweest maar na alle lovende recensies gelezen te hebben zeer enthousiast. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door een gezellig team aan personeel. Erg aardige dame in de bediening, legde het eten perfect uit en gaf goed wijn advies bij de gerechten! Als voorgerecht de proeverij van zalm en als hoofdgerecht de heerlijke vis papillote met verse groentes gehad! Tot slot het kaasplankje genomen met een heerlijke grapa. Een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding is top, aanrader tafeltje bij het raam.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Mijn man had het stoofpotje van het hert. Helaas was het vlees niet lang genoeg gestoofd en was wat aan de droge kant. Ik had het wild zwijn. Goed gebakken maar ook iets te droog. Opmerking voor de keuken: sla als garnituur is niet altijd lekker. Zeker niet bij wildgerechten.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Zoet zoet zoet! Zelfs een wildstoofpotje smaakt hier naar suiker. Zoet wild met een zoet peertje waarbij een nog zoeter sausje en zoete rode kool. Een kindermenu!
Erik .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Ik begrijp de goede beoordelingen totaal niet. Ik heb de laatste jaren nergens zo onsmakelijk gegeten als hier. Twee gerechten geproefd ('verse' vis Papilotte en de Irish Angus) en beiden waren écht niet lekker. Alles erg flauw van smaak en geserveerd zonder sauzen. Maar de vis was wel een dieptepunt, rook wel heel erg vies en zag er onaantrekkelijk uit. Daarnaast is het interieur al tig jaren onveranderd en hangt er een rioollucht in de ruimte waar de garderobe en toiletten zijn ondergebracht. Dan kom je al niet leuk binnen. Voor ons niet weer!
vegetarie .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Last minute gereserveerd, waardoor veganistisch voor de kok niet haalbaar was. Lichte teleurstelling, ik had verwacht dat juist dit eetlokaal waar zoveel lovende berichten over bestaan er wel een optie voor zou hebben. Volgende keer ruim van tevoren reserveren. Voor mij was het geen probleem om vegetarisch te eten. Gelukkig wordt gewerkt met biologische ingrediënten. :)
De tomatensoep en Linzenburger waren heerlijk! De tiramisu na vond ik tegenvallen. Te veel slagroom (erdoor en ook nog een hele toren ernaast) en daardoor erg vettig. Ik miste de volle mascarpone en ei smaak. Toegeven: Hij was best lekker, ik ben gewoon heel erg kritisch op tiramisu.
Service was prima, sfeer goed. Leuk om weer eens geweest te zijn.
Teartse V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Ontvangst, ambiance en bediening prima. Over het eten waren we minder tevreden. Allemaal erg vet en we misten een warme groente bij de garnering. Verder werd er niet, wat ik Frankrijk bijv. heel normaal is, een karaf kraanwater aangeboden. Verder worden de prijzen van de drankjes, niet alleen hier, wel erg absurd. Ik vind €4,25 voor een klein glaasje huiswijn toch wel erg veel!
Jannette A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben lekker gegeten maar de communicatie was niet super. En er werd niet vaker gevraagd of we meer drinken wilden hebben.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Hier heerlijk gegeten met de AH kaart. Gezellig restaurant, beetje de stijl van een eetcafé. Hartelijke bediening die je meteen het gevoel geeft welkom te zijn. De zaak zat behoorlijk vol, naar de bediening bleef attent en reageerde snel. Eenvoudige kaart, maar alle gerechten waren zeer smakelijk, met voldoende groente en een grote puntzak frites. Helaas was de tarte tatin in 1 van de nagerechten taai. Alle wijnen zijn ook per glas te krijgen. Prettige zaak en zeker aan te raden om er binnen te stappen.
An K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We hadden 2 AH kaarten en een extra betaalde persoon erbij. . Voor de AH kaarten moest ik 2 x couvert kosten ad €5.- betalen. Dhr v/d Meer vertelde dat het reserveringskosten zijn. Dit is heel vreemd. Bij andere restaurants rekenen ze NIETS..
ik vermoed dat ze iets meer willen verdienen, vanwege deze actie.
De vorige keer toen ik daar met AH dinerbon at, stond dit niet op de rekening..
Jammer ...
HansDorsman .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
We vonden het een gezellig en warm restaurant. De bediening was vriendelijk en het eten voortreffelijk. Het was buiten koud en je kon binnen heerlijk warm wegkruipen.
info225 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Mochten met ah-bon kiezen wat we wilden. Lekker gegeten al paste het garnituur wel bij het konijn, maar niet bij de vis. Aardige en geduldige bediening.