Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant De Vrouwenpoort

Culinaire oase in het centrum van Leeuwarden

Aan de rand van de Westerplantage is Restaurant De Vrouwenpoort gevestigd. Hier kun je altijd aanschuiven voor een kopje koffie, een lekkere lunch, een snelle borrel of een uitgebreid diner. De vriendelijke bediening ontvangt je met open armen en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. In de keuken wordt ook hard gewerkt en de chef ziet erop toe dat alleen de mooiste producten bij jou op tafel belanden.

Meer informatie over restaurant De Vrouwenpoort

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00

Lunch op aanvraag

liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
heerlijk gegeten en goede bediening, komen gauw weer !
Hallo, dank voor de recensie. U beschrijft het geheel als duur, daar willen we graag wat aan doen c.q. veranderen indien mogelijk. Met vriendelijke groeten.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Goed gegeten in een gezellige omgeving en zeer vriendelijke bediening!
j.h.doeven .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een warme ambiance met attent personeel. Een prima ontvangst. Na verloop van tijd was er een volle bezetting van het restaurant, maar het geluid bleef rustig,we konden goed met elkaar blijven communiceren. Ligging in Leeuwarden erg mooi. Bediening zorgvuldig en attent. We hebben heerlijk gegeten. We maakten gebruik van de AH-bon, maar dat was niet te merken. De keus uit de hele kaart was mogelijk.
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten!
reginavanderstraeten .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
heerlijk gegeten. mochten gewoon van de kaart kiezen. goulashsoep was lekker heet en pittig. ook de hoofdgerechten waren heerlijk, alleen mag er wel wat meer groenten gegeven worden, was nu alleen slamelange.
bij dessert kregen we de kaart, 1 tiramisu en 1 spaanse koffie, pas bij het afrekenen kreeg ik te horen dat de koffie geen dessert is en er dus geen gratis dessert was. Nou dat mogen ze dan ook wel vroeger zeggen.
CaroleM .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wat had een gezellige avond uit had moeten zijn, eindig bij een fiasco bij de kassa. Wij hadden online voor de AH gratis 2e driegangenmenu geboekt. Bij binnenkomst vermeld dat wij hadden een AH arrangement, met het kiezen van de menu had de meisje vermeld dat we van alles kunnen kiezen voor de AH arrangement. Voor het dessert had mijn man een Irish Coffee bestelt, dat hoorde niet bij het AH arrangement zegt het meisje, prima.
Bij de kassa hoorde ik dat ik moet euro 86 betalen, dus zo gedaan met mijn Mastercard. Toen krijgt ik de de rekening, zij had de AH arrangement niet afgehaald.
Hoe kunnen we dit oplossen vraagt ik? Dat kan niet zegt zij, ik wist niet dat jij een AH arrangement had en je kan niet met een creditcard betalen bij een AH.
Toen heeft zij iemand uit de keuken gehaald, de mevrouw van de keuken ging door over hoe schandalig het was dat zij moet 10% commissie aan Mastercard betalen en alle andere zaken dat ik hoeft niet te weten.
Eindelijk heeft zijn mij euro23 terug gegeven voor de 2e menu, minus 10% kosten voor gebruik van een creditcard euro 8,60. Dus van mijn rekening van euro 86, heb ik 14,40 terug gekregen.
Wij hebben overal heerlijk gegeten met de actie, inclusief eerder bij de Vrouwenpoort. Laatste keer bij De Vrouwenpoort heb ik euro 57 met de creditcard betaald, dus dit was een hele duurde actie.

De klant is niet koning bij de Vrouwenpoort.
WandaBon .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Vanaf binnenkomst een welkom gevoel. Ruime keuze uit de hele kaart ondanks de ah-restaurant-actie. Prettige, lieve bediening. Heel attent ook. Per abuis moesten we iets langer wachten op de Irish coffee. Dit werd met persoonlijke excuses en extra, overigens heerlijke bonbons goed gemaakt. Ondanks dat vrijwel alle tafels bezet waren, een zeer goede akoestiek! Een hele fijne avond met heerlijk eten!
Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
De ontvangst was hartelijk. We hebben hier heerlijk gegeten en de bediening was goed. Met de AH-actie mocht je gewoon van de kaart kiezen wat je zelf wilde hebben. Zeker een aanrader om naar toe te gaan.
Gerrit Jan F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Voor de tweede keer bij de vrouwenpoort gegeten.
Uitgebreide keuze in alle gangen en zelfs week gerecht.
Prima en vlotte bediening en heerlijk warm kwam het op tafel. Voldoende qua hoeveelheid, uitstekend qua smaak.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik kwam binnen en wist het meteen: hier kom ik vaker! Zo gezellig, ik voel me direct thuis...
Heerlijk gegeten er was zelfs een veganistische keuze. De porties waren ruim voldoende...ik kon het niet op.
Hier komen we zeker terug! Het was een zeer genoeglijke woensdagavond en het zat al behoorlijk vol...
jackelien W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten gisteravond in de Vrouwenpoort. De Winterse geitensalade was verrassend lekker en divers aan smaken. En het hoofdgerecht was een malse haas met een heerlijke saus. De keuze aan gerechten was aantrekkelijk en stond op een schoolbord. We werden vriendelijk en attent bediend.
Erg knusse plek om gewoon GOED en gezellig te dineren.
alie O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Prima ervaring. Zie ook voorgaande kwalificaties.
De Noordzeebaars smaakte erg goed.
De zitruimte iets te krap.
Iets te lang wachten op dessertkaart.
Aan te bevelen.
hwvanboekel1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
we gebruikten de AH-actie en konden uit de volledige kaart kiezen. Leuke gerechten aangepast aan de periode van het jaar.
Marten G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gezellig en sfeervol restaurant. Goede en snelle bediening zonder lang te hoeven wachten. Eten was heerlijk, en zeker voldoende, zeer goede keuken. Al met al een aanrader voor de bezoekers van Leeuwarden. Goede lokatie in het centrum van de stad.
jaap K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
gister woensdag 28december gegeten perfect zeer smakelijk leuke bediening en een heerlijke vis schotel met alles erop en eraan voor herhaling vatbaar.en goede wijnen ,ik kreeg nog als afscheid een rode mee. SUPER.
Anton W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We hadden eerst brood met 4 verschillende "smeersels" besteld. Helaas kwamen de voorgerechten al terwijl we pas halfweg met het brood waren. Terug gestuurd (waren gelukkig koude voorgerechten). Later moesten we er om vragen. Daarna werd een hoofdgerecht geserveerd dat niet besteld was. Aangeboden het geleverde hoofdgerecht op te eten (met korting. Kon niet). Mijn metgezel had haar bord al bijna leeg. Bediening biedt aan dit gerecht terug te nemen en in 3 minuten (!!!) het bestelde (een medium rare biefstuk) op tafel te brengen. Dat aanbod maar afgeslagen. Er kwam geen enkel aanbod; nog geen gratis kopje koffie. Dus geen hoofdgerecht en snel vertrokken. Helaas niet al te constructief. Bediening rammelt.
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Afgelopen donderdag onwijs lekker gegeten bij de Vrouwepoort! Was hier zelf nog nooit geweest maar na alle lovende recensies gelezen te hebben zeer enthousiast. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door een gezellig team aan personeel. Erg aardige dame in de bediening, legde het eten perfect uit en gaf goed wijn advies bij de gerechten! Als voorgerecht de proeverij van zalm en als hoofdgerecht de heerlijke vis papillote met verse groentes gehad! Tot slot het kaasplankje genomen met een heerlijke grapa. Een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding is top, aanrader tafeltje bij het raam.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Mijn man had het stoofpotje van het hert. Helaas was het vlees niet lang genoeg gestoofd en was wat aan de droge kant. Ik had het wild zwijn. Goed gebakken maar ook iets te droog. Opmerking voor de keuken: sla als garnituur is niet altijd lekker. Zeker niet bij wildgerechten.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Zoet zoet zoet! Zelfs een wildstoofpotje smaakt hier naar suiker. Zoet wild met een zoet peertje waarbij een nog zoeter sausje en zoete rode kool. Een kindermenu!
Erik .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Ik begrijp de goede beoordelingen totaal niet. Ik heb de laatste jaren nergens zo onsmakelijk gegeten als hier. Twee gerechten geproefd ('verse' vis Papilotte en de Irish Angus) en beiden waren écht niet lekker. Alles erg flauw van smaak en geserveerd zonder sauzen. Maar de vis was wel een dieptepunt, rook wel heel erg vies en zag er onaantrekkelijk uit. Daarnaast is het interieur al tig jaren onveranderd en hangt er een rioollucht in de ruimte waar de garderobe en toiletten zijn ondergebracht. Dan kom je al niet leuk binnen. Voor ons niet weer!