Over restaurant De Vrouwenpoort

Culinaire oase in het centrum van Leeuwarden

Aan de rand van de Westerplantage is Restaurant De Vrouwenpoort gevestigd. Hier kun je altijd aanschuiven voor een kopje koffie, een lekkere lunch, een snelle borrel of een uitgebreid diner. De vriendelijke bediening ontvangt je met open armen en zal zorgen dat het je aan niets ontbreekt. In de keuken wordt ook hard gewerkt en de chef ziet erop toe dat alleen de mooiste producten bij jou op tafel belanden.

Meer informatie over restaurant De Vrouwenpoort

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:30

Voordelig
An K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We hadden 2 AH kaarten en een extra betaalde persoon erbij. . Voor de AH kaarten moest ik 2 x couvert kosten ad €5.- betalen. Dhr v/d Meer vertelde dat het reserveringskosten zijn. Dit is heel vreemd. Bij andere restaurants rekenen ze NIETS..
ik vermoed dat ze iets meer willen verdienen, vanwege deze actie.
De vorige keer toen ik daar met AH dinerbon at, stond dit niet op de rekening..
Jammer ...
HansDorsman .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
We vonden het een gezellig en warm restaurant. De bediening was vriendelijk en het eten voortreffelijk. Het was buiten koud en je kon binnen heerlijk warm wegkruipen.
Info225 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Mochten met ah-bon kiezen wat we wilden. Lekker gegeten al paste het garnituur wel bij het konijn, maar niet bij de vis. Aardige en geduldige bediening.
Teun S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Goede sfeer, lekker eten. Aankleding van het restaurant geeft een intieme sfeer. Kwam hier al vaker en zal zeker blijven komen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
goed restaurant, vriendelijke bediening prijs/kwaliteit OK (AH restaurant actie) waarom een recensie 120 tekens moet bevatten snap ik niet
Bvhamont .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Gezellig restaurant, met een leuke en vlotte bediening. Goede kaart, met een beperkte en actuele keuze. Een aanrader voor als je in Leeuwarden bent
Hvanstralen .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bij aankomst moesten we even wachten i.v.m. drukte, maar dat werd veraangenaamd door ons op een rustige plek te laten wachten waar we al vast een drankje konden nuttigen en een broodplankje. Hier konden we ook al onze keuze maken, heel handig. Het eten was voortreffelijk en ook de bediening was prima en attent. Als voorgerecht had ik een Thaise kippensoep welke lekker pittig was en goed gevuld. Als hoofdgerecht filet van dorade op de huid gebakken, heerlijk mals. Ook de bijgerechten waren prima op smaak en voldoende, Mijn tafelgenoten waren ook te spreken over hun gerechten.Carpaccio zalm/heilbot en salade geitenkaas waren prima. Als hoofdgerecht hadden zij Irish angus en waren hierover erg tevreden. Al met al een zeer geslaagde avond.
P V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijk personeel. Mooie locatie.
De gerechten waren verrassend aangepast aan he seizoen; herfst. Zowel de basis ingrediënten als de details! een aanrader, voor zowel jong als oud. Ik ga zeker nog een keer
Molenaar7 M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH iens actie. Je mag van de hele kaart kiezen (3 gangen). De goedkoopste gerechten zijn dan gratis. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Vrouwenpoort. Het is een gezellig restaurant. De bediening was jong maar goed, attent en vriendelijk. Als voorgerecht aten wij carpaccio van hert. Erg smaakvol en goed op temperatuur. Als hoofdgerecht kozen wij het wild zwijn. Heerlijk mals vlees. Ook de garnituur (friet, salade en aardappelgratin) was ruim voldoende. Als nagerecht crème brûlée en vanilleroomijs met rood gepureerd fruit. Ook lekker alleen jammer dat de slagroom uit een spuitbus komt. En ik zag , toen ik alweer thuis was, dat ze 7 euro voor de crème brûlée hebben gerekend terwijl er op de kaart 6 euro staat. Een tikfoutje denk ik...Ook is er 4 euro voor brood met olijfolie en kruidenboter gerekend terwijl de jongedame van de bediening ons vertelde dat we wat brood met olijfolie bij de carpaccio zouden krijgen (dat hoorde bij de carpaccio zei ze) en dat ze de kruidenboter er wel even bij ' regelde'. Beetje jammer dat het dan toch berekend is...
Bettiehubbeling .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijk bruin cafe sfeer. Bijzonder attente en fantastische bediening. Met de ah-actie mochten we zelf van de hele kaart kiezen. We kregen geen apart ah-menu, omdat ze vonden zich anders niet goed te kunnen "voorstellen" aan de klant met wat ze in huis hebben. Met een pluim voor de kok en een voldaan gevoel verlieten we de zaak, om nog eens terug te komen in de rustige gezellige warme sfeer.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het is altijd gezellig om in de Vrouwenpoort te dineren. De sfeer is goed, de eigenaar bijzonder aardig en het personeel beleefd en voorkomend. We hebben genoten!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijke gerechten van zeer verse producten. Goede ontvangst en snelle service, maar sfeer die enigszins tegenviel. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Minder geschikt voor gezinnen met jonge kinderen, gelet op het aanbod voor kinderen.
Leo N.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Restaurant met prima ambiance, hartelijke ontvangst en bij vertrek. Zeer correcte en attente bediening.
Kortom een fantastische avond uit. Eten was uitstekend.
Marit W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We waren hier met de AH-ACTIE, maar komen hier ook vaker.
Vrouwenpoort is altijd gezellig en ze serveren een goede hap en wijnen.

Voor de actie kun je gewoon van de kaart kiezen en is het goedkoopste gerecht gratis.
Deze keer vielen de voorgerechten wat tegen (parelhoen in parmaham en de proeverij van zalm). Wel lekker, maar niet echt bijzonder. Dit werd gecompenseerd met het hoofdgerecht: stoofpotje van wild zwijn. Die was erg goed. En ook het dessert van de dag (chocoladetaart met roomijs) was erg lekker.

De service en vriendelijkheid ook prima. Al met al weer een fijn avondje Vrouwenpoort.
Wanting L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben bij De Vrouwenpoort gegeten met de AH-restaurantactie. Dit is een zaak is waar we regelmatig terug zullen komen. De gerechten zijn uitstekend en divers. Men proeft dat de kok haar vak goed verstaat. Een van ons kwam na het voorgerecht pas achter dat ze moest vertellen dat ze allergisch was voor rozemarijn. De bediening ging alles gelijk uitzoeken en de kok kwam zelf naar onze tafel om er zeker van te zijn dat de kruid niet in het gerecht zat dat de allergische had gegeten. Dit ervoeren wij als betrokken en fijne service. Ze hebben ook eenuitgebreide wijnkaart waar we graag een andere keer iets uit kiezen. Verder was de bediening vlot en de lokatie perfect.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Super Heerlijke gerechten (3 gangen) zeer vriendelijke en vlotte bediening. We zaten met z'n vieren in een goede hoek van het restaurant. Kortom genoten, een echte aanrader........!
D.J. H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker gegeten in een gezellig restaurant. Vooraf uiensoep en paddenstoelsoep, een stoofpotje wat we konden voorproeven en kabeljauw op de huid gebakken. Alles geserveerd met friet, heerlijke aardappelpuree uit de oven en salade met een fijne dressing. Als nagerecht roomijs met gepureerd fruit en het dessert van de dag. Vriendelijke bediening, er werd een aantal keren gevraagd of alles naar wens was.
Zeker een restaurant om weer naar toe te gaan.
RobvanDijk5 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor dat het een AH-arrangement was, viel het toch redelijk duur uit. Ze geven geen drie gangen, maar twee. Het dessert moet je wel zelf betalen. Ook de drankjes zijn flink aan de prijs. Zelfs met een gratis diner is € 49 toch wel aardig aan de prijs.
Ericchalla .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na een dagje met de trein naar Leeuwarden met museumbezoek, was het fijn om dit gezellige restaurant te bezoeken. De gerechten waren smakelijk en de menukeuze ruim voldoende. We hebben genoten van deze dag.
Sylvia De Groot .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hebben erg gezellig gegeten. Puntje van aandacht is wel de enorme snelheid waarmee de gerechten worden geserveerd. We hadden het voorgerecht nog niet op of het hoofdgerecht stond al op tafel. Het voelde alsof we snel moesten ophoepelen, terwijl de sfeer juist heel gemoedelijk is in de Vrouwenpoort.