De Vrouwe van Stavoren

Meer informatie over restaurant De Vrouwe van Stavoren

6,4
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
In geen tijden zo slecht gegeten. Het Vispotje met zalm en witvis leek nergens op, de roux smaakloos en saai. De meisjes van de bediening waren gehaast, de wijn maar even zelf proeven en schenken. Advies: overslaan dit restaurant
Joyceik .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Mooie ambiance. Helaas op het verkeerde been gezet door de uitstraling en drukte op het terras. Het eten is middelmatig en de prijzen van de maaltijden zijn daarom niet in verhouding. Het lag niet aan de hoeveelheid, maar aan de simpelheid van de gerechten. De prijzen zouden gemiddeld 4 euro per gerecht lager moeten zijn om naar waarde te zijn.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
We zitten inmiddels een uur. Met moeite wat te drinken gekregen. Moeten vragen om het voorafje (stokbrood met kruidenboter). Vervolgens krijg je een klef half afgebakken stukje stokbrood. Ben benieuwd naar de rest van de maaltijd. Als het al gaat komen. Personeel lijkt niet in de gaten te hebben hoe het hoort. Ligt hier een glas jus d'orange over de tafel en het raam. En er gebeurd niets! Ook onze glazen zijn al enige tijd leeg. En we zitten in het zicht. Bijna de enige klanten binnen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wat een mooie locatie met uitzicht op het standbeeld van De vrouwe van Stavoren.
Grote zaak waarin wat structuur ontbreekt hetgeen door een absoluut niet in het horeca vak bekwaamde charmante jonge Friezin geweldig opgelost werd.
Een natuur talent!
De keuken moet echter opletten de tournedos met pepersaus heeft duidelijk behoefte aan een eigen inbreng en niet die van een bekende sauzenmaker.
De soep was daarentegen heerlijk en ambachtelijk dus het kan wel.

Hier valt nog een hoop te winnen, maar kan gezien de mensen en de locatie niet zo moeilijk zijn.

Succes en tot later.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
" 't Heeft denk ik alles met dat kleine beetje extra en/of aandacht en service te maken dat geheel ontbreekt", schreef ik eerder. Omdat de buurman er mee gestopt is toch maar weer een poging gewaagd. Enig enthousiasme en betrokkenheid van serveersters was niet beter. Wel goed gegeten. Er stond paling op het menu. Mmmmmmmmmmmmmmm. De paling was wat aan de dunne kant, maar misschien daarom wat meer stukjes. Ondanks de goede smaak miste ik die heerlijke beet. Voor mij voldoende, maar zeker geen culinaire hoogvlieger.
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Mooi restaurant met uitzicht op de haven van Stavoren. Pistolet Kaas en pistolet met mozarella besteld. Erg lekker en heel ruime porties. Personeel is inderdaad jong maar leek alles goed onder controle te hebben (het terras zat helemaal vol). Prijzen zijn wel hoog maar de ruime porties maken dit goed. Het publiek op het terras was zeer netjes gekleed en zeker 50+. In onze fietskleding vielen hierdoor wel wat uit de toon.
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Het positieve van dit restaurant is het terras met uitzicht op de binnenhaven van Stavoren. Ook aan de achterzijde is een mooi terras, waar je keurig door de beplanting uit de zon wordt gehouden. Omdat daar echter niemand zat kozen wij voor de voorkant.Het eten krijgt een voldoende als het om de kwaliteit gaat, zij het dat de tournedos meer doorbakken was dan we hadden afgesproken.
Quantitatief: we kregen met zijn drieëen een bakje frites dat voor 1 persoon al klein is te noemen.Jammer!!. We vroegen een paar keer een supplement en daar werd Door het overigens vriendelijke personeel niet moeilijk over gedaan.Ik begrijp niet waarom er niet meteen voor 3 personen frites op tafel komt.
De wijnkaart had zeer weinig te bieden, maar wellicht voor de doelgroep van dit restaurant voldoende. .
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Lunch bij de Vrouwe van Stavoren. We bestelden scholfilet en (van de dinerkaart) gebakken paling. Scholfilet werd geserveerd als plateservice. Compleet en gewoon goed. De gebakken paling werd gebracht met zeer uitgebreid garnituur, frites, gebakken aardappels, warme groenten en een kleine salade. De paling was goed gebakken en ook lekker. Ze was bij het serveren goed warm, maar werd daarna - gelet op het grote oppervlak van de mootjes paling - vrij snel koud. Waarom dit gerecht niet laten bestaan uit twee na elkaar gebakken halve porties die als snel opvolgende “gangen” worden geserveerd?
Bediening was vriendelijk en voorkomend.
Arjen_de_Proever .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Als start hadden we vers stokbrood met tapenade. Erg lekker! Dit was buiten op het terras met schitterend uitzicht. Later op de avond werd het fris en dus verhuisde wij naar binnen.
Er waren 25 mensen in het restaurant. Echter bleek na lange tijd dat er maar 1 kok in de keuken was en dat was te merken aan de kwaliteit van het eten. De bediening deed erg zijn best maar erg jong en onervaren. De schol was papperig en de varkenshaas veel te doorbakken. De frieten waren prima. IJs als toetje en koffie waren ook goed.

Kees H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
We lagen met onze boot in de haven, vlakbij dit restaurant. Het eten smaakt goed, maar is simpel en te duur. Uitstraling is er in deze zaak nauwelijks. Hoe wonderlijk dat het eten op zich niet slecht is (wel simpel) en je toch niet met een goed gevoel De Vrouwe van Stavoren verlaat. 't Heeft denk ik alles met dat kleine beetje extra en/of aandacht en service te maken dat geheel ontbreekt. Maar die uitdaging is er waarschijnlijk niet als steeds wisselende watersporters een belangrijk deel van je publiek vormen? En het is niet voor het eerst dat we met dit gevoel deze zaak verlaten. "Herkansing" leverde geen extra punten op.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Eten is van redelijke kwaliteit, niet verrassend of spannend. Soms wel stevig aan de prijs, vegetarisch EUR 18,95 voor de gevulde loempia is teveel voor het gebodene. Bediening kwam wat onervaren over maar wel heel vriendelijk.
Van het decor is de houdbaarheidsdatum al geruime tijd verstreken. Op het terras gaat het nog wel, prachtig uitzicht over de haven. Binnen is het een ander verhaal, met name de toiletgroep zou nodig vernieuwd moeten worden. Ook de voorzijde van het pand kan een renovatie gebruiken.
Ghost1966 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Leuk terras om te zien, maar de serre is redelijk gedateerd qua aankleding. Uitzicht is prima (op de brug en de haven en dus is het gezellig druk). Het eten is eenvoudig maar best wel goed. We waren met ons drieën. 1 maal de gebakken zalm en 2 maal Staverse vispot met witte wijnsaus. Geen warme borden, minpuntje! Hoeveelheden zijn meer dan voldoende. Lekkere begeleidende gerechten (frites, gebakken aardappeltjes, salades en warme groenten). Bediening is vriendelijk, maar leek wat onervaren.
Al met al, niet onaardig, maar het kan een opfrisbeurt gebruiken.
Hanita .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Van onze vrienden kregen we een arrangement cadeau, inclusief een overnachting in een wijnvat. Bijzonder om een keer mee te mogen maken en een nacht logeren in een wijnvat is echt aan te bevelen. Overdag hebben we buiten op het terras kunnen lunchen want het zonnetje scheen lekker. De broodjes waren erg goed, bediening zeer vriendelijk en het terras leuk aangekleed. Het eten in het restaurant daarentegen viel ons een beetje tegen. Ook hier weer heel vriendelijke bediening maar de inrichting en het menu was voor ons, verwende bourgondiers, iets te eenvoudig. Er stonden bijv. schnitzels of gegrilde kip op het menu. De smaak was verder prima maar een volgende keer zou ik zelf voor een andere keuken kiezen. Omdat het eten verder wel goed was heb ik er toch een 7 voor gegeven.
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Slapen in een wijnvat! Dat kan in Hotel Restaurant De Vrouwe van Stavoren. En dat is leuk! We hadden een arrangement cadeau gekregen. Het 4 gangen diner was op zich prima, maar zo ontzettend niet-spannend. Voorgerecht van gerookte zalm, heilbot en paling met als enige garnituur 2 stukjes Honeydew meloen. Het lijkt me zo makkelijk om misschien 3 verschillende bijpassende sausjes te verzinnen of iets. Vissoep was op zich goed van smaak, maar ook hier weer niks speciaals. Vis in het hoofdgerecht was veel te gaar en daardoor behoorlijk droog. En de combinatie van een stuk tiramisu, crème brulee, een bol ijs en wat fruit voor het dessert zie ik ook niet echt. Als het echt alleen om eten gaat zit je hier wel goed, maar als het om Uiteten gaat moet je toch wel niets gewend zijn om dit verrassend te vinden. En volgens mij gaat het daar toch wel een beetje om. Overigens geldt dit alles alleen voor het eten. Ik heb het gevoel dat het menu sinds opa niet veranderd is. De tweede generatie, de huidige eigenaar, doet het denk ik allemaal al 40 jaar precies hetzelfde. En dat is jammer. De 3e generatie in de persoon van een dochter van de in totaal 6 kinderen, doet het hartstikke leuk in de bediening en ook de andere dames zijn zeer gastvrij. Aan de inrichting ligt het ook allemaal niet; het hotel zelf, het restaurant, het terras, de binnentuin, het prachtige uitzicht over de haven van Stavoren en niet te vergeten de gezellige wijnvaten. Tijd volgens mij om plaats te maken voor de volgende generatie. We komen zeker hier nog eens terug, er komen namelijk nog een aantal vaten bij in 2013 en die zouden wat luxer gaan zijn. Of we er nog een keer eten hangt in eerste instantie af van de menukaart.