Over het restaurant De Vroolijke Frans

Rust, ruimte en natuur zijn hier in harmonie met de warmte en gezelligheid bij De Vroolijke Frans. De bediening is uiterst attent en helpt je graag een goede keuze te maken uit het menu, de wijn- en de bierkaart. Mals vlees afkomstig uit de streek, boterzachte vis of rijk gevulde vegetarische gerechten, een weldaad voor de hongerige mens. Houd de agenda in de gaten voor de verschillende optredens in De Vroolijke Frans.

Meer informatie over restaurant De Vroolijke Frans

• : Parkeerplaats

Maandag & Dinsdag Gesloten
Woensdag en donderdag vanaf 17.00 uur
vrijdag t/m Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant De Vroolijke Frans

Guus O.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Je moet er even een stukje voor rijden (ligt ruim buiten Brummen en 's avonds in het donker wel lastig) maar dan krijg je wel lekker eten tegen een zeer redelijke prijs.
We reden er spontaan naar toe na een fietstocht en hadden geluk dat er binnen nog één viertje vrij was. Helaas was het voor ons buiten te fris maar het terras en de "veranda" zagen er ook gezellig uit.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Verjaardagsfeestje gevierd in De Kleine Frans met o.a. een heerlijk 'Broek' warm en koud buffet. Mooi terrasweer, vriendelijke en vlotte bediening. Gemoedelijke sfeer en de accordeonist maakte het nog eens extra gezellig. De kleinsten hadden het naar hun zin in het speeltuintje en de aparte kindertafel met kindermenu was een groot succes. We kregen alleen maar enthousiaste reacties van onze gasten. Kortom: het kon niet beter!
J K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Teleurstellend! Na reservering kregen we een tafel naast de deur waardoor veel tocht door in- en uitlopend publiek. Bovendien erg kleine tafel. Grote groepen aanwezig die de sfeer domineerden. Bediening erg jong en onervaren. Voorgerecht werd te snel opgediend en op het hoofdgerecht lang gewacht. Biefstuk smakeloos en groente niet gaar of snot. De kok kwam twee keer naar tafel naast ons maar negeerde andere gasten. Schijnbaar krijgen vaste gasten meer aandacht. Al met al een teleurstelling en geen tweede keer meer voor ons. In de omgeving is veel beter aanbod tegen gunstigere prijzen.
cees K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
We waren hier nu voor de vierde keer binnen een maand. Iedere keer een warme ontvangst door vriendelijk personeel en een gezellige ambiance.
Wij werden snel voorzien van een flesje huiswijn (Tempranillo, zeer toegankelijk) en een stukje ambachtelijk brood met truffelboter.
Als vooraf een carpaccio van ijsselrund, met rucola, pijnboompitjes, gedroogde tomaat en parmazaan snippers die echt voortreffelijk was en voor mijn vrouw de gamba’s op een bedje van salade met avocado en citroengras, delicieus en prachtig opgemaakt.
Op advies van de ober namen wij beiden een steak van een graan gevoede black angus, hetgeen inderdaad een zeer goede keus bleek te zijn. Een prachtig mals stuk vlees en geserveerd met bakjes salade, groentes, frietjes en aardappels. Als nagerecht nam ik nog de gecarameliseerde appeltjes geserveerd met een bolletje ijs. Al met al super gegeten voor een zeer schappelijke prijs. We gaan snel weer terug. Wel reserveren want het is steeds behoorlijk vol
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Met z'n zessen gegeten op een zondagavond, na het optreden van een leuke tweemans-muziekgroep. Allereerst het restaurant zelf: een heel gezellige uitspanning in het buitengebied van Brummen. Mooie mix van cultuur (muziek), lekker drankje en verrassend lekker eten. De tent zat dan ook goed vol. We gingen voor twee gangen: Ceasarsalade en champignons vooraf. Goed klaargemaakt en smakelijk. Als hoofdgerecht Veluwse eendenborst, biefstuk en maiskip. Zonder uitzondering goed bereid, heerlijk mals. Voldoende garnituur. Vriendelijke bediening. Kortom: gezellig en goed eten.
Gerda E.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vanavond met onze zoon ,schoondochter en kleinkinderen wezen eten. Wat een top restaurant, vriendelijk personeel en het diner was super.
Het was gezellig druk maar je werd niet weg gekeken.
Wij hebben niks aan te merken,zeker voor herhaling vatbaar.
Echt een aanrader.
In 1 woord SUPER!!!!!
Stef2016 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op onze familie(fiets)dag met z'n 9-en heerlijk gegeten in een prima ambiance. Vakkundige en vriendelijke bediening. En dat alles tegen een redelijke prijs. Dit restaurant is een echte aanrader.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Weer eens teruggegaan naar de Vroolijke Frans. Gastvrij ontvangen in een drukbezet restaurant. Goed gegeten, maar ten opzichte van de vorige keer op details wat kritische noten. Bij de keuze van de kaart prima geholpen door de bediening en op verzoek werd er in de keuken welwillend navraag gedaan naar bepaalde ingrediënten. Heerlijke voorgerechten, champignons in bierbeslag en klassieke carpaccio. Helaas tussen de gangen door een oncomfortabel lange pauze (en de constatering dat de tafel naast ons die gelijktijdig - en ook zonder reservering - binnenkwam aanzienlijk sneller door de gangen ging). De hoofdgerechten op zich prima uitgevoerd, maar de combinatie met de bijgerechten leverde een bijzondere combinatie van smaken op waar ik niet helemaal gelukkig mee was. De combinatie van de ribroast van het varken met honing/mosterd saus en de bijgerechten bestaande uit rozemarijn aardappels en friet met bourgondische kruiden is qua combinatie van smaken niet echt gelukkig. De aangekondigde warme groenten helaas niet op tafel gekregen en de gevraagde karaf water bij de wijn kwam na een reminder richting de bediening op tafel. Ook een bestelling van een drankje ging in de drukte verloren en moest even opnieuw gevraagd worden aan de overigens uiterst vriendelijke bediening. De bon bij het afrekenen mistte enkele consumpties, dit hebben we naar eer en geweten gemeld waarop een correcte bon geleverd werd. Samengevat prima gegeten, maar ten opzichte van de vorige ervaring op de punten service en eten helaas een puntje lager.
Francien V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Onze 45 jarige trouwdag werd gevierd met ons hele gezin bij de Vrolijke Frans. Natuurlijk wel gereserveerd en dat ging allemaal al perfect. Voor 17 personen was de tafel netjes gedekt en stond alles klaar. De keuze voor het menu was gauw gedaan, waarna de prachtige bordjes door iedereen lekker werden leeg gegeten. Wat een sfeer, prima vrolijke en attente bediening. Iedereen kreeg de aandacht (ook de kinderen) terwijl het gezellig druk was. Ik zou er iedere dag wel willen eten.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Heeeeerlijk verwend geweest!!!Bediening is vriendelijk, attentvol en vrooolijk.
Het eten is super(zalm in witte wijnsaus/rode mul met gamba's/maïskip). Het vlees/de vis was ruim voldoende(eigenlijk voor ons een beetje te veel maar omdat het lekker was, toch opgegeten). De groenten die erbij geserveerd werden waren erg lekker(een frisse salade en gestoofde witlof) en meer dan genoeg, evenals de aardappeltjes in de schil en de frites, alles in overvloed aanwezig!
Vroolijke bijkomstigheid: de voorafjes(kommetje olijven en lekker knapperig brood) waren een traktatie van het huis en dus een dubbele verrassing!!!
Als je in de buurt bent van Brummen, zeker naar de Vroolijke Frans: zijn geld dubbel en dik waard!!!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij eten regelmatig bij de Vroolijke Frans. De locatie is super, en een mooie bestemming om naar toe te fietsen. Als het even kan eten we buiten op het zijterras, waar de laatste zon gevangen kan worden. Mocht het te koud worden houden ze binnen een tafeltje voor je vrij.

De kaart is klassiek, zonder fratsen. Mijn voorkeur voor zacht gegaard vlees vind ik altijd terug. Een goede biefstuk kun je hier altijd eten. Ook hebben ze altijd een ruime keus van vegetarische gerechten.
De bediening en de kok is bijzonder vriendelijk en behulpvaardig, persoonlijk en rustig. Geen haast hier, heurlijk.
Kom je in het weekend, zorg dat je reserveert, want het is hier altijd vol!

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Een karaf kraanwater op tafel maakte meteen een goede indruk. De proeverij van wild was erg lekker, vooral de rilette mmmm. Malse Ierse biefstuk, heerlijke bijgerechten die gratis aangevuld werden. De flinke Brummense soes was overheerlijk en kwam zo uit de oven, we hebben hem samen gedeeld. Gemoedelijke en vriendelijke bediening. Op zondagmiddag een vol en gezellig cafe vanwege life muziek, jammer, iets te hard. Maar voor de rest: top!
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Het personeel weet waarom het vrolijke Frans heet. Goede service en zelf initiatief om karaf water neer te zetten. Erg attent. Eten is prima. Rode kool als garnering had gaarder gemogen en minder kaneel. Werd daardoor droog. En medium rare biefstuk is roder. Het is er wel snel warm. Ga bij raam of deur in de buurt zitten als je het makkelijk warm hebt.
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Zeer prettige ervaring! Fijn dat er aan de wens om rustig te zitten (bij reservering gevraagd) invulling gegeven was. Uitermate genoten van het voorgerecht (proeverij van wild). Het daaropvolgende hoofdgerecht (trio van wild) ook prima, al vond ik de saucisse ietwat melig van smaak. Prettige bijgerechten en goede huiswijn. Attente bediening en erg prettig dat er een karaf water op tafel stond. Als dessert gegaan voor de Brummense Soes. Qua omvang een aardige uitdaging, maar wat was het lekker ;-).
Ernst .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Op vrijdagavond met 2 personen gegeten op het buitenterras, verderop in de tuin waren 2 grote groepen aanwezig en uiteindelijk liep ook het restaurant binnen vol. Ondanks deze drukte kwamen we aan aandacht niets tekort en kwamen de 3 gangen in redelijk tempo door. Als voorgerecht hadden beiden de spies met gamba's. Prima gamba's hadden alleen iets te lang op de pas gestaan en waren hierdoor niet heel warm meer. Als hoofdgerecht een werkelijk prachtige ribeye van de grill gegeten. Op mijn verzoek blue geserveerd en dat gaat niet altijd goed. Bij de Frans weten ze wel hoe ze dat moeten doen! Als nagerecht voor mijn partner de prima soes, ik heb het bij koffie gehouden. De Vroolijke Frans is zeker een aanrader en al helemaal als je op het terras kan eten. Pluim voor de attente bediening!
Tineke W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Ik heb via internet gezocht naar een restaurant in deze regio, een restaurant dat toegankelijk is met een rolstoel, en met een invalidentoilet.
Zo vond ik dit restaurant, en het is mij, en mijn vrienden, heel goed bevallen! Mijn vriendin is rolstoelafhankelijk, en de info klopte.
Verder is het restaurant mooi gelegen, en we konden aan het eind van een hete dag eten op de veranda. De bediening was fijn, en het eten heerlijk!
Bob L.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Heerlijk gegeten! Spinazietaartje en de soes zijn echte aanraders!
Ook erg vriendelijke bediening en gemoedelijke sfeer bij de gasten
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
We hebben hier met onze kinderen en kleinkinderen gegeten in het weekend van Koningsdag. We kwamen met drie kleine kinderen en omdat de kinderstoelen op waren ging iemand met de auto er 3 extra ophalen bij een kinderdagverblijf, ondanks de drukte!
Goed eten, vers en smakelijk, snel op tafel. Uiterst vriendelijke bediening. Komen graag terug!
J B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Wij hebben een heerlijke lunch genoten. Mijn vriendin had de huisgerookte zalm en ik de carpaccio.
Ik ben niet gek op pijnboompitten, ik gaf tijdens de bestelling opnemen dat ik dit niet op de carpaccio wilde. Wat een oplettendheid dat de kok kwam vragen of dit uit allergisch oogpunt was want hij verwerkte ook de pijnboompitten in de zelfgemaakte pesto. Dat vinden wij nu service. De pesto was overigens heerlijk.
Wat ook erg leuk is dat je uitgeprinte wandelroutes mee kan nemen. Goed geregeld!
Riena V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Lekker gegeten in een ontspannen sfeer. Hier en daar ging er iets fout, maar dat werd super opgelost door de bediening. Prijs/kwaliteit was prima. We komen zeker terug!