De Vrolijke Pater

Htr .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016

2 jonge, schuchtere meisjes in de bediening
Lang moeten wachten
Er is niet 1 maal gevraagd of het in orde was of smaakte....
Ik zou wat attentere bediening inzetten.
Het is toch geen snackbar?
Wij voelden ons niet welkom
Brechjexx2 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Met Social Deal gisteravond gegeten bij de Vrolijke Pater. In principe een goed en leuk restaurant, maar heel veel dingetjes nét niet. Jammer! Er liepen twee (zeer) jonge dames in de bediening die onwijs hun best deden, maar nog wel de kneepjes van het vak moeten leren. Paar keer iets horen en zien vallen en vooral de jongst ogende dame moest regelmatig zoeken waar ze moest zijn met de borden. Omdat ze zo hun best deden, kon ik me er verder niet druk om maken trouwens.

Ook in de keuken stond twee man personeel. Een daarvan keek regelmatig geïrriteerd, omdat de dames niet altijd even vlot een bestelling afhaalde. Jammer dat ik daar tegen aan moest kijken.

Het eten was allemaal erg smakelijk. Lekker bourgondisch en met lekkere bieren erbij. Alleen de pasta met kabeljauw zou iets minder dille kunnen gebruiken. Dit overheerste enorm!

De ambiance vond ik super, behalve de enorme lege vistank/aquarium bij de keuken. Dit heeft er wel voor gezorgd (samen met de af en toe chagrijnig kijkende kok) dat het decor nog maar net aan een voldoende krijgt.

Zal niet meteen zeggen dat ik absoluut weer terug ga, maar ik zou het zeker geen straf vinden!
Ingeborg67 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten. 3 gangenmenu via social deal. Goede keuzes, vlees, vis of vegetarisch. Biersuggesties bij de gerechten pasten goed en waren erg lekker. Goede bediening. Vriendelijke, jonge meiden die regelmatig kwamen vragen of alles naar wens was en of we nog iets te drinken wilden. Uitstekende kok en fijne smakelijke gerechten die ook nog mooi opgemaakt waren. Gezellige sfeer, beetje huiskamer idee. Leuke avond gehad. Goed eten voor een goede prijs.
Remon D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Hier met Valentijnsdag gegeten. Het was heerlijk. Ouderwets koken en dat proefde je! Wij hadden de dag aanbieding:runderstoofpotje voor 20,- wij komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
heel lekker gegeten van Sociaal Deal de bediening was erg goed We kregen vooraf een amuse lekker broodje heel verrassend en daarna hadden we carpaccio en een varkenshaasje verpakt in deeg erg lekker
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
klein tentje aan de rand van het centrum. eerst buiten even geborreld om ver volgens met 5 personen te dineren . uitgebreide kaart en erg mooie bieren. eten was smaakvol en prijs technisch zeker in orde .decor niet onze stijl maar past zeker. kom zeker nog eens terug.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
De Vrolijke Pater is absoluut een aanrader. De kok en eigenaar is een oude rot in het vak en kookt zo te proeven nog steeds met veel plezier en kunde.

Het interieur van het restaurant is oubollig en jaagde me aanvankelijk wat schrik aan. Maar zodra de kaart is uitgereikt weet je niet wat je moet kiezen, zoveel leuke en interessante gerechten staan daar op.

Mijn keuze vooraf viel op het Dikmuikse profiterolleke, Dat is een soes gevuld met een salade van wilde gerookte beekforel en appel, in Hasseltse jenever en roze peper gemarineerde Schotse zalm, en een tartaartje van gestoomde makreel. Een ware traktatie! En tel daar nog bij dat bij de voorgerechten heerlijk vers brood wordt geserveerd.

Als hoofdgerecht koos ik Zuster Louisa. Dat zijn zeeduivelfilets gepaneerd in Japans broodkruim en krokant gebakken in olijfolie. Als garnituur kregen we een romige puree van eigenheimers, knapperig gestoomde groente met en grove Gentse mosterd.

De inrichting zet je geheel op het verkeerde been maar voor een bescheiden bedrag kan je hier echt uitstekend eten!
Johanna H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
we hebben weer heerlijk gegeten met 35 mensen ter ere van mijn verjaardag ...het is aan te bevelen voor iedereen om een verjaardag of ander feest daar te vieren , de eigenaar`s hadden de zaal versiert voor mij , kortom een hele geslaagde avond , .. dank je Tom en Richard en natuurlijk ook het vriendelijke personeel groeten van Joke en Arie
Anne Marie .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Eten was goed maar niet bijzonder. 1 Zak (lekkere) patat voor 2 personen is wat karig. Ruime bierkeuze tegen een goede prijs. Bediening vriendelijk. Interieur wat gedateerd.
Ien M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Lekker lekker lekker. Als voorgerecht de proeverij. Ik zou de kipkluifjes weg laten net als het frituurde hapje maar dat is persoonlijk. Hoofd kalfslende biefstuk met asperges. Zo goed daarom komen wij er altijd graag. Bediening zeer vriendelijk. Jonge meiden en volgens mij zit de kok er bovenop. Zou als ik hem was een hoofd bediening aannemen die hij in vaste dienst houdt. Personeel wisselt snel. Wij komen er graag
Shanna V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij hebben onze diner bij de vrolijke pater als negatief ervaren. Allereerst was de bediening zeer slecht, er liep maar 1 serveerster rond. Eenmaal bij het eten kregen wij maar 1 zak patat met ze 4e wat vrij weinig was dus wij vroegen om een extra zak wat wij uiteindelijk moesten betalen. Dit vonden wij niet netjes aangezien 1 patat echt te weinig is voor 4 personen. De extra patat was gewoon wit, totaal niet doorgebakken dus wij vroegen of de patatjes wat krokanter konden waardoor ons eten ondertussen koud was geworden. Wij vroegen tevens om geen champignons bij het gerecht te doen, vervolgens krijgen wij het eten en zijn er ook geen uien bij gedaan terwijl wij daar wel om vroegen. De bediening was zeer kortaf en zei in de eerste instanties dat wij dit niet hadden gemeld en daarna wad zij het ineens vergeten. Al met al was dit een slecht diner omdat niet alles gelijktijdig geserveerd wordt. Tot slot zijn ze ook nog niet klantvriendelijk en moesten wij de volle bak betalen voor een ongeregeld zooitje. Het eten was verder goed.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Prijs is zeer goed.
Eten is lekker en als grote groep (16) mochten we gewoon van de kaart bestellen, waarbij we ook nog eens alle voorgerechten tegelijk, en alle hoofdgerechten tegelijk kregen. Da's toch knap van de keuken.
Service: hier is nog een leermoment. De bediening is nog niet geheel ervaren. Kent lang niet alle gerechten op de kaart (maar dat zijn er ook nogal wat). Laat staan alle speciale biertjes, dat zijn er helemaal veel; en daar zullen de dames geen band/gevoel bij hebben. Zou vaker gevraagd mogen worden of er nog wat te drinken nodig is. Dit zijn trouwens ook de inkomsten van een restaurant.
Décor: de grote vistank is erg leuk.
Locatie: handig in de binnenstad, maar toch dichtbij twee parkeergarages.
Karinkim .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ruime menukaart met genoeg keuze. Houdt je van speciaal biertjes dan zit je hier goed en staan er zelfs bier/wijn suggesties bij de gerechten.
Sfeer is als in bruine kroeg. Jammer van de plastiek decoratie.
Bediening lijkt niet ervaren. Maar wel vriendelijk en aardig.
Tip: informeer welke kaart men wil en geef info over de dagspecial, tips bij de bierkaart en wat op de tap staat. Wacht niet te lang met drankjes.
Thirza V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
We aten met een groep van 10 personen. Verder zat het restaurant ook goed vol. Desondanks liepen er maar 2 serveersters rond. Hierdoor duurde alles wat langer.
- "afwijkende" gerechten in de groep kostten moeite in de keuken. 1x soep/9x vlees voorgerecht --> soep werd vergeten. 1x vega met rijst/9x vlees met friet --> rijst werd niet geserveerd.
- omdat het zo druk was, kon de bediening erg moeilijk aangesproken worden. We hadden erg vaak lege glazen. Er werd niet tussendoor gevraagd of alles naar wens was. De ontbrekende rijst kon pas zo laat gemeld worden, dat het hoofdgerecht al bijna opgegeten was. Toen er werd aangegeven dat de rijst niet meer hoefde te komen (te laat), maar dat een andere oplossing na 2 fouten uit de keuken gewaardeerd zou worden, werd hier niets mee gedaan. De rijst kwam toch nog, met nog 3 happen hoofdgerecht op het bord. Duidelijk opgepiepte rijst: plakkerig en flauw.
- 2 eters met glutenallergie. Er moest doorlopend gevraagd worden of gerechten wel glutenvrij waren. Antwoord steevast: ja. Er kwamen echter zaken op het bord die duidelijk niet glutenvrij waren (bijv. kaaskoekje van meel en kaas) en zaken die erg twijfelachtig waren, zoals sauzen en ijs. Erg riskant!
- Bij bestellen Wiener Melange ipv dessert: "euh, ik weet niet wat het is maar dat hebben we niet." Ik vermoed dat er gewoon koffie, chocolademelk en slagroom was, maar dat was kennelijk te veel moeite voor de bediening om uit te zoeken.
Conclusie: konden drukte niet aan, waardoor het eten niet goed uit de verf kwam. Met klachten wordt niets gedaan, allergie wordt niet serieus genoeg genomen en personeel heeft onvoldoende kennis.
Skyuki .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik had hier al eerder gegeten met mijn vriend en het beviel toen zo ontzettend goed dat ik hier weer met mijn ouders ben geweest. Als ik naar een restaurant gaan dan eet ik het liefst voedsel dat ik zelf thuis moeilijk of niet kan bereiden. Heel veel restaurants voldoen hier niet aan. Máár de Vrolijke Pater heeft het geflikt! De gerechten die zij serveren zijn heel anders (positief anders) dan bij andere restaurants. Alles is ontzettend lekker klaargemaakt en de prijs valt reuze mee. Je kan bij elk gerecht eventueel een bijpassend wijntje of bier bestellen en dit concept vind ik zelf erg grappig. Het vlees was ontzettend mals en sappig en al het garnituur past er ontzettend goed bij. Hopelijk kan ik hier snel weer eten!
Kleine toevoeging: Er is niet zo héél veel ruimte in het restaurant dus je wil vroegtijdig reserveren.
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Een prima eetcafé met lekkere gerechten op de kaart en een goede selectie aan lekkere biertjes daarbij. Personeel kon iets oplettender zijn maar was vriendelijk en professioneel. Er is niets mis met de inrichting, maar je komt hier echt voor het eten. De varkenshaasjes in bladerdeeg met kaas waren heerlijk! We werden wel een beetje overspoeld door de vele aardappelgerechtjes: aardappelgratin bij het gerecht, aardappeltjes in het bakje groenten én een flinke portie frietjes. Allemaal erg smakelijk, maar had liever iets meer groenten gezien.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Voor het eerst bij de Vrolijke Pater gegeten. Een leuke menukaart met verrassende gerechten. Het eten was heerlijk en voldoende, de bediening prima en het restaurant was eenvoudig, maar sfeervol ingericht. Ook het bier en de witte wijn waren heerlijk. We komen hier zeker nog eens terug!
Loyd12 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wij gaan hier vaker eten. Van het weekend weer geweest en o wat was het lekker. Er wordt altijd een goede groente bij geserveerd.. Het vlees is erg goed. Ossenhaas is erg lekker en lam ook. Heb eens een soepje genomen krab/garnaal deze is aan te bevelen. Sfeer is authentiek bruin, informeel met erg goed eten en veel verschillende bieren. Wijn trouwens ook goed. Heb als dessert kaasplankje gekozen... lekker!
Vooral eens doen! Niet geschikt voor kinderen.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Net gegeten met mijn vriendin bij de Vrolijke Pater. Vlotte bediening, smakelijk eten en redelijke prijs. Alleen op het dessert moesten wij iets langer wachten, maar hier verontschuldigde het personeel zich voor.
Dit was de 4e keer dat wij hier waren en wij komen hier zeker voor een 5e keer terug.

Ga zo door Vrolijke Pater!!
Johanna H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
IK kom al vanaf 1997 bij (vroeger het pannenkoekenschip ) de vrolijke pater . een aantal feestjes daar gevierd met ongeveer 30 /40 mensen . vaak gewoon tussendoor ook heerlijk gegeten met z`n tweetjes of met vrienden . mijn kinderen komen daar ook graag . de bediening is top . het eten is heel goed . inkijk in de keuken vanuit het restaurant . het is er gewoon goed vandaar dat ik er weer naar toe ga ( met mijn vriend ) nu met de kerst . ik kan het u aan bevelen !!!!!