De Vrijstad

Voorstraat 101 4132 Vianen Nederland Kaart

Over restaurant De Vrijstad

Restaurant met een verhaal

In de Middeleeuwen was Vianen een vrijstad wat betekent dat je misdaden hier niet vervolgd werden. Geïnspireerd op dat verhaal toverden twee broers dit oude pand om in een prachtig restaurant. De hoge plafonds met ornamenten, marmeren vloer en grote stadstuin zijn gebleven. Bijna vergeten dat je hier bent om heerlijk te dineren; de kleuren en geuren spatten van het bord af!

Meer informatie over restaurant De Vrijstad

Maandag 17:00 - 21:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Wi-Fi
Reinout M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed verzorgde lunch. Mooi opgemaakt bord. Bijzondere locatie en kunnen niet wachten om in de zomer de achtertuin te bezichtigen!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond hier uit eten geweest op basis van een goede ervaring van aantal jaar geleden. We vonden het simpelweg top, vrijwel alles lijkt huisgemaakt tot de pepermuntjes bij de rekening aan toe. Erg vriendelijke en geen stijve bediening, wat wij altijd prettig vinden. Alles wat we namen was eigenlijk lekker, maar vond de eend als voorgerecht er bovenuit springen. Tot snel
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijke proeverij lunch met klanten aan een rustige tafel. In de proeverij zaten diverse lekkere gerechten en het was voldoende.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een zeer sfeervolle ambiance, lekker rustig, geen haast. Een aanrader!
Helena K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Absoluut een aanrader! Heerlijk gegeten van mooie gerechten. Fijne bediening, zeker voor herhaling vatbaar. Gezellige sfeer, persoonlijke aandacht.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een geslaagd avondje uiteten. Goeie kwaliteit eten en mooi geserveerd. Vriendelijke service en een gezellige sfeer in het restaurant.
Kaj H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
lekker gegeten helaas willen we niet meet terug.

Eten was goed, echter wilde het personeel om 22:00 naar huis en ging vast opruimen, de kaarsjes om ons heen werden vast uit gedaan, de gordijnen gingen vast dicht, de rekening werdt vast demonstratief uitgedraaid.....

Jammer want het eten is lekker.
Jose Z.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit en de opmaak van het eten. Bediening heel vriendelijk en niet opdringerig. Echt een avondje uit in een prachtige ambiance!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vooraf carpaccio gekozen maar deze was helaas voorzien van een stuk Torque papier wat bij het handenwassen in de keuken in het voorgerecht was beland. Ik vraag mij dan af hoe schoon de keuken dan is en of de handen worden gewassen en gedroogd boven de gerechten. Het hoofdgerecht, het zwijn, was zeer zout. En de koffie tot slot had de smaak van een slechte Senseo....al met al teleurstellend. De wachttijden tussen de gangen waren (te) lang. Het zijn los van een teleurstellend diner qua kwaliteit en service aardige mensen.
Marinka D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prachtig pand, zeer vriendelijke bediening en het eten is er ongelofelijk lekker. De diamanthaas met zomertruffel is een aanrader. Prijs-kwaliteitverhouding ook prima in orde.
Coby O.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gezellige avond gehad , super lekker gegeten. Had het driegangen verrassings menu. Goede vriendelijke bediening. Kort om een zeer geslaagde avond
Storms44 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vianen lijkt een stad waar meer eetgelegenheden zijn dan winkels. Dus een snelle hap in cafetaria of lunchroom is niet moeilijk te vinden . Maar echt dineren heeft z'n beperking in Vianen, maar dan adviseer ik restaurant "De Vrijstad "Mooi terras aan de Voorstraat en een mooi tuin terras. Geen sterren restaurant maar je eet wel op dat nivo voor een heel andere prijs. De cijfers zeggen genoeg.

Henk
Rhooren .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vandaag bij De Vrijstad gegeten. Voorgerechten Caesar salade en Carpaccio. Caesar salade was prima van smaak en leuk opgediend met een reepje spek, kip, dressing in een apart flesje. De Carpaccio was tegen kamertemperatuur-lauw aan en dus niet koud en fris. De rode huiswijn prima van smaak. Wel een zuinig glaasje voor 4,25 euro. Hoofdgerechten sukade was erg goed van smaak en boterzacht. De portie wel aan de kleine kant. De procureur erg vet en niet echt bijzonder. Het vlees werd opgediend met wat groenten als garnering en een behoorlijke portie patat. Voor de best wel stevige prijs verwacht je ook een kleine salade of een bakje warme groenten erbij.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op onze fietstour kwamen we in Vianen bij de restaurant. Hier van een fijne lunch genoten. Op prachtig servies kreeg ik de carpaccio-salade gepresenteerd.
We zaten aan de voorkant op het terras en ik heb nog even binnen gekeken in het sfeervolle restaurant met aan de achterkant een grote tuin waar je ook kan eten.
Ditaversteeg .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Lekker gegeten bij de Vrijstad, bij binnenkomst werden wij verwelkomt met een amuse. Zag er aantrekkelijk uit en smaak was prima. Als voorgerecht gekozen voor de proeverij ook deze was erg lekker. Mijn man had als hoofdgerecht de Diamanthaas van het Rijnrund. Deze was zacht en smolt bij was van spreken op de tong, een aanrader. Er stond helaas niet op de kaart of het rund zelf ook een goed leven heeft gehad.
Het enige minpuntje vonden wij de sfeer. Er wordt gepretendeerd dat er een huiselijke sfeer heerst in de Vrijstad. Wij vonden de sfeer afstandelijk te noemen. Vriendelijke groet, Theo en Dita
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Oogt in eerste instantie redelijk chique. Maar prima prijs-kwaliteit verhouding. Heerlijke gerechten en fijne service. Op bonnefooi gekozen, maar geen spijt.
Fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Uitstekend gegeten bij de vrijstad. afgaande op de goede recensies op IENS waren we hier binnen gestapt.

Bediening was zeer vriendelijk. Het eten kwam snel door.

De gerechten waren prachtig opgemaakt. En dat niet alleen..ze smaakten ook zeer goed. Ik had een lamsvlees gerecht. Alle stukken lamsvlees waren PERFECT klaargemaakt. Rose en sappig, precies zoals het hoort.

Je merkte dat er met liefde en aandacht werd gekookt. De prijs was ook alleszins redelijk te noemen.

Wij komen hier absoluut nog een x terug, dit restaurant is een dikke aanrader.

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
De bediening is vriendelijk, gastvrij en niet opdringerig. Enthousiast en betrokken.
De gerechten zijn mooi opgemaakt, origineel qua combinatie en eeg lekker.
Niet te uitgebreide kaart en dat is fijn. Alles lekker vers en huisgemaakt.
De huiswijn is lekker.
De Vrijstad is een aanrader! Bij mooi weer is er een prachtige tuin met mogelijkheden. Ook leuk!
Joost-89 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Inmiddels ben ik 5 keer in restaurant vrijstad geweest. Elke keer weer wist de chef me in positieve zin te verassen. In elk gerecht zie je terug dat hij passie voor het vak heeft. Het decor is gezellig, een woonkamersetting in een oude notariswoning. Helaas is het lang niet altijd druk. Absoluut een aanrader.
Knarr .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond. We werden heel vriendelijk ontvangen en de bediening was zeer goed. De sfeer in het restaurant is warm en huiselijk.
Het eten was fantastisch. We begonnen met een proeverij van voorgerechtjes, geweldig lekker.
Onze hoofdgerechten, het duo van kalf en de ribeye waren ook heel goed.
Absoluut aan te bevelen!