De Vrijstad

Voorstraat 101 4132 Vianen Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrijstad

Restaurant met een verhaal

In de Middeleeuwen was Vianen een vrijstad wat betekent dat je misdaden hier niet vervolgd werden. Geïnspireerd op dat verhaal toverden twee broers dit oude pand om in een prachtig restaurant. De hoge plafonds met ornamenten, marmeren vloer en grote stadstuin zijn gebleven. Bijna vergeten dat je hier bent om heerlijk te dineren; de kleuren en geuren spatten van het bord af!

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Vrijstad

Andries B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Eerste keer bij De Vrijstad voor een lunchafspraak. Overzichtelijke kaart met smakelijke lunchgerechten. Hertenrug filet zeer smakelijk bereid!
Diane E.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Uitstekend en gezellig lunch restaurant met mooie ambiance en centraal in Nederland. Heerlijke gerechten op de kaart, maar ook flexibiliteit voor speciale verzoeken.
Aak O.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
De wachttijden tussen de gangen mag van mij best wat korter, we waren met 5 personen vanaf 19.00 uur en waren om 23.00 uur klaar, voor 4 gangen dat is dat best wel lang, een uur per gang
Ronnie H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Weer heerlijk gegeten in sfeervol restaurant. Het speciale wildmenu was goed verzorgd en uitgebreid maar wellicht iets te ver doorgevoerd. Bediening was vriendelijk, maar niet zo communicatief. Toch dikke voldoende.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Het eten was top en met zorg op het bord gepresenteerd. Top bediening. Kortom: een heerlijke avond gehad.
Ik kom hier graag nog een keer terug.
Toos S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Ik heb met de vriendinnen erg genoten op 15 sept
Joriek V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Echt een heel mooi en sfeervol restaurant! Zeker de mogelijkheid om alle voorgerechtjes te kunnen proeven is echt een aanrader! En een pluspunt; leuk geprijsd zowel het eten als de alcoholistische drankjes! Wij komen zeker terug!
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Het voorproefje van de proeverij voor Zaterdag 9 september a.s. was werkelijk zinneprikkelend ! Prachtig opgemaakt ! Een heel verfijnde smaakcombinatie ! Ik neem graag ook mensen van buiten Vianen mee voor een lunch . Goed verzorgd, snelle, rustige bediening en er is ruimte en rust voor fijn tafelen !
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Na lange tijd weer eens naar de Vrijstad geweest. En na vorige keren waarbij ik de "vis van de dag" de vis meer de vis uit de vriezer vond, hebben ze een stap voorwaarts gemaakt. Een dappere keuze, die we alleen maar kunnen toewijzen. Ik kan geen foto's bijvoegen maar de kok schildert de gerechten op je bord.
Het zijn werkelijk plaatjes doe je worden opgediend. Qua smaak mag men dan wel wat explicieter worden, meer uitgesproken.
Voor vegetariers mag er meer te kiezen zijn (geen voorgerecht op de kaart). Kaasplankje is een aanrader overigens.

Met een flesje Chablis en één extra toetje, 150 euro kwijt met zijn tweetjes. Dat is serieus geld,
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We hebben op een mooie plek heerlijk gegeten.
Helma O.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Gekozen voor de Rode Poon. Was een plaatje qua opmaak en super van smaak. De rest van de tafel at Diamanthaas. Was ook zeer goed en prachtig opgemaakt.
Gerry W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk gegeten! We wilden alleen verschillende voorgerechten wat geen enkel probleem was. Alle voorgerechten waren heerlijk! Lekker portje bij het kaasplankje. Supervriendelijke bediening in een heel leuke omgeving. Voor herhaling vatbaar. Wij komen zeker terug! Gerry en Babette
Cornelis V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Goed geserveerd . Lekker gegeten . Prima bediening . goede uitleg eten.
Marlie V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hebben een leuke avond gehad, gezellig restaurant, mooie en praktische lokatie voor met de auto in het oude centrum van Vianen. De gerechten waren mooi opgediend en Heerlijk gegeten. Minpunt: voor het mooie gerecht op je bord kreeg je geen uitleg van de bediening. En de bediening wist sommige termen ook niet, dat haalt de service en kwaliteit van de lekkere eten naar beneden. jammer. Maar voor herhaling vatbaar!
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Leuk gezellig restaurant met vriendelijke bediening.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten en het 3 gangen menu was ruim voldoende voor de normale eter tegen een redelijke prijs@
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Niet gereserveerd maar was voldoende plek en keus, gastvrij ontvangen. Er werd erg goed en fijn rekening gehouden met de glutenvrije wens van mij, zelfs apart friet voor mij klaargemaakt. Bij het serveren van gerechten misde wij de uitleg wat er precies op het bord lag. De borden waren erg mooi opgemaakt.
Renie V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Prachtige locatie, uiterst vriendelijk personeel. Eten is heerlijk en elk gerecht ziet er uit als een schilderijtje! Aanrader...
Abko W.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
De vrijstad is een prachtig restaurant in het oude centrum van Vianen. Na lange tijd niet bij de vrijstad te hebben gegeten waren we aangenaam verrast. Het niveau van het eten is flink omhoog gegaan, de styling is erg leuk en door de attente bediening voel je je echt verwend. We hadden een goed klaargemaakte bavette die van een Green Egg kwam, met daarbij een prachtige garnituur. De wijnen die geserveerd werden waren ook erg lekker. Een aanrader voor iedereen die lekker wil eten in een van de mooiste restaurants in Vianen.
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Zaterdag met een vriendin heerlijk gegeten bij de Vrijstad. Vooraf de proeverij voor 2 personen wat lekker was dat!!! De hoofdgerechten diamanthaas en hert waren beide zeer mals en geserveerd op een mooi opgemaakt bord met verschillende groentes. Het "grand dessert" was zeer goed er royaal. De rode huiswijn en de amuses van het huis maakten het geheel af! Complimenten voor de keukenbrigade!!! Door de gastheer en gastvrouw voelden wij ons echt thuis! Wij komen zeker terug!