De Vrijstad

Voorstraat 101 4132 Vianen Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrijstad

Restaurant met een verhaal

In de Middeleeuwen was Vianen een vrijstad wat betekent dat je misdaden hier niet vervolgd werden. Geïnspireerd op dat verhaal toverden twee broers dit oude pand om in een prachtig restaurant. De hoge plafonds met ornamenten, marmeren vloer en grote stadstuin zijn gebleven. Bijna vergeten dat je hier bent om heerlijk te dineren; de kleuren en geuren spatten van het bord af!

Meer informatie over restaurant De Vrijstad

Maandag 17:00 - 21:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Wi-Fi
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten en het 3 gangen menu was ruim voldoende voor de normale eter tegen een redelijke prijs@
esther1984 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Niet gereserveerd maar was voldoende plek en keus, gastvrij ontvangen. Er werd erg goed en fijn rekening gehouden met de glutenvrije wens van mij, zelfs apart friet voor mij klaargemaakt. Bij het serveren van gerechten misde wij de uitleg wat er precies op het bord lag. De borden waren erg mooi opgemaakt.
Renie V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Prachtige locatie, uiterst vriendelijk personeel. Eten is heerlijk en elk gerecht ziet er uit als een schilderijtje! Aanrader...
Abko W.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
De vrijstad is een prachtig restaurant in het oude centrum van Vianen. Na lange tijd niet bij de vrijstad te hebben gegeten waren we aangenaam verrast. Het niveau van het eten is flink omhoog gegaan, de styling is erg leuk en door de attente bediening voel je je echt verwend. We hadden een goed klaargemaakte bavette die van een Green Egg kwam, met daarbij een prachtige garnituur. De wijnen die geserveerd werden waren ook erg lekker. Een aanrader voor iedereen die lekker wil eten in een van de mooiste restaurants in Vianen.
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Zaterdag met een vriendin heerlijk gegeten bij de Vrijstad. Vooraf de proeverij voor 2 personen wat lekker was dat!!! De hoofdgerechten diamanthaas en hert waren beide zeer mals en geserveerd op een mooi opgemaakt bord met verschillende groentes. Het "grand dessert" was zeer goed er royaal. De rode huiswijn en de amuses van het huis maakten het geheel af! Complimenten voor de keukenbrigade!!! Door de gastheer en gastvrouw voelden wij ons echt thuis! Wij komen zeker terug!
Fransrobertbakker B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Goede ambiance en goed eten. Het vlees wat aan de taaie kant. Bediening prima. Wel wat lawaai door borrel in de aangrenzende kamer
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hier uit eten is een feest. We werden zoals altijd zeer hartelijk ontvangen door gastheer Arjan. Omdat mijn moeder tegen de negentig loopt is dat voor haar een belangrijk moment. Het maakt dat ze zich de rest van de avond op haar gemak voelt. Door de amuse zat de sfeer er gelijk goed in; ik ga niks verklappen maar het was wel een magisch moment!

Als voorgerecht kozen we de kreeft, de broccolisoep en de carpaccio. Alle drie de gerechten waren voltreffers qua smaak en presentatie!

Gastvrouw Nimeesha was zeer attent en speelde goed in op de extra aandacht die onze gast op leeftijd nodig had.

Als hoofdgerecht kozen we de hertenbiefstuk en 2x de kalfssukade, uitstekend bereid door Chef-kok René. Dit waren echt prachtige gerechten, zowel qua smaak als qua opmaak.

De begeleidende wijnen waren perfect passend en werden ruim geschonken! De porties waren ook ruim voldoende waardoor we dit keer het dessert maar even achterwege lieten.

Kortom, alles bij elkaar was het een super avond. Wij komen hier graag weer!
Th. R. V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij waren verrast door het fijne diner en de uiterst vriendelijke en sfeervolle ambiance!
Reinout M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed verzorgde lunch. Mooi opgemaakt bord. Bijzondere locatie en kunnen niet wachten om in de zomer de achtertuin te bezichtigen!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond hier uit eten geweest op basis van een goede ervaring van aantal jaar geleden. We vonden het simpelweg top, vrijwel alles lijkt huisgemaakt tot de pepermuntjes bij de rekening aan toe. Erg vriendelijke en geen stijve bediening, wat wij altijd prettig vinden. Alles wat we namen was eigenlijk lekker, maar vond de eend als voorgerecht er bovenuit springen. Tot snel
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijke proeverij lunch met klanten aan een rustige tafel. In de proeverij zaten diverse lekkere gerechten en het was voldoende.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een zeer sfeervolle ambiance, lekker rustig, geen haast. Een aanrader!
Helena K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Absoluut een aanrader! Heerlijk gegeten van mooie gerechten. Fijne bediening, zeker voor herhaling vatbaar. Gezellige sfeer, persoonlijke aandacht.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een geslaagd avondje uiteten. Goeie kwaliteit eten en mooi geserveerd. Vriendelijke service en een gezellige sfeer in het restaurant.
Kaj H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
lekker gegeten helaas willen we niet meet terug.

Eten was goed, echter wilde het personeel om 22:00 naar huis en ging vast opruimen, de kaarsjes om ons heen werden vast uit gedaan, de gordijnen gingen vast dicht, de rekening werdt vast demonstratief uitgedraaid.....

Jammer want het eten is lekker.
Jose Z.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Er wordt veel aandacht besteed aan de kwaliteit en de opmaak van het eten. Bediening heel vriendelijk en niet opdringerig. Echt een avondje uit in een prachtige ambiance!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vooraf carpaccio gekozen maar deze was helaas voorzien van een stuk Torque papier wat bij het handenwassen in de keuken in het voorgerecht was beland. Ik vraag mij dan af hoe schoon de keuken dan is en of de handen worden gewassen en gedroogd boven de gerechten. Het hoofdgerecht, het zwijn, was zeer zout. En de koffie tot slot had de smaak van een slechte Senseo....al met al teleurstellend. De wachttijden tussen de gangen waren (te) lang. Het zijn los van een teleurstellend diner qua kwaliteit en service aardige mensen.
Marinka D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prachtig pand, zeer vriendelijke bediening en het eten is er ongelofelijk lekker. De diamanthaas met zomertruffel is een aanrader. Prijs-kwaliteitverhouding ook prima in orde.
Coby O.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gezellige avond gehad , super lekker gegeten. Had het driegangen verrassings menu. Goede vriendelijke bediening. Kort om een zeer geslaagde avond
storms44 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vianen lijkt een stad waar meer eetgelegenheden zijn dan winkels. Dus een snelle hap in cafetaria of lunchroom is niet moeilijk te vinden . Maar echt dineren heeft z'n beperking in Vianen, maar dan adviseer ik restaurant "De Vrijstad "Mooi terras aan de Voorstraat en een mooi tuin terras. Geen sterren restaurant maar je eet wel op dat nivo voor een heel andere prijs. De cijfers zeggen genoeg.

Henk