De Vrijstad

Voorstraat 101 4132 Vianen Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrijstad

Restaurant met een verhaal

In de Middeleeuwen was Vianen een vrijstad wat betekent dat je misdaden hier niet vervolgd werden. Geïnspireerd op dat verhaal toverden twee broers dit oude pand om in een prachtig restaurant. De hoge plafonds met ornamenten, marmeren vloer en grote stadstuin zijn gebleven. Bijna vergeten dat je hier bent om heerlijk te dineren; de kleuren en geuren spatten van het bord af!

Glas champagne

9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Vrijstad

• Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Restaurant in een mooi pand met een goede kaart en verrassende smaakcombinaties. Bediening verstaat haar vak en eigenaar is een ware gastheer
Coby O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
We hebben ons vanavond weer heerlijk laten verwennen door overheerlijke amuses en het 3 gangen verrassing menu. Bij de Vrijstad eten is altijd een feestje
Michael S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten. Beperkte kaart, maar de kwaliteit van het eten is echt zeer goed. We komen zeker terug!
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Smaakvol zijn de gerechten opgemaakt, wel kleine porties, mag best wat groter. Prettige bediening
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Goede smaken, wijnen en sfeer! Onverwacht heel goed gegeten. We kozen voor een 3-gangen verrassingsmenu. Porties zijn niet precies groot genoeg. Een echte aanrader!
Ad E.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
altijd weer leuk om hier te komen. geweldige combi van jeugdig en chique, heerlijke smaken en prachtig opgemaakte borden. tot snel :-)
Jenke T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Hele goede keuken en prettige sfeer. Een aanrader!
Livia2013 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Was met 3 ex collega's, ik ken de Vrijstad vandaar de keuze. Ze waren zeer verrast en eten was heerlijk! Vonden het ook een erg mooi pand.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Het eten is heerlijk, met vooraf een paar amuses en knapperig vers gebakken bood.

Voor ons waren de porties precies goed, maar een flinke eter zal daarna nog even wat snacks willen halen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
We hebben met ons allen van het heerlijke eten (verrassingsmenu) en de ambiance genoten, jullie zien ons zeker vaker terug.
Hanno N.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Erg lekker gegeten. Het verrassingsmenu is een absolute aanrader. Tijden tussen gerechten precies goed, personeel erg vriendelijk.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
De serveerster rade ons het verrassingsmenu aan, wat ook echt een aanrader was.
Miets D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Het was weer heerlijk!
Een prima restaurant, dat zich steeds verder ontwikkkelt.
We werden weer verrast met allemaal bijzondere gerechten.
We komen zeker weer terug.
Thijs G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
4 vd 5 gangen waren heel erg goed: mooie verfijnde gerechten. Het hoofdgerecht had de climax moeten zijn maar dat was helaas een stuk minder. Het betrof een stuk vlees van een melkkoe die was omgeschoold naar een vlees koe. Veel pezen in het vlees, dat niet mals was. Grote delen spijtig genoeg moeten laten liggen. Er werden wel netjes nieuwe stukken aangeboden maar daar had ik geen vertrouwen in. De bereiding leek goed, maar de kwaliteit van het vlees schoot te kort. De service was correct maar niet bijzonder evenals de sfeer. We hebben er een mooie avond gehad en 4 heerlijke gerechten gegeten.
M B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Viergangen menu besteld. Heerlijk gerecht. Veel creativiteit in de combinatie van smakken. Perfect getijmd (iets meer dan 3 uur aan tafel. Bob arrangement en de wijnen waren goed gepaard. Gewoon top.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Wij hebben gekozen voor het verrassingsmenu en zijn zeer onder de indruk van de heerlijke culinaire gerechten die zeer prachtig zijn geserveerd. De bijzondere aandacht die wordt besteedt aan de presentatie van de gerechten maakt ons etentje echt een feest. Onze complimenten aan de kok. We kunnen iedereen het verrassingsmenu sterk aanraden.
Ismay W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Enorm vriendelijke bediening. Ze hebben echt hart voor de zaak. Eten heerlijk van smaak, verassende combinaties en met veel zorg opgediend. Echt een aanrader, helemaal met mooi weer in de tuin!
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Fijn een aperitief gedronken in de tuin, amuses volgden elkaar redelijk snel, had iets rustiger gemogen. Daarna het diner binnen. Tempo diner was goed. Bediening niet heel attent. Jammer dat bij het verassingsmenu een gerecht van de kaart geserveerd werd. Kwaliteit eten goed.
Marloes B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
We hebben hier lekker geluncht! Vanwege het mooie weer konden we buiten zitten en dat is goed bevallen. Het eten smaakte goed, evenals de drankjes. Twee verbeterpunten zijn enerzijds het ter beschikking stellen van champagne (er zitten niet veel restaurantjes in Vianen die 'op enig niveau' werken, dus jammer dat je hier dan geen glas champagne kunt bestellen) en anderzijds de kennis van de eigenaar / medewerker bediening van horeca-jargon. Hoewel wij ervaren horeca-gebruikers en -professionals zijn, is het incorrect uitspreken van 'sauvignon blanc' en 'ceviche' toch wel een beetje vreemd bij een restaurant wat een bepaalde allure wil uitstralen. Verder lekker gegeten hoor, we komen vast nog wel een keertje terug.
A R.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
alles is goed en netjes verzorgd