Over restaurant De Vrijheid

Voel je vrij

In deze gastvrije ambiance word je helemaal in de watten gelegd. Van lokale en seizoensgebonden producten worden schitterende, verfijnde gerechten bereid: klassiekers met een moderne touch. Neem hier een heerlijk bijpassend glas wijn bij en je avond kan echt niet meer stuk.

Meer informatie over restaurant De Vrijheid

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Voordelig
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen donderdag op de (waarschijnlijk) laatste zomerse dag van dit jaar een heerlijke avond gehad bij De Vrijheid. Na een fijne ontvangst hele avond op terras kunnen dineren en kunnen genieten van lekkere gerechten en de fraaie omgeving. Prachtig plekje zo aan het water. Genoten van een 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Na lekkere amuses kwam voortreffelijke gerookte paling uit eigen water, heerlijk vet en mals, gecombineerd met hoenderoester. Uitstekende wijn erbij. Daarna een overheerlijke bouillabaise met anijs-krokantje, gevolgd door een prachtig gekruide snoekbaars (ook weer lokaal gevangen), met wat geplukte ossestaart in een heerlijke saus. Als vleesgerecht erg goed bereide lamshaas met perfect knapperige groenten, waarna de chocolademousse met karnemelkijs een prima afsluiting was. Na koffie met lekkere friandises nog een cognac aangeboden gekregen van de sommelier (blijkbaar was er nog wat over van onze dinerbon, erg attent!). Daarna uiterst voldaan huiswaarts gekeerd. Onze eerste kennismaking met dit mooie restaurant smaakt zeker naar meer!
Suzan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het was een teleurstellende ervaring. Een half uur wachten op brood, de hele avond vragen om water bij te schenken, het eten kwam te laat, vis was niet gaar, te lang gewacht op nieuwe vis (zeker een half uur), 4 glazen wijn teveel op de rekening, de vis werd ook in rekening gebracht, maar het allerergst was de houding van de eigenaar. Die reageerde ontkennend, geïrriteerd, smeet de rekening op tafel en bood niets aan om het goed te maken. We hadden ons verheugd op een leuke avond, want eerder hebben we altijd met plezier gegeten bij De Vrijheid. En het eten van het merendeel van ons gezelschap was echt heerlijk, maar totaal geen service en onprofessioneel personeel. Er kan altijd iets mis gaan, of er kan een meningsverschil zijn of vis goed is klaargemaakt of niet, maar de klant hoort te allen tijden koning te zijn en dat is niet het geval bij De Vrijheid.
NiekJ .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Dit restaurant ligt aan het water. Buitengewoon vriendelijke bediening en heerlijk eten. Leuke amuses, keuze menu's en à la carte. Het menu is qua prijs kwaliteit prima in orde. Niet alleen voor in de zomer maar ook voor de winter een absolute aanrader als je een avond verwend wilt worden. Wij komen zeker terug.
Carlijn H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Na een warm ontvangst kwamen we binnen in een prachtig ingericht restaurant, een prettige plek waar wij wel zo'n 3 uren aan tafel wilden zitten.
Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu waarbij goed rekening werd gehouden met allergieën. De gerechten zagen er prachtig uit, verassende producten en combinaties maakten alles tot een smakelijke beleving. Wij kozen voor een wijnarrangement waarbij uit eigen initiatief rekening wordt gehouden met een eventuele Bob. Goed gekozen wijnen; bijzondere omschrijvingen en absoluut passend bij de gerechten.
Alle medewerkers van de bediening letten op details, zijn gastvrij en vriendelijk en maken de avond compleet. Alle puntjes staan op de i, we hebben een fantastische avond gehad en komen zeker terug!
Frederiquemeijer .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten in De Vrijheid. Na gastvrije ontvangst kozen wij (man en vrouw) voor het 5-gangen verrassingsmenu met voorkeur voor vis en asperge. Hier werd een mooie invulling aangegeven
1e gang zalm met krokante asperge
2e gang griet met een gerookte saus en artisjok
3e gang eend met allerlei lekkers, mousse
4e gang kaas, tynjetaler, lady blue (geit), oude kruidnagelkaas en nog meer keuze
5e gang overheerlijk dessert met o.a. Gerookte witte chocolade, rabarber, appelijs

Dit alles met bijpassende wijnen, deskundig geadviseerd door Maura.
Een prachtige avond, hartelijk dank voor zeer lekker eten en goede bediening.
Tkoopman .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Op een prachtige locatie in een mooi ingericht restaurant genoten van het 5-gangen verrassingsdiner.
Bij binnenkomst welkom geheten door de zeer vriendelijke Maura, deze gastvrouw weet hoe het hoort; zonder opdringerig te zijn was zij de hele avond aanwezig op het juiste moment.
We begonnen ons diner met heerlijke amuses van het huis met daarna vers gebakken brood inclusief boter, olie en paprika tapenade.
Daarna volgden de 5 gangen, stuk voor stuk kunstwerkjes op het bord ( elke gang ook een ander bord qua design en vormgeving; leuk om op te letten!)
De smaken waren voortreffelijk op elkaar afgestemd, de recensie wordt echter tè lang om elke gang uitgebreid te omschrijven..
We hebben o.a. genoten van de heerlijke aardpeercrèmesoep, waarbij eerst het bord met een klein stukje parelhoen erin wordt geserveerd en daarbij een krokantje van kip. De soep wordt daarna door Maura uit een kannetje in het bord geschonken, wàt een leuke manier van soep serveren!
Een tussengerecht van eendenborst, het hoofdgerecht zacht gegaarde varkenswang met bloedworst, zuurkool en mosterdjus; een fantastische smaakcombinatie.
Het nagerecht..ook allerlei kleine heerlijkheden op het bord.
Tenslotte; de huiswijn is prima van smaak en prettig geprijsd.
We hebben een zeer plezierige avond gehad in dit fijne restaurant en komen hier graag terug.

Rein R.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen vrijdag hebben we via Groupon genoten van een super vijfgangendiner. Dit restaurant heeft ons verrast met heerlijke gerechten, de bediening was heel voorkomend ; kortom supertevreden.
Het begon met een heerlijke amuse. het eerste gerecht was een huisgerookte zalm met allerlei heerlijke ondersteunende dingetjes. Het tweede gerecht was gebakken slibtongfilet met een heerlijke saus gevolgd door een crème van aardpeer. het hoofdgerecht was boerderijeend en smaakte ook al heerlijk. Nagerecht was ook verrukkelijk.
Huiswijnen: rood -> simpel en smakelijk. Wit: superlekker en met € 4,- per glas goed te betalen
Lomi123 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hartelijke ontvangst en de aandacht tijdens het diner was perfect. De aanpassingen aan het 5 gangendiner voor een van onze tafelgenoten, was veel aandacht aan geschonken. Het hoofdgerecht stak boven alles uit. Smaak en hoeveelheid was goed in balans. Een aandachtspunt zou kunnen zijn dat makreel zowel in de amuse als in een van de gerechten.
Hulde voor de gastvrijheid. Heerlijk gegeten en zeker een restaurant om terug te komen.
LisetP .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Geweldige gerechten, lekkere ingrediënten op een heerlijke manier bereid en gepresenteerd. Elk gerechten weer een nieuwe beleving. En ook nog eens heerlijke wijnen én top service. Een aanrader voor een avond genieten.
Koelstra .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op een zwoele decemberavond een heerlijke avond gehad bij restaurant De Vrijheid met kinderen en (schoon)ouders. Voor een 5-gangen verrassingsmenu van de chef betaalden wij slechts 162 euro voor het hele gezelschap. Wat ons werd voorgeschoteld door de zeer vriendelijke gastvrouw en gastheer, was van een uitzonderlijk goede kwaliteit en smaak. De vijf gangen werden voorafgegaan door enkele smakelijke amuses. Ook werd vantevoren overlegd over wat men wel of niet lust, en speciaal ook werd gevraagd naar de smaak van de kinderen. De gerechten zagen er erg mooi uit, jammer dat er geen foto's toegevoegd kunnen worden hier. Voorgerecht van rundertartaar, daarna een gerecht met paling, vervolgens kabeljauw, daarop wild zwijn en een heerlijk dessert met o.a. gebrande chocola toe. Op elk bord zulke geraffineerde smaken en kleuren dat het onmogelijk is dit allemaal te onthouden zonder het op te schrijven. In elk geval was de hele familie dik tevreden. We komen zeker terug.
Bedankt voor uw leuke recensie, we vinden het fijn te lezen dat u zo genoten heeft van uw avond bij ons. We zien u graag nog eens terug bij Restaurant de Vrijheid.
Guurtje .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Heerlijk weer maakte dat we op het terras konden eten met dat mooie uitzicht. Varkenswang en zwezerik heel smakelijk. Toetje aardbei, rabarber, yoghurt erg lekker maar aan de dure kant.
Amuse en bonbons bij de koffie leuke extra's. Het glas witte wijn (moest nog een eind rijden) was lekker.
Zeker om over te doen.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Via een boottocht zagen we een prachtig gelegen uitspanning met terras aan het water. De Vrijheid. Veelzeggend zo naam. De website was mooi strak en de gerechten zagen er goed uit op de kaart
Op grond van recensies, die vrijwel allen lovend waren gingen we o p een mooie zaterdag vanuit het Westen naar Grou. Niets was teveel gezegd. Het terras was prachtig gelegen en met het mooie weer erbij was het genieten Uitzicht op Grou en het Pikmaar met een veelheid van kleine en grote boten. Daar hield het dan ook wat op en dat was erg teleurstellend.
De bediening op het terras was traag en niet bijzonder vriendelijk. De tafelkleedje zagen er wat smoezelig uit.
Maar niet gedruild we zouden heerlijk gaan eten in het restaurant dan aangesloten is bij Friesland Culinair restaurants
Het interieur is bijzonder fraai en niets meer herinnert aan een oude boerderij.
De kaart die we op het terras vroegen wilde maar niet komen. Een collega zou zich er over ontfermen….. en nogmaals een collega .
Dan maar zelf naar onze gereserveerde tafel. De kaart kwam uiteindelijk wel wat later…We wilden tenslotte ook nog op tijd terug in het Westen des lands zijn.
De broodjes met wat erbij kwamen laat. De tomaten tapenade was helaas flauw en nietszeggend. De amuses waren erg mooi maar de olijven amuse veel te pittig.,
De voorgerechten:\
Favoriet was de oosterse bouillon met shii-take. Unaniem waren we het eens; Slappe hap. Niets spannend van zoet,zuur en zout. Op de bodem van het bord dreven wat knoertharde knolletjes en peen. Garing gewoon erg slecht en waarom niet fraai in een sliertjes gedaan. Niet spannend en niet bijzonder.
Gelukkig was alle aandacht op het hoofdgerecht gevestigd ! Gebakken paling. Echter de paling was overgaar en droog dat mag absoluut niet. De kenners van de paling fronsten hun gezicht. Waren ook veel beter gewend. Het hoen dat ook besteld was smaakte goed alleen de garing was weer niet op orde. Te lang en taai. Het garnituur was wederom te weinig gegaard en afdeling knabbel en babbel. Beetgaar mag maar dit was ongaar en ongaarne bij elkaar.
Het nagerecht hoefde niet meer van ons. Teleurgesteld en dat hebben we ook gezegd. Jammer. Een hernieuwde kans voor paling en kip was vriendelijk bedoled maar zou het tijdschema ook in de war brengen.
De koffie was ter compensatie van het huis.
We gaan er maar vanuit dat het een eenmalig faux-pas was maar gaan niet meer terug dan wel alleen voor het terras. Erg jammer !
Els K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Verrassende plek met geweldig uitzicht aan het water! Via Groupondeal genoten van een 3-gangen verrassingslunch van de chef.
Geweldige kwaliteit van het eten en met passie bereid, dat proef je! Verfijnde kwaliteit en we voelden ons echt welkom.
Ook leuk om een keer een eenvoudige lunch te nuttigen.
Voor herhaling vatbaar!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Voor de derde keer gegeten, voorgaande keren zeer tevreden, maar deze keer spande de kroon.
Echt heerlijk gegeten, van de amuse tot en met de friandises en alle 6 gangen er tussen.
Zeer verrassend, zowel kwa smaak als presentatie. Ook de service en aandacht is van hoog niveau.
HenkenBets .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heerlijk genoten van een 6 gangen verrassingsdiner. Smaken zijn puur en verrassend, de wijnen uitstekend. Voor mensen met allergieën werden geen ingrediënten weggelaten maar heerlijke vervangers opgediend. Dit restaurant is een aanrader. Wij komen zeker terug!
Rinke W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekker gegeten op zaterdagavond bij Restaurant De Vrijheid. Het eten is er bijzonder en duurzaam. Gerechten die je thuis niet zomaar op tafel zet! Zoals het hoofdgerecht Houtduif, erg lekker. Verder aardig en servicegericht personeel en bovendien erg sympathiek voor onze 2 jarige dochter.
Hschild .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Op 22 augustus hier gegeten met 4 personen. We hebben gekozen voor een verrassingsmenu. Je geeft op wat je niet lust en de kok gaat aan de slag. Tevens gekozen voor een passend wijnarrangement.
Ieder gerecht was een plaatje. Het smaakte werkelijk voortreffelijk. De bediening is top. Je hebt hier met echte professionals te maken. Met de watertaxi/fietserspontje word je door de eigenaar opgehaald in Grou. Dit restaurant heeft verder een heel mooi terras met een prachtig uitzicht over het Pikmeer.
Dit restaurant is zeker Michelin waardig. Een aanrader dus!
Hans_H .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Restaurant De Vrijheid in Grou is met recht een aanrader. Alles klopt van ontvangst tot vertrek. Bediening is perfect en uitermate vriendelijk. Het enthousiasme straalt eraf. De ambiance, terras aan het Pikmeer met uitzicht op Grou aan de overkant, behoeft geen verdere uitleg. De kwaliteit van de maaltijd, wij bestelden het Bib Gourmand menu (3 gangen), is uitstekend bereid en gepresenteerd. Al bij de amuses wordt duidelijk dat hier sprake is van klasse ! Wij bestelden witte en rode huiswijn en bij het nagerecht een glas port. Ook hier is duidelijk dat men geen consessies doet wat betreft de kwaliteit en de service. En dat allemaal ook nog voor een heel vriendelijke prijs. Dit restaurant is zeker een tweede (en derde) bezoek waard. Complimenten voor de eigenaars van dit fraaie restaurant in Grou.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Na een zeiltocht hier gegeten met vier personen. Vanwege het mooie weer op het gezellige terras aan het water. We werden zeer gastvrij ontvangen door de eigenaar. We kozen toevallig alle vier voor de scholfilet met tomatensalsa, haricots verts en dikke frieten. De witte franse huiswijn, een Colombard Sauvignon uit 2012 combineerde perfect. Minpuntjes: een te kleine tafel en de wijn werd niet ter keuring ingeschonken. De scholfilet was wat aan de de droge kant, maar de combinatie met tomatensalsa was goed. De frieten waren lekker knapperig gebakken. Er werd ook tot twee maal toe een grote karaf kraanwater gratis geserveerd. Een aanrader voor iedereen die zoekt naar een rustige stek na een dagje varen.
Jarno T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Afgelopen zaterdag 13-07 hier gegeten.
Mooi restaurant, in een oude boerderij met een groot mooi terras.

Als amuse obli met zalm en bietensorbet. ook een soort van olijvenbroodje met olijvensalsa. Beide heerlijk van smaak en op goede temperatuur.

Als voorgerecht lardo di colonnata met 64 gr dooiertje , aardpeer, truffelaardappel plus een saus Pedro X. Mooi gerecht alleen helemaal net iets te koud. Hierdoor ging veel smaak verloren. Jammer.

Tussen gerecht bisque met waddengarnaaltjes. Prima op smaak, en temperatuur. Simpel maart lekker. Mischien ook net iets te dun van structuur maar dit deed niet af aan de smaak. Mischien meer aan mond gevoel.

Als hoofd Gebakken palingfilet met Zeeuws spek, zilverui, tuinboon en saus van Riesling. Heerlijk gerecht, MIschien als kanttekening: mischien iets te veel paling.

Nagrecht hebben wij de kaasplank gedeeld mede omdat het hoofdgerecht nogal groot was geproportioneerd. Vergezeld met een heerlijke Poire Cider van Eric Bordelet. Zie je niet vaak Nederlandse restaurants.

Wijn smaakte goed. Uitgebreide keus. We hadden de albarino. Paste goed bij de gerechten.

Bediening was prima. Goede services en niet te formeel.

Kortom, een meer dan goed restaurant waar je lekker kan eten.