Over het restaurant De Vrijheid

Ervaar waarom ons restaurant de Vrijheid heet. In deze weidse omgeving verwelkomen wij onze gasten graag in een gastvrije ambiance. In plaats van een aaneenschakeling van amuses en bediening met witte handschoentjes verwennen wij u met pure smaak in combinatie met informeel-formele gastvrijheid. U bent van harte welkom!
Eerlijk en heerlijke gerechten, daaraan herkent u de keuken van de Vrijheid. Onze chef-kok gebruikt uitsluitend pure, dagverse producten. Passie voor kookkunst en culinair vakmanschap doen de rest. Het team van de Vrijheid stelt zich niet tevreden met alleen het schitterende uitzicht op het Pikmeer, maar legt ook gastronomisch de lat hoog. Lokaal verankerde gerechten gelardeerd met nieuwe technieken zijn ons handelsmerk. En vanzelfsprekend biedt onze wijnkaart meerdere huiswijnen en een uitgelezen assortiment kwaliteitswijnen.

Meer informatie over restaurant De Vrijheid

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Vrijheid

Ria T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Prima lokatie en een goede sfeer. Kwaliteit van gerechten, amuses zeer goed.
Engbert V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Heerlijke verrassende gerechten, fijne, deskundige bediening. Mooie plek aan het water.
Douwe Y.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Ik vond het personeel attent, het eten was van hoog niveau en heel smakelijk.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Uitmuntend gegeten, gemoedelijke sfeer, prachtige ligging,
Esther .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten. De gerechten en de service waren top. Als enige verbeterpunt hebben wij de inrichting en dan met name de stoelen. Zeker voor een lang persoon zijn de stoelen niet comfortabel.
Diedie D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Geweldig restaurant,voortreffelijk eten en de ligging geweldig????
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heel verrassend wat er geserveerd werd. Ik had een aantal wensen doorgegeven waar goed aan werd voldaan. Hele vriendelijke bediening.
Ik dacht dat ik via de restaurantsactie van AH had gereserveerd, het bleek niet zo te zijn. We hebben heerlijk gegeten met een mooi uitzicht over het water.
G. J. O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Prachtige locatie ook nog
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Alles zeer goed 100 % personeel
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
uitstekend de lunch gebruikt op een zonnig terras. Heerlijk driegangen menu
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten, de service was uitstekend Zeer vriendelijk ontvangen
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
We hebben tot laat op het terras gezeten. Mooi uitzicht over het water. Het eten was heel verrassend en smaakte erg goed.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Mooie locatie gezellig super food gewoon weer lekker culinair genieten
Jeannet J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Stijlvolle rustige inrichting, deskundig en bevlogen personeel. Alle gerechten zijn ware kunstwerkjes.
Wij vonden het een feest!!, komen zeker terug
Gatze H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Gezellig, sfeervol en uitstekende kwaliteit van producten.
Wilja D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten,. Bediening zorgt voor een avond vullend programma. Wij komen zeker terug
Dammes O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Uitstekende kwaliteit van de gerechten, verrassend en lekker. Mooie porties, niet te groot, niet te klein. Tongstrelende amuses, mooi geserveerd. Bediening zeer vriendelijk, wél voor een chique gelegenheid als deze een paar keer nét te slordig: vergeten broodjes te serveren, vergeten schone wijnglazen neer te zetten waardoor een volgende wijn in een oud glas geserveerd werd. Jammer, want dat past niet bij de hoge kwaliteit van het gebodene. Prachtig wijnarrangement dat ook in 'bob-versie' geserveerd kan worden.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Tja, als ik zo alle ervaringen zie op deze website vraag ik mij af wat ons is overkomen…

Het voorspel…
Op 7 juli 2018 werd een huwelijksfeest gevierd met de familie. De groep bestond uit ongeveer 20 personen.
De viering was tevoren tijdens een bezoek van het huwelijkspaar aan het restaurant besproken. Het voorstel/advies was een lente lunch van 3 gangen.
Men zou er iets moois van maken.. prima toch?
Er waren trouwens ook een aantal mooie buffet opties voorhanden zag ik later op de website. Daar werd niet over gesproken.

De viering, de start..
Op het terras, jawel mooi weer, werden een aantal amuses geserveerd met een glas prosecco.
De amuses waren aardig, maar niet echt bijzonder.
Hierna moest het gezelschap naar binnen alwaar de lunch werd geserveerd, verdeeld over diverse tafels. De groep werd volledig uit zijn verband gehaald. Op het buitenterras was trouwens een mooi overdekt (schaduw voor de ouderen) gedeelte voorhanden met prachtig uitzicht op het water met al zijn activiteiten. Maar ja, we moesten naar binnen…. Persoonlijk vond ik het binnen een te kille en kale ruimte, we zaten er alleen.

De lunch..

De eerste gang bestond uit een soort sushi van zalm welke aardig was, maar wat vlak van smaak.
Hierna verscheen een gerecht met een paar dunne plakjes borstfilet van eend in zijn jus met garnituur. Ook vlak van smaak, niet spannend.
Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht hadden het formaat van een aantal kleine amuses…
De jeugd kreeg vis met frites.. die hoorden we niet…
Het, niet vreemde, verschijnsel deed zich voor dat er zich diverse mensen in het gezelschap bevonden welke niet gecharmeerd waren van dit eendje. Dit is niet bijzonder, vele mensen houden er niet van of kiezen het niet wegens uiteenlopende redenen.
Er was tevoren geen keuze voor de volwassenen.. jammer, een misser. Al had het maar een vlees of vis keuze geweest.
Het nagerecht was een op zich prima ijsdessert.
De koffie met friandises was prima, behalve dat de friandises in de volle zon werden gezet en na 1-2 minuten niet meer op te pakken waren..
Tja, gesmolten….
De geschonken wijnen waren trouwens wel van prima kwaliteit.

Resumerend was de lunch dermate maagvullend dat allen na afloop zich afvroegen waar de gerechten bleven na de geserveerde “ amuses”.
De kwaliteit van de gerecht was goed maar niet bijzonder. De prijs/kwaliteit verhouding was naar de mening van allen ver te zoeken bleek de volgende dag na evaluatie.
Ik moet wel bekennen dat vrijwel alle aanwezigen verwende fijnproevers zijn en dus erg “ verwend” en kritisch...

De bediening:
Tijdens het welkomst drankje met een aantal amuses werden tijdens het uitserveren diverse deelnemers gewoon vergeten en ze moesten zelf achter hun drankje aan.
Daar was wederom sprake van bij het uitserveren van de koffie op het terras. De bediening had absoluut geen overzicht, kwam koel over (wel lekker vanwege de warmte) en misten spontaniteit.
Gedurende de lunch werd summier uitleg gegeven over de gerechten en wijn. Diverse deelnemers bleven zonder wijn (terwijl zij geen BOB of geheelonthouder waren) of werden gewoon niet bijgeschonken.
Wederom geen overzicht alhier, terwijl het zeer rustig was. Niet scherp? In ieder geval onprofessioneel voor een restaurant met enige pretenties.

Prijs/kwaliteit:
Deze was ver onder de maat.
Als er een paar hapjes, met goede producten weliswaar, leuk worden gepresenteerd kan je je op basis hiervan niet zomaar een hoogstaand restaurant noemen of uit te stralen of dat pretenderen door prijsvoering. De chef kan prima koken, daar ligt het niet aan. Een vederlicht lunch menu voor 39 euro’s is toch echt buitenproportioneel in mijn ogen.
Dan ben ik nog mild..

Gezien de locatie zal het gedurende de zomermaanden best goed lopen. Vakantiegangers zijn relaxed en geven makkelijker meer geld uit. Ze komen meestal ook niet meer terug. Voor de rest van het seizoen zal men toch moeten bijschaven aan de min punten. De consument wordt kritischer.
De niet zo talrijke beschreven zeer positieve ervaringen moet ik dus toch echt met een flinke korrel zout nemen. Onze ervaring is in mijn ogen geen toeval, het is structureel niet goed gesteld met organisatie, improvisatie vermogen, service en de prijs/kwaliteit.. Er was teveel mis zo gezegd.
Voor een gezelschap van onze grootte had toch zeker een buffet moeten worden aangeraden vanwege de betere groep dynamica en keuzes. Dan was er voor ieder wel een passend gerecht te vinden geweest.
Noor V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Fantastisch verfijnd eten met heerlijke wijnen en bijbehorende uitleg en goede bediening.
Heel graag komen wij weer een keer terug.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prima gegeten. Fijne gerechten en lekkere bij passende wijnen. Ligt prachtig aan het water. Met mooi weer heerlijk vertoeven op
het terras.