De Vrijheid

Seinpôlle 4 9001 ZS Grou Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrijheid

Ervaar waarom ons restaurant de Vrijheid heet. In deze weidse omgeving verwelkomen wij onze gasten graag in een gastvrije ambiance. In plaats van een aaneenschakeling van amuses en bediening met witte handschoentjes verwennen wij u met pure smaak in combinatie met informeel-formele gastvrijheid. U bent van harte welkom!
Eerlijk en heerlijke gerechten, daaraan herkent u de keuken van de Vrijheid. Onze chef-kok gebruikt uitsluitend pure, dagverse producten. Passie voor kookkunst en culinair vakmanschap doen de rest. Het team van de Vrijheid stelt zich niet tevreden met alleen het schitterende uitzicht op het Pikmeer, maar legt ook gastronomisch de lat hoog. Lokaal verankerde gerechten gelardeerd met nieuwe technieken zijn ons handelsmerk. En vanzelfsprekend biedt onze wijnkaart meerdere huiswijnen en een uitgelezen assortiment kwaliteitswijnen.

Meer informatie over restaurant De Vrijheid

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Vrijheid

Jeannet J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Stijlvolle rustige inrichting, deskundig en bevlogen personeel. Alle gerechten zijn ware kunstwerkjes.
Wij vonden het een feest!!, komen zeker terug
Gatze H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Gezellig, sfeervol en uitstekende kwaliteit van producten.
Wilja D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten,. Bediening zorgt voor een avond vullend programma. Wij komen zeker terug
Dammes O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Uitstekende kwaliteit van de gerechten, verrassend en lekker. Mooie porties, niet te groot, niet te klein. Tongstrelende amuses, mooi geserveerd. Bediening zeer vriendelijk, wél voor een chique gelegenheid als deze een paar keer nét te slordig: vergeten broodjes te serveren, vergeten schone wijnglazen neer te zetten waardoor een volgende wijn in een oud glas geserveerd werd. Jammer, want dat past niet bij de hoge kwaliteit van het gebodene. Prachtig wijnarrangement dat ook in 'bob-versie' geserveerd kan worden.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Tja, als ik zo alle ervaringen zie op deze website vraag ik mij af wat ons is overkomen…

Het voorspel…
Op 7 juli 2018 werd een huwelijksfeest gevierd met de familie. De groep bestond uit ongeveer 20 personen.
De viering was tevoren tijdens een bezoek van het huwelijkspaar aan het restaurant besproken. Het voorstel/advies was een lente lunch van 3 gangen.
Men zou er iets moois van maken.. prima toch?
Er waren trouwens ook een aantal mooie buffet opties voorhanden zag ik later op de website. Daar werd niet over gesproken.

De viering, de start..
Op het terras, jawel mooi weer, werden een aantal amuses geserveerd met een glas prosecco.
De amuses waren aardig, maar niet echt bijzonder.
Hierna moest het gezelschap naar binnen alwaar de lunch werd geserveerd, verdeeld over diverse tafels. De groep werd volledig uit zijn verband gehaald. Op het buitenterras was trouwens een mooi overdekt (schaduw voor de ouderen) gedeelte voorhanden met prachtig uitzicht op het water met al zijn activiteiten. Maar ja, we moesten naar binnen…. Persoonlijk vond ik het binnen een te kille en kale ruimte, we zaten er alleen.

De lunch..

De eerste gang bestond uit een soort sushi van zalm welke aardig was, maar wat vlak van smaak.
Hierna verscheen een gerecht met een paar dunne plakjes borstfilet van eend in zijn jus met garnituur. Ook vlak van smaak, niet spannend.
Zowel het voorgerecht als hoofdgerecht hadden het formaat van een aantal kleine amuses…
De jeugd kreeg vis met frites.. die hoorden we niet…
Het, niet vreemde, verschijnsel deed zich voor dat er zich diverse mensen in het gezelschap bevonden welke niet gecharmeerd waren van dit eendje. Dit is niet bijzonder, vele mensen houden er niet van of kiezen het niet wegens uiteenlopende redenen.
Er was tevoren geen keuze voor de volwassenen.. jammer, een misser. Al had het maar een vlees of vis keuze geweest.
Het nagerecht was een op zich prima ijsdessert.
De koffie met friandises was prima, behalve dat de friandises in de volle zon werden gezet en na 1-2 minuten niet meer op te pakken waren..
Tja, gesmolten….
De geschonken wijnen waren trouwens wel van prima kwaliteit.

Resumerend was de lunch dermate maagvullend dat allen na afloop zich afvroegen waar de gerechten bleven na de geserveerde “ amuses”.
De kwaliteit van de gerecht was goed maar niet bijzonder. De prijs/kwaliteit verhouding was naar de mening van allen ver te zoeken bleek de volgende dag na evaluatie.
Ik moet wel bekennen dat vrijwel alle aanwezigen verwende fijnproevers zijn en dus erg “ verwend” en kritisch...

De bediening:
Tijdens het welkomst drankje met een aantal amuses werden tijdens het uitserveren diverse deelnemers gewoon vergeten en ze moesten zelf achter hun drankje aan.
Daar was wederom sprake van bij het uitserveren van de koffie op het terras. De bediening had absoluut geen overzicht, kwam koel over (wel lekker vanwege de warmte) en misten spontaniteit.
Gedurende de lunch werd summier uitleg gegeven over de gerechten en wijn. Diverse deelnemers bleven zonder wijn (terwijl zij geen BOB of geheelonthouder waren) of werden gewoon niet bijgeschonken.
Wederom geen overzicht alhier, terwijl het zeer rustig was. Niet scherp? In ieder geval onprofessioneel voor een restaurant met enige pretenties.

Prijs/kwaliteit:
Deze was ver onder de maat.
Als er een paar hapjes, met goede producten weliswaar, leuk worden gepresenteerd kan je je op basis hiervan niet zomaar een hoogstaand restaurant noemen of uit te stralen of dat pretenderen door prijsvoering. De chef kan prima koken, daar ligt het niet aan. Een vederlicht lunch menu voor 39 euro’s is toch echt buitenproportioneel in mijn ogen.
Dan ben ik nog mild..

Gezien de locatie zal het gedurende de zomermaanden best goed lopen. Vakantiegangers zijn relaxed en geven makkelijker meer geld uit. Ze komen meestal ook niet meer terug. Voor de rest van het seizoen zal men toch moeten bijschaven aan de min punten. De consument wordt kritischer.
De niet zo talrijke beschreven zeer positieve ervaringen moet ik dus toch echt met een flinke korrel zout nemen. Onze ervaring is in mijn ogen geen toeval, het is structureel niet goed gesteld met organisatie, improvisatie vermogen, service en de prijs/kwaliteit.. Er was teveel mis zo gezegd.
Voor een gezelschap van onze grootte had toch zeker een buffet moeten worden aangeraden vanwege de betere groep dynamica en keuzes. Dan was er voor ieder wel een passend gerecht te vinden geweest.
Noor En Sander V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Fantastisch verfijnd eten met heerlijke wijnen en bijbehorende uitleg en goede bediening.
Heel graag komen wij weer een keer terug.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prima gegeten. Fijne gerechten en lekkere bij passende wijnen. Ligt prachtig aan het water. Met mooi weer heerlijk vertoeven op
het terras.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
een culnaire parel prachtig gelegen aan het water, we werden gehaald met het pontje.
lekkere amuse's creatief gepresenteerd en een mooi 6 gangen menu met rijke smaken geserveerd door een mooi team jonge mensen met verstand van zaken
afgesloten met streekgebonden kaas wagen en heerlijke zoet dessert waarna de eigenaar ons weer met de pont naar de overkant bracht
top!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prima. We zijn er al vaker geweest. De laatste keer was een jaar geleden. Ons idee is dat de keuken verfijnder is geworden. Duidelijker in de smaken. We hebben zeer smakelijk gegeten.
Manon W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Ontzettend goed gegeten . Iedere keer weer een feestje . Heerlijke wijnen .
Juline D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Verrassend lekker en divers gedineerd vanavond bij De Vrijheid in Grouw!
Gastvrije ontvangst en vakkundige bediening.
Lekkere amuses, fijn voorgerecht, prachtig hoofdgerecht en zalige kaasplank en rabarber verrassing als dessert.
Prachtige ligging en prima uitleg bij alle gerechten.
De tafel van Lex V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijke gerechten met onwaarschijnlijke smaaksensaties.
Elly V.
Perfecte avond, heerlijke gerechten, uitstekende service! Aanrader!!
Jouke B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Fantastisch gegeten, met heel veel zorg en oog voor details en creatief! Wil je jezelf verwennen op culinair gebied, dan is dit the place to be!
ElsBokje
Meri M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
wat een heerlijk feest om hier te eten.
alles klopt, het prachtige eten , de wijnen, de bediening en de sfeer.
kan niet beter
Patries V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Geweldige culinaire ervaring, maar ook gezellig en mooi ingericht, met leuke creatieve vondsten, zoals de 2 varkens en de vorken!
DW V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heerlijke avond! Geweldige bites! Gastvrije bediening, het is een feestje om hier te zijn. Elke gang is weer een verrassing en een streling voor de tong
Korrie D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten, fijne entourage en prima bediening!
Teo V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijke avond gehad, prachtige smaakvolle gerechten vol met verschillende bites, en niet te veel schuimpjes! Bij ieder gerecht een goed glas wijn. Genoten!
Yvonne T.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Van Feedback verwacht men dat je opbouwende kritiek zou leveren. Tenminste dat had ik daarvan in gedachten.
Ik kan geen enkele kritiek leveren op wat dat ook. Wij zijn zo onwijs verwend door Simone v Veen en Mila vd Schalk Kamberg door ons daar uit te nodigen. Toch, zij hebben het ondekt, de ware complimenten gaan uit naar de eigenaar en chef kok van het restaurant. Wat een kennis van zaken en wat gedrevenheid het de gasten het naar de zin te maken. Werkelijke topklasse. Dit is waar het ware Vak Horeca om draait. Een hele dikke 10. ik denk zelf een 11. Verwend tot in alle vezels van ons lijf. Vr gr Ton en Yvonne Teske.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Min of meer bij toeval bij de Vrijheid gegeten. Helemaal top! Chef heeft keuze bepaald, bijpassend wijnarrangement gekozen en bij elkaar geweldige culinaire ervaring.
Komen absoluut terug bij volgend bezoek aan Friesland cq Grou