De Vrijheid

Seinpôlle 4 9001 ZS Grou Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrijheid

Ervaar waarom ons restaurant de Vrijheid heet. In deze weidse omgeving verwelkomen wij onze gasten graag in een gastvrije ambiance. In plaats van een aaneenschakeling van amuses en bediening met witte handschoentjes verwennen wij u met pure smaak in combinatie met informeel-formele gastvrijheid. U bent van harte welkom!
Eerlijk en heerlijke gerechten, daaraan herkent u de keuken van de Vrijheid. Onze chef-kok gebruikt uitsluitend pure, dagverse producten. Passie voor kookkunst en culinair vakmanschap doen de rest. Het team van de Vrijheid stelt zich niet tevreden met alleen het schitterende uitzicht op het Pikmeer, maar legt ook gastronomisch de lat hoog. Lokaal verankerde gerechten gelardeerd met nieuwe technieken zijn ons handelsmerk. En vanzelfsprekend biedt onze wijnkaart meerdere huiswijnen en een uitgelezen assortiment kwaliteitswijnen.

Meer informatie over restaurant De Vrijheid

9,4

Jouw recensie over het restaurant De Vrijheid

Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prima gegeten. Fijne gerechten en lekkere bij passende wijnen. Ligt prachtig aan het water. Met mooi weer heerlijk vertoeven op
het terras.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
een culnaire parel prachtig gelegen aan het water, we werden gehaald met het pontje.
lekkere amuse's creatief gepresenteerd en een mooi 6 gangen menu met rijke smaken geserveerd door een mooi team jonge mensen met verstand van zaken
afgesloten met streekgebonden kaas wagen en heerlijke zoet dessert waarna de eigenaar ons weer met de pont naar de overkant bracht
top!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Prima. We zijn er al vaker geweest. De laatste keer was een jaar geleden. Ons idee is dat de keuken verfijnder is geworden. Duidelijker in de smaken. We hebben zeer smakelijk gegeten.
Manon W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Ontzettend goed gegeten . Iedere keer weer een feestje . Heerlijke wijnen .
Juline D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Verrassend lekker en divers gedineerd vanavond bij De Vrijheid in Grouw!
Gastvrije ontvangst en vakkundige bediening.
Lekkere amuses, fijn voorgerecht, prachtig hoofdgerecht en zalige kaasplank en rabarber verrassing als dessert.
Prachtige ligging en prima uitleg bij alle gerechten.
De tafel van Lex V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijke gerechten met onwaarschijnlijke smaaksensaties.
Elly V.
Perfecte avond, heerlijke gerechten, uitstekende service! Aanrader!!
Jouke B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Fantastisch gegeten, met heel veel zorg en oog voor details en creatief! Wil je jezelf verwennen op culinair gebied, dan is dit the place to be!
ElsBokje
Meri M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
wat een heerlijk feest om hier te eten.
alles klopt, het prachtige eten , de wijnen, de bediening en de sfeer.
kan niet beter
Patries V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Geweldige culinaire ervaring, maar ook gezellig en mooi ingericht, met leuke creatieve vondsten, zoals de 2 varkens en de vorken!
DW V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heerlijke avond! Geweldige bites! Gastvrije bediening, het is een feestje om hier te zijn. Elke gang is weer een verrassing en een streling voor de tong
Korrie D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten, fijne entourage en prima bediening!
Teo V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijke avond gehad, prachtige smaakvolle gerechten vol met verschillende bites, en niet te veel schuimpjes! Bij ieder gerecht een goed glas wijn. Genoten!
Yvonne T.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Van Feedback verwacht men dat je opbouwende kritiek zou leveren. Tenminste dat had ik daarvan in gedachten.
Ik kan geen enkele kritiek leveren op wat dat ook. Wij zijn zo onwijs verwend door Simone v Veen en Mila vd Schalk Kamberg door ons daar uit te nodigen. Toch, zij hebben het ondekt, de ware complimenten gaan uit naar de eigenaar en chef kok van het restaurant. Wat een kennis van zaken en wat gedrevenheid het de gasten het naar de zin te maken. Werkelijke topklasse. Dit is waar het ware Vak Horeca om draait. Een hele dikke 10. ik denk zelf een 11. Verwend tot in alle vezels van ons lijf. Vr gr Ton en Yvonne Teske.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Min of meer bij toeval bij de Vrijheid gegeten. Helemaal top! Chef heeft keuze bepaald, bijpassend wijnarrangement gekozen en bij elkaar geweldige culinaire ervaring.
Komen absoluut terug bij volgend bezoek aan Friesland cq Grou
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Toevallig in De Vrijheid terechtgekomen. Geweldig gegeten, juweeltjes voor het oog zowel als de smaak. Goede wijnen bij de vier gangen. Interessante amuses. Mooie locatie met uitzicht op het water. Ontspannen sfeer. Kortom een aangename verrassing.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Gisteren uitgebreide lunch met achtpersonen. Verrassingsmenu gekozen. Amuses, voor- en hoofdgerecht echte kunstwerkjes en mooie kleur- en smaakvariaties. Ster- waardig! Ook dessert indrukwekkend verfijnd. En dan ook nog het uitzicht met de zeilboten vlak voor het raam langs. Wat een verassing na een kruip door sluipdoor route er naar toe.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Afgelopen donderdag op de (waarschijnlijk) laatste zomerse dag van dit jaar een heerlijke avond gehad bij De Vrijheid. Na een fijne ontvangst hele avond op terras kunnen dineren en kunnen genieten van lekkere gerechten en de fraaie omgeving. Prachtig plekje zo aan het water. Genoten van een 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Na lekkere amuses kwam voortreffelijke gerookte paling uit eigen water, heerlijk vet en mals, gecombineerd met hoenderoester. Uitstekende wijn erbij. Daarna een overheerlijke bouillabaise met anijs-krokantje, gevolgd door een prachtig gekruide snoekbaars (ook weer lokaal gevangen), met wat geplukte ossestaart in een heerlijke saus. Als vleesgerecht erg goed bereide lamshaas met perfect knapperige groenten, waarna de chocolademousse met karnemelkijs een prima afsluiting was. Na koffie met lekkere friandises nog een cognac aangeboden gekregen van de sommelier (blijkbaar was er nog wat over van onze dinerbon, erg attent!). Daarna uiterst voldaan huiswaarts gekeerd. Onze eerste kennismaking met dit mooie restaurant smaakt zeker naar meer!
Suzan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het was een teleurstellende ervaring. Een half uur wachten op brood, de hele avond vragen om water bij te schenken, het eten kwam te laat, vis was niet gaar, te lang gewacht op nieuwe vis (zeker een half uur), 4 glazen wijn teveel op de rekening, de vis werd ook in rekening gebracht, maar het allerergst was de houding van de eigenaar. Die reageerde ontkennend, geïrriteerd, smeet de rekening op tafel en bood niets aan om het goed te maken. We hadden ons verheugd op een leuke avond, want eerder hebben we altijd met plezier gegeten bij De Vrijheid. En het eten van het merendeel van ons gezelschap was echt heerlijk, maar totaal geen service en onprofessioneel personeel. Er kan altijd iets mis gaan, of er kan een meningsverschil zijn of vis goed is klaargemaakt of niet, maar de klant hoort te allen tijden koning te zijn en dat is niet het geval bij De Vrijheid.
Nique J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Dit restaurant ligt aan het water. Buitengewoon vriendelijke bediening en heerlijk eten. Leuke amuses, keuze menu's en à la carte. Het menu is qua prijs kwaliteit prima in orde. Niet alleen voor in de zomer maar ook voor de winter een absolute aanrader als je een avond verwend wilt worden. Wij komen zeker terug.
Carlijn H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Na een warm ontvangst kwamen we binnen in een prachtig ingericht restaurant, een prettige plek waar wij wel zo'n 3 uren aan tafel wilden zitten.
Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu waarbij goed rekening werd gehouden met allergieën. De gerechten zagen er prachtig uit, verassende producten en combinaties maakten alles tot een smakelijke beleving. Wij kozen voor een wijnarrangement waarbij uit eigen initiatief rekening wordt gehouden met een eventuele Bob. Goed gekozen wijnen; bijzondere omschrijvingen en absoluut passend bij de gerechten.
Alle medewerkers van de bediening letten op details, zijn gastvrij en vriendelijk en maken de avond compleet. Alle puntjes staan op de i, we hebben een fantastische avond gehad en komen zeker terug!