De Vrienden van Jacob

Duin- en Kruidbergerweg 60 2071 LE Santpoort Nederland Kaart

Over het restaurant De Vrienden van Jacob

Topgastronomie op een betoverend landgoed

Er is maar één woord voor de klassieke entourage van Landgoed Duin & Kruidberg, de hartelijke manier waarop ze je hier ontvangen en de modern-Franse topgerechten met een mediterrane touch van Meesterkok Alain Alders. Indrukwekkend. Klaarblijkelijk delen de inspecteurs van Michelin deze mening; zij bekronen De Vrienden van Jacob al sinds 2006 elk jaar met een ster. Schilderen met smaken noemt Alain Alders het zelf en het resultaat is ook echt uit de kunst!

Meer informatie over restaurant De Vrienden van Jacob

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,6

Jouw recensie over het restaurant De Vrienden van Jacob

Marina R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Genoten van de themalunch fruits de mer gerechten waren erg goed met lekkere bijpassende wijnen.

Communicatie was deze keer minder. Doorgegeven aan de receptie dat we iets later waren dit was niet doorgegeven aan restaurant.
Ook was niet duidelijk dat we om 12:00 uur aanwezig moesten zijn. De andere gasten waren al twee amuses verder toen wij arriveerden.
G. M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Zaterdagavond gegeten met een gezelschap van 6. Heerlijk aperitief gedronken op het terras met uitzicht op de imposante kasteeltuin. Diner was voortreffelijk en wijn-spijs combinatie was fenomenaal. Prachtige opbouw in de gerechten en wijnen. Vriendelijk, attent en kundig personeel die er alles aan doen om je echt te laten genieten. Prettige akoestiek en prachtig restaurant. Wij komen hier zeker nog eens terug maar blijven dan logeren in het kasteel!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het viergangen diner was grandioos. Het is vergelijkbaar met een aantal door ons bezochte twee sterren restaurants. De eerste gang was een cevice, die heerlijk was. De neustong was ook heel goed met een geweldige saus. De kalfsentrecote idem. Het allerbeste was echter het dessert van kersen en drop.
De service was wat aan de formele kant, maar zeer correct.
chantal93 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Heerlijk mogen genieten van een avond in De Vrienden van Jacob! Erg lekker gegeten in combinatie met heerlijke wijnen die werden geschonken door Elmar die het trouwens erg leuk en goed deed deze avond! Meegenomen worden naar de keuken om daar een gang te mogen eten en zien hoe het er aan toe gaat maakte onze avond nog specialer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Enige tijd geleden berichtte ik onze teleurstelling over een veel-sterrenrestaurant in den lande. Kleurloze sfeer, onpersoonlijke bediening en gerechtjes die echt wel lekker waren, maar waarvan je geen idee meer had waar ze uit bestonden.
Hoe anders was het bij de Vrienden van Jacob! Een prachtig, warm en sfeervol restaurant. Bediening waar je een geanimeerd gesprek mee kan voeren en die op een hartelijke manier bereid zijn in te gaan op individuele wensen. Natuurlijk fantastisch eten, plaatjes van gerechten die toch evengoed nog 'echt' eten zijn. En als klap op de vuurpijl werd voor ons aan het eind van de avond de haard aangestoken en kregen wij niet de gevraagde cognac bij de koffie, maar een ware proeverij met een prachtig verhaal er bij. Elmar, bedankt. De Vrienden van Jacob heeft begrepen dat het niet alleen om het eten, maar om de totale beleving gaat. Wat ons betreft kan de balans in de verdeling van de sterren veel beter!
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Een heerlijk verjaardagsdiner gehad. Erg leuk dat de chef-kok de amuse aan tafel kwam brengen en de wensen kwam bespreken voor het diner. We kozen het 5-gangen diner maar we kregen zoveel meer! Het was echt een avondvullend programma zonder dat je het gevoel had lang te moeten wachten op het eten. Ik vond zelf de borden van de verschillenden gangen niet bij elkaar passen, iedere gang had echt een totaal ander bord. Hele vriendelijke gastheren en dames. Eentje tegen het amicale aan t.o.v. de rest. Heel lang moeten wachten voor we konden afrekenen maar wel nog een heerlijke mega bonbon mee voor thuis. Absoluut genoten!!!!
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Was weer helemaal geweldig ( 2 jaar geleden voor het laatst geweest)
Hadden een 6 gangen menu. Heb ze niet geteld maar volgens mij waren het er meer. Heerlijke smaak maar ook de presentatie was erg goed. Het wijnaragement was ook super en de wijnen werden met verve toegelicht door sommelier Milton. 1 van de gangen werd in de keuken geserveerd. Erg leuk om in de keuken te kijken.
Gezien het wijnaragement waren we zo verstandig om te blijven slapen. Ook heerlijk in dit oude landhuis.
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Hier het afgelopen weekend ons 40 jarig huwelijk gevierd met een kleine groep gasten. Wij zaten in de Hogan-zaal die een prachtig uitzicht heeft op de vijver. Aan een zeer feestelijk gedekte tafel hebben wij genoten van een geweldig 4-gangen diner met een bijpassend wijnarrangement. Voor de gasten die van het wijnarrangement geen gebruik wilden maken werd een passend alternatief geregeld. Een prima keuken, zeer correct en gastvrij personeel. Het werd een avond om nooit te vergeten en waar nog lang over zal worden nagepraat.
Julie F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Genoten van deze feestelijke avond. We werden hartelijk ontvangen in het prachtige pand waar de Vrienden van Jacob zich bevind. We mochten uitgebreid rondkijken in de brasserie en de tuin.
Het leek mij leuk om mijn verjaardagsdiner hier te nuttigen, wat mij en mijn partner super goed is bevallen.
De service is erg goed en ze geven je echt het gevoel van een avondje erop uit zijn.
Een gekozen menu van Noordzeekrab, forel en coquille maken onze avond helemaal compleet. Als aangegeven allergieën werd uitermate zorgvuldig omgegaan. En als surprise kreeg ik een huisgemaakte bosbessen taart uit eigen patisserie om mijn verjaardag af te sluiten.
Jullie zijn een top team en ga zo door! Wij komen met veel genoegen terug.
Aart I.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Prachtige lokatie op een landgoed met een klassieke nette inrichting van het restaurant. Fantastische keuken, gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en dat is echt een aanrader. Afwisselend vis- en vleesgerechten van goede kwaliteit en meerdere malen zeer origineel en dat alles met een oogverblindende opmaak. Twee zoete desserts die beide tongstrelend waren. Zeer attente formele bediening en leuke informatieve sommelier. Echt een leuke avond uit.
Beste Lorus,

Graag wil ik u hartelijk bedanken voor uw recensie op Iens. Het is ontzettend fijn om te lezen dat u een leuke avond uit heeft gehad. Uw complimenten omtrent de keuken en de verleende service zijn uitgebreid besproken met het gehele team.

Johan B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Sinds ons laatste bezoek meer dan een jaar geleden (echt te lang), blijken De Vrienden de 'diner ervaring' verder verbeterd te hebben.

De amuse wordt gebracht door de chef, Alain Alders, zelf gebracht en geïntroduceerd, iets wat ik enorm waardeer.

Het menu en de gangen waren zoals gewoonlijk uitstekend. Wij zijn nog nooit teleurgesteld ondanks onze zeer hoge verwachtingen. De gerechten zijn nog steeds plaatjes. Ze hebben volgens mij het concept van 'culinaire plaatjes' ongeveer vijf jaar geleden ingevoerd. De gangen zijn inderdaad plaatjes van creativiteit. Helaas was mijn mobiele telefoon thuis zodat ik geen foto's kon nemen om dit te laten zien. Elk seizoen worden de nieuwe creaties gepresenteerd middels een 10-gangen (!) menu.

Het hoogtepunt voor ons was dat een van de gangen geserveerd werd in de keuken onder het toeziend oog van de chef, Alain. Wij hadden een geanimeerd gesprek over het 'lean' concept (Japans / Toyota) dat ze hadden ingevoerd. Dit geeft de gasten ook de mogelijkheid om letterlijk een kijkje in de keuken te nemen. Het gaat hier veel vriendelijker (maar efficiënt) toe dan je in sommige TV series kan zien.

De wijnen waren ook uitstekend met bijzondere vondsten: een Riesling uit het Moeselgebied, een 'vin naturel' uit de Corbieres (waarover meer later) en een uitstekende Mourvedre uit Zuid-Afrika (Stellenbosch). We kozen niet voor de dessertwijnen omdat we nog moesten rijden.

De vin naturel was mijn favoriet, dus nam ik mij voor een Nederlandse importeur te vinden (heb ik gevonden maar voor de horeca). De betreffende wijn was ''Le Temps des Cerises - Fou du roi'' from Axel Prüfer. Een uitstekende wijn: transparant, granaatkleurig, met een bouquet van bovengemiddelde intensiteit met kruiden en rood fruit, een medium body, hele zachte, geïntegreerde tannines en een medium intensiteit van rood fruit op de tong. De wijn deed mij denken aan pinot noir uit de nieuwe wereld, maar dan met een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. En zonder sulfiet !

Afgaande op het etiket ('postcode 34260') meende ik dat de wijn uit de Herault (Languedoc) kwam. We werden verteld dat dit een Corbieres was, die gebaseerd was op carignan. Onderzoek leerde dat de wijngaard in la Tour sur Orb ligt in the Herault (Languedoc). De wijn is gebaseerd op carignan (met gelijke delen carignan, grenache en cinsault). Axel Prüfer maakt daarnaast een 100% carignan cepage wine, die Avanti Popoli genoemd wordt. Wij gaan beiden uitproberen als dat mogelijk is.

Het zal duidelijk zijn dat wij hier snel terugkomen!
Beste heer/mevrouw Breukelaar01,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw lovende recensie op Iens. Het is ontzettend fijn om te lezen dat uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob alle verwachtingen heeft kunnen overtreffen. Uw complimenten omtrent de keuken, gerechten en wijnen zijn uiteraard uitgebreid gedeeld met ons gehele team.

Wij zien er naar uit u in de toekomst nog vele malen te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Bart W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hier gegeten en in het landhuis geslapen ter ere van ons 5-jarig huwelijk. Het restaurant zelf is mooi, de serre mooier, maar oogt wel wat klassieker dan het restaurant is door de stijl van de ruimte en het gebouw. Naar de Vrienden van Jacob zou ik terug gaan voor de prettige combinatie van heerlijk eten en gastvrije, niet al te formele ontvangst. We aten een mooie reeks gangen in evenwicht, met mooie combinaties van smaken zonder dat het al te ingewikkeld werd. Complimenten voor de sommeliers en de chef. Zij beheersen de kunst om je voortdurend op je gemak te laten voelen: er is tijd voor een persoonlijk gesprek en uitleg terwijl service meer dan goed is en wat dat betreft past bij het (prijs)niveau.
Beste heer Bart,

Allereerst wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om u namens het gehele team van restaurant De Vrienden van Jacob hartelijk te bedanken voor uw bezoek en te feliciteren met uw 5-jarig huwelijk. Het is ontzettend fijn om te lezen dat zowel de service als de gerechten en wijnen uw avond compleet hebben gemaakt.

Wij hopen u in de toekomst nog vele malen te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Joed E.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Geweldige locatie, zeer attente bediening, maar het eten viel toch wat tegen. Mooi gepresenteerd, maar afgezien van een voorgerecht met coquilles, waren de ingredienten niet bijzonder of goed genoeg. Tijd tussen gerechten ook erg lang. Wijnen waren daarentegen superbe met een perfekte keus door de sommelier Milton. Een zeer aangename avond, maar het eten mag beter
Beste heer/mevrouw Zomaareeneter,

Allereerst wil ik u namens het gehele team van restaurant De Vrienden van Jacob hartelijk bedanken voor uw bezoek en de genomen moeite om een recensie achter te laten. Uw complimenten betreffende de verleende service en de bijpassende wijnen zijn uiteraard uitgebreid besproken met het team. Ook uw feedback omtrent de ingrediënten zijn besproken met de keuken.

CheehanSeriousEater .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond hebben wij (ik en mijn man) gegeten bij Vrienden van Jacob. Ik was op zoek naar een mooie locatie voor mijn man's verjaardag en dat is het zeker bij Vrienden van Jacob. Binnen was het wel erg warm en de sfeer was een beetje stijfjes maar het landgoed is prachtig. Eten was verrukkelijk. Mooie smaak combinaties, niet heel experimenteel maar gewoon ontzettend goed uitgevoerd. We hadden een 5-gangen menu en alle gerechten pasten erg goed op elkaar. Wel waren er (te) lange pauzes tussen elk gerecht (we zaten van 19:00 tot 23:30). Bediening was heel erg vriendelijk en de keuken heeft zelfs een kleine verjaardagstaart gemaakt voor mijn man!!! We waren heel erg blij verrast en hebben dit nooit eerder meegemaakt bij ander (micheln ster) restaurants. Echt geweldig!!! Al met al was het heel goed en we komen graag in de zomer terug zodat we ook de tuinen kunnen bewonderen. Bedankt voor de mooie avond!
Beste CheenhanSeriousEater,

Bedankt voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen en zoals u zelf al aangeeft wellicht een keer in de zomer bij ons op het terras!

Tom B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Voor de verjaardag van mijn vrouw zijn wij hier gaan eten en het was absoluut een geslaagde avond.
Het eten ziet er erg goed verzorgd uit en smaakt fantastisch. We waren voor een 5 gangen diner gegaan. Van te voren hadden we de nodige voedselintoleranties doorgegeven en daar was netjes rekening mee gehouden. Daarnaast werd er ook op de avond zelf nog gecontroleerd of er bepaalde dingen zijn die je liever niet eet.
We hadden voor een verrassingsmenu gekozen. Er was een goede variatie qua gerechten en met veel aangename smaaksensaties. Misschien twee kleine minpuntjes. Een van de gerechten was vrij zout (alle andere gerechten waren wel goed van smaak) en het hoofdgerecht was entrecote en die was wel erg lekker, maar een beetje gewoon ten opzichte van alle andere gerechten.
Al met al een echte aanrader waar we nog een keertje terug komen. Wel moeten we er even voor sparen, want het is wel vrij prijzig.
Beste tomsdinner,

Graag wil ik u bedanken dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven naar aanleiding van uw diner. Het is ontzettend fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest op de verjaardag van uw vrouw. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Marina R.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Beetje late recensie ;-)
Kerstavond voor de derde keer hier gegegeten.
Alles klopt gewoon, eten (bijzondere plaatjes om te zien) is apart en zeer smaakvol. Wijn en spijs zeer goed.
De chefkok komt bij het 'uitschenken' van de amuse zelf aan tafel om een praatje te maken.
Één van ons lust geen orgaanvlees, geen probleem. Werd voor een ander zeer lekker gerecht gezorgd.
Bediening is top.
Wij hadden een overnachting in het hotel. Konden we in de bar nog rustig een drankje nemen.
Tot een volgende keer!
Beste heer/mevrouw Test69,

Graag wil ik u hartelijk bedanken dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven naar aanleiding van uw diner. Het is bijzonder fijn te vernemen dat uw bezoek aan alle verwachtingen kon voldoen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat is dit prachtige locatie. De gehele ambiance in combinatie met gastvrijheid en dito gerechten maakte het tot een echt feest. Veel lof over de gehele brigade en met name de sommelier Milton Verseput die met zijn gedoseerde humor de meest verassende wijnen presenteerde bij de prachtige gangen.
Dit alles maakte het tot een zeer bijzondere avond en een echte aanrader voor wie de culinaire lat hoog legt.
Beste FR Zwagers,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Ik zal mijn complimenten maken aan onze sommelier Milton. Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen op het Landgoed!

Een hele fijne dag toegewenst!

Pimto T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ter gelegenheid van ons huw. jubileum hadden wij van onze kinderen een arrangement gekregen waaronder een 6 gangen diner met bijbehorende wijnen. Na een glas champagne werden we verrast met echt ongelooflijk mooie amuses. Daarna keurig qua tijd gepland het 6 gangen menu waaronder coquille, hert en snoek alles met goede bijpassende wijnen toegelicht door een sommelier die van zijn vak houdt. De bediening was ongekend een team wat volledig op elkaar is ingespeeld en bovendien kundig en uiterst vriendelijk. Het decor uniek. Hier komen wij zeker nog een aantal keren terug.
Beste pimto,

Bedankt voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wat leuk om te horen dat u een geslaagde avond gehad heeft. Wij zijn erg trots op de cijfers die u ons heeft gegeven. Wij verwelkomen u graag nogmaals op het Landgoed!

Benno K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Verrukkelijke avond gehad bij de Vrienden. Het heeft toch wel wat als de chef aan je tafel komt om je welkom te heten, naar bijzonderheden te vragen en je de eerste set van amuses aan te reiken. Na een glas heerlijke Cava genoten van een tweede set amuses en het doordeweekse 5-gangen menu inclusief prima smakende wijnen. De krab, rog en schelvis waren heerlijk, goed geproportioneerd en omgeven van bijzondere en verrassende smaken. Het hoofdgerecht van konijn met -ragout en -niertjes kom je niet zo vaak tegen en was heerlijk! Na het lekkere dessert nagenoten met espresso en friandises. De bediening en de ambiance waren perfect. We gaan zeker nog eens terugkomen.
Beste Benno1960,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wij zijn verheugd te horen dat u een geslaagde avond gehad heeft. Wij zijn erg trots op de cijfers die u ons heeft gegeven. Wij verwelkomen u graag nogmaals op het Landgoed!

Een hele fijne dag toegewenst!

david123 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Mooie ligging en mooi authentiek gebouw. We kozen voor a la carte. Eigenlijk komt het op het volgende neer: het eten is prima, erg lekker maar niet compleet verrassend. De prijs is nogal fors. De bediening attent. Leuke wijnkaart eveneens met flinke prijzen. Dus het is mooi, lekker en vriendelijk maar voor deze prijzen zal ik hier niet te vaak eten.