De Vrienden van Jacob

Duin- en Kruidbergerweg 60 2071 LE Santpoort Nederland Kaart

Over restaurant De Vrienden van Jacob

Topgastronomie op een betoverend landgoed

Er is maar één woord voor de klassieke entourage van Landgoed Duin & Kruidberg, de hartelijke manier waarop ze je hier ontvangen en de modern-Franse topgerechten met een mediterrane touch van Meesterkok Alain Alders. Indrukwekkend. Klaarblijkelijk delen de inspecteurs van Michelin deze mening; zij bekronen De Vrienden van Jacob al sinds 2006 elk jaar met een ster. Schilderen met smaken noemt Alain Alders het zelf en het resultaat is ook echt uit de kunst!

Meer informatie over restaurant De Vrienden van Jacob

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
BasenMarian .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Hier het afgelopen weekend ons 40 jarig huwelijk gevierd met een kleine groep gasten. Wij zaten in de Hogan-zaal die een prachtig uitzicht heeft op de vijver. Aan een zeer feestelijk gedekte tafel hebben wij genoten van een geweldig 4-gangen diner met een bijpassend wijnarrangement. Voor de gasten die van het wijnarrangement geen gebruik wilden maken werd een passend alternatief geregeld. Een prima keuken, zeer correct en gastvrij personeel. Het werd een avond om nooit te vergeten en waar nog lang over zal worden nagepraat.
Julie F.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Genoten van deze feestelijke avond. We werden hartelijk ontvangen in het prachtige pand waar de Vrienden van Jacob zich bevind. We mochten uitgebreid rondkijken in de brasserie en de tuin.
Het leek mij leuk om mijn verjaardagsdiner hier te nuttigen, wat mij en mijn partner super goed is bevallen.
De service is erg goed en ze geven je echt het gevoel van een avondje erop uit zijn.
Een gekozen menu van Noordzeekrab, forel en coquille maken onze avond helemaal compleet. Als aangegeven allergieën werd uitermate zorgvuldig omgegaan. En als surprise kreeg ik een huisgemaakte bosbessen taart uit eigen patisserie om mijn verjaardag af te sluiten.
Jullie zijn een top team en ga zo door! Wij komen met veel genoegen terug.
Aart I.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Prachtige lokatie op een landgoed met een klassieke nette inrichting van het restaurant. Fantastische keuken, gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en dat is echt een aanrader. Afwisselend vis- en vleesgerechten van goede kwaliteit en meerdere malen zeer origineel en dat alles met een oogverblindende opmaak. Twee zoete desserts die beide tongstrelend waren. Zeer attente formele bediening en leuke informatieve sommelier. Echt een leuke avond uit.
Beste Lorus,

Graag wil ik u hartelijk bedanken voor uw recensie op Iens. Het is ontzettend fijn om te lezen dat u een leuke avond uit heeft gehad. Uw complimenten omtrent de keuken en de verleende service zijn uitgebreid besproken met het gehele team.

Johan B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Sinds ons laatste bezoek meer dan een jaar geleden (echt te lang), blijken De Vrienden de 'diner ervaring' verder verbeterd te hebben.

De amuse wordt gebracht door de chef, Alain Alders, zelf gebracht en geïntroduceerd, iets wat ik enorm waardeer.

Het menu en de gangen waren zoals gewoonlijk uitstekend. Wij zijn nog nooit teleurgesteld ondanks onze zeer hoge verwachtingen. De gerechten zijn nog steeds plaatjes. Ze hebben volgens mij het concept van 'culinaire plaatjes' ongeveer vijf jaar geleden ingevoerd. De gangen zijn inderdaad plaatjes van creativiteit. Helaas was mijn mobiele telefoon thuis zodat ik geen foto's kon nemen om dit te laten zien. Elk seizoen worden de nieuwe creaties gepresenteerd middels een 10-gangen (!) menu.

Het hoogtepunt voor ons was dat een van de gangen geserveerd werd in de keuken onder het toeziend oog van de chef, Alain. Wij hadden een geanimeerd gesprek over het 'lean' concept (Japans / Toyota) dat ze hadden ingevoerd. Dit geeft de gasten ook de mogelijkheid om letterlijk een kijkje in de keuken te nemen. Het gaat hier veel vriendelijker (maar efficiënt) toe dan je in sommige TV series kan zien.

De wijnen waren ook uitstekend met bijzondere vondsten: een Riesling uit het Moeselgebied, een 'vin naturel' uit de Corbieres (waarover meer later) en een uitstekende Mourvedre uit Zuid-Afrika (Stellenbosch). We kozen niet voor de dessertwijnen omdat we nog moesten rijden.

De vin naturel was mijn favoriet, dus nam ik mij voor een Nederlandse importeur te vinden (heb ik gevonden maar voor de horeca). De betreffende wijn was ''Le Temps des Cerises - Fou du roi'' from Axel Prüfer. Een uitstekende wijn: transparant, granaatkleurig, met een bouquet van bovengemiddelde intensiteit met kruiden en rood fruit, een medium body, hele zachte, geïntegreerde tannines en een medium intensiteit van rood fruit op de tong. De wijn deed mij denken aan pinot noir uit de nieuwe wereld, maar dan met een veel betere prijs/kwaliteit verhouding. En zonder sulfiet !

Afgaande op het etiket ('postcode 34260') meende ik dat de wijn uit de Herault (Languedoc) kwam. We werden verteld dat dit een Corbieres was, die gebaseerd was op carignan. Onderzoek leerde dat de wijngaard in la Tour sur Orb ligt in the Herault (Languedoc). De wijn is gebaseerd op carignan (met gelijke delen carignan, grenache en cinsault). Axel Prüfer maakt daarnaast een 100% carignan cepage wine, die Avanti Popoli genoemd wordt. Wij gaan beiden uitproberen als dat mogelijk is.

Het zal duidelijk zijn dat wij hier snel terugkomen!
Beste heer/mevrouw Breukelaar01,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw lovende recensie op Iens. Het is ontzettend fijn om te lezen dat uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob alle verwachtingen heeft kunnen overtreffen. Uw complimenten omtrent de keuken, gerechten en wijnen zijn uiteraard uitgebreid gedeeld met ons gehele team.

Wij zien er naar uit u in de toekomst nog vele malen te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Bart W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Hier gegeten en in het landhuis geslapen ter ere van ons 5-jarig huwelijk. Het restaurant zelf is mooi, de serre mooier, maar oogt wel wat klassieker dan het restaurant is door de stijl van de ruimte en het gebouw. Naar de Vrienden van Jacob zou ik terug gaan voor de prettige combinatie van heerlijk eten en gastvrije, niet al te formele ontvangst. We aten een mooie reeks gangen in evenwicht, met mooie combinaties van smaken zonder dat het al te ingewikkeld werd. Complimenten voor de sommeliers en de chef. Zij beheersen de kunst om je voortdurend op je gemak te laten voelen: er is tijd voor een persoonlijk gesprek en uitleg terwijl service meer dan goed is en wat dat betreft past bij het (prijs)niveau.
Beste heer Bart,

Allereerst wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om u namens het gehele team van restaurant De Vrienden van Jacob hartelijk te bedanken voor uw bezoek en te feliciteren met uw 5-jarig huwelijk. Het is ontzettend fijn om te lezen dat zowel de service als de gerechten en wijnen uw avond compleet hebben gemaakt.

Wij hopen u in de toekomst nog vele malen te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Joed E.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Geweldige locatie, zeer attente bediening, maar het eten viel toch wat tegen. Mooi gepresenteerd, maar afgezien van een voorgerecht met coquilles, waren de ingredienten niet bijzonder of goed genoeg. Tijd tussen gerechten ook erg lang. Wijnen waren daarentegen superbe met een perfekte keus door de sommelier Milton. Een zeer aangename avond, maar het eten mag beter
Beste heer/mevrouw Zomaareeneter,

Allereerst wil ik u namens het gehele team van restaurant De Vrienden van Jacob hartelijk bedanken voor uw bezoek en de genomen moeite om een recensie achter te laten. Uw complimenten betreffende de verleende service en de bijpassende wijnen zijn uiteraard uitgebreid besproken met het team. Ook uw feedback omtrent de ingrediënten zijn besproken met de keuken.

CheehanSeriousEater .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond hebben wij (ik en mijn man) gegeten bij Vrienden van Jacob. Ik was op zoek naar een mooie locatie voor mijn man's verjaardag en dat is het zeker bij Vrienden van Jacob. Binnen was het wel erg warm en de sfeer was een beetje stijfjes maar het landgoed is prachtig. Eten was verrukkelijk. Mooie smaak combinaties, niet heel experimenteel maar gewoon ontzettend goed uitgevoerd. We hadden een 5-gangen menu en alle gerechten pasten erg goed op elkaar. Wel waren er (te) lange pauzes tussen elk gerecht (we zaten van 19:00 tot 23:30). Bediening was heel erg vriendelijk en de keuken heeft zelfs een kleine verjaardagstaart gemaakt voor mijn man!!! We waren heel erg blij verrast en hebben dit nooit eerder meegemaakt bij ander (micheln ster) restaurants. Echt geweldig!!! Al met al was het heel goed en we komen graag in de zomer terug zodat we ook de tuinen kunnen bewonderen. Bedankt voor de mooie avond!
Beste CheenhanSeriousEater,

Bedankt voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen en zoals u zelf al aangeeft wellicht een keer in de zomer bij ons op het terras!

Tom B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Voor de verjaardag van mijn vrouw zijn wij hier gaan eten en het was absoluut een geslaagde avond.
Het eten ziet er erg goed verzorgd uit en smaakt fantastisch. We waren voor een 5 gangen diner gegaan. Van te voren hadden we de nodige voedselintoleranties doorgegeven en daar was netjes rekening mee gehouden. Daarnaast werd er ook op de avond zelf nog gecontroleerd of er bepaalde dingen zijn die je liever niet eet.
We hadden voor een verrassingsmenu gekozen. Er was een goede variatie qua gerechten en met veel aangename smaaksensaties. Misschien twee kleine minpuntjes. Een van de gerechten was vrij zout (alle andere gerechten waren wel goed van smaak) en het hoofdgerecht was entrecote en die was wel erg lekker, maar een beetje gewoon ten opzichte van alle andere gerechten.
Al met al een echte aanrader waar we nog een keertje terug komen. Wel moeten we er even voor sparen, want het is wel vrij prijzig.
Beste tomsdinner,

Graag wil ik u bedanken dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven naar aanleiding van uw diner. Het is ontzettend fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest op de verjaardag van uw vrouw. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Marina R.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Beetje late recensie ;-)
Kerstavond voor de derde keer hier gegegeten.
Alles klopt gewoon, eten (bijzondere plaatjes om te zien) is apart en zeer smaakvol. Wijn en spijs zeer goed.
De chefkok komt bij het 'uitschenken' van de amuse zelf aan tafel om een praatje te maken.
Één van ons lust geen orgaanvlees, geen probleem. Werd voor een ander zeer lekker gerecht gezorgd.
Bediening is top.
Wij hadden een overnachting in het hotel. Konden we in de bar nog rustig een drankje nemen.
Tot een volgende keer!
Beste heer/mevrouw Test69,

Graag wil ik u hartelijk bedanken dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven naar aanleiding van uw diner. Het is bijzonder fijn te vernemen dat uw bezoek aan alle verwachtingen kon voldoen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat is dit prachtige locatie. De gehele ambiance in combinatie met gastvrijheid en dito gerechten maakte het tot een echt feest. Veel lof over de gehele brigade en met name de sommelier Milton Verseput die met zijn gedoseerde humor de meest verassende wijnen presenteerde bij de prachtige gangen.
Dit alles maakte het tot een zeer bijzondere avond en een echte aanrader voor wie de culinaire lat hoog legt.
Beste FR Zwagers,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Ik zal mijn complimenten maken aan onze sommelier Milton. Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen op het Landgoed!

Een hele fijne dag toegewenst!

Pimto T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ter gelegenheid van ons huw. jubileum hadden wij van onze kinderen een arrangement gekregen waaronder een 6 gangen diner met bijbehorende wijnen. Na een glas champagne werden we verrast met echt ongelooflijk mooie amuses. Daarna keurig qua tijd gepland het 6 gangen menu waaronder coquille, hert en snoek alles met goede bijpassende wijnen toegelicht door een sommelier die van zijn vak houdt. De bediening was ongekend een team wat volledig op elkaar is ingespeeld en bovendien kundig en uiterst vriendelijk. Het decor uniek. Hier komen wij zeker nog een aantal keren terug.
Beste pimto,

Bedankt voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wat leuk om te horen dat u een geslaagde avond gehad heeft. Wij zijn erg trots op de cijfers die u ons heeft gegeven. Wij verwelkomen u graag nogmaals op het Landgoed!

Benno K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Verrukkelijke avond gehad bij de Vrienden. Het heeft toch wel wat als de chef aan je tafel komt om je welkom te heten, naar bijzonderheden te vragen en je de eerste set van amuses aan te reiken. Na een glas heerlijke Cava genoten van een tweede set amuses en het doordeweekse 5-gangen menu inclusief prima smakende wijnen. De krab, rog en schelvis waren heerlijk, goed geproportioneerd en omgeven van bijzondere en verrassende smaken. Het hoofdgerecht van konijn met -ragout en -niertjes kom je niet zo vaak tegen en was heerlijk! Na het lekkere dessert nagenoten met espresso en friandises. De bediening en de ambiance waren perfect. We gaan zeker nog eens terugkomen.
Beste Benno1960,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw lovende recensie en voor uw bezoek aan ons restaurant De Vrienden van Jacob. Wij zijn verheugd te horen dat u een geslaagde avond gehad heeft. Wij zijn erg trots op de cijfers die u ons heeft gegeven. Wij verwelkomen u graag nogmaals op het Landgoed!

Een hele fijne dag toegewenst!

david123 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Mooie ligging en mooi authentiek gebouw. We kozen voor a la carte. Eigenlijk komt het op het volgende neer: het eten is prima, erg lekker maar niet compleet verrassend. De prijs is nogal fors. De bediening attent. Leuke wijnkaart eveneens met flinke prijzen. Dus het is mooi, lekker en vriendelijk maar voor deze prijzen zal ik hier niet te vaak eten.
Ottolien .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Het diner was prima, maar een beetje "gezocht"; waarom buitenissige producten gebruiken als er goede plaatselijke smaken zijn? Koude bouillon als een soort amuse klikt ook niet met een aperitief. Kortom; voor de prijs had ik meer verwacht. Ook de ambiance vond ik nogal koel (led licht) en ik had het idee in de ontbijtzaal te zitten. Advies: veel meer met kaarsen werken. De bediening was allesbehalve stijf, maar misschien iets te joviaal, ook omdat ik niet overtuigd was van de productkennis van het bedienend personeel.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Afgelopen vrijdag was het onze trouwdag en daarom hebben we onszelf verwend met het 'Vrienden van Jacob' arrangement. Dit betekende een 6-gangen diner bij de Vrienden van Jacob en daarna een overnachting op het landgoed. Vanaf het begin tot het eind werd er door het personeel veel aandacht besteed aan onze huwelijksdag. We voelden ons daardoor enorm welkom. Bedankt daarvoor. We hebben aan tafel genoten van de verschillende smaken, structuren en opmaak van de borden. Het personeel was uiterst vriendelijk, de servicegraad hoog. Ook met onze eet-wensen was goed rekening gehouden. We hebben een heerlijke avond gehad, maar voor de prijs die we betaald hebben, hadden we echter toch iets meer verwacht. Ja, het eten was lekker, maar hier en daar wat vlak van smaak. Ook vonden wij twee zoete desserts en (overigens heerlijke) zoete friandises bij de koffie wat teveel zoetigheid en hadden wij i.p.v. daarvan liever nog een vleesgerechtje o.i.d. gelust. De wijnen vonden wij niet allemaal even exclusief van smaak en de hotelkamer was ruim en schoon, maar niet heel bijzonder. In ieder geval niet t.o.v. de prijs die we ervoor hebben betaald. Kortom; we hebben genoten, maar voor de prijs hadden we meer verwacht.
Beste Vonnie200,

Allereerst hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob. Als team zijn wij ontzettend trots dat u een geslaagde avond heeft gehad. Van harte gefeliciteerd met uw trouwdag! Wat goed om te horen dat u heeft genoten van deze bijzondere dag. Wij hopen u nog eens te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Alain Alders en Ruth Engels-Siegers
Jacquelinevb .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat hebben we een heerlijke avond beleefd bij dit top restaurant. Tongstrelende en verrassende gerechten met mooie bijpassende wijnen passeerden de revue. Dit alles in een mooi tempo. Een prachtig uitzicht op de vijver en op de in Engelse stijl aangelegde tuin kregen we er gratis bij. Het was een mooie zomeravond, zodat we op het bordes konden vertoeven. De executive chef, Alain Alders, komt de amuses, welke stuk voor stuk juweeltjes waren, zelf uitserveren. Heel apart en erg leuk om op die manier je gasten te verwelkomen. Het team is heel vriendelijk en professioneel en lijkt een geoliede machine. Kortom, een geweldige (culinaire) avond die ons lang zal heugen en zeker voor herhaling vatbaar is. We komen beslist nog eens een keer terug.
Beste Jacquelinevb,

Graag wil ik u bedanken dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven naar aanleiding van uw diner. Het is ontzettend fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest. Wij zijn als team erg trots op de cijfers die u ons heeft gegeven. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

SteveRobins .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat een prachtige locatie om een bijzondere dag door te brengen. Wegens een trouwjubilea ben ik hier samen met mijn vrouw gaan eten. Gekozen voor de Vrienden van Jacob omdat ze bekroond zijn met een ster. Aangekomen op het prachtige landgoed waar we overigens onze ogen uitkeken in de Engelse tuinen, namen we plaats om te dineren. We begonnen met een speciaal aperitief vanwege ons jubileum. Top! Dat was een mooie binnenkomer. Vanwege de ster hadden wij grote verwachtingen. Deze vielen iet wat tegen in vergelijking met wat we verwachtte, misschien dat onze eisen te hoog waren omdat het de eerst keer was. Al met al was de service uitstekend en hebben wij een onvergetelijke avond gehad! Wij komen zeker nog een keer terug!
Beste SteveRobins,

Allereerst hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob. Als team zijn wij ontzettend trots dat u een geslaagde avond heeft gehad. Nog van harte gefeliciteerd met uw jubilea! Wij hopen u nog eens te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Zelden aten we zo heerlijk als bij de Vrienden van Jacob. We genoten van gedurfde smaakcombinaties, het wijn-spijsarrangement was uitgelezen en vulde de gerechten geweldig aan. Een echte aanrader, niet alleen vanwege de prachtlocatie en de prettige service maar vooral vanwege de geweldige keuken.
Beste Bartbief,

Allereerst hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob. Als team zijn wij ontzettend trots dat u een geslaagde avond heeft gehad. Wij hopen u nog eens te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Corinne V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ambiance helpt natuurlijk enorm mee maar dit restaurant is geweldig! Hele prettige mensen met vakkennis en eten van superkwaliteit. Een feest om er te mogen zijn (en als het even kan overnachten natuurlijk) voor een speciale gelegenheid altijd onze aanrader aan vrienden en kennissen. (Vergeet niet koffie of thee met friandises na te nemen, heerlijk!)
Beste MCE82,

Allereerst hartelijk dank voor het schrijven van een recensie en uw bezoek aan restaurant De Vrienden van Jacob. Als team zijn wij ontzettend trots dat u een geslaagde avond heeft gehad. Onze friandises worden gemaakt in onze eigen patisserie, ik zal uw compliment zeker met de patissier delen. Wij hopen u nog eens te mogen verwelkomen bij restaurant De Vrienden van Jacob.

Alain Alders en Ruth Engels-Siegers