De Vrienden van Bru

Meer informatie over restaurant De Vrienden van Bru

• Af te huren , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hebben gereserveerd na te zijn getipt door een local en eerlijk gezegd, zonder die tip zouden we niet hier naar binnen zijn gegaan vanwege de eenvoudige uitstraling. Eenmaal binnen werden we verrast door de ruime en mooie opzet van het restaurant, dat zie je van buiten echt niet. Vriendelijke ontvangst en prettige bediening, zeer gastvrij en alert of alles naar wens is, de gastvrouw is druk bezig maar toch in voor een praatje en een uitgebreide uitleg over de herkomst en kwaliteitsverschillen van mosselen. Het eten is geweldig, de garnalencocktails en mosselen waren ronduit top van kwaliteit, mooi gepresenteerd en met drie heerlijke huisgemaakte sausjes, dat proef je echt goed. De Grietfilet was erg smakelijk, en met een zeer betaalbare chardonnay als begeleider een verrassende ervaring in Bruinisse om nog eens over te doen
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij kwamen moe gefietst aan in het restaurant en konden gelukkig nog een tafeltje krijgen. Het stond al vast dat we mosselen wilden eten en een lekker flesje wijn. De bediening was uitermate behulpzaam met het adviseren van een fles wijn en de Pinot blanc uit de Alsace was ook bijzonder lekker. De mosselen met 3 sausjes, friet en kleine kom sla waren prima maar niet iets bijzonder. De karaf water die wij bestelden was voorzien van citroen en ijs en stond niet op de rekening. Attent! Maar de bediening was bijzonder voorkomend en deed er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Een echte aanrader, TOP!
F. V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gedineerd met twee personen na een dag zeilen. De hoofd gerechten waren gekookte mosselen respectievelijk een hele gebakken griet. Beide van zeer goede kwaliteit en goed klaargemaakt. Hele eerlijke recht toe recht aan gerechten.
Een goede fles Elzaswijn maakte het geheel af.
Voorgerechten, fles wijn en de hoofdgerechten, in totaal 100,= euro, daarmee redelijk geprijsd.

Het restaurant is netjes ingericht, echter wel wat lawaaiig. Hier zou iets aan gedaan kunnen worden met wat meer aankleding, wandbedekking of gordijnen.

De bediening is correct en past zich goed aan bij de verschillende gasten. Kortom een nette zaak waar men voor een redelijke prijs goed kan eten.
René P.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Vanavond 01-06-16 de eerste Zeeuwse mosselen (hangcultuur) gegeten.
Ze waren helemaal super. Prachtige grote pan mosselen geserveerd met 3 sausjes, friet en een heerlijke salade.
We komen hier al jaren en waar het overal steeds duurder is geworden, betalen we hier nog steeds dezelfde prijs als jaren geleden.
Qua bediening kunnen veel restaurants hier nog wat leren. Onze serveerster Linda was van het begin tot het einde zeer vriendelijk en geen vraag was haar teveel. Kortom hebben we hier een wereld avond gehad, waar we met veel plezier op terugkijken. Een echte aanrader voor iedereen die lekker wil eten, vriendelijk geholpen wil worden en dat allemaal tegen een hele nette prijs.
Rian K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Bij binnenkomst kregen we een tweepersoontafel, ik wou liever bij het raam zitten, maar dat waren voor 4 personen, dat kon ik wel begrijpen. We hebben lekker gegeten. Alleen bij weggaan werd er geen gedag gezegt,wat ik zeker een min punt vind. Rian
Gerardhoffmann .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wat hebben we vanavond lekker gegeten. De 3 sliptongetjes waren tongstrelend.
De griet werd mij door de chef aanbevolen. De lekkerste vis ooit gegeten.
Wat een smaak. Bediening erg vriendelijk en attent. Jammer dat we alleen in het restaurant
waren. Vrijdagavond 20 november.
Heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid. We hebben een huisje in Aquadelta.dus als we er zijn
komen we gegarandeerd weer langs. Groeten Ria en Gerard Hoffmann
Jandevries62 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Het is een luxe snackbar, het patatvet ruik je als je binnen komt.
De bijgerechten zijn patat en een simpele bak sla.
Het vlees en vis wat we besteld hadden waren goed maar simpel.
Zeer nukkige kok die vergeten is dat de keuken open is, zit alles met zijn vingers te proeven.
Erg duur.
Klaske.hilarius .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Zelden zulke heerlijke (Zeeuwse) mosselen gegeten. Ook de overige vis- en vleesgerechten waren tongstrelend lekker! Prima eten in een sfeervol en heel gemoedelijk restaurant in het Zeeuwse Bruinisse. Je voelt je meteen thuis ;-)
John D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wij hebben als afsluiting van de vakantie met 7 volwassenen en 4 kinderen hier gegeten.
De ontvangst en bediening waren heel vriendelijk, accuraat, vlot en attent.
Het eten was smakelijk, eerlijk en goed bereid.
Vooral de mosselen zijn een absolute aanrader.
Super mals en zacht, heel vers. Dit vind je niet in het westen of noorden.
ondanks ons soms wat rumoerige gezelschap (4 kids) bleef iedereen vriendelijk en gastvrij.
wij hadden een heerlijke avond
Marcel_12 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Heerlijke mosselen gegeten, hoe kan het ook anders in Bruinisse. Het personeel is vriendelijk en attent. Ze maken er ook geen punt van dat we liever een ruimere tafel bij het raam hebben dan een kleinere tweepersoonstafel. Aanrader!
Gerard-B .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na onze aftrap van het watersportseizoen hebben we de dag heerlijk afgesloten bij de Vrienden van Bru. We werden bij binnenkomst direct vriendelijk ontvangen. Na eerst een drankje aan de gezellige bar te hebben gedaan, konden we aan tafel toen de voorgerechten werden geserveerd. De gamba's pikante zijn een echte aanrader. Net als de visschotel. Voor het hoofdgerecht hebben we gekozen voor vis en vlees. De vis was lekker vers en heerlijk van smaak. Ook de vleeseters onder ons hebben genoten. Alles van de grill en goed gemarineerd. Aangezien ze veel verschillende wijnen ook per glas serveren, kon iedereen bij het voor- en hoofdgerecht zijn wijn naar keuze drinken. Slechts 1 minpuntje en dat is het aantal beschikbare parkeerplaatsen voor de deur, maar dat krijg je als het druk is. Gelukkig is er een aparte ingang voor mindervalide. Al met al, een echte aanrader. Hier komen we zeker regelmatig terug deze zomer.
Hillegonde .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Het eten; heerlijke verse vis, een goed stuk vlees en lekkere bijgerechten. De sliptong was verrukkelijk en het vlees was precies goed.
Het restaurant ziet er mooi uit met fijne stoelen en een gezellige bar. We werden fijn ontvangen door de eigenaar (kok) en zijn vrouw (gastvrouw).

Al met al hebben wij bij De Vrienden van Bru een heel leuke avond gehad met goed eten in een goede sfeer! Echt een aanrader, we komen hier zeker terug.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Ik zou iedereen aanbevelen de sliptong te nemen! Ik heb niet vaak zulke heerlijke sliptong gehad, ze (je krijgt er drie) smolten op mn tong. Verder hebben we heerlijke champagne gehad en ons erg vermaakt.
De bediening had onderling een paar keer miscommunicatie en daardoor werden drankjes vergeten maar ze waren wel erg vriendelijk.
Goddelijk-smullen .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Zeer vriendelijke kok en gezellige ambiance. De voorgerechten waren echt lekker, maar het hoofdgerecht viel tegen: de vis te droog en smakeloze en fantasieloze bijgerechten.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Restaurant pas om 17.00 open, wij waren te vroeg, geen probleem. Snelle en vriendelijke bediening, goed stuk vlees, friet goed warm en stevig, gebakken aardappelen en salade ook prima.
Frensch koffie ( te veel slagroom) Komen zeker terug.
Marinus2 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Bestelde sateh (kip). dat was uitverkocht. Verzocht vervolgens om sateh (varkenshaas). Volgens bediening was dit niet mogelijk hoewel varkenshaas op de kaart stond. Na veel aandringen om dit met de kok te bespreken bleek dit toch mogelijk. De varkenshaas sateh was prima. Ik had het zicht op de (open) keuken en zag de kok steeds (spareribs?) met zijn handen eten.
Niet zo'n prettig gezicht!. Zou hij zijn handen daarna gewassen hebben??? Ik vraag het me af.
Jammer, dat U dit schrijft. Wij hebben met plezier voor U varkenshaas sateh gemaakt, Uw partner had spare ribs besteld en inderdaad heb ik een spare rib geproefd, wij proeven regelmatig, zodat wij 100% zeker zijn van een optimale kwaliteit. En uiteraard wassen wij onze handen dat doen wij constant, hygiëne staat bij ons hoog in het vaandel. Overigens spare ribs eet men in het algemeen met zijn handen, net als Uw partner trouwens!

Reactie van proever:

Fijn dat mijn zorg over de hygiëne hierbij is weggenomen. Het eten: prima. Het probleem met de service richt zich op de jongen van de bediening die nog niet in oplossingen kan denken: erg halsstarrig dat sateh van varkenshaas niet kon. (Het had het restaurant trouwens gesierd de satehprijs van de kip te berekenen). Hij had gewoon direct moeten zeggen: ik zal het met de kok bespreken. Dat de kok (continue: dus niet 1!!) ) eet in het zicht van klanten vind ik niet kunnen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Al enkele keren hier erg lekker gegeten. Favoriet bij mij is hier de gebakken griet geserveerd met salade, frieten en belgische mayo. Simpel maar oh zo lekker ! Voor een eetcafe verder een kleine maar prima selectie van goede wijnen. Altijd een vriendelijke ontvangst door eigenaar Hans en zijn vrouw en hun personeel is ook zeer gastvrij en klantgericht. Gewoon een fijne zaak wanneer je niet voor al te veel geld toch lekker wil eten in een gezellige ambiance !
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Vanwege het jubileum onze relatie wilden we uit eten gaan. Veel restaurants kennen we niet in deze omgeving en komen eigenlijk altijd uit bij De Grevelingen in Bruinisse. Maar het restaurant was dicht vanwege een bruiloft. Het zelfbedieningsrestaurant zou om 7 uur dicht gaan. Het was kwart over 6, ik had geen zin om in 3 kwartier mijn eten op te eten. Dus op zoek naar wat anders en bij De Vrienden van Bru terecht gekomen. Ik baalde eerst vreselijk, maar nu niet meer, want wat het hier super.

Hele hartelijke, informele ontvangst in een niet overdreven grote, sfeervol restaurant. We hadden natuurlijk niet gereserveerd, maar dat was geen probleem. Bediening was supersnel en de meiden waren ook steeds zichtbaar. Ze waren ook supersnel, toen mensen weggingen werd de tafel al afgeruimd nog voordat de mensen de zaak hadden verlaten!

Eten was superlekker. Ik heb een heerlijke, malse, sappige varkenshaas op en mijn vriend had spare-ribs en voor hem was het lang geleden dat hij zulke lekkere spare-ribs op had. Schaaltje friet en gebakken aardappeltjes erbij en was salade. Het was eigenlijk precies genoeg.

Ik kan wel zeggen dat wij een restaurant hebben gevonden waar we zeer zeker vaker zullen komen. Wat een verademing zeg!!
Piraat100 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Goede service en goede bediening en zeer goed eten om van te smullen echt een aanrader voor lekker en betaalbaar eten toppie

Hans je doet ook mijn naam nog eer aan

Bedankt en tot snel weer
Hans en Ineke uit roosendaal
Timo A.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
De Vrienden van Bru heeft een zeer vriendelijke, informele bediening in een sfeervol restaurant. We hebben er twee maal in een week gegeten, o.a. de mosselen, kabeljauwfilet en tournedos. Alles heerlijk, met ruime aanvulling van frites, gebakken aardappelen en salade. Als we weer in de buurt zijn, hebben wij een adres !