Over het restaurant De Vriend

In het prachtige monumentale pand in Leiden is sinds 2004 het Restaurant / Grand Café De Vriend gevestigd.

Het restaurant is geopend voor de lunch en diner. Er wordt een 3 gangen keuze menu geserveerd voor € 32,50 of neem een traymenu. Tevens staat er een aquarium met verse kreeft en oesters.Een restaurant waar de prijs en de kwaliteit altijd in verhouding zijn. Heerlijke klassieke gerechten met liefde en passie bereid. Culinair eten maar in een vrije, gezellige en informele ambiance.

Inmiddels is ons restaurant een gevestigde naam in Leiden en omstreken geworden. U bent van harte welkom om te komen fijnproeven! Kijk snel op onze kaart, die wij aanpassen aan het seizoen. Naast heerlijk dineren is De Vriend ook een uitstekende locatie voor een uitgebreide lunch of een gezellige borrel met een klein hapje.

Onze keuken staat onder de bezielende leiding van Chef-kok Jaap de Vriend.Jaap heeft ervaring opgedaan in gerenommeerde zaken zoals onder andere: de Beukenhof, het Oude Dijkhuis, Wessels en de Moerbei. Samen met John Hurrelbrinck en Manfred Smits maakt hij van elk gerecht iets bijzonders, altijd vers en van goede kwaliteit.
De voornamelijk klassieke gerechten worden met liefde en vakmanschap bereid. Bij het wisselen van de seizoenen kunt u van ons een nieuwe kaart verwachten met daarop gerechten die bij dit jaargetijde passen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Vriend

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Vriend

Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Het is altijd een feestje bij de Vriend!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk eten, gezellig terras!
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Fijne hartelijke bediening; goede prijs/kwaliteit van het eten.
Echt een aanrader, zeker met mooi weer: het terras is super!
Douwe B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Voortreffelijke voorproeverij van kleine gerechten en datzelfde geldt voor de nagerechten!
Maar het hoofdgerecht (tonijn) was ook uitstekend.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heerlijk gegeten en er werd goed rekening gehouden met mijn glutenintolerantie. Zeer vriendelijke bediening. Voor ieder wat wils: exclusievere gerechten, zoals met kreeft en eendenborst, maar ook spareribs of een hamburger. Dus zeker ook goed te doen met kinderen.
Pauline G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Gezellige plek, verzorgde en creatieve kaart. We moesten wel ruim 5 kwartier tussen voor- en hoofdgerecht wachten. Ondertussen bleef bediening maar vragen of we nog wat wilden drinken. Al met al prima ervaring, maar een andere vorm van aandacht zou prettig zijn.
GJ H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Vorige week zijn wij hier met vrienden wezen eten en dat is zeer goed bevallen.
Prachtig plekje, smaakvol ingericht.
vriendelijke bediening en uitstekende gerechten.
Het klinkt wellicht allemaal cliche, maar dit is gewoon een perfect restaurant.
Uiteraard gaan wij hier terugkomen.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Fijn!
Maartje P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten!
willemein B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
heerlijk geluncht bij restaurant de vriend. een van de eerste echt mooie dagen van het jaar dus lekker op het terras met een goed glas wijn. super
Mariette B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Voor ons was dit de eerste keer bij restaurant De Vriend. Heerlijk gegeten, zeer smakelijk bereid! De kaart is niet heel uitgebreid, fijn dat er ook een paar wat eenvoudigere gerechten op staan zoals een flinke hamburger en spare ribs. We komen vast nog eens terug!
H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Het was jammer dat we vlak bij een zeer luidruchtige tafel zaten . De 'baas nam deel aan de de gesprekken aan deze tafel en was hierbij voortdurend aanwezig.ik ben van mening dat een eigenaar er op moet letten dat anderen rustig kunnen dineren en gesprekken kunnen voeren. Begrijp dat je bij bekenden een praatje maakt ,maar een hele avond aanzitten aan een en dezelfde tafel lijkt niet erg klantgericht.
De bediening was overigens prima! Zeer vriendelijk en accuraat.
Hoe goed het eten ook was, ik zal De vriend niet snel meet bezoeken. Jammer, want in het verleden kwamen wij hier graag.
De gerechten waren goed van smaak en leuk opgediend. De menukaart was vrij beperkt ,maar uiteindelijk hebben we de goede keuze gemaakt.
Clemens V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Was erg gezellig.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
De tong die ik kreeg was taai en was niet eg vers. Er waren nauwelijks groenten bij. Het was een karig gerecht. Dan is de prijs wel erg pittig. Mijn gasten hadden een vlaams stoofpotje. Ook dat was erg karig. Kortom veel geld voor weinig eten.
John S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Prima plek om te zijn en te eten.
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Ik heb er weer lekker gegeten en de bediening was weer uitermate vriendelijk, de sfeer is goed en het is er niet te luidruchtig
Emiel R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Goed en gezellig restaurant. Leuke vriendelijke bediening, goed eten in super sfeervolle zaak. Gaan we nog veel vaker heen.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
De Vriend is een prima locatie om sfeervol te dineren! De bediening is vlot en behulpzaam en de gerechten zijn goed bereid met verse producten. Niet heel goedkoop maar zeker de moeite waard.
Joop J. G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
We hadden het naar ons zin qua sfeer, bediening en de maaltijd.
Victor-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Fantastische zaak. Uitzonderlijk vriendelijke bediening en keukenpersoneel. Eten is top. De kok vraagt waar je zin in hebt en gaat dan aan de slag in de keuken. Een echte aanrader!