Glas champagne

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Vriend

Joop J. G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
We hadden het naar ons zin qua sfeer, bediening en de maaltijd.
Victor-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Fantastische zaak. Uitzonderlijk vriendelijke bediening en keukenpersoneel. Eten is top. De kok vraagt waar je zin in hebt en gaat dan aan de slag in de keuken. Een echte aanrader!
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Goed te doen , alleen bepaalde dingen qua eten was minder ..
Benjamin C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Vriendelijk en gastvrij ontvangst.Gerechten zeer smaakvol en van goede kwaliteit en ruim boven de middelmaat.
Restaurant behoort wat mij betreft tot het betere segment in Leiden.
Hans Z.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Het was weer geweldig ,, alles klopt bij juli , je word ontvangen als een vorst , het eten was weer heeeeerlijk ,,, dank juli wel
Evelyn M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
We hadden ons eten bijna op toen de frites en salade werd gebracht. Eten was weinig verrassend en prijzig voor hetgeen er werd uitgeserveerd.
Silvia F.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Altijd gezellig bij de vriend????????
Cornelia G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Vooral de akoestiek is slecht, je kunt elkaar nauwelijks verstaan. Daar zou toch echt wel iets aan te doen zijn. De hazerug was te rood, bijna rauw. Bijgerechten lekker maar een heel klein beetJe, kan beter.
Elly H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk gegeten en goede ontvangst en vriendelijke bediening
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Erg lekker gegeten en een zeer goede bediening. Mede hierdoor hebben wij met 6 personen een topavond gehad.
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
In de ochtend via het online systeem gereserveerd, bij aankomst was er echter niets bekend. "Ja, daar hebben we nog niet op gekeken" was de wat lacherige reactie van de bediening. Ik gaf aan dat we met twee kamen lunchen. Gelukkig plek genoeg, tafeltje gekregen. Drankjes opgenomen. Verder niets. Wij moest zelf vragen om de lunchkaart terwijl de dames van de bediening meer met elkaar aan het kletsen waren dan dat ze het druk hadden met iets anders. Eenmaal de kaart gekregen liep het prima snel door. Wij hadden beiden het 12-uurtje met soep, salade en brood. Weinig bijzonders qua smaak en opmaak. Zalmsalade met een mini stukje zalm, soep niet speciaal, carpacciobroodje weinig smaak. Al met al okee, maar Leiden heeft veel betere lunchgelegenheden.
Arnold O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Tafels staan ruim uit elkaar, erg prettig!!
Bedienend personeel was erg prettig, vlot en accuraat; rustige beantwoording van vragen.
Voor iemand als ik met gehoorproblemen was positie van onze tafel (bij binnenkomst rechts boven) redelijk goed.
Hans Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was weer af ,,, gezelig echt een avond uit ,,,, heerlijk eten goed vriendelijke bediening ,heerlijk we komen zekker terug
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Erg leuke avond gehad en lekker gegeten! De sfeer is erg leuk, huiskamerachtig. Mooie inrichting en goede, aardige bediening.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een van de weinige restaurants waar je voor een redelijke prijs oesters en een kaasplateau op het menu vindt. Bediening is prettig en professioneel.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Uitstekende keuken, heerlijke ambiance( ruim ingericht) met een attente en gastvrije bediening. Daarnaast gelegen op een zeer sfeervolle plek in Leiden.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Samen met mijn vrouw op een doordeweekse avond even wat eten. Ontzettend aardig ontvangen door 2 aardige dames van de bediening. Decor is best grappig op een leuke plek in Leiden. Broodje vooraf met een glaasje wijn je kent dat wel. Mijn vrouw bestelde de maaltijd Ceasar die overigens prima was. Ik wilde escargots vooraf en een tournedos als hoofdgerecht. De escargots werden opgediend in een gietijzeren potje wat er erg leuk uitzag. Jammer alleen dat ze allemaal stevig aangebrand waren wat bekend moest zijn omdat ze allemaal aan de onderkant een platte aangebrande harde rand hadden en ze niet aan het bakje vastzaten. Iemand moet ze er dus zo hebben ingedaan of los hebben gemaakt. Later de tournedos deze was prima klaargemaakt alleen had ik een andere voorstelling van een tournedos van 23,-, ik had verwacht dat deze iets groter zou zijn dan een klein Postit blaadje. Gelukkig zat er wel groente bij wat bestond uit 12 doperwten en een doorgesneden groene asperge. Het bakje friet bestond uit friet wat al een keer gebakken was geweest en nog even teruggegaan is in het vet. Anders gezegd een bakje met houten pennen ipv friet. Jammer! ondanks de dames van de bediening erg aardig zijn gaan wij er niet meer terug omdat hun glimlach dit niet kan goedmaken.

Menno V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Ik had lamskoteletten waar erg weinig vlees aan zat. De patat was niet doorbakken en het was jammer dat er geen groente en salade bij zat. De paar sliertjes courgette en komkommer noem ik niet echt groente. 20 euro voor zo'n gerecht is dan ook echt te duur. Ik vind het vervelend dat de wijn in hetzelfde glas wordt bijgeschonken. Zeker als het glas nog niet leeg is. 6 euro voor een mager glas cointreau is niet echt gastvrij. De etagere met stukjes cake bij de koffie is wel heel leuk. Het is toch meer een zaak om te lunchen.
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Ditmaal over een simpele lunch, samen met een vriend in De Vriend, Leiden, aan de Doezastraat 43. Goede lunchkaart, wij besloten een salade te nemen. Na de keuze gaf de keuken aan dat er ook een salade naast de kaart besteld kon worden met garnalen, zalm, avocado, met een lekker brood erbij. Beiden namen we deze aanbieding. Omdat er gereden moest worden voordat we doorgingen met werk: een verse jus d'orange. Koffie er na. De salade was zeer smakelijk, vers, uitstekende dressing, goed stevig vers brood wat nog geurde zelfs. Prijs euro 14,50, mijn insziens ook de max wat je voor zoiets kan vragen... De bediening door de dame aan tafel was erg prettig, hartelijk maar beslist niet opdringerig, kundig ook, goed kijken wanneer er aan tafel iets moest gebeuren, een voorbeeld. Leuk bedrijf, leuke ligging, interieur gezellig, wel wat donker en de tafel was niet schoon bij aankomst en daar gebeurde ook niets aan verder, jammer, waardoor het cijfer voor 'decor' niet hoger dan die 7 komt. Beslist om terug te keren, het eten is goed en je voelt je er prettig!
Nuleenenzeventig .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Enkele weken geleden heerlijk gegeten bij De Vriend. We durfden het aan om met zijn tweeën de Tomahawk steak te bestellen en we werden niet teleurgesteld: wat een heerlijk stuk vlees. Het vlees werd aan tafel gesneden met een mooi verhaal over de afkomst ervan. Over het dessert kunnen we niet oordelen, aangezien we na de Tomahawk helemaal verzadigd waren. De Vriend is een absolute aanrader en we komen er graag snel terug.