De vreemde vogel

Van Baerlestraat 252 3132 EK Vlaardingen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De vreemde vogel

Maandag t/m Vrijdag Gesloten
Zaterdag en Zondag 10:00 - 18:00
Mmarco .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een leuke plek om te eten! De Vreemde Vogel ligt op een groot stuk land aan de rand van Vlaardingen. Je kunt er overnachten (bijvoorbeeld in een vogelhuisje!), maar er is ook een restaurant. We hebben al een aantal keer bij de Vreemde Vogel gegeten (lunch en diner) en de kwaliteit is erg goed. Er worden veel verse producten uit de regio geserveerd en er is veel aandacht voor detail bij de smakelijke gerechten. Gisteren genoten van een pittige mosterdsoep, spareribs met een frisse salade en toe een luchtige cheesecake met kaneelijs. De kaart wordt regelmatig vernieuwd. Een aanrader!
Yvesdubois .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Had eigenlijk geen idee wat er echt bij te verwachten (zijn er op getipt, naar aanleiding van een TV-programma), maar volledig overdonderd! Een heerlijke setting waar eigenlijk van alles te doen is! mini-kinderboerderij, speel toestellen, slaapvertrekken om je ogen uit te kijken. De oudste (3 jaar) droomde al helemaal weg bij de brandweerauto, spaceshuttle en het vliegtuig... Alleen het kiezen was moeilijk! :) Zeer vriendelijk personeel en voelt als je huiskamer. Heerlijk gerelaxt en bijzondere biertjes geproefd met een lekker gevarieerd borrelplateau! Snel weer terug!!
Sterendinges .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Wat een leuke locatie is dit!! maar helaas alles wat er fout kon gaan is hier fout gegaan. Bestellingen verkeerd of niet aangekomen. een lange haar in het eten was de druppel voor een van de aanwezigen. Zelfs toen ik het dessert op papier voor ze had geschreven vergaten ze nog een onderdeel. Volgens de serveerster kwam dit allemaal omdat ze net een grote groep mensen binnen hadden voor een high tea. Dus mochten ze een high tea hebben dan is het af te raden om hier te gaan dineren. Bijzonder item > Als je honger hebt neem de megaburger daar ben je wel even zoet mee. Hier hebben we erg veel lol om gehad.
Alex7 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Als je hier de poort doorrijdt kom je in een andere wereld terecht. Je kan er overnachten in een vogelhuisje, raket, vliegtuig, pipowagen etc. Erg grappig en er hangt een relaxte sfeer, we aten er met de lunch een paar tosti's die varieerde van € 3,50 tot € 5,00 niet heel bijzonder. Tijdens het diner kozen we voor een mega hamburger van € 15,50 die echt ruim voldoende was voor 2 personen en in verhouding niet duur. Beetje vettig , maar wel op smaak. Een bij geserveerd minuscuul plastic bakje sla voor € 5,00 sloeg echt nergens op. Om 20.50 werd opeens alles van tafel gehaald en sloot het restaurant schijnbaar om 21.00 uur. De wijn: een rosé van Tarani was lekker en de bediening opmerkzaam en vriendelijk, alleen vreemd dat de avond zo ad hoc ten einde liep.
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
In juli eens naar De Vreemde Vogel gegaan met het gezin en een vriendinnetje van mijn dochter. Ik had gehoord dat er een workshop "Fikkie-Stoken" werd georganiseerd voor de kinderen. Leek me wel spannend voor 2 meiden van 12 en had even een belletje gegeven om te reserveren en te checken of de workshop inderdaad plaats zou vinden (bij te weinig aanmeldingen gaat het niet door - logisch!). We hadden mazzel, dus op naar De Vreemde Vogel. De meiden werden al snel meegenomen door de workshopleider, een leuke man die al snel ieder's aandacht had.... geen omkijken meer naar, dus heerlijk tijd voor onszelf. Omdat het nog wat vroeg was, bestelden we koffie en huisgemaakte taart. Partner koos appeltaart en ikzelf koos de Cheesecake; allebei ècht huisgemaakt en heerlijk.
Het is gemakkelijk om hier te blijven 'hangen'. De kinderen vermaakten zich ook na de workshop prima; er zijn geitjes, schaapjes en kipjes, genoeg te klimmen, klauteren, schommelen en spelen en voor de volwassenen genoeg mogelijkheden om te ontspannen en te genieten van de lekkere gerechten op de kaart.
Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de eigen moestuin en kruidenbakken op het terras. Alles wordt met liefde en zorg klaargemaakt en de bediening is zeer attent en vriendelijk.
Voor de lunch kozen de meiden de huisgemaakte Pompoensoep en hebben de kom bijna uitgelikt. Werd geserveerd met brood en boter en was ook weer huisgemaakt. Verrassende aangename smaak. Mijn partner koos de Vlaardingsche Vogelbreak - een lunchplank met salade, huisgemaakte soep, smeerseltje, twee stevige boerenboterhammen en een Dobbenkroketje met een tipje mosterd. Meer dan voldoende en erg lekker. Ik koos voor de Keizerlijke Vogel, oftewel een heerlijke variant op de Ceasarsalade met gerookte kipfilet. Werd geserveerd met brood en boter en het gepocheerde eitje maakte het echt af!
Uiteindelijk bleven we lekker hangen, bestelden nog een koude borrelschaal met diverse kazen van de zuivelboerderij (geiten- en kruiden-), grillworst, groentenchipjes en olijfjes.
Het bleek zo prettig dat we (gêne) ook het diner maar hier genuttigd hebben.....
De meiden hadden Tok-op-een-Stok; heerlijke kippendijspiesjes met Japans sausje, patatjes en salade met huisgemaakte dressing, mayo en gemarineerde komkommer.
Mijn partner had de Rib-Eye (heerlijk mals, mooi garnituur) en ik had wat er aan was komen waaien. Dat was vandaag een heerlijke tortilla met spekjes en groenten uit de tuin, geserveerd met boerenbrood en huisgemaakte kruidenboter.
Als dessert hadden we allemaal de "bruine schijterd"; beetje foute benaming, maar daarom zeker niet minder lekker: een choco-lavataartje, bloedheet en rechtstreeks uit de oven met kaneelijs. Taartje is zeker huisgemaakt en ongelofeloos lekker!
Kortom: een heel geslaagde dag, we komen hier zeker veel vaker terug!