De Vooruitgang

5,4
Erg lang
Jochem V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Ik heb meerdere malen in De Vooruitgang gegeten maar vanavond was de service echt benedenmaats. Naar aanleiding van hun aankondiging op de menukaart de nieuwe Licor 43 Orochata besteld voor 4,60 euro. Deze kwam in een piepklein glas met 2 grote ijsklonten. De hoeveelheid drank was vrijwel nihil. Toen ik hier iets van zei kwam er enkel een "Oh" en de vraag of ik er dan nog 1 wilde. Ik nam aan dat duidelijk was dat ik niet tevreden was over genoemde prijs/prestatie verhouding en dat deze daarom van het huis zou zijn dus zei ja. Vervolgens kwam er nogmaals een identiek klein glas en stond er gewoon 2x 4,60 op de rekening. Toen we de drank kregen aangegeven dat we klaar waren om eten te bestellen maar bestelling werd pas na 20 minuten op ons herhaalde eigen verzoek opgenomen.
Na lang wachten kwam het eten en vervolgens is er de rest van de avond niemand meer langsgekomen om te vragen of we nog iets wilden drinken. Afgerekend en teleurgesteld naar huis gegaan.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg leuke sfeer in het restaurant, mooi pand en mooi ingericht. Muziek soms ietwat aan de luide kant, maar wel gezellig.
Wat betreft de bediening; erg langzaam. Lege bierflesjes en glazen lieten ze gewoon staan en ookal had iedereen aan tafel lege glazen, moest je vragen of je nieuw mocht.
Eten was wel erg lekker, maar zou er niet weer komen door de bediening.
S S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Br. Zalm moet en kan beter (is 6je, het bruine brood is de standaard luxe variant, maar waarom 1 belegd en een los erbij, dat is teveel en zonder functie. Verder: de belegde snee: geen boter, meteen de zalm erop, 2/3 plakjes, 1 blaadje bladsla, budget kappertjes, strepen mayo zonder smaak, that's it. De zalm is ok maar geen top kwaliteit en te zout, de kappertjes kunnen beter, kapperappel bijv., zie recentie bij Far Out in Zandvoort: vele malen beter en ook nog eens goedkoper: 8,95 vs 9.50. M.a.w. de passie moet in het gerecht en ook het personeel mag mee gaan in de vooruitgang. De Tom Kha Kai was goed, maar ze waren de tauge vergeten. Gelukkig pikte een blonde iets langere dame in het voorbijgaan het direkt op toen ik haar aanschoot, Degene die initieel de bestelling bracht was druk met afruimen elders. tafel schoonmaken in het begin kan serieuzer, veegje met doekje en dan met tissue een ander veegje komt vreemd over: pak het in een keer aan.

Nachos 6,50 vs 4,50 bij cafe de Bijenkorf in Hooge Mierde, de laatste met beduidend betere saus en veel smaak en zelfde hoeveelheid. Ook al komt het uit een potje, het is geen rocket science om nauchos met kaas en lekkere tomatensaus erover op tafel te zetten. Die van de vooruitgang is vlak van smaak.

Decor is trendy en hip.
Mart I.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteren, 14 juli, mijn jubileum gevierd op de 1e verdieping. Dankzij de mooie ambiance, de gastvrije en vriendelijke bediening en het goedverzorgde diner was het een succes. Voor herhaling vatbaar.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
De bestelde burger was lekker, goed klaargemaakt met goede ingredienten. Het personeel is een ander verhaal; wel vriendelijk maar absoluut niet opmerkzaam. Heb lang moeten wachten om een bestelling te plaaten en om de rekening te vragen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Lunch op het terras op een drukke warme middag. Redelijk lang gewacht voordat er iemand naar ons toe kwam, maar eenmaal besteld te hebben arriveerde onze drankjes en broodjes oude kaas al na ongeveer 5 minuten. Broodje oude kaas was 2 dikke boterhammen met 3 plakken oude kaas en klein beetje sla erbij, ik miste heel erg mosterd/dressing, het was daarom ietwat droog en simpel. Waarschijnlijk een heel leuke tent voor diner als het wat minder druk is.
Dory C.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Het is een prachtig café en zou hier graag vaker komen maar helaas valt het personeel erg tegen. Ik ben er nu een aantal keer geweest en het is elke keer hetzelfde. Er is nauwelijks aandacht voor je, zelfs wanneer het rustig is. Er werkt een vrouw die altijd slechte zin lijkt te hebben. Ze komt aan je tafel, je zegt vriendelijk gedag en mag blij zijn als ze iets terug zegt. Heel jammer want dat verpest gewoon je bezoek daar. Ik wilde een keer nog wat bestellen, heb letterlijk 6 verschillende personeelsleden langs zien lopen, maar van niemand de aandacht kunnen trekken.
Ze hebben prima eten en een schitterende inrichting. Ik raad ze aan personeel aan te nemen met passie voor het vak dat begrijpt wat klantvriendelijkheid is, dan kom ik heel graag weer.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Hele mooie zaak, industriële uitstraling van het decor is fantastisch. Kop soep en wat borrelhapjes genomen bij een wijntje, na eerst een koffie. De bitterballen en de groenteloempia's waren erg vlak qua smaak. De tomatensoep was lauw. Na een blik op de kaart besloten om hier niet te dineren, zag er niet aantrekkelijk uit. Daarnaast is de bediening erg matig, letten nauwelijks op de gasten en ik vraag me af of ze het begrip gastvrijheid wel kennen, ik dacht dat dat in Brabant hoog in het vaandel staat, maar dat heb ik hier niet terug gezien!
Frieda00 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Afgelopen zaterdag wezen lunchen bij de vooruitgang.
Gezien het slechte weer konden we gelukkig nog een tafeltje binnen krijgen.
Wat een ontzettend mooie, hippe en moderne zaak!
Het was erg druk maar de sfeer was erg gemoedelijk.
Niet alleen de zaak was hip, zo ook de bediening, we werden geholpen door een vriendelijke jongedame met een tattoo op de borst, ondanks de drukte kregen we toch voldoende aandacht.
Als lunch hadden we beide de classic club sandwich en deze smaakte heerlijk.
Vervolgens hebben we nog een aantal drankjes gedaan en hebben we afgerekend om te gaan shoppen. Er werd ons een fijne dag gewenst, dat maak je ook niet vaak meer mee op de markt!
Al met al zijn we dik tevreden over het eten, de ambiance en de leuke bediening en zouden deze zaak zeker aanraden bij vrienden!

Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Kindvriendelijk, eerlijke prijs, heerlijke salades en prachtig industrieel decor met meerdere opengewerkte verdiepingen en verrassende wand van planten van vloer tot plafond. De geiten kaas salade met peer en noten is een echte aanrader.
Ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Voor de 2e keer gaan eten bij de Vooruitgang. Waar het de eerste keer goed was bevallen, was het nu een enorme teleurstelling. Dat begon al bij de slechte bediening, die extreem traag was. Bij het opnemen van de bestelling stelden wij wat vragen over wat er precies in de gerechten zat, maar daar had het personeel geen antwoord op. Als voorgerecht gekozen voor de zalm, die kwam wel snel en was prima. Ons hoofdgerecht volgde ongeveer een minuut nadat we ons bestek van het voorgerecht hadden weggelegd. Ondertussen verhuisden wij van buiten naar binnen en bestelden (nadat we zelf het personeel moesten wenken omdat er niemand naar onze tafel kwam) nog wat te drinken. Mijn tafelgenoot bestelde een glas cola zonder ijs. De bediening kwam terug met cola met een glas gevuld met ijs, waarna mijn tafelgenote aangaf dat zij het graag zonder ijs wilde. Hierop gooide de serveerster demonstratief het ijs uit het glas en zette het vervolgens op tafel en schonk de cola in. In het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot zat een stukje plastic, wat het dopje van een kruidenpotje bleek te zijn. Dit aangegeven bij de bediening, die er vervolgens mee naar de keuken liep en terug kwam met de mededeling dat het er inderdaad op leek dat dit een stukje plastic was. Jammer Vooruitgang, wat een gemiste kansen (en dan heb ik het nog niet eens over hoe weinig aandacht er werd besteed aan ons als gast waardoor jullie meer drankjes hadden kunnen verkopen bij alertheid.....).
Emek T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag met zn tweeën voorgerechtje falafel, hoofdgerecht zalm, en een cheesecake als afsluitertje gehad. Na lang wachten kwam eindelijk de falafel. Die was heel lekker! V.a. het moment dat we de zalm kregen stegen echter de kritische kanttekeningen. Achteraf zagen we dat de bosui en de wijnsaus nergens bij/op het hoofdgerecht hebben kunnen bespeuren en dát voor een prijs van 19,50 euro! Dit vinden wij niet in verhouding staan tot hetgeen op het bord is geserveerd, aangezien verder de paksoi met 1 cherrytomaatje erg karig was. De zalm was heel goed, maar het pannetje waarin dit werd bediend was niet voorverwarmd, dus je moest wel even dooreten om het eten warm weg te krijgen. Wij hebben het ontbrekende deel dan ook bij de bediening aangegeven, maar daar stond helaas geen korting of tegemoetkoming tegenover, aangezien we niet hebben gekregen wat we gevraagd hebben. De cheesecake was helaas ook niet erg vers. Je kunt goedkoper en een versere cheesecake krijgen bij Coffeelovers, maar dat is helaas geen restaurant. Bij de kassa zijn we maar niet in de herhaling gevallen. Gewoon jammer dat er niets tegenover stond, omdat we dit klantvriendelijker hadden gevonden. Uiteindelijk voor 6 drankjes en het eten 72 euro betaald. Heb dan ook geen fooi gegeven. Een zes voor het eten en een vijf voor de service, vooral gezien prijs/hoeveelheid verhouding en aanpak, ondanks dat de falafel en de zalm i.c.m. paksoi goed waren.
Joel V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Onvoorstelbaar dat je zoveel kunt laten fout gaan bij 1 tafel. Eerst 35 minuten wachten op de eerste drankjes en lunch kaart. Alcoholvrij bier met alcohol serveren.
Daarna ruim 3 kwartier op het eten. Dan lachend komen vertellen hoe grappig je het vind dat je collega met 1 van de borden is gevallen.
Vervolgens uiteindelijk middelmatig eten waarbij de bakjes saus duidelijk al uren onafgedekt buiten de koelkast hebben gestaan. Teruggestuurde drankjes op de rekening en als klap op de vuurpijl binnen gehoorsafstand tegen je collega klagen over het feit dat je geen fooi hebt gekregen, maar de uitleg afkappen.

Doe jezelf en plezier en zoek 2 minuten langer naar en plekje op de andere terrassen.
Mickyx .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Mooie tent met gezellige sfeer maar personeel kan de drukte niet aan. We zaten al zeker 20 minuten en kwamen bestelling niet opnemen. Lijkt geen systeem in te zitten. Toen we eenmaal besteld hadden ging het snel maar helaas was het eten vrij matig
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Het eten is niet super maar zeker niet slecht. De zaak ziet er top uit. Daarnaast vond ik de bediening erg onvriendelijk en sloom, voor mij een reden om niet meer terug te komen.
Johan O.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Eetcafe met prettige atmosfeer. Doet wel wat massaal aan door de grootte. Bediening is jong en vriendelijk maar oogt niet al te ervaren. Het eten, de Portugees gekruide kip van de BBQ, was goed op smaak en de Portugese wijn op de kaart combineerde er prima bij.
Goed voor een eenvoudige hap tijdens een bezoek aan het centrum en dineren niet het hoofddoel is.
Alexandra75 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Lunchen met m'n gezin. Wat n mooie zaak! Top uitstraling. Jammer dat de bediening er niet enthousiast bij loopt & geen moeite tot (bij) verkoop doet. Echt n gemiste kans op omzet. Wel leuke, smaakvolle gerechten. Wonen niet in de buurt, dus kleine kans op herhaling.
Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Na de verbouwing erg mooi geworden. Was er lang niet geweest. Het is een veredeld eetcafe, waar je vooral betaald voor de atmosfeer. Dat is het waard. Heb garnalen vooraf gegeten en kipsate als hoofdgerecht. Beiden prima, niet speciaal, maar dat verwachte ik ook niet. Bediening was ok, kwam misschien iets te vaak vragen hoe het was, maar heel vriendelijk.
Marrjolijn .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De vooruitgang is echt ontzettend mooi geworden na de verbouwing. Verder is er weinig 'vooruitgang' geboekt. We gingen met z'n 4en lunchen en we hadden geluk dat er net een tafeltje voor ons vrij kwam want het was stikdruk. Omdat we aan een tafel gingen zitten waar de vorige gasten nog maar 5 seconden weg waren lagen op de tafel nog de borden van de vorige bezoekers. Maarja het was druk, kan gebeuren en komt zo wel goed was de gedachte. Het duurde ff voordat er iemand kwam maar dat begrepen we nog ivm de drukte. Onze drankjes werden haastig opgenomen en we kregen de kaart. De borden werden door de bediening echter niet meegenomen. Ik had om een rooibosthee gevraagd en kreeg vervolgens een doosje met allemaal verschillende thee met veel te fancy namen waaruit niemand aan tafel wijzer van werd. Het eten werd opgenomen en de kaarten werden meegenomen, we gaven alle kaarten aan en wilde graag dat ze ook allemaal mee werden genomen maar eentje bleef (redelijk in de weg) liggen door de haastige serveerster. Iedereen aan tafel had een clubsandwich besteld. Het eten was mwa. Brood van de clubsandwich was getoast maar aan de taaie kant. Daarnaast was het beleg niet goed verdeeld waardoor je zelf nog de hele sandwicht uit elkaar kon gaan halen om te voorkomen dat je alle 6 schijfjes ei in een hap had.
Omdat we al met al niet tevreden waren wilde ik geen fooi geven. Ik pinde de betaling en de vrouw rekende 50 cent extra bij het pinnen. Ik wil ook weer niet zeiken dus heb ik er niks van gezegd maar erg slordig (of asociaal) is het wel. Alles samen dus geen goede ervaring bij de nieuwe vooruitgang
Jessy Naomi A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De vooruitgang is qua uiterlijk aanzienlijk verbeterd, het is echt heel mooi geworden. Maar het personeel niet te doen, ik wilde met een vriendin een drankje doen, dus uiteindelijk bij de vooruitgang uitgekomen. We kwamen binnen en werden wel verwelkomd. Vervolgens hebben we een tafeltje gezocht praktisch in het midden van 't pand (rechts van de trap, in ieder geval goed in het zicht). Er zijn verschillende obers langs onde tafel gelopen maar niemand keurde ons een blik waardig. Denk dat we wel een kwartier of meer gewacht hebben(en nee dit is niet overdreven, werk zelf ook in de horeca). We begonnen er zelfs grapjes over te maken zo lang dat het duurde. Vervolgens liepen ze ons met onze drankjes ook straalvoorbij naar een andere tafel en vervolgens rondkijken maar ons nog niet zien zitten. Daarna wilde ik nog iets snacken dat kon tot 00:00 gaven ze aan het was op dat komen 23:50. We moesten nog heel even nadenken omdat ik aan't detoxen was niet alles mocht hebben. Vervolgens komt er niemand terug om onze bestelling op te nemen, ben uiteindelijk zelf naar de bar gelopen om nog voor 00:00 te bestellen. Er werd wel goed rekening gehouden met mijn detox.