De Vogelmolen

• Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant De Vogelmolen

Glenn V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Restaurant de Vogelmolen is echt een aanrader. Zeker ook wanneer je met een groot gezelschap op uitstekende prijs/kwaliteit verhouding wilt gaan dineren. De communicatie om het menu en arrangement af te spreken verliep zeer prettig. Er worden duidelijke afspraken gemaakt welke worden nagekomen en zelfs worden overtroffen. Het enthousiasme van Ruud (chef) en Marianne (Maître) slaat over op de gasten. Heerlijke gerechten worden fantastisch begeleid door bijpassende wijnen.Kortom een culinair hoogtepunt waarmee wij 2017 heerlijk hebben afgesloten!
Sjonnie183 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Hele bijzondere ervaring om hier te eten. Alsof je dertig jaar terug in de tijd stapt. De hele inrichting ademt de jaren tachtig en dit geldt zeker ook voor het personeel, waarvan de kok en gastvrouw ook de eigenaren zijn. Het is een prachtig, maar ook treurig, voorbeeld van ver vergane glorie. Het is waarschijnlijk ooit het beste restaurant van de omgeving geweest maar men is op de lauweren gaan rusten en langzaam is de kwaliteit met het afwaswater weggespoeld. We hebben zelfs gerechten terug moeten sturen, omdat ze door overvloedige saus gewoonweg oneetbaar waren geworden. Een speciaal woord over de gastvrouw, de aangeleerde vriendelijkheid kan niet verhullen dat ze zich veel te goed voelt om in een restaurant vragen van cliënten te moeten beantwoorden. Iedere eenvoudige vraag leidt tot een diepe zucht, een frons en een commando naar een van de andere serveersters. Kortom een niet te missen ervaring als je toevallig toch in Haelen bent.
Jean M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Een geweldig restaurant en een geweldige kok RUUD die het menu heel goed kwam uitleggen en het advies van de wijn die ik had uitgezocht , hij een lekkerder wijn had voor de zelfde prijs wat ik zeer waardeerde . voorgerecht kreeft was perfect hoofdgerecht lamsfilet heel bijzonder gemaakt een aanrader zelden zo lekker gegeten voor een liefhebber van lamsvlees de wijnen en het nagerecht was top tot de koffie met Grappa uitstekend . wij hebben genoten en een gezellige avond gehad . Marianne en Ruud bedankt
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We hadden een 3 gangen menu besteld met 15 personen Toen we aankwamen werd er besloten om er toch een 4 gangen van te maken .Dat ging, ze zijn super flexibel en vriendelijk. Heerlijk geeten en een lekkere open wijn .Goede koffie na. We hebben genoten . En gaan zeker vlug weer terug.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
De Vogelmolen is mooi gelegen in een bosrijke omgeving. Prettig beschermd terras achter het restaurant. Jammer dat er binnen niet van die omgeving te merken is, het voelt wat opgesloten aan. Alles oogt klassiek en dat kom overeen met de keuken, naar mij weten is er niets aan het interieur veranderd sinds ons laatste bezoek een paar jaar geleden.

Mooie en goede gerechten, lekker van smaak en gevarieerd. Alleen klassiek zoals eerder gezegd, en daar is soms niets mis mee.

Wel jammer is dat de dame in de bediening (de vrouw van de chef denk ik) steeds wat afgemeten reageert, dat komt in dit soort zaak niet prettig over. De chef is een stuk sympathieker, met goede toelichting bij de gerechten.

Maar samengevat een prettig adres voor de klassieke keuken.

Jos S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Prima 4-gangen asperge-diner voor een nette prijs (45 euro). Witte open wijn erbij was ook prima.
Vooraf salade met stukjes roerbak asperges en bresse-hoen filet; heerlijk op smaak met subtiele dressing. Tussengerecht van zalm en coquille op een ondergrond van stukjes asperge; op zich heerlijk maar wel wat zware hollandaise-saus. Had wat subtieler gekund dus de saus heb ik grtendeels laten liggen.
Hoofdgerecht van een mooi stuk tongschar bij asperges. Aan de versiering van stukjes groente en aardappelpuree ben ik niet toegekomen omdat de porties van voor- en tussengerecht ruim waren. Van tafelgenoten hoorde ik dat de frieten helaas te vet waren.
Dessert, ijs met verse aardbeien en saus, was zondermeer verrukkelijk. Echt jammer dat ik dat niet meer helemaal op kon! Bij de koffie en thee na een ruime schaal zoetigheid.
Service was zeer vriendelijk maar (wijn)kennis van een hulpje was beperkt.
Al met al een heerlijke avond gehad, maar er blijft nog ruimte voor verbetering over.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Nadat wij een heel lange tijd niet meer hadden gegeten in dit Restaurant besloten wij het toch maar weer eens te proberen. En ..... eerlijk gezegd is het me erg tegen gevallen. De entourage was somber, donkere kleurstellingen en nergens een fleurige noot d.m.v. een fris bloempje of tafellichtje.
De zeer vriendelijke kok/serveerder en de "gemaakt-vriendelijke" serveerster runden vlg. mij het hele restaurant waar om dat moment ongeveer 13 personen aanwezig waren. De voorgerechten waren in orde, maar erg prijzig en weinig creatief opgediend. De hoofdgerechten smaakten goed maar ook daarbij weinig creativiteit en zeer weinig begeleidende groenten, anders dan een "prutje van verschillende bietensoorten". Voeg daarbij een klein kommetje met niet verse frites, en alles is gezegd. De diverse desserts waren goed en werden vriendelijk gepresenteerd door de kok. Tenslotte wil ik nog vermelden dat de diverse gangen wel heel erg lang op zich lieten wachten. En de prijzen waren absoluut niet in verhouding met het gepresenteerde. Als men op deze wijze door gaat vraag ik me in alle eerlijkheid af of dat nog lang zal goed gaan.