De Vogelensangh

Vogelenzangseweg 182 2114 BD Vogelenzang Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Vogelensangh

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
7,2
Lang
Phineke H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Zondag 30 oktober met Familie hier gegeten.Onze kleindochter had haar zwemdiploma gehaald en vandaar ons etentje.Mijn schoonzoon had om 18.00 gereserveerd en erbij verteld dat het wat eerder of later kon worden.
We werden vriendelijk ontvangen,het was erg druk,duurde even voordat we de kaart kregen en drinken.Er werd gevraagd wie van de kinderen er diploma gezwommen had.Daarna nog een keer gevraagd wat haar naam was.Na het eten kreeg de zwemster een cadeaukaart van 5 euro en een lief verhaaltje op de kaart.
Dit vonden we allemaal heel leuk.Het eten was prima.de meesten van het gezelschap koos voor de satéspies,goed vlees met pindasaus.Erbij konden we kiezen voor brood of frites.Jammer dat het wit brood was.De salade erbij was wat weinig.De pannenkoek met shoarma was ook aan de kleine kant maar wel lekker.Er wed regelmatig gevraagd of alles naar wens was.Wij hebben een leuke avond gehad en gaan er nog wel eens eten.
Mica C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Sinds een jaar of zo heeft dit restaurant een nieuw concept en is van naam (en eigenaar?) veranderd: van 'brasserie Vogelensang' naar 'pannenkoekenrestaurant De Vogelensangh' voor 'pannenkoeken en meer'. Vroeger at ik graag in de brasserie en ik heb nu drie keer in het pannenkoekenrestaurant gegeten (1xlunch, 2x diner). Ik vind het eten een stuk minder dan vroeger. De pannenkoek ( lunch) vond ik te vet. Het diner was ok maar niet bijzonders en erg kaal. Een biefstuk in een plas jus met te lang gebakken friet en een salade die zo van AH lijkt te komen. De spareribs idem dito. Bediening was vriendelijk maar wat onervaren. Jammer!
Soeza .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De hamburger smaakt goed.
Wat mij betreft is een broodje eronder niet nodig.
De rode wijn smaakte prima. Redelijk prijzig!
Heel aardige jonge ober!
Hanneke P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
afgelopen zondag bij de vogelensangh gegeten, wij namen plaats op het achterterras erg leuk en rustig plekje om te zitten. Het eten was erg goed evenals de bediening.
Jeha26 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Mooi aangekleed familie restaurant , met een simpele kaart , vandaag met het gezin gegeten , vriendelijke bediening die erg hun best doen , echter het was lang wachten voordat het eten op tafel kwam . Eten was redelijk met uitzondering van de spare ribs , die hadden te kort in de magnetron gelegen , na het personeel aangesproken te hebben over de wachttijd , kwam het dessert in een record tijd , echter de chocolade was koud , en de cremebrulee was verbrand ,
Peter En Inge D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Tot op heden alleen nog geluncht. Je hebt heel wat keuze uit diverse soorten belegde broodjes. Mooi opgemaakt. De bediening is nog ietwat traag, maar uiterst vriendelijk. Zowel binnen als op het terras gezeten. Ontzettend leuke locatie waar je zowel voor een goed gevulde lunch, sateetje, pannenkoek etc. Terecht kunt.
Ate D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij zijn er nu een paar geweest, prima restaurant voor wellicht een pannekoek en een kopje koffie, maar .......verder echt niets. Gisteren een pastijtje en een slade geprobeerd. Allebei slechte smaak. Het pastijtje leek uit een blikje te komen en de salade werd in een veel te diepe kom geserveerd. Zo'n diepe kom is handig want dan lijkt het nog wat. De smaak ging wel maar nodigd je beslist niet uit nog eens te komen. Van de bediening gaat niets uit, geen uitstraling geen gevoel van gastvrijheid, gewoon nietszeggend. Wij hebben besloten het voortaan alleen bij een kopje koffie te laten!
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Van de week gegeten bij Vogelenzangh. Wat een gezellig top restaurant annex up graded pannenkoeken restaurant. Gezellig modern interieur met veel details zodat je thuis voelt.
Diverse ruimtes waar je meerdere personen kunt zitten . Goede uitgebreide kaart met veel gerechten waaronder alle soorten pannekoeken. maar ook een scala van hoofdgerechten.
Onze ontvangst was hartelijk en persoonlijk. Vlotte en vrolijke bediening. Wij gingen voor de sate. Mooi opgemaakt bord met heerlijke verse sla en uitzonderlijke heerlijke dressing. Sate van de haas met goede sate saus en ajar en kroepoek. Hierbij biologische frietjes en mayo.
We dronken hierbij een heerlijke ronde volle Chardonnay en mijn collega een top biertje.
Conclusie het restaurant is een aanwinst voor de omgeving.prima prijs kwaliteits verhouding en een prima terras voor de deur.
Demi_k .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een leuk en gezellig familierestaurant! Ik heb hier nu al twee keer gegeten en een erg leuke avond gehad. De bediening/eigenaren zijn zeer vriendelijk en hartelijk. De studenten die er werken zijn vaak nog onzeker en hebben niet altijd in de gaten wat de gasten willen. Het eten is erg goed. De porties zijn erg groot! Wij hadden geen voorgerecht genomen ,omdat we wisten dat we dan geen toetjes meer op zouden krijgen. Ze doen hier zeker niet zuinig. Ik zou hier zeker nog een keer terug komen. Je kan hier zeer goed eten voor een zeer goede prijs.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteravond voor het eerst in het vernieuwde restaurant gegeten. Smaakvol. Leuk en gezellig familie restaurant.
De naam is overigens De Vogelensangh en het is een Pannenkoeken restaurant in de basis maar hebben voldoende
smaakvolle alternatieven. Het is een familie restaurant wat sinds 7 januari 2016 open is. Dus de recensies hiervoor zijn
van de voormalige brasserie. Er zitten nu eigenaren in met een frisse en enthousiaste blik.

Hoewel de nadruk op pannenkoeken ligt is er voldoende andere keuze en dat was verzorgd en smaakvol.
Bediening netjes, de jonge bediening moeten nog wat ervaring op doen.
Doen het nu al behoorlijk goed. Gastvrouw heeft ervaring, is behulpzaam en geduldig. Als de jonge bediening dit gaat volgen komt het goed.
Cadeaus bij de pannenkoeken zijn voor de kinderen natuurlijk super. Inrichting is gezellig, netjes en sfeervol. Komen er zeker weer terug.
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondagmiddag met een groep v 8 man (incl 5 kinderen) een hoofdgerecht gegeten. Ambiance is zeer kindvriendelijk en het interieur mooi en aangepast aan de omgeving. Helaas liet de bediening te wensen over. Het duurde lang voordat ons eten kwam en bestellingen van drankjes kwamen een voor een aan op tafel. Daarnaast ongeveer 45 min gewacht op een paar pannenkoeken, steaks en hamburgers. Dat is met kinderen erbij echt te lang. Eten was ok, steak was prima alleen weinig salade.
Lisfin .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
om 7 uur aanwezig om half negen kwam ons eten en niet eens alles tegelijk. Geitenkaassalade was heel bitter echt niet lekker, gevraagd of ze het zelf wilde proeven, hadden ze gedaan en was ok.( volgens hun) Het zelfde bord kwam terug waarvan ze zeiden het ook geproefd te hebben!!!! Wokschotel was een zeer matig portie en de catch of the day lagen meer schelpen op dan pasta en was erg lauw. Al met al is het ons zeer tegengevallen. Echt jammer ....want een tijdje terug hadden we er lekker geluncht
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Zondagavond, onderweg naar huis eens gestopt bij Brasserie Vogelensang om snel iets te eten. Het restaurant was slechts half vol, maar snel werd het niet. De bediening was vriendelijk, maar had niet echt aandacht. Iedere keer moest je om hun aandacht vragen. Drankje vooraf. Uiensoepje, die prima smaakte, gevolgd door mijn partner met een salade met warme geitenkaas en door mij een van mijn liefste gereechten een steak tartaar. Als je snel iets wil eten en tussen het soepje en het vervolg zit ruim 20 minuten, is dat redelijk lang. De salade smaakte ok. Mijn tartaar zag er zeer leuk uit zoals hij werd opgediend, maar de smaak was toch minder dan ik dat gewend ben. Een mooie (klein) beetje vlees, gesneden en niet gemalen, met te weinig uitjes, kappertjes en eigenlijk te veel ei geel voor de hoeveelheid vlees. goed te eten, maar ik zou zeggen ga eens naar Brussel of Parijs om eens te kijken hoe hij daar wordt bereid. Door het tijdverlies, thuis maar aan de koffie gegaan.
MrsAwesome .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten, kabeljauw in witte wijnsaus en asperges, de ander parelhoen...heerlijk! Verse knapperige ingrediënten en niet te gezouten, zoals zo vaak in een restaurant. Bediening was vriendelijk. We hoefden niet lang te wachten.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Ik heb hier op valentijnsdag samen met mijn lieve vrouw heerlijk gegeten. Het is een erg gezellig restaurant met goed eten zonder veel poeha. Het personeel is goed en willen graag iets uitleggen over de geserveerde wijn. Wij hadden het valentijn menu waarbij we bij elke gang een andere wijn kregen. Zeker een aanrader! We gaan er snel overdag een keer lunchen, lekker op de fiets, want het is er een prachtige omgeving om heerlijk te fietsen.
Adijkstra .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Vorkje Prikken

Dat je bij Brasserie Vogelenzang lekker kan lunchen en dineren is in de wijde omtrek bekend. Des te groter is de verrassing van een nieuw concept: “Vorkje Prikken”, iets wat je zou verwachten van een restaurant met bijvoorbeeld een Spaanse keuken. Afgelopen week zijn we erg nieuwsgierig geworden naar dit concept en dus hebben we een tafeltje voor twee gereserveerd. Bij binnenkomst in dit sfeervolle restaurant word je vriendelijk onthaald door de bediening en naar de gezellige serre toegebracht. Vanuit mijn ooghoek zie ik al op diverse tafels allerlei kleine bakjes en bordjes staan vol met lekkernijen, we zijn dus niet de enigen die een vorkje willen prikken.

De ober legt ons heel duidelijk uit wat de bedoeling is van “Vorkje Prikken”: Op de menukaart staan ruim 20 gerechten, zowel koud als warm, soepen, vlees, vis en desserts. Uit al deze mogelijkheden maak je gezamenlijk een keuze van in totaal negen of twaalf gerechten. Zowel bij de negen als bij de twaalf gerechten krijgt iedereen aan tafel van ieder gerecht een portie of je nu met zijn tweeën bent of met zijn tienen, erg overzichtelijk dus. Een voordeel is dat we zelf kunnen bepalen in welke volgorde we de gerechten geserveerd wilden hebben. Op aanraden van de ober is dit drie of vier gerechten per keer; inderdaad een zeer goede tip.

Onder het genot van een sprankelende wijn worden de eerste gerechten op een mooie houten plank geserveerd: Carpaccio, Seranoham-kroketjes en eendenborstfilet in teriyaki-saus. Allen prachtig opgemaakt en de smaak is fantastisch. De glasnoedels op de eendenborstfilet vinden we heel verrassend in dit gerecht. Na een goede pauze is het tijd voor de volgende drie gerechten: Albondigas (Spaanse gehaktballetjes in kakelverse gekruide tomatensaus), gegrilde tonijnfilet en een wok van rundvlees met hoisinsaus. We kunnen hier kort over zijn: gewoon té lekker! Entrecote van de plancha met kruidenboter, rode ui en pancettaspek en de malse varkenshaassaté sluiten de warme gerechten van deze avond af. De Dame Blanche is een heerlijke afsluiting van dit diner. Nog wat kleine maar niet onbelangrijke pluspunten: Bij iedere nieuwe plank met gerechten krijg je een nieuw bordje met bestek en warme broodjes worden onbeperkt bijgevuld.

Ook al is het concept vergelijkbaar met een tapasrestaurant, qua eten is dit van een dusdanig culinair hoog niveau dat je dit nooit met elkaar kan vergelijken. En dat voor een prijs van slechts € 27,50 per persoon! Kortom, een aanrader voor zowel een klein als een groot gezelschap!

Cijfer: dikke 9!
Jaapie K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Vandaag met vier personen van een diner kunnen genieten bij Brasserie Vogelenzang. Dit op dezelfde dag van te voren gereserveerd.

We zijn hartelijk ontvangen en konden plaatsnemen in het volle restaurant.
Alle tafels aan de voorkant van het restaurant waren bezet. Dit omdat er een receptie plaats vond aan de achterzijde. Ondanks de drukte van de receptie, was er geen sprake van geluidsoverlast. De achterzijde van het restaurant zag er meer knus en gezellig uit. Wij zaten voorin aan het raam met uitzicht op een vervallen bollenschuur. Dit was naar ons inziens iets minder.

Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. De bestellingen zijn vlot opgenomen en doorgekomen tot het einde van de avond. Tijdens het diner zijn er meerdere vragen gesteld door ons over het eten. Het personeel had hier keurig antwoord op en deed hun best alles goed en duidelijk uit te leggen.

Het eten was heerlijk. We hebben genoten van een carpaccio, uiensoep, vissoep, kabeljauw, rundvlees wokgerecht, wilde eend en als dessert een dame blanch. Alle gerechten waren even heerlijk. De vissoep is een aanrader. Deze was rijkelijk gevuld met zeevruchten. Ook het rundvlees wokgerecht was heerlijk.

Bij eerdere recensies is terug te lezen dat de porties klein zijn.
Echter is dit ons niet opgevallen. Er waren grote eters onder ons en het eten inclusief dessert was voldoende.

drie aandachtspunten:
- er is geringe parkeergelegenheid. We hadden net aan nog een plekje.
- het uitzicht naar buiten vanaf de eettafel was minder prettig
- op de carpaccio was paarskleurige chips gestrooid. Naar ons inziens is dit niet nodig.

Het was een mooie avond en een keurig en smaakvol diner. Wij komen zeker nog een keer terug.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Klantgericht, vriendelijk, mooi tempo in bediening en goede iet luxere brasserie gerechten. Gevarieerde kaart met lunch en diner.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Brasserie Vogelenzang is sinds enige jaren grondig verbouwd en gemoderniseerd. Je kunt er lekker en gezellig lunchen en dineren (weten we uit eigen ervaring).

Op vier september was het nog een lekkere zonnige dag en zijn we gaan lunchen
bij de Brasserie op het terras. De bediening was netjes en accuraat. Het decor is verzorgd en modern en er is voldoende zitgelegenheid binnen en buiten. Ook is er binnen een aparte ruimte om voor een speciale gelegenheid een lunch of diner te houden.

De lunchkaart is veelzijdig en uitnodigend. Wij hebben gekozen voor de Pan Italiano (een boerenbrood met runder carpaccio, basilicum en Parmezaanskaas) en Uitsmijter (drie scharreleieren op boerenbrood (keuze uit wit of bruin) waarvan een met gerookte zalm, een met Seranoham en een met boerenkaas). Daarbij lekkere, warmen en smaakvolle cappuccino en twee maal een glas verse jus d'orange.

Met het zonnetje en de smaakvolle lunch was het prima vertoeven en zeker voor herhaling vatbaar.
Belleyvonne .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Zaterdag hier met 4 personen gegeten, 3 personen kozen voor de vis 'vangst van de dag' .maar de portie was wel erg klein, als je de graat eraf haal houd je misschien 50 gram over! Voor €23,-- wel erg magertjes. De ober reageerde nogal lauw op onze klacht hierover en heeft er verder ook niets meegedaan. Jammer. Verder is het wel een mooi restaurant.