de Vogelensangh

Vogelenzangseweg 182 2114 BD Vogelenzang Nederland Kaart

Over het restaurant de Vogelensangh

In de duinrijke omgeving van gemeente Bloemendaal is een plek waar de vogels altijd lijken te zingen. Niet voor niets heet dit restaurant Vogelensangh. Het is er aangenaam, voor jong en oud wat te beleven. Maak een sportieve fietstocht of organiseer een high tea met vriendinnen. Je kunt er zelfs vergaderen, de locatie is dik in orde. Ook met de kaart zit het wel goed. Hartige en zoete pannenkoeken, maar ook verse broodjes voor de lunch en een driegangendiner.

Meer informatie over restaurant de Vogelensangh

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
joke N.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prima lunch, prettige ambiance en zeer vriendelijk en behulpzaam personeel!
Sweetims .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Vanmiddag met een grote groep (kinderen en volwassenen) hier pannenkoeken gegeten. Het was een supergezellige middag/avond. Bij binnenkomst werden we welkom geheten en werden de jassen aangenomen. De bediening was uiterst vriendelijk, geduldig en behulpzaam. De pannenkoeken kwamen snel en waren prima. De kinderen kregen hun pannenkoeken eerst, en zaten aan een aparte tafel vlakbij de speelhoek. De rest van de pannenkoeken kwamen meteen daarna. Bij vertrek werden we ook nog gedag gezegd, terwijl de zaak behoorlijk vol zat. Echt complimenten voor de service, met een glimlach en met aandacht, zoals het hoort, maar zoals je het niet vaak meer ziet! We komen zeker in de zomer nog een keertje terug!
Phineke H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Zondag 30 oktober met Familie hier gegeten.Onze kleindochter had haar zwemdiploma gehaald en vandaar ons etentje.Mijn schoonzoon had om 18.00 gereserveerd en erbij verteld dat het wat eerder of later kon worden.
We werden vriendelijk ontvangen,het was erg druk,duurde even voordat we de kaart kregen en drinken.Er werd gevraagd wie van de kinderen er diploma gezwommen had.Daarna nog een keer gevraagd wat haar naam was.Na het eten kreeg de zwemster een cadeaukaart van 5 euro en een lief verhaaltje op de kaart.
Dit vonden we allemaal heel leuk.Het eten was prima.de meesten van het gezelschap koos voor de satéspies,goed vlees met pindasaus.Erbij konden we kiezen voor brood of frites.Jammer dat het wit brood was.De salade erbij was wat weinig.De pannenkoek met shoarma was ook aan de kleine kant maar wel lekker.Er wed regelmatig gevraagd of alles naar wens was.Wij hebben een leuke avond gehad en gaan er nog wel eens eten.
Mica C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Sinds een jaar of zo heeft dit restaurant een nieuw concept en is van naam (en eigenaar?) veranderd: van 'brasserie Vogelensang' naar 'pannenkoekenrestaurant De Vogelensangh' voor 'pannenkoeken en meer'. Vroeger at ik graag in de brasserie en ik heb nu drie keer in het pannenkoekenrestaurant gegeten (1xlunch, 2x diner). Ik vind het eten een stuk minder dan vroeger. De pannenkoek ( lunch) vond ik te vet. Het diner was ok maar niet bijzonders en erg kaal. Een biefstuk in een plas jus met te lang gebakken friet en een salade die zo van AH lijkt te komen. De spareribs idem dito. Bediening was vriendelijk maar wat onervaren. Jammer!
Soeza .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De hamburger smaakt goed.
Wat mij betreft is een broodje eronder niet nodig.
De rode wijn smaakte prima. Redelijk prijzig!
Heel aardige jonge ober!
hanneke P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
afgelopen zondag bij de vogelensangh gegeten, wij namen plaats op het achterterras erg leuk en rustig plekje om te zitten. Het eten was erg goed evenals de bediening.
jeha26 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Mooi aangekleed familie restaurant , met een simpele kaart , vandaag met het gezin gegeten , vriendelijke bediening die erg hun best doen , echter het was lang wachten voordat het eten op tafel kwam . Eten was redelijk met uitzondering van de spare ribs , die hadden te kort in de magnetron gelegen , na het personeel aangesproken te hebben over de wachttijd , kwam het dessert in een record tijd , echter de chocolade was koud , en de cremebrulee was verbrand ,
Peter En Inge D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Tot op heden alleen nog geluncht. Je hebt heel wat keuze uit diverse soorten belegde broodjes. Mooi opgemaakt. De bediening is nog ietwat traag, maar uiterst vriendelijk. Zowel binnen als op het terras gezeten. Ontzettend leuke locatie waar je zowel voor een goed gevulde lunch, sateetje, pannenkoek etc. Terecht kunt.
Ate D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij zijn er nu een paar geweest, prima restaurant voor wellicht een pannekoek en een kopje koffie, maar .......verder echt niets. Gisteren een pastijtje en een slade geprobeerd. Allebei slechte smaak. Het pastijtje leek uit een blikje te komen en de salade werd in een veel te diepe kom geserveerd. Zo'n diepe kom is handig want dan lijkt het nog wat. De smaak ging wel maar nodigd je beslist niet uit nog eens te komen. Van de bediening gaat niets uit, geen uitstraling geen gevoel van gastvrijheid, gewoon nietszeggend. Wij hebben besloten het voortaan alleen bij een kopje koffie te laten!
Mark W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Van de week gegeten bij Vogelenzangh. Wat een gezellig top restaurant annex up graded pannenkoeken restaurant. Gezellig modern interieur met veel details zodat je thuis voelt.
Diverse ruimtes waar je meerdere personen kunt zitten . Goede uitgebreide kaart met veel gerechten waaronder alle soorten pannekoeken. maar ook een scala van hoofdgerechten.
Onze ontvangst was hartelijk en persoonlijk. Vlotte en vrolijke bediening. Wij gingen voor de sate. Mooi opgemaakt bord met heerlijke verse sla en uitzonderlijke heerlijke dressing. Sate van de haas met goede sate saus en ajar en kroepoek. Hierbij biologische frietjes en mayo.
We dronken hierbij een heerlijke ronde volle Chardonnay en mijn collega een top biertje.
Conclusie het restaurant is een aanwinst voor de omgeving.prima prijs kwaliteits verhouding en een prima terras voor de deur.
demi_k .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een leuk en gezellig familierestaurant! Ik heb hier nu al twee keer gegeten en een erg leuke avond gehad. De bediening/eigenaren zijn zeer vriendelijk en hartelijk. De studenten die er werken zijn vaak nog onzeker en hebben niet altijd in de gaten wat de gasten willen. Het eten is erg goed. De porties zijn erg groot! Wij hadden geen voorgerecht genomen ,omdat we wisten dat we dan geen toetjes meer op zouden krijgen. Ze doen hier zeker niet zuinig. Ik zou hier zeker nog een keer terug komen. Je kan hier zeer goed eten voor een zeer goede prijs.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteravond voor het eerst in het vernieuwde restaurant gegeten. Smaakvol. Leuk en gezellig familie restaurant.
De naam is overigens De Vogelensangh en het is een Pannenkoeken restaurant in de basis maar hebben voldoende
smaakvolle alternatieven. Het is een familie restaurant wat sinds 7 januari 2016 open is. Dus de recensies hiervoor zijn
van de voormalige brasserie. Er zitten nu eigenaren in met een frisse en enthousiaste blik.

Hoewel de nadruk op pannenkoeken ligt is er voldoende andere keuze en dat was verzorgd en smaakvol.
Bediening netjes, de jonge bediening moeten nog wat ervaring op doen.
Doen het nu al behoorlijk goed. Gastvrouw heeft ervaring, is behulpzaam en geduldig. Als de jonge bediening dit gaat volgen komt het goed.
Cadeaus bij de pannenkoeken zijn voor de kinderen natuurlijk super. Inrichting is gezellig, netjes en sfeervol. Komen er zeker weer terug.
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondagmiddag met een groep v 8 man (incl 5 kinderen) een hoofdgerecht gegeten. Ambiance is zeer kindvriendelijk en het interieur mooi en aangepast aan de omgeving. Helaas liet de bediening te wensen over. Het duurde lang voordat ons eten kwam en bestellingen van drankjes kwamen een voor een aan op tafel. Daarnaast ongeveer 45 min gewacht op een paar pannenkoeken, steaks en hamburgers. Dat is met kinderen erbij echt te lang. Eten was ok, steak was prima alleen weinig salade.