De Vluchthaven

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Kwaliteiten van de kok zijn zeer goed!!!! Bediening was treurig totaal geen binding met hun klanten. En daardoor de hele ervaring te niet doet . Voor ons geen herhaling bij dit restaurant .
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Geweldige smaken op ons (bak)boord !!!!
De schelpdieren waren heerlijk !!!!
En ook de vers gevangen harder was heerlijk !!!
Ell-en .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Nou ben ik geen culinair recensent maar hier moet ik toch even verslag van doen. Heeeerlijk! Dit is eten zoals eten bedoeld is. Puur, vers, biologisch, uit de regio. Met een chef die z'n vak verstaat. Slow food pur sang.
Ik koos een menu met haring op een timbaaltje van zomerbietjes vooraf, alleen al een lust voor het oog door de kleuren, een met 3 verschillende, mooie moten vis en met schelp- en schaaldieren gevulde bouillabaisse als hoofdgerecht en een heerlijk, huisgemaakt, grand-dessert, dat behalve qua verfijnde smaken ook qua compositie een prachtige afsluiter was.
Mijn tafelgenoot koos voor carpaccio harder vooraf en mosselen als hoofdgerecht en was ook aangenaam verrast door de bereidingswijze van met name de mosselen en de mooie, pure smaken van beiden.
Een fijne, ongedwongen sfeer en een terras met een prachtig uitzicht; keurige, formele bediening.
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Onze kinderen hebben ons verrast met een weekend Zeeland met kamperen en een etentje bij De Vluchthaven in Bruinisse. Wij werden enthousiast verwelkomd en wilden eigenlijk eerst rustig wat drinken voor we aan ons diner begonnen. Maar vrij direct kregen we een glas met bubbels aangeboden en het krijtbord met een stuurbord- en bakboordmenu en aan de andere kant de losse gerechten en 1 vleesgerecht. Het is een kleine kaart waar je uit kunt kiezen met eigenlijk uitsluitend visgerechten. Mijn man is niet zo'n held en bestelde vooraf een carpaccio harder omdat er geen vleeskeuze was en als hoofdgerecht de runder lende. Ik ben een viseter en ging voor het stuurbord menu met vooraf verschillende visgerechten en als hoofdgerecht de bouillabaisse. Mijn voorgerecht bestond uit scheermessen, waarbij alles eetbaar was. Ook de strontjes, maar die vond ik minder smaakvol. Het visvlees was heerlijk bereid. De kokkels waren op Spaanse wijze en de mosselen staken daar wat gewoontjes bij af. Maar ik heb genoten! Mijn man vond weinig smaak aan de carpaccio maar het hapje dat ik kreeg vond ik bijzonder verfijnd van smaak. De runder lende was goed van smaak met frietjes en sla, maar oogde weinig verrassend.
En toen kwam de bouillabaisse, met een schaaltje vissaus en geraspte kaas en wat geroosterd brood. Wat heb ik hier van genoten. Ik heb wel moeten vragen hoe het werd gegeten en de serveerster wist niet alle vis te vermelden maar het was in ieder geval heek en kabeljauw. De toast besmeren met de saus, kaas erover en dan laten opzuigen door de bouillabaisse. Een smaakexplosie. Wat geweldig lekker! Als dessert kregen wij een chocolademousse en wat ijs met wat slagroom. Er werd niet vermeld wat het was en dat is wel een punt van aandacht voor het personeel: vertel wat u serveert.
Binnen hebben wij Irish coffee gedronken en dat was teleurstellend. Het glas werd zonder onderzetter of schotel op tafel gezet zonder iets erbij en het glas was maar voor de helft gevuld. Dat zijn wij anders gewend. Daarnaast lag de vensterbank vol dode vliegen en dat was een domper op een verder zeer geslaagd etentje.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Menu's (3 gangen) voor 35 respectievelijk 40 euro. Dan verwacht je toch enige finesse en aankleding...helaas....
Het eten was overigens wel oké, maar ongeïnspireerd. Bouillabaisse als hoofdgerecht....daar kun je toch méér van maken dan een bordje soep met een paar stukken vis....dessert: 3 kersen en 6 schijfjes aardbei in een vruchtensausje en een marginaal schepje ijs. Jammer....!

Personeel is vriendelijk maar duidelijk onervaren en heeft klaarblijkelijk ook geen horeca achtergrond. Laten steken vallen (méér dan 1)....

Inrichting toch wat 'shabby' en ik had niet de indruk dat het erg schoon was. Een blik in de keuken en op de chef bevestigde deze indruk.

Heb mijn ervaring ter plekke aan de chef medegedeeld maar hij vond dat zijn verhaal klopte en dat hij al 20 jaar zo deed....

Misschien weinig kritische klanten?
Guus M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De Oosterschelde kreeft was geweldig. Vooraf een prima vissoep. Kaasplankje na was OK, maar niet bijzonder. Bediening was vriendelijk, maar af en toe traag en vergeetachtig (wijn en water). Inrichting is apart, wat prima is. Maar niet schoon. Vliegenlijkjes in de vensterbank...
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Eten bij de Vluchthaven is meestal een genoegen. Toch is de brasserie op deze vrijdagavond maar half gevuld. Van mensen die hier vaker komen horen we dat de kwaliteit van de gerechten de afgelopen weken nogal wisselend is geweest - dat zou een verklaring kunnen zijn voor de lege tafels.
Vanavond hebben we echter niets te klagen. Oké, de Hollandse garnaaltjes die we zelf moeten pellen - een soort amuse - zijn niet al te vers. Maar daarna komt het helemaal goed met het Oosterscheldekreeftmenu. Vooraf krijgen we drie soorten schelpdieren: scheermessen, gegrilde oesters en hangmosselen. Uitstekend bereid. Dat geldt ook voor de gegrilde Oosterscheldekreeft. Jammer genoeg staan die beesten maar enkele maanden per jaar op het menu, vooral in Zeeland. Wij kunnen er geen genoeg van krijgen. Ze worden hier geserveerd met prima gebakken patat en een bakje knapperig verse groentes. De door ons gekozen wijn, een Riesling, past goed bij al deze lekkernijen. Het ijsdessert is niet bijzonder indrukwekkend en vooral zoet.
In de bediening staan vanavond een paar aardige jongeren. Ze doen het goed.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op het terras gezeten met vrienden. Sfeer van de locatie is fantastisch. Ook al het idee dat je uitkijkt op het water waar het eten vers op je ligt te wachten is leuk. We zijn gegaan voor het kreeftmenu en o.a. een menu met bouillabaise en harder. Eenvoudige en eerlijke gerechten, maar van een voortreffelijke kwaliteit. De oosterscheldekreeft is inderdaad fantastisch. De wijn (witte uit Zuid-West-Franrijk hebben we genomen) was lekker en schappelijk geprijst. De bediening was hier en daar wat rommelig, servetten en bestek vergeten en een fout op de rekening. Maar gelukkig verontschuldigt men zich correct en vriendelijk, en het zij hen vergeven. Leuke avond met vakantiegevoel.
Annesophie7281 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Het kreeftenmenu is fantastisch. Vooraf scheermessen, dan de enorme oosterschelde kreeften met lekkere frieten. Ontzettend aardig personeel en wat zit je heerlijk op het terras. Altijd genieten!
Onderweg2 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Menu gegeten: bisque, rode mul (op de kaart gepresenteerd als zeebarbeel), toetje met o.a. cocotaart. 34 euro. Lekkere bisque. Goed op smaak,met behoorlijk stuk kreeft er in. Rode mul met chorizo, geserveerd met mougrabia (grove cous cous), groentemengsel en sausje met dille was wel lekker, maar niet speciaal. Beetje rommelig geheel.
Uitzicht over het water is prachtig.
Mfaber2 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Elk jaar minstens 1 keer bij de Vluchthaven eten. Dat kreeftenmenu is zo lekker dat ik niet meer iets anders neem, ik moet vaker gaan want de rest wil ik ook proeven.
En wat ze in andere recensies schrijven over het personeel kan ik niet staven want bij ons is het elke keer schot in de roos. Vandaag weer, wat een schat van een vrolijke jonge dame aan onze tafel.
Lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Terraslunch, echte servetten op een vergrijsd houten tafel, lieve mensen, samen met de kinderen peuteren en smullen van garnaaltjes die ruiken naar een storm op zee, een krokant, maar sappig gebakken vis (geen miezerig stukje maar een MOOT), perfect beetgare pasta met venussschelpjes die ons echt laten geloven dat we ergens in Italië aan zee zitten. Wat een fijn begin van onze vakantie.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wat een feest was het weer in de Vluchthaven. Op het terras geluncht. Na heerlijke stevige pelgarnalen namen wij het kreeftmenu: een voorgerecht van kokkels met chermoula, palourdes met tomaat, en gegrilde scheermessen. Die scheermessen, met wat botersaus met sjalot, en peterselie
Daarna de prachtige Oosterscheldekreeft op wat zeekraal met kleine tuinboontjes. Van het seizoen.
Dit begeleid met passende violier
Mavrick .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Onderweg van Zeeland naar huis kwamen we hier terecht.
Voortreffelijk gegeten.
Eerlijke, verse streekproducten en goede smaakcombinaties.
We hebben menu op met schelpdieren, vis, carpaccio en dessert.
Top ! komen hier snel weer terug.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Zondag 9 augustus gegeten bij de Vluchthaven. De filosofie van het restaurant sprak ons aan evenals de bib gourmand notering. Het is een leuk informeel restaurant gelegen in Bruinisse. Het duurde enige tijd voordat wij überhaupt een menukaart kregen. Een menu zonder poespas en een aantrekkelijke wijnkaart, dat wel. In het eerste half uur was al snel duidelijk dat het onder het personeel aan alle kanten mis ging. Menukaart werd meerdere malen aan tafels aangeboden. Een fles wijn werd aan onze tafel gepresenteerd welke niet voor onze tafel bedoeld was. Drie keer moeten vragen naar een karaf water.... Uiteindelijk na 40 minuten brood gevraagd omdat na onze menukeuze nog geen hapje op tafel stond. A anderhalf uur het voorgerecht. Zowel bij onze tafel als bij andere tafels werden steeds gerechten geserveerd die niet voor de desbetreffende tafel bedoeld waren. Een keer is prima, twee keer mmmm...Maar welgeteld 6 keer aan een tafel komen met een niet voor ons bedoeld gerecht is ronduit beschamend. Na 4 keer heb ik één van de kelners gevraagd hoe dit kan want het lijkt me voor zowel de gasten als de bediening zelf erg frustrerend. Excuses werd gemaakt en aanvaard en de bestelde fles wijn was van het huis. Uiteindelijk hebben wij in 3 uur tijd ons 3 gangen menu gekregen en ondanks het feit dat ik het niet erg vind om ongehaast te dineren vond ik dit toch aan de lange kant. Daarnaast viel mij op dat alle andere tafels een amuse van garnalen heeft gehad en dat die bij ons ontbrak. Spijtig! Het eten is daarentegen werkelijk waar verrukkelijk. Pure smaken zonder teveel poespas. Dat maakt het aantrekkelijk om ondanks de ver ondermaatse service toch nog een keer te eten. De eigenaar had zich in de chaos wel even mogen laten zien. Als je studenten in dienst neemt om de kosten te drukken (zie de website) verwacht ik wel dat als ze in de bediening staan er wel wat vaardigheden binnenboord mogen zijn. Onderbezetting qua personeel (zoals aangegeven door de bediening)? Prima, maar geef het op voorhand even aan. De gast kan daar rekening mee houden. Als een bib gourmand notering gebaseerd is op de wijnkaart en de kwaliteit prijsverhouding begrijp ik het. Is de factor service en kennis van zaken van de bediening daarin meegeteld dan begrijp ik het niet. Al met al een bijzonder bezoek en ik hoop van harte dat de service wat opgekrikt wordt en dat de eigenaar daar meer aandacht aan zal besteden. Anders is het doodzonde.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Rozig van een dagje zon, zee en wind in het Zeeuwse, hebben we gereserveerd in dit restaurant op fietsafstand van de haven: Een bonte verzameling aan oud meubilair, verzamelde objecten en planten in het oude veerhuis van de verbinding Anna Jacoba polder-Zijpe.
Het menu is bakboord of stuurboord of a la carte. Bij het aperitief worden ongepelde garnaaltjes geserveerd. De gerechten zijn eenvoudig, maar zeer goed op smaak en doen recht aan de veelal lokale ingrediënten, zoals Oosterschelde kreeft, harder, krab, scheermessen en mosselen. De leuke wijnkaart, een geweldig uitzicht op het Zijpe en de lekkere gerechten, maakt dit tot een plek om naar toe terug te gaan. Wel vóór oktober, anders wordt het wachten tot april!
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Via Lekker kwamen we hier terecht, anders hadden we het echt niet gevonden, zo afgelegen ligt het, maar oh wat een mooie plek!
We gingen buiten lunchen met de kinderen, in de zon, op een mooi terras met uitzicht op 't water, de binnenvaart en zeilschepen, leuk om naar te kijken.
De bediening was helaas echt slecht: we gingen na 15 minuten gezeten te hebben maar zelf de kaart halen, de gerechten werd niet echt goed uitgelegd, het duurde erg lang voordat het water kwam, de borden van het voorgerecht werden pas na lange tijd afgeruimd, extra water wat we hadden besteld werd vergeten en ze waren 3 gerechten vergeten op de bon (we zijn maar naar binnen gegaan om te betalen, want ook dat duurde eindeloos). We zagen dat het drietal in de bediening de overige 4 tafels ook erg traag bediende, wat tot irritatie leidde.
Maar dan het eten! Dat maakte onze ervaring helemaal goed. Het voorgerecht van schelpdieren was royaal en erg goed klaargemaakt: kokkels, mosselen en scheermessen, elk op een andere manier gekruid, bijzonder!
Als hoofdgerecht hadden de kinderen pasta met krab, prima. De gebakken kabeljauwfilet op de huid met tabouleh van fijne couscous en wat kokos (verrassend!) en groene groenten was echt goed, mooi licht en toch een volledig gerecht. De bouillabaisse was lekker van smaak, maar was alleen gevuld met kabeljauw, ik miste diepte in smaak (wat verschillende schaaldieren erin was wel lekker geweest) en daarnaast was de rouille zonder rode geroosterde paprika, dat hoort er toch echt wel bij vind ik.
Het dessert was met zorg klaargemaakt: cheese cake van aardbei en mon chou op een flinterdunne bodem van (bastogne?) koekjes. Erbij huisgemaakte sorbet ijs van rood fruit, vanille ijs en rijp rood fruit. Lekker!
De espresso was ook goed.
Beste Dick Pieter, zorg alsjeblieft voor bediening die past bij jouw fantastische kookkunsten en deze mooie plek in Zeeland.
THIENS .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Het kreeftenmenu; deze keer met compleet voorgerecht van mossels, kokkels en (gelukkig) scheermesjes en ook nog eens goed opgediend. Rustige fles witte wijn om het af te maken. Kreeften waren heerlijk en groot.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Door een foutje in de keuken kregen we het hoofdgerecht (kreeft) terwijl we het voorgerecht nog niet gehad hadden. Op zich nogal klunzig, maar het heeft de pret alles behalve gedrukt! Want het is allemaal zo enorm lekker, dat de volgorde niet uitmaakt. Superverse ingrediënten worden hier samengesmeed tot pareltjes in de pan: heerlijke kreeft dus, maar ook de kokkels, scheermesjes en mosselen en het afsluitende dessert waren super. Als goedmakertje voor de verkeerde volgorde kregen we een heerlijke dessertwijn. Ons hoor je niet klagen!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het eten was prima. De bediening belabberd. Dit betrof de hele avond. Half uur wachten op de kaart. Zelf vragen waar de amuse blijft. Het toegezegde water komt niet. Kussentjes in de stoelen? Daar hoef je slechts 4 keer om te vragen.
Het kan ook niet goed gaan. Iedere keer een andere ober, die zich op de terugweg weer laat afleiden en wat anders gaat doen dan het jouw beloofde. Er zit geen structuur in. Het zou niet moeten, maar je laat dat toch je avond beïnvloeden. Aan het eind mag je met zijn vieren toch zo'n €350 afrekenen. Daar mag je toch meer service voor verwachten!