De Vlindertuin

Stationsweg 41 9471 GK Zuidlaren Nederland Kaart

Over restaurant De Vlindertuin

Groen genot

Het is groen genieten bij De Vlindertuin. Proef Frans-moderne gerechten in de romantische setting van het restaurant met haar tuin vol eikenbomen en eettafels gevuld met veel soorten bloemen. Adem de frisse lucht in van het groene Zuidladeren. Het dorp wordt gekenmerkt door haar groene pleinen met gevuld veel gras en bomen.

Meer informatie over restaurant De Vlindertuin

9,1
9,1
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hadden er lang naar uitgekeken om hier te eten. Maar het was het wachten waard. Wat een fantastisch restaurant! De amuses waren werkelijk van topklasse. Je kunt slechts kiezen uit één 7 gangen menu, waar je echter wel een of meerdere gangen van weg kunt laten. Onze keus was het 7 gangen menu met bijbehorend wijnarrangement. Zonder uitzondering waren alle gangen heel erg lekker. De complimenten ook voor de sommelier want de wijnen pasten echt perfect bij de gerechten. Op de bediening is ook niets aan te merken. Vriendelijk en attent zonder amicaal te worden; dat zien we ook wel eens anders.
Naar onze mening zou een tweede Michelinster hier niet misstaan!
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Vrijdag 9 september jl. gegeten in restaurant de Vlindertuin. Wij werden keurig welkom geheten, en vanwege het mooie weer besloten wij plaats te nemen op het sfeervolle terras. Aangezien wij vroeg in de avond arriveerden, waren wij aanvankelijk de enige gasten. Wij hebben gekozen voor het 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Al vrij snel kwam ons aperitief met een eerste amuse. De amuses vóór het voorgerecht werden in snel tempo na elkaar geserveerd. Iets wat wij buitengewoon prettig vonden. Per slot van rekening was ieder hapje een snak naar meer. De 5 gerechten waren goed en voldeden aan onze verwachtingen. Toch waren de amuses voor ons de toppers van de avond. Zij overtroffen onze verwachtingen. De vriendelijke mensen in de bediening wisten waren ze over spraken, en hebben het alle gasten naar de zin gemaakt (nee, dat is niet in ieder restaurant zo). Ook met de glutenintoleratie is keurig rekening gehouden. Zowel bij de diverse amuses/gerechten, maar ook het heerlijke glutenvrije brood. Ook een extra dessert serveren, was geen enkel probleem. Wij hebben de avond afgesloten met koffie en thee, waarbij diverse verrassende versnaperingen werden geserveerd. Tot slot hebben wij, na het afrekenen, nog een glutenvrij brood mee gekregen voor thuis. Niet verwacht, maar ontzettend aardig en leuk!

Kortom; bedankt voor de culinaire avond op niveau!

Zeer beslist de moeite waard om nog een terug te komen.
Annagien S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Hier gegeten voor mijn verjaardag. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke gerechten. Ook de wijnen pasten perfect bij de maaltijden. Fijn dat er de hele tijd brood wordt aangevuld. Ik houd ervan. Leuke gezellige verjaardag gehad hier.
Talko D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat een heerlijke avond. Goed ontvangst met een glas champagne (Moet en Chandon).
We zaten op een prachtig plekje met zicht op de keuken. De gastvrouw Sjoukje was erg attent, de sommelier verstaat zijn vak,de dames van de bediening zijn vakkundig en uiteraard een geweldige kok.
Heel erg genoten van de heerlijke wijnen (de Braga, de Petri en de Apostelhoeve Cuvee XII sprongen hier nog bovenuit) in combinatie met de amuses en uitstekende gerechten met een mooie opbouw qua smaak. Wij komen zeker terug om weer eens een feestje te vieren.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Weer heerlijk gegeten in de Vlindertuin. Na een gastvrij ontvangst met champagne hebben we genoten van het zeven gangen diner. Natuurlijk vooraf een aantal amuses die tongstrelend waren. De gerechten waren mooie en spannende creaties. Het toppunt voor mij was de langoustine met rundernek. Echt heerlijk. De wijnen passen uitstekend bij de gangen en wat erg leuk is dat er niet altijd voor de meest gangbare wijnen gekozen wordt. Zo hadden we een heerlijke Nederlandse wijn en een Duitse Chardonnay. We hadden iets te vieren, en dat is gelukt. Bedankt daarvoor.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk ontspannende avond gehad , dmv de geweldige bediening en niet te vergeten : een geweldige kok en goede gastvrouw/ heer, die je heel goed informeren over wat u op uw bord geserveerd krijgt. Top zaak!!
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We hebben geweldig lekker gegeten, 5 gangenmenu met bijpassende wijnen. Eerst een aantal schitterende en verfijnde amuses. Ook het vegetarisch menu was zeer verrassend, de gerechten zagen eruit als een plaatje en smaakten overheerlijk.
Bijzonder was dat van elke wijn eerst een beetje werd ingeschonken om voor te proeven. Prettige, correcte maar niet formele manier van omgang. Een sfeervol restaurant
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een 9 omdat er na de 10 niets meer komt. Heerlijke avond gehad met fijne bediening; zonder de dames te kort te willen doen: de meneer van de wijn was buitengemeen attent op een plezierige manier. Eten een feestje. Je hebt bijna niet door waar de amuses overgaan in voorgerecht. Vooraf doorgegeven wensen waren goed doorgekomen en iedereen was hiervan op de hoogte.
Alle gangen even mooi. Maar de zeeduivel en vooral de amuse met de oester-met-parel sprongen eruit. Vanavond hebben wij vaak 'zoetig met pit' geproefd. Viel in goede smaak. Af en toe bijschenken van de wijnglazen is een dikke plus. Dank je wel voor fijne avond!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Van te voren hebben we verzocht om te communiceren via schrift, omdat we doof zijn.
Een bediening dat voor onze tafel zorgde deed t geweldig. Af en toe kwam hoofdgastvrouw ook langs. Die was gehaast en nam niet echt tijd om te communiceren via schrift. Dat is erg jammer, daarom een 7, maar voor die man die voor onze tafel zorgde heeft een 8,5 verdiend.

Het eten was voor grootste deel goed en lekker klaargemaakt. We hebben ervan genoten. Maar vergeleken met andere Michiel 1 ster restaurant, mag t wel iets beter. Bij sommige gerechten was meer eenzijdig betreft de smaken. Mis combinatie van zuur, zoet, hartig, zoutig en evt pittige smaak in een gerecht.

Later op het avond viel iemand op de grond. Vlak daarvoor hadden we koffie en (ongevraagd extra soort koffietafel, dat we niet hebben besteld) lekkerijen. We dachten dat erbij hoorde. En omdat bediening erg druk was met een mevrouw die bewusteloos op de grond lag, was de gasten gevraagd om in een andere ruimte te zitten. We hadden ons koffie wel op maar de lekkernijen hebben we achterweg gelaten. Die werd ook niet naar andere ruimte gebracht.

En bij afrekening waren we verbaasd dat we 15,- per persoon extra moesten betalen voor koffie lekkernijen dat we niet hadden besteld en bij verzoek om ruimte te verlaten die ook niet bij ons werd gebracht, vonden we niet echt klantvriendelijk en vreemd.
Maar door crisis van bewusteloze vrouw vonden we niet toepasselijk om t personeel aan te spreken vooral omdat ze in lichte paniek waren en net op dat ambulance aankwam.
Pvanbakel .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Met collega's hier gegeten en al met al een lekker diner gehad waarbij wel aangetekend moet worden dat de vis iets aan de droge kant was, verder waren de gerechtjes mooi opgemaakt en van goede kwaliteit. Bediening was attent en sterwaardig. Leuk als u in de buurt bent.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijke smaken, prachtig uitziende gerechten, tongstrelende amuses en heerlijke wijnen. Wat een topavond. Een sterren restaurant met een prachtige prijs-kwaliteitverhouding. Daarbij de zeer vriendelijke bediening en de geweldige ambiance. wij komen hopelijk snel weer terug.
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
De Vlindertuin is een toprestaurant. Vanaf het moment dat de eerste amuses op tafel verschijnen komen wij tot rust. Jilt maakt met zijn keukenbrigade altijd weer nieuwe spannende tongstrelende smaken en texturen. Je aandacht wordt totaal op het proeven gericht. De bediening is persoonlijk en niet te stijfjes. Kortom: Als wij hier zitten hebben we altijd een topavond.
Jacquelinevb .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Dineren bij de Vlindertuin is altijd weer een feestje. We namen zes van de zeven gangen met wijnarrangement. Voor ons beiden was de snoekbaars met bulgur, saffraan en sinaasappel de topper, vooral in combinatie met de Domaine Michel uit de Bourgogne. De vriendelijke sfeer en het feit dat alles helemaal af is, tot en met de koffie met friandises, zorgt dat je hier nog eens terug wilt komen.
Arie H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
In deze regio heb ik normaal niets te zoeken. Maar toen ik als ik er dan ben, probeer ik altijd het beste restaurant in de omgeving uit. Ons vijf gangenmenu was subliem. Mooie amuses. Perfecte overgangen tussen de gerechten. De kreeft met konijn (of omgekeerd) was een uitblinker in het toch al superieure menu. Het wijnarrangement is het enige waar misschien nog wat mee verbeterd kan worden (en de prijs mag dan gerust omhoog).
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Om te vieren dat het huis van mijn vriend na vier jaar verkocht is togen wij naar De Vlindertuin in Zuidlaren. Onze verwachting was hooggespannen omdat Jilt en Froukje een hele goede reputatie hebben op culinair gebied. Nou, onze verwachtingen werden ruim overtroffen. Zo heerlijk gegeten en gedronken. Alles klopte gewoon. Ruim vier uur getafeld maar de tijd vloog voorbij. We komen zeker nog eens terug!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Werkelijk heerlijk gegeten. Een echte verrassing waarvoor we speciaal naar Zuid Laren zijn gereden vanuit Arnhem. Alles klopte. Het menu, de wijnen en vooral en dat is tegenwoordig erg belangrijk de altijd aanwezige prettige bediening door voornamelijk jonge mensen die weten hoe gasten te verwennen. Ad en Hetty
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Na een lange wandeling in het Noordlaarderbos belandden we in Zuidlaren. Terplekke bedachten we daar te gaan eten. Even een telefoontje naar De Vlindertuin en we waren direct welkom, zelfs als twee vegetariërs. Later bleek dat we echt mazzel hadden gehad, want we hadden de laatste plaatsen. We werden hartelijk ontvangen en direct verwend met amuses. Ondertussen kozen we voor het zeven gangen verrassingsmenu met bijpassend wijngarnituur. Alle gerechten waren verfijnd en bestonden uit mooie groentes, seizoenproducten en getuigden van creativiteit en improvisatie talent. Het was werkelijk verrukkelijk! De bediening was vriendelijk, kundig en attent. Water was er op tijd, toen het een keer wat te lang duurde tussen de gangen werd onze wijn gewoon weer bijgevuld, eigengemaakte broodjes werden desgewenst bijgevuld en stoelen werden ook na een toiletbezoek aangeschoven. De sommelier wist zijn wijnen goed te kiezen en ook uit te kunnen leggen en was best te porren voor wat grollen en grappen (op gepaste wijze). Het was voor mij al weer enige tijd geleden, dat ik in De Vlindertuin had gegeten en deze fout ga ik niet nog eens maken. De volgende keer komt nu veel sneller!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Echt fantastisch gegeten bij De Vlindertuin. Van begin tot eind klopte alles!
We hebben gekozen voor het 7 gangen men, waarbij het geen enkel probleem was om daar een persoonlijke invulling aan te geven.
Alle gerechten, inclusief de amuses, waren prachtig van smaak en presentatie, uitschieters waren wat ons betreft langoustine met parel couscous, sinaasappel en salty finger en de zwezerik met knoflook crème, stoofpeer en kalfsjus. Ook het ree met stoofpotje was een prachtig gerecht.
De bediening werkte vlekkeloos en snel, echt mensen met passie voor het vak.
Enige minieme minpuntje: de akoestiek kan beter, het was een tikje rumoerig.

Wij hebben genoten!

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
in Zuidlaren staat dit fijne restaurant,vlak bij de Brink. Hier het 5gangenmenu genoten met wijnarrangement. Van 1830 uur to 2130 uur genoten van heerlijke gerechten , veel heerlijke vis en 1x hert met fantastische wijnen.
Rein B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij hadden wat te vieren, en besloten om dat goed te doen in de "Vlindertuin" we wouden niks uitsluiten en kozen voor het 8 gangen diner met de bijpassende wijnen. Elk gerecht was bijzonder hoe het geserveerd werd. De bediening die steeds op het juiste moment aan de tafel staat ,er word goed uitgelegd wat er geserveerd word. Als je houd van lekker eten en wijnen, die je zelf niet zo makkelijk uit zou kiezen, maar die uitstekend bij de gerechten passen is de " Vlindertuin" een absolute aanrader.