De Vlindertuin

Stationsweg 41 9471 GK Zuidlaren Nederland Kaart

Over het restaurant De Vlindertuin

Op 17 november 2014 bekroond met één Michelinster!

Franse keuken in een nieuw jasje

Sinds de overname in 1998 zien Jilt & Froukje Cazemier hun streven om van hun restaurant een plek te maken waar het genieten vooropstaat, nog steeds iedere dag als een uitdaging. De gerechten, de wijnen & de sfeer zorgen voor een totaal beleving. Zowel achter de schermen als ervoor wordt alles gedaan om u als gast een heerlijke avond te bezorgen. De Vlindertuin is gesitueerd in een sfeervol ingerichte boerderij uit de Saksische tijd (1719) met een eigentijdse keuken, geleid door Franse invloeden. Kortom de Franse keuken in een nieuw jasje, waar uitsluitend met dagverse producten van de hoogste kwaliteit gewerkt wordt.

Aan een van de mooie brinken die Zuidlaren rijk is, ligt De Vlindertuin. De hoeve is groot, maar over de indeling is goed nagedacht. Ruime, ronde tafels met strak tafellinnen en tafels voor verliefde stelletjes in de verschillende nisjes. De houten balken en het sfeervolle licht maken het geheel af. Hoewel, daar verdient ook het team van gastvrouw Froukje een pluim voor: ze zijn zeer attent en gastvrij en stellen bovendien uitstekende wijnen voor bij de creaties van chef Jilt. Zijn oog voor kwaliteit en zijn liefde voor diversiteit en het creëren van nieuwe gerechten leiden tot een bijna dagelijks wisselend menu van waanzinnig lekker eten.

Reserveer nu online!

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Vlindertuin

Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Er zit toch verschil in een * restaurant qua niveau en kwaliteit onze verwachting was dat het van grote gelijkheid zou zijn ,nee dus dit bezoek vonden wij fantastisch.
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
geweldige gelegenheid voor gezellig avondje uit met eten op top niveau
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Ontvangst met champagne op het terras, daarna aangenaam binnen voor het vervolg. Heerlijk gegeten maar toch een paar dingen. Weinig hartelijke cq persoonlijke bediening; bij iedere gang/water/ broodje een ander personeelslid. Het opdienen en afruimen leek van elke willekeurige kant te kunnen komen, soms dus onverwacht. Bij zeven-gangenmenu vond ik ieder portie zo klein dat je het nauwelijks kunt proeven; wellicht beter zes gangen met een klein hapje per gang extra
J.N. J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Het restaurant is nog steeds op topniveau.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Zeer goed, smakelijk, gezellig, sfeervol, en persoonlijk.
Erwin U.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Niets dan lof over dit geweldige restaurant en de mensen. Al jaren lang geweldig. Ga zo door!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Heerlijk op terras gezeten, rustige plek, maar misschien iets te veel uit het oog, of te druk op terras dat we soms het idee hadden dat ze ons vergaten of dat de afstemming van de bediening niet goed was. De gerechten waren subliem, niets op aan te merken, heerlijk op elkaar afgestemd! Een dikke 10! Maar toch waren we na afloop wat teleurgesteld. En waar zit het dan in? Daar hebben we een nachtje over geslapen. Voor een sterrestaurant was de bediening te vlak, het gevoel in de watten te worden gelegd kwam niet. We misten passie en plezier. Daarnaast helpt het niet als het brood werd vergeten, water te laat werd aangevuld, en latertoen de koffie werd geserveerd en al op was, kwamen alsnog de bonbons. En dat zie je, denken we dan. Maar werd stilzwijgend neergezet. Maakt dat we daar minder over de service zijn te spreken. OP naar en mooie zomer en blijf genieten van je vak!
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Graag wil ik een groot compliment geven. Wij waren met 8 personen en werden feestelijk in een prachtige Ambiance ontvangen. Alles was perfect geregeld. We hebben genoten van zeer exclusieve en culinaire gerechten; allemaal even prachtig om te zien en allemaal bijzonder door de heerlijke smaken. Het was voor ons een top avond. ik kreeg vele complimenten over mijn keuze; maar natuurlijk is het het restaurant die de complimenten verdient. 's-Middags stond er, over het restaurant, een stukje in de krant. Nu mochten wij mijnheer Cazemier persoonlijk meemaken met deze fantastische gerechten.
De tijd tussen de gerechten was precies goed. De sfeer en de interactie met de geweldige gastdames en gastheer was indrukwekkend. Kortom top.
Heel hartelijk dank voor deze prachtige avond.
Ria Mink.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Uitstekend restaurant, fijne nette bediening, echt gastheerschap. Mooie gebalanceerde gerechten
Solveig V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Fantastisch gegeten....heerlijke smaken!!
Francky D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Klassieke keuken, heel smaakvolle gerechten. Alles is mooi afgewerkt.
Wijnie K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Een heerlijk avondje uit, we voelden ons verwend door de bediening!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten ,wijnen op elkaar afgestemd. Het was super
Zweitse D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Zeer verfijnd en gevarieerd
Wij hadden het 7 gangen diner.
De amuses waren ook top.
Een ienimi puntje van kritiek was één van de lekkernijen bij de koffie die veel te zoet was.
Els L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Geweldige avond met vrienden, genoten van heerlijk en verzorgd 5 gangen menu. Komen graag weer terug.
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Gisteravond hier gegeten, 6 gangenmenu waarbij de kalfszwerik werd geruild met een kaasdessert. Prachtige gerechten met een heerlijke wisseling tussen zoet, zuur, en hartig. Heel verfijnd. Prachtige vegetarische gerechten, met heerlijke bijpassende wijnen. Prettige en attentie bediening.
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Eind december hebben mijn vrouw en ik gegeten bij de Vlindertuin.
Een restaurant waar alles klopt; de gerechten en de wijn zijn heel fijn, en ook de service was top.
Een ervaring waar we niet door hadden dat we al uren aan het tafelen waren omdat de lekkere gerechten elkaar precies goed getimed opvolgden. Wij komen graag weer.
Albert L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Nog altijd bijzonder goed. Verwennerij.
Robbert T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ik en mijn vriendin zijn bij de Vlindertuin wezen eten omdat we een mooi aantal dingen te vieren hadden. We zijn zeer vriendelijk ontvangen met een aantal heerlijke amuses waarna we de kaart in ontvangst konden nemen en hebben genoten van een heerlijk glaasje champagne.

Het eten was subliem. We werden iedere gang opnieuw verrast. De smaken van de zee en de geuren van verse kruiden werden afgewisseld met frisse zure en zoete tinten in de bijpassende wijnen. Het hoofdgerecht was favoriet door het heerlijk malse hertenbiefstuk en de prachtige donkere saus waarbij een krachtige rokerige rode wijn werd geserveerd.

Onze complimenten aan de zeer attente sommelier die ons met veel plezier vertelde over alle heerlijke bijpassende wijnen bij de bijzondere gerechten. Dit maakte de ervaring compleet.

Wij hebben genoten van het 6-gangenmenu en we hadden gevraagd of we iets anders konden krijgen in de plaats voor de kalfszwezerik. De vervanging voor de kreeft was een geweldige keuze. "Surf & Turf" op z'n best.

We zullen zeker weer komen dineren bij de Vlindertuin in de toekomst en willen de eigenaren en het personeel bedanken voor een onvergetelijke avond.
Richard Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wat een feest hier te dineren!
Verrukkelijke gerechten met zeer originele invalshoeken, zoals de zoethoutsaus die je in enkele happen terugvoert naar je onbezorgde jeugd.
De uitermate gastvrije ambiance werd met verve vertegenwoordigd door gastheer Peter alsook de chef Jilt himself en zijn al even innemende eega Froukje.
Het was een aardig ritje op en neer vanuit Utrecht, maar enkel en alleen voor de zoethoutsaus (met zeeduivelstaart) de moeite meer dan waard.