De Vlindertuin

Stationsweg 41 9471 GK Zuidlaren Nederland Kaart

Over het restaurant De Vlindertuin

Groen genot

Het is groen genieten bij De Vlindertuin. Proef Frans-moderne gerechten in de romantische setting van het restaurant met haar tuin vol eikenbomen en eettafels gevuld met veel soorten bloemen. Adem de frisse lucht in van het groene Zuidladeren. Het dorp wordt gekenmerkt door haar groene pleinen met gevuld veel gras en bomen.

Meer informatie over restaurant De Vlindertuin

Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant De Vlindertuin

Robbert-Jan T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ik en mijn vriendin zijn bij de Vlindertuin wezen eten omdat we een mooi aantal dingen te vieren hadden. We zijn zeer vriendelijk ontvangen met een aantal heerlijke amuses waarna we de kaart in ontvangst konden nemen en hebben genoten van een heerlijk glaasje champagne.

Het eten was subliem. We werden iedere gang opnieuw verrast. De smaken van de zee en de geuren van verse kruiden werden afgewisseld met frisse zure en zoete tinten in de bijpassende wijnen. Het hoofdgerecht was favoriet door het heerlijk malse hertenbiefstuk en de prachtige donkere saus waarbij een krachtige rokerige rode wijn werd geserveerd.

Onze complimenten aan de zeer attente sommelier die ons met veel plezier vertelde over alle heerlijke bijpassende wijnen bij de bijzondere gerechten. Dit maakte de ervaring compleet.

Wij hebben genoten van het 6-gangenmenu en we hadden gevraagd of we iets anders konden krijgen in de plaats voor de kalfszwezerik. De vervanging voor de kreeft was een geweldige keuze. "Surf & Turf" op z'n best.

We zullen zeker weer komen dineren bij de Vlindertuin in de toekomst en willen de eigenaren en het personeel bedanken voor een onvergetelijke avond.
Richard Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wat een feest hier te dineren!
Verrukkelijke gerechten met zeer originele invalshoeken, zoals de zoethoutsaus die je in enkele happen terugvoert naar je onbezorgde jeugd.
De uitermate gastvrije ambiance werd met verve vertegenwoordigd door gastheer Peter alsook de chef Jilt himself en zijn al even innemende eega Froukje.
Het was een aardig ritje op en neer vanuit Utrecht, maar enkel en alleen voor de zoethoutsaus (met zeeduivelstaart) de moeite meer dan waard.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Wat een fantastisch restaurant! Geweldige smaken, veel amuse's, lekkere wijnen en een geweldige sfeer. Terecht beloond met een michelinster.
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Verleden week in de Vlindertuin gegeten. Dit is echt op en top. In hoog tempo komen de gerechten op tafel. Allemaal kleine kunstwerkjes. In ons geval begeleid met een goede wijn.
Ruimte tussen de gerechten mag iets langer.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hadden er lang naar uitgekeken om hier te eten. Maar het was het wachten waard. Wat een fantastisch restaurant! De amuses waren werkelijk van topklasse. Je kunt slechts kiezen uit één 7 gangen menu, waar je echter wel een of meerdere gangen van weg kunt laten. Onze keus was het 7 gangen menu met bijbehorend wijnarrangement. Zonder uitzondering waren alle gangen heel erg lekker. De complimenten ook voor de sommelier want de wijnen pasten echt perfect bij de gerechten. Op de bediening is ook niets aan te merken. Vriendelijk en attent zonder amicaal te worden; dat zien we ook wel eens anders.
Naar onze mening zou een tweede Michelinster hier niet misstaan!
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Vrijdag 9 september jl. gegeten in restaurant de Vlindertuin. Wij werden keurig welkom geheten, en vanwege het mooie weer besloten wij plaats te nemen op het sfeervolle terras. Aangezien wij vroeg in de avond arriveerden, waren wij aanvankelijk de enige gasten. Wij hebben gekozen voor het 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Al vrij snel kwam ons aperitief met een eerste amuse. De amuses vóór het voorgerecht werden in snel tempo na elkaar geserveerd. Iets wat wij buitengewoon prettig vonden. Per slot van rekening was ieder hapje een snak naar meer. De 5 gerechten waren goed en voldeden aan onze verwachtingen. Toch waren de amuses voor ons de toppers van de avond. Zij overtroffen onze verwachtingen. De vriendelijke mensen in de bediening wisten waren ze over spraken, en hebben het alle gasten naar de zin gemaakt (nee, dat is niet in ieder restaurant zo). Ook met de glutenintoleratie is keurig rekening gehouden. Zowel bij de diverse amuses/gerechten, maar ook het heerlijke glutenvrije brood. Ook een extra dessert serveren, was geen enkel probleem. Wij hebben de avond afgesloten met koffie en thee, waarbij diverse verrassende versnaperingen werden geserveerd. Tot slot hebben wij, na het afrekenen, nog een glutenvrij brood mee gekregen voor thuis. Niet verwacht, maar ontzettend aardig en leuk!

Kortom; bedankt voor de culinaire avond op niveau!

Zeer beslist de moeite waard om nog een terug te komen.
Annagien S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Hier gegeten voor mijn verjaardag. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke gerechten. Ook de wijnen pasten perfect bij de maaltijden. Fijn dat er de hele tijd brood wordt aangevuld. Ik houd ervan. Leuke gezellige verjaardag gehad hier.
Talko D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat een heerlijke avond. Goed ontvangst met een glas champagne (Moet en Chandon).
We zaten op een prachtig plekje met zicht op de keuken. De gastvrouw Sjoukje was erg attent, de sommelier verstaat zijn vak,de dames van de bediening zijn vakkundig en uiteraard een geweldige kok.
Heel erg genoten van de heerlijke wijnen (de Braga, de Petri en de Apostelhoeve Cuvee XII sprongen hier nog bovenuit) in combinatie met de amuses en uitstekende gerechten met een mooie opbouw qua smaak. Wij komen zeker terug om weer eens een feestje te vieren.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Weer heerlijk gegeten in de Vlindertuin. Na een gastvrij ontvangst met champagne hebben we genoten van het zeven gangen diner. Natuurlijk vooraf een aantal amuses die tongstrelend waren. De gerechten waren mooie en spannende creaties. Het toppunt voor mij was de langoustine met rundernek. Echt heerlijk. De wijnen passen uitstekend bij de gangen en wat erg leuk is dat er niet altijd voor de meest gangbare wijnen gekozen wordt. Zo hadden we een heerlijke Nederlandse wijn en een Duitse Chardonnay. We hadden iets te vieren, en dat is gelukt. Bedankt daarvoor.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk ontspannende avond gehad , dmv de geweldige bediening en niet te vergeten : een geweldige kok en goede gastvrouw/ heer, die je heel goed informeren over wat u op uw bord geserveerd krijgt. Top zaak!!
gribru .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We hebben geweldig lekker gegeten, 5 gangenmenu met bijpassende wijnen. Eerst een aantal schitterende en verfijnde amuses. Ook het vegetarisch menu was zeer verrassend, de gerechten zagen eruit als een plaatje en smaakten overheerlijk.
Bijzonder was dat van elke wijn eerst een beetje werd ingeschonken om voor te proeven. Prettige, correcte maar niet formele manier van omgang. Een sfeervol restaurant
marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een 9 omdat er na de 10 niets meer komt. Heerlijke avond gehad met fijne bediening; zonder de dames te kort te willen doen: de meneer van de wijn was buitengemeen attent op een plezierige manier. Eten een feestje. Je hebt bijna niet door waar de amuses overgaan in voorgerecht. Vooraf doorgegeven wensen waren goed doorgekomen en iedereen was hiervan op de hoogte.
Alle gangen even mooi. Maar de zeeduivel en vooral de amuse met de oester-met-parel sprongen eruit. Vanavond hebben wij vaak 'zoetig met pit' geproefd. Viel in goede smaak. Af en toe bijschenken van de wijnglazen is een dikke plus. Dank je wel voor fijne avond!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Van te voren hebben we verzocht om te communiceren via schrift, omdat we doof zijn.
Een bediening dat voor onze tafel zorgde deed t geweldig. Af en toe kwam hoofdgastvrouw ook langs. Die was gehaast en nam niet echt tijd om te communiceren via schrift. Dat is erg jammer, daarom een 7, maar voor die man die voor onze tafel zorgde heeft een 8,5 verdiend.

Het eten was voor grootste deel goed en lekker klaargemaakt. We hebben ervan genoten. Maar vergeleken met andere Michiel 1 ster restaurant, mag t wel iets beter. Bij sommige gerechten was meer eenzijdig betreft de smaken. Mis combinatie van zuur, zoet, hartig, zoutig en evt pittige smaak in een gerecht.

Later op het avond viel iemand op de grond. Vlak daarvoor hadden we koffie en (ongevraagd extra soort koffietafel, dat we niet hebben besteld) lekkerijen. We dachten dat erbij hoorde. En omdat bediening erg druk was met een mevrouw die bewusteloos op de grond lag, was de gasten gevraagd om in een andere ruimte te zitten. We hadden ons koffie wel op maar de lekkernijen hebben we achterweg gelaten. Die werd ook niet naar andere ruimte gebracht.

En bij afrekening waren we verbaasd dat we 15,- per persoon extra moesten betalen voor koffie lekkernijen dat we niet hadden besteld en bij verzoek om ruimte te verlaten die ook niet bij ons werd gebracht, vonden we niet echt klantvriendelijk en vreemd.
Maar door crisis van bewusteloze vrouw vonden we niet toepasselijk om t personeel aan te spreken vooral omdat ze in lichte paniek waren en net op dat ambulance aankwam.
pvanbakel .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Met collega's hier gegeten en al met al een lekker diner gehad waarbij wel aangetekend moet worden dat de vis iets aan de droge kant was, verder waren de gerechtjes mooi opgemaakt en van goede kwaliteit. Bediening was attent en sterwaardig. Leuk als u in de buurt bent.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijke smaken, prachtig uitziende gerechten, tongstrelende amuses en heerlijke wijnen. Wat een topavond. Een sterren restaurant met een prachtige prijs-kwaliteitverhouding. Daarbij de zeer vriendelijke bediening en de geweldige ambiance. wij komen hopelijk snel weer terug.
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
De Vlindertuin is een toprestaurant. Vanaf het moment dat de eerste amuses op tafel verschijnen komen wij tot rust. Jilt maakt met zijn keukenbrigade altijd weer nieuwe spannende tongstrelende smaken en texturen. Je aandacht wordt totaal op het proeven gericht. De bediening is persoonlijk en niet te stijfjes. Kortom: Als wij hier zitten hebben we altijd een topavond.
Van Beers J.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Dineren bij de Vlindertuin is altijd weer een feestje. We namen zes van de zeven gangen met wijnarrangement. Voor ons beiden was de snoekbaars met bulgur, saffraan en sinaasappel de topper, vooral in combinatie met de Domaine Michel uit de Bourgogne. De vriendelijke sfeer en het feit dat alles helemaal af is, tot en met de koffie met friandises, zorgt dat je hier nog eens terug wilt komen.
arie H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
In deze regio heb ik normaal niets te zoeken. Maar toen ik als ik er dan ben, probeer ik altijd het beste restaurant in de omgeving uit. Ons vijf gangenmenu was subliem. Mooie amuses. Perfecte overgangen tussen de gerechten. De kreeft met konijn (of omgekeerd) was een uitblinker in het toch al superieure menu. Het wijnarrangement is het enige waar misschien nog wat mee verbeterd kan worden (en de prijs mag dan gerust omhoog).
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Om te vieren dat het huis van mijn vriend na vier jaar verkocht is togen wij naar De Vlindertuin in Zuidlaren. Onze verwachting was hooggespannen omdat Jilt en Froukje een hele goede reputatie hebben op culinair gebied. Nou, onze verwachtingen werden ruim overtroffen. Zo heerlijk gegeten en gedronken. Alles klopte gewoon. Ruim vier uur getafeld maar de tijd vloog voorbij. We komen zeker nog eens terug!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Werkelijk heerlijk gegeten. Een echte verrassing waarvoor we speciaal naar Zuid Laren zijn gereden vanuit Arnhem. Alles klopte. Het menu, de wijnen en vooral en dat is tegenwoordig erg belangrijk de altijd aanwezige prettige bediening door voornamelijk jonge mensen die weten hoe gasten te verwennen. Ad en Hetty