De Vliegende Schotel

Admiraal de Ruijterweg 331 1055 LZ Amsterdam Nederland Kaart
31-206252041

Over restaurant De Vliegende Schotel

Een gezonde hap

Minstens 80% van alle producten in dit restaurant zijn vegetarisch. Er wordt bij De Vliegende Schotel gekookt met eerlijke en seizoensgebonden producten en dat proef je terug in de fantastische en zuivere smaken. Ook de wijnen staan dicht bij de natuur. Ze zijn afkomstig van kleine boeren in Frankrijk en bevatten zo min mogelijk sulfiet. Kortom, ben jij toe aan een gezond diner? Neem dan plaats aan de Admiraal de Ruijterweg.

Meer informatie over restaurant De Vliegende Schotel

7,1
Voordelig
Miranda K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Derde keer bij de vliegende schotel gegeten en tot nu toe van ieder gerecht genoten! Het eten is bijzonder lekker en gezond, het liefste zou ik er elke dag eten.
Irene G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima restaurant om lekker vegetarisch te eten! Ik vond het jammer dat het voor een zaterdag zo rustig was (we waren de enige). Het eten is erg lekker en de prijs kwaliteitsverhouding is erg goed! Zeker als je in de buurt woont is het de moeite waard om langs te gaan!
Info784 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Ondanks dat het restaurant er een beetje krakkemikkig uitziet, is het eten geweldig! Echt lekker. Kleine kaart maar het kiezen was alsnog hartstikke lastig. We gingen vanzelf al bedenken wat we de volgende keer zouden gaan bestellen.

De service had absoluut beter gemogen. Al houd ik helemaal niet van opdringerige obers.... nu had ik wel graag de vraag gehad of we nog ´n toetje wilde of thee misschien.

Al met al geen negatieve ervaring. Het was gewoon leuk en heel lekker.
Lindebuijsman .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Ontzettend lieve man, het restaurant is nogal aan de vieze kant.. wijnglas was niet goed schoon en de chips waren aan de oude kant. het eten was echter heerlijk, grote portie voor een goede prijs.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Lekker huiselijke sfeer. Geen strakke moderne gelikte inrichting. Het eten is fantastisch. De Goulash is echt lekker pittig en ook de dagschotel (dahl) was verrukkelijke. De bediening is vriendelijk en attent. Echt een aanrader.
Annemiekie .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Zoals van ouds, prima vegetarisch en diverse maaltijden.
Maar op een andere lokatie dan vroeger en het mag best weer wat drukker worden!
Ml5 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Het was heerlijk, relaxt en smakelijk eten! Service was uitstekend en de tortilla die in had was zoals een tortilla hoort te zijn!
Mkoopmanss .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
De vliegende schotel, knus restaurantje die lekkere gerechten heeft, vooral de Afrikaanse schotel.. mooie Franse wijnen.
Gezellig huiskamertje waar je graag terug komt.
HarTijn .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Pindasoep is top en de Tortilla en de Afrikaanse schotel zijn mijn favoriete hoofdmenu's. Het is mijn favoriete biologische restaurant. Steekwoorden: heerlijk eten, authentiek, gastvrij, vriendelijkheid, mijn tweede keuken en huiskamer.
Monique502 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk gegeten, echte ouderwetse vegetarische keuken. De seitan is echt een aanrader, de lekkerste die we ooit hebben gegeten, zelfgemaakt bleek bij navraag! Complimenten voor de kok, die ook de bediening verzorgde. De inrichting zou wel iets meer aandacht mogen krijgen, maar verder een fijne avond gehad!
MatteoB .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Erg vriendelijke en fijne sfeer. Verwacht geen strak decor, maar juist een knusse woonkamer. Het eten is vers en lekker. Combinatie van exotische smaken zoals harissa en diverse curries. Vooraf hadden wij de seitan en de pindasnoer, voortreffelijk. Hoofdgerecht de regenwoud van Borneo en het buideltje; beide gerechten from scratch voorbereid in de open keuken. Wij komen zeker terug.
Meesske .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Dit was een verrassing voor mijn verjaardag dus ik ga het niet helemaal afbranden. Maar kom hier niet voor het eten! Ik had de pindasoep wat pindakaas met water was. Mijn hoofdgerecht was niet echt te herkennen en het dessert heb ik maar overgeslagen. Het is er heel gezellig en huiselijk en de gastheer is relaxt, maar van het eten ga je vanzelf treurig kijken.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Genoten in de Vliegende Schotel. Heerlijk gegeten in een opmerkelijke entourage. Als starter namen we een grote kom pittige (maar niet te pittige) pindasoep. Daarna kokoscurry (met pompoen, zoete aardappel, wortel en witte kool) en Bhaji (Indiase schotel met linzen, pompoen, kokos, koreander en specerijen), heerlijke gerechten. Goed bereid en geserveerd op een groot vierkant bord met langs de randen diverse smakelijke bijgerechten. We dronken biologische sapjes die goed bij het eten pasten. Toe een grote warme brownie en citroenijs met roomyoghurt, fruit en hazelnoot. Erg lekker (ook als je geen vegetarier bent).
De bediening was vlot en behulpzaam. De inrichting en afwerking van het restaurant roept herinneringen op aan de jaren zestig of aan een eettent in een buitenwijk van van een Oosterse stad. Wij vonden dat leuk, maar we kunnen ons voorstellen dat er mensen zijn voor wie dit even slikken is. Helaas waren er weinig gasten maar dat had voor ons als voordeel dat alles heel vlot ging en we elkaar goed konden verstaan. De prijzen zijn opmerkelijk laag, daardoor zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Ik ga graag naar dit restaurant: het (vegetarische) eten is apart, superlekker en het vult enorm. Tot nu toe heb ik nooit alles op kunnen krijgen, en dat ook nog zonder voorgerecht. De prijs is prima, ik zou er zeker meer voor over hebben als je ziet wat je krijgt.
Ok, als je van 'luxe' houdt, moet je hier niet naartoe gaan. Het is een alternatief hippie restaurant en vaak is alleen de eigenaar aan het werk (hij bedient én kookt dan in z'n eentje!). Dus de vraag of je bijv. nog wat wilt drinken, hoef je hier niet te verwachten... daar heeft hij simpelweg geen tijd voor.
Ik vind het in ieder geval een leuke tent en ik ga er zeker een paar keer per jaar naartoe vanwege het heerlijke eten :-)
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Aardig vegetarisch restaurant dat mijns inziens ten onrechte erg leeg was op een vrijdagavond. Er was die avond geen bediening (bij eerder bezoek wel, mijn vrees was dat deze is wegbezuinigd) maar werden bediend door de kok op vriendelijke wijze. Gerechten waren goed van smaak, inclusief lekkere (scherpe) harissa en lekkere bijgerechten. De ambiance ontbreekt een beetje en de inrichting is wat vreemd, wat vaak toch wel bij vegetarische restaurants het geval is, is mijn ervaring. Je moet ervan houden denk ik, van het alternatieve sfeertje. Ook het feit dat er verder geen gasten waren, was wat pijnlijk. Maar voor mij het belangrijkste, de smaak en kwaliteit, is prima. Dus ga hier zeker een keer eten en geef het een kans, dat verdient het zeker.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Dit restaurant zit bij ons om de hoek en had onze nieuwsgierigheid gewekt vooral door de naam. De inrichting is simpel, maar wel gezellig.
Je kan hier alleen vegetarisch eten, maar er staat genoeg variatie op de kaart. Veel dingen waren pittig, dit stond wel vermeld, maar als je daar niet van houdt valt er veel af. Het eten was erg lekker en goed op smaak, wel hele groter porties!
De bediening was prima, hij stond tegelijk in de keuken dus dat deed hij goed. Pinnen kan niet, maar we mochten het overmaken, hieruit bleek vertrouwen en dat is heel aardig.
Vincent E.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Lekker vegetarisch restaurant. Mijn vrouw vind het vegen menu lekker en ik vond de curry en de Tortilla heerlijk. De eigenaar is een karakter. Vriendelijk en kok en bediening tegelijkertijd. Voor €35 gegeten met zijn tweeen inlc fooi en wijn. Simpel decoor maar rustig en ruim. Lekker bij ons in de buurt dus wij zijn hier blij mee
Roberto S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij de Vliegende Schotel. Eten is veel beter dan je zou verwachten bij binnenkomst - afgaande op het interieur en de vreemde geurtjes die in de zaak hangen. De host is vriendelijk en gastvrij, maar niet het meest verzorgde type. Dit doet niet af van de kwaliteit van het eten. Integendeel. Het eten was lekker, veel(zijdig) en origineel.
Harmjano .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Vorige week weer eens gegeten bij De Vliegende Schotel, met een groep vrienden (zowel vegetariërs als alleseters). Voor het eerst op de nieuwe locatie en ik vond het erg leuk. Begonnen met een heerlijke geitenkaassalade, gevolgd door een fantastische kokoscurry. De bediening is vriendelijk en gezellig, geen hotelschool types maar ze creeëren een erg leuke en relaxte vibe. De prijzen zijn prima vergeleken met de porties en de kwaliteit.
Carolien110 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Met zes mensen gegeten. Al het eten is een variatie op kledder bruin (rijst, bonen) met kledder groen (iets met saus/ groente), vergezeld door garnituur van wat saladevariaties. Het komt niet vaak voor dat ik mijn bord niet leegeet... Verder rook het er nogal naar vochtige schimmel en kon e.e.a wel een verfje gebruiken. Aardige serveerster, dat wel. En gelukkig goed gezelschap.