De Viszaeck

Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Anoniem A.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier geweest op een dinsdagavond voor de speciale 'Mosselavond'. Het restaurant is heel gezellig ingericht, echt sfeer. Helaas bleef het hier bij; de bediening was erg opdringerig, kwam constant iets 'verkopen' en de grapjes waren eerder vervelend. De mosselen vielen tegen; een klein bord, koud en de frietjes die lekker waren werden zo van tafel gehaald. Kwaliteit prijs viel behoorlijk tegen.
Philomène S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
27 September heb ik hier met een vriend gegeten, mosselen. Eerst een voorafje, tartaar met een grote garnaal en een gepocheerd eitje, lekker. Bij het hoofdgerecht vroeg ik groente en sla in plaats van frietjes en bier en dat kon. Maar de mosselen.....ze werden in een schaal geserveerd en er werd geen bord neergezet. De mosselen waren nogal dicht en degenen, die open waren kon je eruit slurpen, ze gingen haast niet aan de vork. Ik heb er wat van gezegd en kreeg een nieuwe schaal, deze mosselen stonden wel open. Maar we moesten uit de bakken eten, we hadden geen bord, ook niet om de sausjes te kunnen dippen. Het toetje, ik nam kwark met framboosjes en aardbeien en mijn vriend een chocoladedessert, die waren ok. De bediening was zeer matig, mijn vriend heeft zeker 10 keer geprobeerd de aandacht van het meisje te krijgen, om een nieuw glaasje wijn te bestellen of de toetjes, en ze presteerde het om naast ons te bedienen en ons niet te zien. Koffie was goed met mierzoete zeevruchten.
Leemans .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Smaaksensatie! Borden zijn ook mooi opgemaakt.Zowel buiten op het terras aan het water als binnen zit je erg gezellig. Hele vriendelijke en attente bediening. Niet goedkoop.
Camiel C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Sinds tijden niet zo verrast, inclusief mijn mede gasten waren overrompeld door de uitgebalanceerde smaken. Wij mochten plaats nemen op het prachtige terras aan het water. Een ware mini vakantie.
Petra C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hadden zin in fish and chips, even googelen en we kwamen bij De Vischzaeck uit. Hele lieve en attente bediening. Ze hebben heerlijke wijnen maar niet zoet genoeg voor mij, geen enkel probleem, er werd een fles gehaald. En die was me toch lekker. De voorgerechten garnalen kroketten en een steak tatare met een gamba en gepocheerd ei. Lastig om kroketten een beetje fraai op een bord te krijgen, maar het is hun gelukt. De steak taataar was een gezonder mooi gerecht. Gewoon wouw! En toen de Fischer and chips. Uiteraard geserveerd in een papier met krantenprint. Het was gemaakt van zonvis. Hadden we nog niet eerder gegeten, wat een lekkere vis, verse patat erbij en een lekkere salade. We hadden geen plek meer voor een toetje, dat nemen we de volgende keer wel, er stonden nog meer lekkere gerechten op de kaart. Decor is eigenlijk een 9,5 omdat het wat donker aan tafel werd.
Bertdenennie .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met zijn zessen hier voor de eerste keer neergestreken. We aten buiten op het terras. Er was voor elk wat wils zowel voor wat betreft de voorgerechten als de hoofdgerechten. Een nagerecht namen we niet, niet omdat er geen keuze was maar omdat we al genoeg hadden. We volstonden met koffie plus. Alles liet zich bijzonder goed smaken. Onze voorgerechten bestonden uit coquilles en garnalenkroketten, verrukkelijk bereid. Onze hoofdgerechten waren een superbe bouillabaisse (zelden zo bereid gezien!), zeeduivel, rode poon, en een zeer smakelijk (!) vegetarisch gerecht. De bijgerechten bestonden uit beetgare peultjes/verse erwten en gebakken krieltjes en frites. Bij dit alles werd genoten van een heerlijke droge witte huiswijn. Voor deze 'viszaak' willen we graag nog eens een ommetje maken.
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Om duidelijk te zijn: in het cijfer van het eten heb ik de prijs/kwaliteit verhouding meegenomen. Voor deze prijs kun je namelijk lekkerder eten in Amersfoort. Maar het was zeker niet slecht!
We hebben hier heerlijk op het terras gezeten. Wijn was moeilijk kiezen, maar gelukkig mochten we even proeven. Kraanwater was ook geen probleem. De service was vlot en attent.
Voorgerechten waren lekker en compleet. Hoofdgerechten alleen de vis met wat smaakmakers. Het staat een beetje kaal op het bord. De groente die we erbij besteld hadden was voldoende, alleen een beetje te zout.
Maris -.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond hebben we hier voor het eerst gegeten. Wat een leuk uniek restaurant, een ware aanrader! Een fris interieur, mooi passend bij het thema 'vis', zeer vriendelijk personeel en een fijne kaart. We bestelden de Tonato tonato, Peruaanse ceviche, Vongoles en Zeeduivelstaart. Daarbij bestelden we de huisgemaakte frites en seizoensgroenten. Als nagerechten hadden we de Passievrucht cheesecake en het Chocoladefeest. Alle gerechten waren erg lekker en smaakvol, de Zeeduivelstaart was wat weinig en wat eenvoudig, de saus maakte het eigenlijk af. We vonden de gerechten soms iets aan de prijs, maar dat was het ook wel waard. We hebben genoten en komen absoluut snel terug.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een echt visrestaurant. Heerlijk. Goede vis die goed bereid is. Vriendelijke, ongedwongen ontvangst, leuke setting. Coquilles vooraf lekker, maar voor 13,50 verwacht is er eigenlijk wel drie in plaats van twee... Zeewolf top. Kaasdessert prima, maar prijzig. Irish koffie stond niet op de kaart, maar werd op uitstekende wijze in elkaar gedraaid. Heerlijk gegeten en gedronken hier, maar aangezien alle garnituren los bijbesteld moeten worden, loopt de rekening snel op. En dan loopt prijs-kwaliteit te ver uiteen, ook gelet op de sober gedekte tafels. Als de garnituren inclusief waren geweest, had men een punt extra gescoord.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Niet gereserveerd? Geen probleem! Vriendelijk personeel, die geduldig alles uitlegde over de gerechten, aan de kok ging vragen als zij de vragen niet konden beantwoorden of erover twijfelden. Mijn wensen om om medische redenen geen vette ingrediënten te hoeven eten, werden op juiste waarde geschat en zo kreeg ik een uitstekend vetarm voorgerecht en hoofdgerecht en werd er ook rekening mee gehouden door bijvoorbeeld dressing en noten apart te serveren. De ingredienten waren vers en de smaken subtiel. Top gegeten, bedankt!
Lies B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Meermaals gegeten en iedere keer tevreden over de gerechten. De bouillabaisse is lekker, de viskroketjes heerlijk, de vis van de grill smaakvol bereid. Jammer dat bij de hoofdgerechten salade en patatjes ed niet inclusief is en dat je geen karafje kraanwater kunt krijgen, al zijn ze wel bereid water deze per glas te schenken. Vriendelijke bediening en een origineel decor. Geluidsniveau mag wat aangepast, als de zaak vol zit versta je je tafelgenoten slecht.
J.F F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Goede berichten helaas niet ingelost. Bereiding garnalencroquetten deed terecht brandalarm in de zaak afgaan: Nauwelijks vulling, keihard verkoold jasje. Mooi stuk heilbot vakkundig verdronken in onduidelijke plas vocht, grofstoffelijke waldorfsalade mocht die naam niet dragen. Bediening jongleerde wat met flessen wijn, vergat bestelling op te nemen, kwam daarna nog maar eens met menukaart. Vermijdingsgedrag door te weinig personeel. Jammer, hopelijk een off-day.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Overheerlijk gegeten. wat ons betreft had het voorgerecht, tonijn, sterrenkwaliteit: simpel, maar oh zo lekker. het smolt op de tong met subtiele toevoegingen als zachte wasabi. Ook de kabeljauwfilet, met krokante korst en zachte citroensmaak, was heerlijk. al met al deed het mij verzuchten dat ik elke dag wel zo wilde eten.
Miekiemiek .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteren hier heerlijk gegeten! Ik had tonato tonato wat mooi van smaak was. Als hoofdgerecht had ik skrei. Wat een aanrader is dat. Als bijgerechten hadden er waldorfsalade en verse friet. Een hebben zitten smullen. Leuk nieuw restaurant in Amersfoort. Kom er zeker terug.
Vincent H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Samen met mijn vriendin om iets te vieren naar de Viszaeck gegaan. Het zit in een zijstraat van de winkelstraat in een pittoresk straatje. Door het grote raam kan je direct naar binnen kijken. Het interieur is gezellig strak met sfeervolle verlichting. De gastvrouw kwam ons uitbundig goedenavond wensen waardoor je je meteen welkom voelt. Het eten is oningewikkeld lekker. Vooral de garnalen kroket is aan te raden! Al met al komen wij zeker weer terug!
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Met 2 mensen hier gaan eten tijdens een lang weekend Amersfoort.
Gereserveerd en dat is zeker wel nodig daar de zaak niet groot is, maar dat vinden wij meestal wel beter.

We werden erg goed geholpen door het personeel en hebben erg lekkere champagne gedronken.
Brood vooraf genomen en daarbij zat een lekkere tonijnsaladetje bij.
Hoofdgerecht hadden we zeebaars en fish and chips, gewoonweg geweldig..verse producten en heerlijk klaargemaakt..
Vond zeebaars wel weinig maar ja als het lekker is wil eigenlijk meer..

Kortom lekker gezeten, gegeten en goed geholpen, leuk aangeklede zaak die je eerder zou verwachten aan de kust.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Na ons vorige bezoek aan dit restaurant waren we niet enthousiast. Vooral de te simplistische bereiding van de vis viel ons op. Een gegrilde dorade op je bord, zonder enige garnering, dat was ons wat al te eenvoudig. En verder viel ons op dat we de hele avond in de stank van frituur zaten.
Van onaangename luchtjes is deze keer niets te merken; misschien omdat we bij het raam zitten, ver van de keuken. De kale dorade staat nog steeds op de kaart, maar er zijn ook gerechten die meer creativiteit verraden.
Bijvoorbeeld een combinatie van krabkoekjes met avocado, witlof en sjarlotdressing. Smaakt goed, alleen zijn de koekjes erg week: een knapperig korstje zou lekkerder zijn. Mijn tafelgenoot neemt gerookte paling (duurzaam) met appelstroop, artisjokhart, pijnboompitjes en olijf. Ook een lekkere combinatie.
Als hoofdgerecht bestellen we een gegrilde kreeft. Die is uitstekend bereid, met een heerlijke grillsmaak. Klasse. Ook de bouillabaisse is prima. Jammer genoeg zijn de bijgerechten niet zo goed. De huisgemaakte friet smaakt naar slappe, gebakken aardappels. Niet lekker. Ook de gegrilde groenten laten we staan: veel te kort gegrild, dus te rauw, en overdadig veel venkel.
De bediening is opgewekt en erg vriendelijk. We hebben er weinig op aan te merken, behalve dat ze iets meer aandacht mogen hebben voor de details. Bijvoorbeeld een bordje voor het kreeftafval en doekjes voor de handen, zonder dat we er eerst om moeten vragen.
Al met al gaat het met De Viszaeck de goede kant op. Met nog wat puntjes op de i liggen er hogere cijfers in het verschiet.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Onlangs vanwege de Van Gogh MosselenMetFrietActie hier gaan eten. We wisten niet wat te verwachten en we hadden vooraf geïnformeerd of onze dochter iets anders dan mosselen kon krijgen, want met haar zeven jaar was ze daar nog niet bepaald aan toe. Dat kon, en dus waren we zondag strak op tijd op post.

We kozen eerst een tafeltje achterin, maar daar hing een beetje een vreemde geur - een beetje als die van toiletblokjes. Het toilet was echter wat verderop, dus dat kon het niet zijn. We zijn dus maar verhuisd naar een andere tafel. Dat was gelukkig geen probleem. Op de nieuwe plek hadden we mooi uitzicht over de leuk ingerichte locatie, maar hadden we ook uitzicht op de slecht gefotoshopte meeuwen op de muurfoto. De kaart was leuk en imposant, al bleek snel dat het eten zelf maar 1 van de vele bladzijde besloeg.

Helaas is het een beetje een "sjieke" bedoening bij de Viszaeck en blijken ze niet zo heel dik in de frisdrank te zitten. Je kunt er wel tientallen alcoholische dranken met en zonder bubbels krijgen. Gelukkig was er toevallig spa groen in de koelkast en dat lust mijn dochter wel. Een alcoholvrij biertje was er wel en later bleek er ook cola te zijn. Hoera.

Ik en mijn vrouw hadden de mosselen met friet van Van Gogh. We hebben nog even de menukaart (inclusief schrijffouten!) doorgespit en de lekkerbek leek onze dochter wel de beste optie. De portie van mijn dochter was meer dan behoorlijk: drie grote stukjes lekkerbek en een mooie portie friet. De porties voor de volwassenen vielen echter behoorlijk tegen. De perfect klaargemaakte mosselen waren klein. Het aantal was prima, maar omdat er enkel kleine mossels te vinden waren bleef je een beetje op je honger zitten. Het waren zeker geen "jumbo" mosselen. Ook de friet was wat krap bemeten, maar we konden zonder problemen een tweede portie krijgen. De aardappelen waren vandaag helaas wat aan de kleine kant, waardoor er veel kleine frietjes en krokante stukjes te vinden waren, en minder mooie lange frieten. Een bijverschijnsel van de verse friet, helaas. Er werden een aantal sauzen geserveerd bij de mosselen, maar de traditionele mosselsaus ontbrak.

Wellicht hadden we een voorgerecht moeten nemen, maar doorgaans is dat met een standaard hoeveelheid mosselen niet nodig. Voor de een wellicht prettig en voor de ander wat jammer is dat de mosselen in een aparte kom en niet in de pan worden opgediend. Daardoor is de "soep" die normaal gezien achterblijft ook niet beschikbaar.

We hebben alle drie het toetje met aardbeien genomen en dat was fantastisch lekker.

Met gemengde gevoelens hebben we het pand verlaten. De actie was voor ons minder succesvol dan vorig jaar, de mosselen waren zeer zeker heel erg lekker en ook de lekkerbekjes en de toetjes waren uitstekend. We hadden graag een acht gegeven, maar door de tegenvallende porties en het ontbreken van de typische mosselsaus vind ik dat een zeven toch meer de waarheid benadert.
AquaN .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijke plateau fruit de mere met warme en koude gerechten!! Echt een aanrader!
Zeer vriendelijke bediening die oog voor detail heeft.
Helaas staan binnen de tafeltjes wel erg dicht op elkaar waardoor je gesprekken van de buren ongewild hoort of je benen niet goed kwijt kan als je aan de lange kant bent.
Maar ach dat weegt niet op tegen het lekkere eten. Echt een avondje uit. Wij komen snel weer!