De Viszaeck

• Af te huren , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Viszaeck

Thea M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Sfeervol, smaakvol en clean .
Heerlijke vissoep gegeten.
Heel aardig, voorkomend personeel.
Zeker een aanrader voor visliefhebbers van niveau.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Goed eten. Prettige bediening en fijne hulp bij keuze voor de gerechten en de wijnen.
GenieterAmersfoort .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Super service! Bediening was heel scherp op allergieën en wensen. Het eten was echt heerlijk! We hebben genoten en komen snel weer.
Jurrit H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Goed visrestaurant. Uitstekend tonijn voorgerecht gehad. Gegrilde dorade kan niet zo veel aan misgaan.
Vrienden hadden zalmvoorgerecht en roodbaarshoofd. Ook erg genoten
Genoeg wijn per glas om uit te kiezen van voldoende kwaliteit.
Prettige bediening, vol aandacht (spontaan Engels menu brengen gezien voertaal aan tafel) maar voldoende op de achtergrond.
nickvieberink .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk genoten van mooie wijn en heerlijke fruit de mer! Ook de bediening was zeer vriendelijk. Reserveren is wel noodzakelijk.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Fantastisch gegeten en gedronken! Top avond gehad. Minpuntje is de luidruchtige ambiance.

Heerlijke platte oesters met bubbels. Daarna kingcrab, de roodbaars en een kaasplankje gehad.

Ik kom zeker terug.
mathieu W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Goede kwaliteit, zeer smakelijk en zeer plezierige verzorging/bediening. Dinsdag mosseldag bij de Viszaeck, is een echte aanrader! Gr Mathieu
Eelco B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Wát kan Amersfoort toch leuk zijn! Zaken als deze zetten Amersfoort op de kaart.
Prima ontvangst, gezellige attente bediening, en een uitstekende kaart.
Vis is wat de klok slaat, op een Kalfsrib na. Er wordt met verstand van zaken gekookt en bediend en dat maak eten bij de Viszaeck een leuk avondje uit.
Kwaliteit ten opzichte van de prijs is prima.
Wij komen zeker terug!
cornelie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Dit mogen ze met recht een viszaeck noemen. De griet,tabot en de kreeft waren heerlijk. Ook de gamba's met citroenmayonaise als tussengerecht vonden wij allevier een sentatie. Het dessert was ook heel lekker!
De dame die ons bediende deed dat met veel plezier en flair zoals je nog maar zelden ziet in de horeca. Kortom wij hebben een nieuwe favoriet toegevoegd aan ons lijstje.
AstridvD .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Op een mooie septemberavond bij de Viszaeck gegeten, helaas was het net te koud om buiten te zitten. Zeer enthousiaste en kundige bediening. Eten ook prima! Heerlijke garnalenkroketjes vooraf en een zeer origineel hoofdgerecht; corvinafilet ( een baarsachtige) met vadouvansaus (' franse kerrie') met wortel-gember chutney en amandel. Klein maar wel storend detail, de akoustiek is belabberd. We hadden vaak moeite elkaar te verstaan doordat het geluid van het gezelschap tegenover ons behoorlijk door de zaak galmde.
Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Voor de fish & chips zou ik hier elke week week wel naar toe willen! Beperkte kaart waarin vis natuurlijk de hoofdrol heeft; we namen alle vier iets anders voor voor en hoofd en het was allemaal geweldig lekker. Correcte bediening en charmante inrichting. Helemaal top voor Amersfoort.
anoniem A.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier geweest op een dinsdagavond voor de speciale 'Mosselavond'. Het restaurant is heel gezellig ingericht, echt sfeer. Helaas bleef het hier bij; de bediening was erg opdringerig, kwam constant iets 'verkopen' en de grapjes waren eerder vervelend. De mosselen vielen tegen; een klein bord, koud en de frietjes die lekker waren werden zo van tafel gehaald. Kwaliteit prijs viel behoorlijk tegen.
Philomène S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
27 September heb ik hier met een vriend gegeten, mosselen. Eerst een voorafje, tartaar met een grote garnaal en een gepocheerd eitje, lekker. Bij het hoofdgerecht vroeg ik groente en sla in plaats van frietjes en bier en dat kon. Maar de mosselen.....ze werden in een schaal geserveerd en er werd geen bord neergezet. De mosselen waren nogal dicht en degenen, die open waren kon je eruit slurpen, ze gingen haast niet aan de vork. Ik heb er wat van gezegd en kreeg een nieuwe schaal, deze mosselen stonden wel open. Maar we moesten uit de bakken eten, we hadden geen bord, ook niet om de sausjes te kunnen dippen. Het toetje, ik nam kwark met framboosjes en aardbeien en mijn vriend een chocoladedessert, die waren ok. De bediening was zeer matig, mijn vriend heeft zeker 10 keer geprobeerd de aandacht van het meisje te krijgen, om een nieuw glaasje wijn te bestellen of de toetjes, en ze presteerde het om naast ons te bedienen en ons niet te zien. Koffie was goed met mierzoete zeevruchten.
Mechteld L.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Smaaksensatie! Borden zijn ook mooi opgemaakt.Zowel buiten op het terras aan het water als binnen zit je erg gezellig. Hele vriendelijke en attente bediening. Niet goedkoop.
Camiel C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Sinds tijden niet zo verrast, inclusief mijn mede gasten waren overrompeld door de uitgebalanceerde smaken. Wij mochten plaats nemen op het prachtige terras aan het water. Een ware mini vakantie.
Petra C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hadden zin in fish and chips, even googelen en we kwamen bij De Vischzaeck uit. Hele lieve en attente bediening. Ze hebben heerlijke wijnen maar niet zoet genoeg voor mij, geen enkel probleem, er werd een fles gehaald. En die was me toch lekker. De voorgerechten garnalen kroketten en een steak tatare met een gamba en gepocheerd ei. Lastig om kroketten een beetje fraai op een bord te krijgen, maar het is hun gelukt. De steak taataar was een gezonder mooi gerecht. Gewoon wouw! En toen de Fischer and chips. Uiteraard geserveerd in een papier met krantenprint. Het was gemaakt van zonvis. Hadden we nog niet eerder gegeten, wat een lekkere vis, verse patat erbij en een lekkere salade. We hadden geen plek meer voor een toetje, dat nemen we de volgende keer wel, er stonden nog meer lekkere gerechten op de kaart. Decor is eigenlijk een 9,5 omdat het wat donker aan tafel werd.
bertdenennie .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met zijn zessen hier voor de eerste keer neergestreken. We aten buiten op het terras. Er was voor elk wat wils zowel voor wat betreft de voorgerechten als de hoofdgerechten. Een nagerecht namen we niet, niet omdat er geen keuze was maar omdat we al genoeg hadden. We volstonden met koffie plus. Alles liet zich bijzonder goed smaken. Onze voorgerechten bestonden uit coquilles en garnalenkroketten, verrukkelijk bereid. Onze hoofdgerechten waren een superbe bouillabaisse (zelden zo bereid gezien!), zeeduivel, rode poon, en een zeer smakelijk (!) vegetarisch gerecht. De bijgerechten bestonden uit beetgare peultjes/verse erwten en gebakken krieltjes en frites. Bij dit alles werd genoten van een heerlijke droge witte huiswijn. Voor deze 'viszaak' willen we graag nog eens een ommetje maken.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Om duidelijk te zijn: in het cijfer van het eten heb ik de prijs/kwaliteit verhouding meegenomen. Voor deze prijs kun je namelijk lekkerder eten in Amersfoort. Maar het was zeker niet slecht!
We hebben hier heerlijk op het terras gezeten. Wijn was moeilijk kiezen, maar gelukkig mochten we even proeven. Kraanwater was ook geen probleem. De service was vlot en attent.
Voorgerechten waren lekker en compleet. Hoofdgerechten alleen de vis met wat smaakmakers. Het staat een beetje kaal op het bord. De groente die we erbij besteld hadden was voldoende, alleen een beetje te zout.
Marista G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond hebben we hier voor het eerst gegeten. Wat een leuk uniek restaurant, een ware aanrader! Een fris interieur, mooi passend bij het thema 'vis', zeer vriendelijk personeel en een fijne kaart. We bestelden de Tonato tonato, Peruaanse ceviche, Vongoles en Zeeduivelstaart. Daarbij bestelden we de huisgemaakte frites en seizoensgroenten. Als nagerechten hadden we de Passievrucht cheesecake en het Chocoladefeest. Alle gerechten waren erg lekker en smaakvol, de Zeeduivelstaart was wat weinig en wat eenvoudig, de saus maakte het eigenlijk af. We vonden de gerechten soms iets aan de prijs, maar dat was het ook wel waard. We hebben genoten en komen absoluut snel terug.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een echt visrestaurant. Heerlijk. Goede vis die goed bereid is. Vriendelijke, ongedwongen ontvangst, leuke setting. Coquilles vooraf lekker, maar voor 13,50 verwacht is er eigenlijk wel drie in plaats van twee... Zeewolf top. Kaasdessert prima, maar prijzig. Irish koffie stond niet op de kaart, maar werd op uitstekende wijze in elkaar gedraaid. Heerlijk gegeten en gedronken hier, maar aangezien alle garnituren los bijbesteld moeten worden, loopt de rekening snel op. En dan loopt prijs-kwaliteit te ver uiteen, ook gelet op de sober gedekte tafels. Als de garnituren inclusief waren geweest, had men een punt extra gescoord.