De Visserman

Vrijdag t/m Zondag 10:30 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wanneer het druk is in Stavoren, moet je voorbereiden op lange wachttijden bij restaurants. Vele zijn al vol of gereserveerd. De Visserman was geen uitzondering. Dus blij dat we een plekje konden vinden. De logistiek vanuit de keuken kan op het oog een stuk efficiënter, hoewel (het jonge) personeel en de kok zich de tandjes lijken te werken. (Laat) opgetrommelde hulptroepen helpen niet om wachttijden te verkorten.
Maar de ribroast en IJsselmeerbaars smaken goed en je kunt door de ruime tijd ook weer een goed gesprek voeren.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Op vakantie rond het IJsselmeer kiezen we in Stavoren voor restaurant De Visserman. We krijgen een tafel voor het grote raam wat direct uitzicht heeft op de oude haven. Ronduit de beste plaatsen van dit gezellig ingerichte restaurant! Gamba’s een soepje vooraf. En voor het hoofd de IJsselmeerbaars filet en de Ribroast van Gaasterlands kruidenvarken. De vis is uitstekend, maar de ribroast is het waard om voor om te rijden. De blauwe Wolvega schimmelkaas trouwens ook. Smaakvol maar niet zo sterk als bijvoorbeeld Danisch Blue. De garnituur stelt niet veel voor, maar daar kwamen we ook niet voor. Een en ander wordt geserveerd door een zeer vriendelijke dame. Alle tijd voor een praatje aan tafel.
Daarnaast een gemiddeld prijsniveau, dus als wij de volgende keer weer in Stavoren zijn, komen we hier zeker terug.
Eelke B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Uitstekend gegeten en prettig bedient. De spareribs waren uitstekend (hoewel een bakje citroenwater daarbij prettiger is dan een enkel verpakt opfrisdoekje) en ook de gebakken kabeljauw van mijn vriendin was prima. De gerechten gingen vergezeld van lekkere dikke frieten en een groene salade. De service heeft een puntje extra verdient omdat onze dochter van 3 een pannenkoek kon krijgen, ondanks dat die eigenlijk alleen op de lunchkaart staan (dus geen garanties dat dat altijd lukt). Het decor is gemoedelijk, met een maritieme inslag, maar niet bijzonder.
Seempie .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Gisteren hebben we hier heerlijk genoten op het terras aan de haven. Ik had een heerlijke pannenkoek met kaas en mijn man is visser dus hij ging voor de vissoep. Het eten was heerlijk en de bediening was erg vriendelijk. Kortom: zeker een aanrader wanneer u in Stavoren bent.
Jurjen V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijk gegeten, leuke bediening en uitstekende koffie. De bediening was vriendelijk en de sfeer was erg huiselijk. Wij komen zeker nog eens terug!
S V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Wij hebben hier heerlijk gegeten en waren te spreken over de vriendelijkheid van de bediening. Ook over de royale beker muntthee, de broodjes en de smaak van het vegetarische aubergine gerecht.
De sfeer is prettig en ontspannen, huiselijk (hoewel een strijkplank in de zaak misschien wat al te huiselijk is) en nodigt uit tot langer zitten.
Verder is de goede koffie ook een plus.
Een min voor het vel op de panna cotta, jammer, want de smaak was echt goed.
en de overvolle prullenbakken in de toiletten.
Ook is het fijn als de koffie tegelijk met het nagerecht komt, en niet veel eerder.
En als laatste een compliment voor de bediening die 3 pubers alleen alcoholvrij wilde schenken, omdat ze geen id. bij zich hadden. Klasse.

Tirza Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Bij binnenkomst viel het me direct op dat de eigenaresse een hond in de zaak had.Deze liep zenuwachtig voor ons uit. Gelukkig werd deze met de naderende drukte naar huis gebracht. Ik vind dat persoonlijk niet kunnen dat je hond los door de zaak loopt. De bediening was erg matig en weinig vriendelijk\spraakzaam. Er lag 1 menukaart op tafel en meer werd er ook niet gebracht.
Er was weinig aandacht voor ons. De hoofdgerechten waren klein maar redelijk van smaak. Niet heel bijzonder maar wel een voldoende. De salade is vers en groen maar verder fantasie loos armoedig, klein en opgesierd met slechts 1 plak tomaat en 3 olijven . Voor 4 personen is het karig en er wordt ook niet gevraagd of er iets aangevuld moet worden. De prijs kwaliteit verhouding vind ik onvoldoende. Werk aan de winkel want het kan op vele punten beter
Rapunzel90 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Wat een fantastisch restaurant! gezellige sfeer, vriendelijk personeel en heerlijk eten. prijs&kwaliteit verhouding is goed. Hebben heerlijk genoten in het zonnetje van een stoofpotje met lamsvlees. Zeker een aanrader voor wie van lekker eten houdt!
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Omdat het (zeer kleine) terras zo mooi in de avondzon lag en dit restaurant zich aan de haven waar we lagen bevindt, hier maar een hapje gaan eten. We waren wat laat, want om 21u sluit de keuken. Nog net op tijd besteld bij de vriendelijke bediening. Ik had sliptong et friet en salade, niks mis mee maar niet bijzonder. Een van mijn tafelgenoten had schnitzel, maar dat was een klein lapje gefrituurd vlees. Niet om over naar huis te schrijven. Wel erg lekker was de echte Friese Oranjekoek bij de koffie, al konden mijn niet-Friese tafelgenoten dit minder waarderen. Al met al een leuke avond, maar niet zo zeer om het eten.