De Visserij

Havendijk 36 5017 AM Tilburg Nederland Kaart
31-138200963

Over restaurant De Visserij

De Visserij geniet je van allerlei soorten vis: van fruits de mer tot fish & chips. De avond sluit je gezellig af met een borrel in het Kleine Café.

Glas champagne

• Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Wi-Fi
6,9
Jos M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wat een topzaak! Als je van vis houdt dan moet je hier gaan eten. Zalige oesters, heerlijke krabpoten en formidabele mosselen. Het was top. Supervriendelijke bediening en gezellige ambiance. Nogmaals TOP!!!
Naan E.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Fantastische entourage, vanuit het kleine café met heerlijk oudbollige bar loop je over het schelpenpad tussen de pier-palen door. Hier ruik je alleen verse vis. Geen idee of de persoonlijke rondleiding standaard is bij een luxe plateau, maar ook zonder is de prijs-kwaliteit ver boven NAP.
Marcel013 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Waarschijnlijk de ideale plaats voor een leuke borrel in de zon op het terras. Maar zodra je binnen zit, ziet niemand van de bediening je zitten. En als ik andere recensies terug lees, is dat al langer een probleem.

Wat ik al zei voor de borrel waarschijnlijk een prima tent, Leuke locatie. Maar prijs/kwaliteit verhouding is beneden peil. De zogenaamde "luxe" visschotel is teleurstellend te noemen. Met zijn 3-en een krabbepoot moeten delen, kleine schaaltjes met een klein beetje salade erin, vooral veel zalm ( vult goed ) met daaronder een berg sla om de hoeveelheid meer te laten lijken. Kortom voor een luxe visschotel wel erg karig !

Jan P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Geprobeerd,maar........service absoluut dik onder de maat, a 30 minuten drankje opgenomen,nog 10 minuten later gebracht,weer ruim 10 minuten iemand geroepen om eten te bestellen,is uiteindelijk gelukt. Prijs is veel te hoog voor het gebodene. Kwaliteit gemiddeld.Niet voor herhaling vatbaar. Jammer. Er mankeert nog veel aan.
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De Visserij ligt op een mooi plekje aan het water met een heerlijk terras. Binnen lijkt het net alsof je aan zee zit. Het eten was erg lekker, ondanks dat het nog een test-menukaart was. In de bediening merk je wel dat het restaurant pas net open is en dat het nog wel een beetje structuur kan gebruiken. Echter werden alle gerechten goed uitgelegd en zijn erg tevreden over de Visserij.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Tilburg heeft nu ook zijn klein café aan de haven, maar het lijkt in niets op het gelijknamige café van Vader Abraham, net zo min als de Piushaven op een IJsselmeerhaven lijkt.
De Piushaven is echter sinds kort wel een plek, waar veel nieuwe horeca gevestigd is, waarvan De Visserij gecombineerd met Het Klein Café er een is. De sfeer is vintage, nostalgie vind je niet.
Op de kaart van de Visserij staat gedrukt dat de kombuis nog niet helemaal operationeel is. Wij lunchten op zaterdagmiddag, het was mooi weer, zodat je buiten op het vlonderterras kon zitten en wij kozen voor het Plateau Visserij.
Dat de kombuis nog niet helemaal operationeel was, maakte niet zoveel uit, want aan het Plateau Visserij komt weinig keukentechniek van pas. Het is een groot blad met gerookte zalm, forel en makreel, per persoon een langoustine en een nieuwe haring, verder een krabschaar, wat sausjes, wat sla, wakame en vongole-schelpen bereid in Strandgaper, een blond bier van brouwerij ‘De Schelde’. Buiten de wakame, die we niet erg vonden passen in het geheel, smaakte alles prima. Wij dronken er een rose-wijn bij, ‘Out of the blue’, die goed kleurde in deze omgeving. De bediening was oké, niet echt ervaren, maar wel op de hoogte van spijs en wijn (en bier). Al met al een goede start voor dit restaurant.
LevJac .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Super gezellig, cq kleine cafeetje. De ligging aan het water, de inrichting, de muziek doet mij denken aan een of ander visrestaurant in de visafslag-haven van een of ander zuideuropees land. We hebben heerlijke oesters gegeten en daarna perfekt klaargemaakte mosselen. Daarbij een bijpassende wijn. Even met de trotse eigenaar gesproken en die straalde ook volop enthousiasme uit.
Geweldig. Jammer dat het nog zo weinig open is. Dan zou ik er zeker meer naar toe gaan. In het kleine cafeetje naar de zeemansliedjes luisteren met een lekker wijntje of pilsje erbij. TOP
Adbroeders .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een restaurant in de opstartfase maar met geweldig potentieel. De nu nog kleine kaart heeft hoop op een toekomstig rijk en sublieme menu keuze. Het vis plateau was geweldig. Goed bijpassend wijn advies. De ambiance is verrukkelijk: Zeer sfeervol ingericht restaurant , leuk terras aan het water van de Piushaven. Het bijbehorend cafeetje is authentiek ingericht en zet je 40 jaar terug in de tijd. En dan niet te vergeten het Super enthousiaste en gemotiveerde personeel. Ondanks de drukte loopt iedereen lachend rond, niet in de laatste plaats de trotse eigenaar. Aanrader!!
Mariettehm2 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We waren erg benieuwd naar De Visserij, het eerste echte visrestaurant aan de Piushaven. Fijn dat vooraf werd aangegeven dat zij in de opstartfase zijn, nog geen volledig menu draaien en 3 dagen in de week open zijn. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar. De entourage is geweldig, petje af hoe zij de restaurant en het kleine café gestalte hebben gegeven. We bestelden een visschotel voor 2 personen. Het zag er prachtig uit, helaas zijn de tafeltjes vrij klein voor de grootte van de schaal. Ook waren de vissoorten niet allemaal vers, maar konden ook zomaar uit de supermarkt komen en dat voor €40,00 voor 2 personen. De hoeveelheid brood dat erbij werd geserveerd was erg weinig. Toen wij brood bij bestelden, moesten we voor 4 stukjes stokbrood €3,00 afrekenen! Ook de drankjes waren aan de dure kant! Het personeel was duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld en moeten nog het nodige leren, daar is overheen te komen zeker in de beginfase. Jammer, er moet wel het nodige aan de prijs-kwaliteit verhouding gebeuren voordat we weer een keertje komen eten.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We waren erg benieuwd naar de Visserij, zeker omdat we altijd erg lekker eten bij het zusterrestaurant in de binnenstad. De Visserij is net open, daarom draaien ze nog met een kleiner proefmenu en vooraf werd netjes aangekondigd dat het voor het personeel wellicht nog wat hectisch kon zijn.

Het grote pluspunt aan het eten was de kwaliteit en versheid van de vis. Toch vonden we niet de verwachte inventieve combinaties of spannende producten op de (luxe) plank. We hadden een beetje het idee of we merendeel ook zelf bij de supermarkt hadden kunnen halen en het op een plank hadden kunnen leggen. We hopen dan ook dat ze straks wat meer met de vis gaan werken.
Omdat het wat aan de saaie kant was, vonden we de plank ook redelijk duur. Wellicht was een lagere 'probeer' prijs gedurende de tijd dat ze met het proefmenu draaien een beter idee geweest.

Verder is het personeel nog niet optimaal: een paar keer iets anders gekregen dan besteld en de drankjes werden nogal eens vergeten. Hier waren we enigszins voor gewaarschuwd en dit zal nog wel verbeteren.

Al met al geen lovende review. We hebben prima gegeten, maar ik denk dat de nieuwe kaart en wat inwerktijd voor het personeel veel zal verbeteren. Over een tijdje gaan we het daarom gewoon nog een keer proberen.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Afgelopen zondag zijn we met z'n drieën bij restaurant de Visserij een hapje gaan eten. Het is net 2 weken open, heeft nog een experimentele kaart maar we dachten dat het toch wel de moeite was.
We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar van de Burgerij (hun andere restaurant) en konden een plaatsje uitkiezen in het nog rustige restaurant, we waren nl. vrij vroeg.
Na een paar heerlijke oesters zijn we gegaan voor het Visserij Plateau de Luxe, een heerlijke verzameling van verschillende vissoorten en schaaldieren; gerookte zalm, Hollandse garnalen, kokkels, mosselen, gerookte paling, gerookte makreel, tonijnsalade, crabsalade, zalmsalade en 2 langoustines. Daarbij nog wat tomaatjes, kappertjes, wakame en een viertal verschillende sausjes. Nog wat stokbrood met kruidenboter erbij en het plaatje was compleet.
De smaken voldeden prima, alle vis was vers en er zat een lekkere kruidenmix over de gerookte zalm. Een aantal sausjes was huisgemaakt, een aantal volgens mij niet (honing mosterd dressing en ravigotesaus?) maar dat mag de pret niet drukken.

Er zijn wel een aantal verbeterpuntjes waar nog aan gewerkt kan worden. Zo was het brood vrij weinig (en niet erg vers) en hebben we een aantal keer bij gevraagd. Het is ook jammer dat we een aantal keer op zoek moesten naar een serveerster omdat ze ontzettend weinig binnen rondliepen (het terras zat vol). Dit is iets wat ons in de Burgerij ook was opgevallen, de dames en heren van de bediening zijn of overal, of nergens. De tafel achter ons stond niet op om dingen te vragen en had daardoor pas het voorgerecht toen wij al bijna klaar waren, terwijl ze maar tien minuten later binnen waren.
Maar ze verdienen zeker een tweede kans, als de kaart wat is uitgebreid en het personeel wat beter is ingewerkt!
Chhooghart .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Pas open en nu al zo'n kwaliteit en organisatie. Petje af, komen zeker terug.
Ook voor het gezellige borreltje in jullie separate cafeetje. De zeemansliedjes brachten ons in de juiste sfeer om te gaan genieten van het seafood. Daarbij passend de scheepssfeer in het restaurant.
Kortom gezellig, lekker , vers, prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Een aanwinst voor de horeca aan de Piushaven in Tilburg.
Bediening deed geweldig hun best om alles in goede banen te leiden.
Een en ander belooft veel goeds voor de toekomst.