De Villa

- Ontbijt 08:00 - 12:00
Zaterdag 11:00 - 01:00
- Ontbijt 11:00 - 12:00
- Lu

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Vlnlps .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij DROOMvilla LUX, we werden verrast door het verrassingsmenu. Als amuse kregen we een heerlijk hapje met kip, daarna tonijn met chiazaad, als hoofdgerecht diamanthaas met een heerlijk sausje en als toetje zelfgemaakt ijs en tiramisu tussen 2 kleine pancakes.
Dit was de eerste keer dat we er gingen eten en we waren allebei blij verrast!!
Hoogstaand kwalitatief goed eten en super fijne service!!
(en dat voor iemand die zelf nooit zou kiezen voor het verrassingsmenu!)
Rick B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Na vele goede recensies op Iens dit restaurant afgelopen zaterdag, 17 oktober 2015, bezocht. Ontvangst is meer dan vriendelijk, gezellige en moderne inrichting, maar belangrijk: keurig schoon en verzorgd. Vooraf de huisgemarineerde carpaccio en als hoofdgerecht de gebakken eendenborstfilet, gewoon een hele dikke prima. Mooi ook om de chef bezig te zien door de open keuken. DROOMvilla LUX is een restaurant waar je voor een eerlijke prijs gewoon goed kan eten.
Beste rick90,

Bedankt voor je leuke en zeer positieve recensie op IENS. Dit motiveert ons om elke keer een 10 te scoren.

Groeten,
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Na een eerdere zeer positieve ervaring weer terug gekeerd om seizoensasperges te eten. Kijken of de Franse keuken deze Hollandse klassieker ook in z'n vingers heeft. Dat viel tegen. Wisselvallig was het sleutelwoord vanavond.

Na een heerlijke amuse van avocadocreme met zongedroogde tomaten op een macaron (een geweldig touwtrekken van zoet en hartig) kwam een salade met asperge, citruspartjes, coquille en veel groenvoer. Met coquille is het natuurlijk makkelijk scoren, maar de drie dunne exemplaren waren helaas bepaald niet de ster van het gerecht. Dat was toch vooral de berg groene sla die het geheel het cachet van een supermarkt-maaltijdsalade meegaf.

Dan de asperges. We kozen de klassieke variant met kriel, hollandaisesaus en ham. Allereerst had een snufje zout wel gemogen. De hollandaise was wel goed op smaak en mooi helder. De ham echter gortdroog. De asperge leek dan weer doorgekookt: slap van textuur en waterig van smaak. De kopjes van de asperges - toch iets waar je ongeveer een heel jaar lang naar toe leeft - melig en smakeloos. Hier lijkt iets mis te zijn gegaan tussen kok en kookwekker. De begeleidende wijn was goed.

Ook de desserts waren bijzonder wisselend van kwaliteit. De creme-brulee was uitstekend, met mooie subtiele vanillesmaak. Het cheesecake-dessert was een rariteitenkabinet van weinig complementaire, en vooral vòlle smaken, waar alleen het bolletje frambozenijs nog voor de nodige verfrissing zorgde. Hard nodig tussen keiharde smaakporno van de cheesecake (lekker), de merengue (of althans iets dat daarop leek, je kon er echter wel een ruit mee ingooien zo hard was 'ie) en de drie druppels chartreuse-chocola. Die laatste combi is er een om niet snel te vergeten: een bizarre orgie van chocola en een vieze zoute smaak. Ik heb de Chartreuse-brouwerij ooit bezocht, en ik denk dat mochten de zwijgzame brouw-monniken deze toepassing van hun likeur ooit op de korrel krijgen, er direct een uitvoerverbod naar Nederland volgt. Tot overmaat van ramp kwam daar ook nog de dessertwijn bij, die evenmin van enige subtiliteit beticht kon worden: een zware, zoete bom van smaak. Op zichzelf heerlijk, maar in deze heksenketel van gestapelde smaken liever iets luchtigers.

De bediening was de hele avond attent, vriendelijk en correct.

Al met al dus een nogal wisselvallige avond. Hopelijk volgende keer weer het gebruikelijke niveau!
Beste Surfer,

Bedankt voor uw recensie. Hier willen wij graag van leren om onze gasten in de toekomst beter van dienst te zijn. Wilt u zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen via communicatie@droomvillalux.nl?

Met vriendelijke groet,

Rianne H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Super lekker gegeten. Ik had een aspergesalade, het vegetarische aspergetaartje en koffie met friandises toe. Om je vingers bij op te eten. Ik ga zeker terug. Ook voor de films trouwens.
Beste Rianne55,

Hartelijk dank voor uw leuke recensie op IENS! Fijn om te horen dat u lekker heeft gegeten en dat u zeker terugkomt.

Laura M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Tafels staan ruim van elkaar af wat erg prettig is. Het eten is zeer goed van smaak en de presentatie is erg mooi. Ze hebben leuke en aparte combinaties, verse producten en voldoende afwisseling. Personeel is zeer vriendelijk. Gezien er ook een bioscoop is krijg je wel in de pauze van een film of na afloop meer mensen in het restaurant/cafe maar dat maakt het ook wel gezellig. Zeker een aanrader.
Beste LauraMmm,

Bedankt voor uw recensie. Wij zijn blij om te lezen dat het eten goed was en de bediening vriendelijk.

Groeten,
Alexandernijmegen .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Droom Villa Lux Nijmegen
Heerlijk gegeten !
Leuk publiek, prettige ambiance.
Steak tartaar was fantastisch, een aanrader.
Bediening gastvrij, keurig en ongedwongen.
Gastheer Edwin , keurige en vriendelijke gastheer, oplettend op de achtergrond.

Mijn complimenten !!!

Alexander
Beste Alexander,

Bedankt voor uw zeer positieve reactie. Wij doen ons best om het onze gasten naar de zin te maken.

Joost-K .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gisteren zijn wij voortreffelijk ontvangen bij DROOMvilla Lux. Wij hebben daar met 10 personen gedineerd. Bij de voorbereiding van deze geslaagde avond werd door de mensen van de villa prima meegedacht en wij zaten met ons gezelschap in de Gouden Zaal. Dat is een afzonderlijke ruimte, naast het restaurant. Het team van de villa is heel vriendelijk en wij werden uitstekend verzorgd met een driegangen verrassingsmenu. In haar klasse is DROOMvilla Lux top.
Beste Joost-K,

Bedankt voor je positieve recensie. Wij vinden het fijn om te horen dat onze service naar wens was.

Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Het eten in de DROOMvilla LUX heeft een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Wel jammer dat ze op deze kaart niet het systeem hadden dat je per gerecht een grote of kleine portie kon kiezen. Alsnog heerlijk gegeten. De bediening is ontspannen en correct. De sfeer in het restaurant is goed, het decor zou iets spannender kunnen. De open keuken is heel leuk om te zien, maar de afzuigkap zou zijn werk beter mogen doen. Al met al is het in combinatie met een film een leuk uitje.
Beste AnnemarieB,

Bedankt voor uw recensie! Fijn om te lezen dat u heerlijk heeft gegeten.

Marion V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten met bijzondere gerechten. Gerechten met lekkere ingrediënten, die ik niet snel ergens eet. Service is goed. Vriendelijke bediening die graag iets extra's voor je doet.
Beste marion55,

Bedankt voor je leuke recensie. Wij vinden het fijn om te horen dat u heerlijk heeft gegeten bij ons.

Ria V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Een heel plezierige combinatie: eerst naar in fijne film en dan de trap af en lekker eten in het gezellige restaurant, prima stoelen trouwens!
Kiezen wordt moeilijk, gelukkig kun je voor een normale of kleine portie kiezen, dit geeft meer mogelijkheden. Wij kregen een heerlijk glaasje aardappel-knoflooksoep aangeboden, wij vroegen naar het recept. Erg leuk was, dat de kok later naar onze tafel kwam en het recept gaf.
Wij kozen voor de loempiaatjes als voorafje, daarna zeer smakelijke gerechten met vis, fazant met verrassende bijgerechtjes. Wij sloten de maaltijd af met kaas. Erg lekker. Goede wijn, goede koffie! Wij komen zeker snel terug.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Bij binnenkomst - strak langs de open keuken, waarbij ik een defect aan de afzuiging vermoedde - dacht ik aan een eenvoudige hap. In tegendeel, een spannende niet te ruime kaart. Onalledaagsheden als Wijting en gezien het seizoen twee wildgerechten. De drie bereidingen van coquilles vind ik een feest; alhoewel de tartaar met vanille (ijs?) te koud is waardoor alleen de sinasappelsmaak wordt herkend. De twee andere zijn om te huilen zo goed, zodat ik spontaan een tien geef. De hertebiefstuk is supermals en perfect (rosé en warm van binnen). Een kruidig accent mis ik beetje - misschien een teentje knoflook? Het garni is goed in balans - bittere witlof en zoetige rode kool. Mijn tafelgenoten geven voor hun lasagne en wildzwijn goede cijfers. Enthousiaste bediening. De dubbele espresso is te heet en 'slechts' een -erg groot - glas sterke goede koffie. Accoustiek enigszins vermoeiend en royale verlichting die niet onsfeervol is en goed zicht biedt op wat ter tafel komt.
Baukstra .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
De prijs-kwaliteit verhouding is ongekend. Lekkere en bijzondere gerechten met een snelle en goede bediening. Daarnaast kun je van elk gerecht zowel een grote als kleine portie bestellen ter variatie, waarbij de kleine portie niet te zuinig is. Kosten voor ons waren
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Rustig en heerlijk dineren voor een zacht prijsje! Voordat we naar de film gingen wilden we een hapje eten. Het olijfbrood was heerlijk, daarvoor een amuse gekregen, die was ook erg lekker. Het leuke van de kaart is dat er warme en koude gerechten op staan als kleine en grote variant. Door twee keer een kleine variant te nemen, kon ik zo toch voor meerdere gangen gegaan. De carpaccio werd op een originele manier gepresenteerd, de linzensalade was ook erg lekker. Helaas hadden we geen tijd meer voor een nagerecht, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat deze erg lekker zijn. Ik kom dus zeker nog een keer terug om die te proberen!
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Villa Lux droom blijkt een fijn plek voor een mooie hap eten voor en kleine prijs. De sfeer en inrichting is ontspannen en de bediening wil graag dat je een leuke avond hebt. Het eten was wat wisselvallig, maar steeds smaakvol. Vooraf at ik zeewolf met bloemkool-limoen crème. Een fijne combinatie van goed gegaarde vis en de zachte, romige licht zure smaak. De uien chutney is vooral zoet, had wat meer de typische uiensmaak mogen hebben. Als hoofdgerecht sliptong, ook hier wee een uitstekende bereiding. Hier mist wel wat eenheid op het bord. Lekker met de gebakken cantharellen en ook de zachte koolrabi past goed. De sushi-bitterbal is een fijne knapperige afwisseling, maar de overdaad aan venkel met vanille begrijp ik niet helemaal. De combinatie venkel-vanille pakt niet goed uit en het overheerst de smaak van de vis.

Toch blijft het een plek waar ik graag eet, de regelmatig wisselede kaart, creatieve gerechten, goede sfeer en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding maken dit één van de prettigste eetplekken van Nijmegen
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Omdat we niet zo goed konden kiezen uit de mooie gerechten op de kaart lieten we ons verrassen. Vroegen de bediening "wat zou jij hier vanavond eten?" en lieten ons dat voorschotelen. Het was beide keren heerlijk. Prima klaargemaakt, soms verrassende combinaties, behapbare hoeveelheden waardoor ik ook eens drie gangen kan eten. De bediening is professioneel en aardig, als je in een hoekje zit zien ze je soms even over het hoofd. De ruime opzet en lichte inrichting stralen rust uit en geven de ruimte voor een goed gesprek.
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Gezien het feit dat het een restaurant bij een filmhuis is, zijn we hier zonder hoge verwachtingen gaan eten. Je verwacht/hoopt op een goede hap, als opwarmertje voor een film. Het besef dat we feitelijk in een zeer puik restaurant met Franse keuken zaten te eten, kwam tijdens de entree van st. jacobsschelpen. Ook het verdere - overigens zeer schappelijk geprijsde - diner was uitstekend, met een heerlijke wildstoofpot en puree van pastinaak. Later nog eens binnen gewandeld voor alleen een dessert van bananenbrood met bavaroir voor bij de koffie: een keiharde rechtse directe van topsmaak. Hulde voor de keuken!
Annemarie P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Voorafgaand aan een concert in de Vereeniging hier wat gaan eten (want aan de overkant van de Singel). Dat was een prima idee: lekker, origineel en door de keuzes in portie-grootte allemaal precies zoveel gegeten als we wilden. De mosselen waren heerlijk, de snoekbaars idem. Lekkere seizoensgebonden keuken, relaxed sfeertje en uiteindelijk voor 35 euro pp incl drank naar buiten.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Lief en ik besloten vóór de vroege avondfilm eerst eens hier te gaan eten en dat viel absoluut niet tegen. We hadden beiden het vegetarische 2-gangenmenu; vooraf een eenvoudige maar lekere salade met geitenkaas en als hoofdgerecht een taartje met o.a. gemarineerde tofu en cashewnoten.
Sympathieke bediening ( hé, kennen we hem niet van een ander, onlangs ter ziele gegaan restaurant? ) en dito prijsstelling maken een hernieuwd bezoek in de nabije toekomst zéér waarschijnlijk.